Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.10 0 0 999
Eddig átlagosan 550 km-t ment nagyjából egy tankból (32-34 liter), most meg 400 km-t mentem és még fél alatt van egy picivel a szintmérő, úgyhogy biztosan van változás. Holnap megyek fel Pestre, onnan Várpalotára, majd vissza Fehérvárra és holnapután is Pest lesz az úticél, így biztosan lesz számadat is 1-2 napon belül.
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.10 0 0 998
Azért ne dobd ki, inkább add nekem. Tök ingyen átveszem! :)))
Előzmény: dpek (996)
dpek Creative Commons License 2008.06.10 0 0 997
Bocs ezt elírtam.
"Szóval most vagy a tabletta vagy a spuri miatt nem hoz fogyasztáscsökkenést a mágnes."
Előzmény: Varshi (995)
dpek Creative Commons License 2008.06.10 0 0 996
Akkor ezek szerint a mágnes neked se jött be.
A komputer tudom hogy csal, de már egyszer bemértem hogy mennyit, és így tudom hogy mennyi a valós. Szóval azt mindíg rászámolom, hogy ne csapjam be magam.
Most hoszabb távon majd kiderül hogy mágnessel mennyivel lesz kevesebb.
Előzmény: wolfka (994)
Varshi Creative Commons License 2008.06.09 0 0 995

> Most vagy a tabletta meg a spuri csapja agyon a mágnest,

 

Hú de kurva tudományos vagy. :o)

Előzmény: dpek (982)
wolfka Creative Commons License 2008.06.09 0 0 994
Sziasztok!
Suzukim van 1.3 8v.
A fogyasztáscsökkentés engem is nagyon érdekelne. Régen sokat használtam az autót, üzletkötő voltam fix útvonalakon és mindig mértem a fogyasztást.
Ami a lényeg ennél az autónál a külső hőmérséklettől függ a fogyasztás.
A legjobb 30-32fokba a legrosszabb 5fok alatt. első pillanattól van benne mágnes, márkát nem tudok de méret szerint 11es, sztem szart sem ér!
A fogyi 5.3-6.5 között volt.
Mostanában városban használom és elég sokat evett.
Kiprobáltam a piros spurit, 10 literhez 20ml, kb 0.3-0.5 fogyasztáscsökkenést hozott és mintha jobban menne....
Biztos kell hozzá pár100km hogy előjöjjön a hatása ennek és a tablettának is.
A mérés az hosszabb távon megbízható azonos körülmények között: hőm, út, terhelés, üzemanyag, keréknyomás szélirány....
A comp az minden autóban hazudik!
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 993
Átlagban semmit nem fog érzékelni egy 2,5 km-es szakaszon, ellenben ha pillanatnyit néztél volna menet közben... talán. Ha pont ugyanúgy tartod a lábad és pont ugyanúgy... :))))))
Előzmény: dpek (992)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 992
Ja, értem.
Asszem én is így fogom lemérni.

Annak viszont örülök, hogy mégiscsak ér valamit a 11-es nem csak dísz.
Viszont annak nem, hogy a BC nem mutatott semmi csökkenést semelyiknél.
Vagy csak túl rövid volt a teszt és egyhangú.
Előzmény: Akos_IKS (991)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 991
Sztem értelmetlen dolog százalékokban mérni a fogyasztás csökkenését. Ez maradjon meg a marketingeseknek, azok ebből élnek.

Tapasztalatom szerint csökkentette, ami abból látszott, hogy egy tankból többet autóztam. Mivel egy tankot az ember fia nem egyazon útvonalon használ, pontosan ugyanolyan forgalmi, éghajlati, stb. viszonyok között, ezért nem lehet mérvadó egy tank-tank összehasonlítás, csak az, ha tudjuk, hogy nagyjából 700 km-t mentem előtte (650-750) és 800-at utána (750-850).
Fentiekből látszik, ha épp egy olyan utat produkáltam, amikor jellemzően hosszabb úton, alacsonyabb tempóval autóztam, akkor ment 750 km-t nélküle, de ha városban, dugóban használtam a 11-et, akkor azzal is csak annyit ment. Ez mondjuk egy kisarkított példa volt, csak az érzékelhetőség szempontjából mondtam el.
Előzmény: dpek (990)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 990
Neked az Ecotak11-es mennyivel csökkentette?
10%-ot tud az is?
Előzmény: Akos_IKS (966)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 989
Ennyire talán nem lehet bonyolult, de nem törvényszerű, hogy minden autónál egyformán csökkentse a fogyit.
De most már kiváncsiságból is utánajárok, hogy mivel tudnám csökkenteni a fogyasztást. Így se sok, de a kiváncsiság erősebb.
Előzmény: szsrobert (988)
szsrobert Creative Commons License 2008.06.09 0 0 988
Ez egy végtelen játék.
Lehet,hogy
-a márkájú
-b típusú üzemanyaggal
-a c márkájú
-d típusú személyautóval
-e beállítással
-f váltóval megtakarítást okoz.
De ha már egy tényező is változik,lehet,hogy semmilyen pozitív hatást nem gyakorol.

dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 987
Érdekes, pedig többen állítják hogy a tabletta hatásos.
Mindegy én 1 dobozzal vettem, az alatt ki kell derüljön hogy ér -e valamit.
Én a spuriból 60 literhez teszek 1 decit.
Lehet túladagoltad a spurit. Arra is többen írják, hogy jó.
Többet ér, és olcsóbb mint a drága evo hiper super benzinek.
Előzmény: Akos_IKS (986)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 986
35 literes a tank, ahhoz tettem 1 db-ot, aztán meg felet, ahogy a díler mondta. A kocsim sajnos nem tud olvasni, így nem olvashatta el a marketing szöveget, hogy mennyivel is kellene kevesebbet fogyasztania, így inkább többet kóstolt.

Spuriból egy fél flakont tettem 1 tankhoz az előző tankolásnál. Most, hogy kikerült belőle, nagyon szépen muzsikál a motor.
Előzmény: dpek (985)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 985
Ha túladagolod, akkor van az hogy többet eszik.
A lambda szonda túl szegénynek látja a keveréket, és túldúsít.
Mekkora a tank és mennyit tettél bele?
60 literhez ír 1 db-ot.
Előzmény: Akos_IKS (980)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 984
Asszem akkor én is ennél az ősmódszernél maradok.
Én inkább a sárga lámpára hagyatkozok, mindíg kb. 7-8 liternél kezd kivillanni.
Nálam mondjuk mágnessel kicsit finomabb a hangja, és 5-ben 50-ről jobban reagál a pedálra, és a hangja is nem olyan erölködős.
LEhet a teszt volt túl rövid, és egyhangú.
Egy 100-200km-es városi tesztnél jobban kijönne a különbség.
Mindenesetre nem akarom magamat becsapni, ki akarom deríteni az igazságot.
Előzmény: Akos_IKS (978)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 983
A kazánt meg majd fűtési szezonba megmérem.
Előzmény: Akos_IKS (975)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 982
Ez érdekes, én meg azt hiszem ettől eszik kevesebbet, és a mágnes már nem hatja meg.
Az enyémbe van BC, ami mutatja az átlag és pillanatnyi fogyit is, de a mágnest nem érzékeli.
Elvileg ennek is mutatni kéne a fogyasztás csökkenést, mert a befecskendező szelepről veszi a jelet, hogy mennyi anyagot enged a hengerekbe.
Ha jobb a porlasztás és nem változik a fogyasztás, akkor meg nagyobb kéne hogy legyen az átlagsebesség. Vagy ha ugyan annyi az átlagsebesség, akkor meg a fogyasztásnak kéne kevesebbnek lenni.

A teszt egy pár km-es forgalommentes szakaszon volt, egymás után kb 8x, ugyan olyan sebességgel, átlagsebességgel, és idő alatt.
Először natúrba megcsináltam 2x, és mind 2x 3.7-es átlag jött ki 50-es átlagsebességgel 3 perc alatt. Így elég hiteles volt a mérés.
Utána mindkét mágnessel megcsináltam egymás után 2x, és minden tesztnél mindíg ugyan az jött ki. Sajnos a mágnesekkel se lett jobb semmivel BC szerint.
Most vagy a tabletta meg a spuri csapja agyon a mágnest, vagy a BC nem mutatja ki és a valóságban tényleg kevesebbet eszik ami csak a tankolásos módszerrel mutatható ki, vagy nem rögtön jelentkezik a hatása.
Most erre szeretnék választ. Most a telitankos módszerrel tesztelem.
Aztán kipróbálom más kocsival is. Abban nincs tabletta meg spuri, teljesen gyári.

Előzmény: Akos_IKS (980)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 981
A Trabikban volt átfolyásmérő. Azt kellene megnézni, hogy bírja-e azt az üzemanyagmennyiséget is számolni, amit az AC pumpál és ha igen (és még pontos is), akkor kell belőle kettő (1 oda, 1 vissza) és a kettő jel különbségéből egész pontos pillanatnyi fogyasztásmérőt lehetne barkácsolni. Én persze nem értek hozzá, de betenném a kocsimba. :)))
Előzmény: dpek (973)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 980
Nekem se a tabletta, se a spuri nem segített. Mindkettővel többet evett, mint előtte. :(
Előzmény: dpek (979)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 979
Amit feltettem képet, az nem az enyém.
Az egy G astra 1.6 16V-es. Annál biztos az, és állítólag 10%-ot javított.

Az enyém tuti jól van felrakva.
A hatásnak egyből jelentkezni kell, és a fedélzeti komputer mutatja ha kevesebbet eszik?
MErt a hétvégén csináltam egy hiteles pontos tesztet a Fuel stoppal, a turbomaggal, meg natúrba.
a 11-est eleve meg se próbáltam, de akkor azt is beveszem a tesztelésbe.
Lehet hogy a tabletta meg a spuri is beleszól a tesztbe, mert az is a benzint és az égés hatásfokát javítja.
Előzmény: Akos_IKS (975)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 978
Egyelőre nincs pontos adat, de teletanktól számítva, mindig 75 km-nél mozdult el a "tele" állapotról az üzemanyagszint jelzője, most meg 107-nél. Nem gondolnám, hogy hirtelen 40%-ot javult a fogyasztás, de mindenképpen van változás a korábbi állapothoz képest (én már 10%-nak is örülnék).
Előzmény: dpek (977)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 977
Hogy mérted a csökkenést?
BC,vel vagy tankolós módszerrel?
Előzmény: Akos_IKS (971)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 976
Értem, de na gáltalánosságban elmondható hogy aminek 3-4-5000-nél van a nyomatékcsúcsa, annak valószínű hogy nem lapos a nyomatékgörbéje, aminek meg 2600-on van a nyomatékcsúcsa, annak nagy valószínűséggel lapos a görbéje, ami alapjáratkörnyékén is nyomatékosabb mint a 16V-es társa 4000-es nyomatékcsúccsal.
Amelyiknek 2-3000-közt van a nyomatékcsúcsa annak mindnek lapos a görbéje és nyomatékos alacsony fordulaton, cserébe hiába pörgeted nem sokkal megy jobban szemben a 16V-es amelyik fordulaton él.
A régi 123-as 2.4-es diesel zöldséges merci nyomatékcsúcsa 2400-on van, és alapjáraton leadja a max nyomatékának 90%-át.

Előzmény: NeomatiK (969)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.09 0 0 975
Tedd a 11-est a régi mágneseid helyére, aztán kiderül. Ami képet feltettél, azon biztosan az az üzemanyagcső? Kicsit furcsa a csatlakozója, de lehet, hogy csak nekem.

Az a kazán is 91% körül teljesít, csodát ne várj tőle. Mivel szabályozott a láng és a vízhőmérséklet, ha van is változás, így nem tudod lemérni. Ha tél lenne, akkor tudnád figyelni, hogy mennyi ideig tart neki egy-egy felfűtési ciklus (mivel ez sem megy állandóan, gondolom 5-10 perc lehet) és mérhetnéd az időt mágnessel és nélküle.
Előzmény: dpek (972)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 974
Van egy határ amiután már nem.
Max 20%-ot lehet megtakarítani ezzel a módszerrel.
Előzmény: szsrobert (968)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 973
Először megpróbálom a tankos módszerrel 2 kattanásig, most a 2 kattanás közt 0.7liter ment bele, ha másodszor is ennyi megy bele, akkor elég pontos lesz, és legalább 100km-t tesztelem.
Előzmény: Akos_IKS (967)
dpek Creative Commons License 2008.06.09 0 0 972
Most akkor már végképp össze vagyok kavarodva.
A 11-est akkor még tesztelem.
A turbomagot próbáltam gázkazánon(Renova mini 12kW), de semmi változást nem vettem észre.
Mértem a füst hőmérsékletet, meg a víz hőfokot, de semmi változás.
Néztem csak kislángon, meg full lángon is.
Ez egy lángmodulációs, de sima fali kéményes, nem ventillátoros.
Lehet hogy a méréseim nem voltak hitelesek?
Előzmény: Akos_IKS (966)
Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.08 0 0 971
A távolság is döntő szerepet játszik. Most, hogy közelebb raktam az injektorokhoz a mágnest, végre van kimutatható hatása.
Előzmény: szsrobert (968)
NeomatiK Creative Commons License 2008.06.06 0 0 970

Látod, erre nem gondoltam. De 1 edénnyel megoldható. A visszafolyó csövet ugyanabba a mérőedénybe kell folyatni, mint amiből veszi a naftát. Már csak azt kell elérni, hogy így ne változzon az üzemanyag szint, még jobb ha emelkedik :)

Előzmény: Akos_IKS (961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!