Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A gőzöst én is láttam ma, 13:30 körül járt a nagyállomáson Kecsón, én meg pont ott voltam vonatra várva, goyrsan csináltam is róla pár fotót megg videót, de mivel mobillal készült csak jövő héten tudom feltenn ia netre, mert a Bluetooth adapter bent maradt a koliban.
Mint mondtam, Kecskemét és Nyárlőrinc között folynak ilyen munkálatok. Különben érdekes, hogy az említett szakaszon szinte kivétel nélkül minden mező U-betonaljas, csak a mezők első és utolsó keresztaljja a talpfa(ikeraljas illesztés). Nyárlőrinctől Lakitelekig meg mintha ugyanez lenne, csak nem talpfákkal, hanem Tvalami jelű betonaljjakkal.
Vésztő-Körösnagyharsány vonalon a Komádi-Körösszakál közötti 1300 m 20-as lassújel helyett május 1-től két szakaszban: 800 + 1800 m 20-as lassújel éktelenkedik. Gondolom azért, mert "úgyis megszűnik, minek benne talpfát cserélni". (mint a kondorosi vonalon, ahol évek óta van 1100 méternyi "ideiglenes" 20-as lassú). Kíváncsi vagyok, hogy most, hogy kiderült, megmarad a vonal, lesz-e talpfacsere.
Másik vonal: Hódmezővásárhely-Makó vonalon viszont gépláncos munkavégzés eredményeképp mindenfajta lassújel megszűnt: motorvonattal végig 60-as! Régen (kb 15 éve) nem volt ilyen, hogy nincs lassújel a vonalon.
Az "U" jelű betonalj volt az utolsó lágyvasbetétes betonaljtípus. 1958-1964 között gyártották. Ennek anyaga még nincs annyira elöregedve, én látnék fantáziát a tiplizésében. Bár megvallva az őszintét, még ilyet nem tipliztem, annyira sosem voltam megszorulva betonalj dolgában.
Gokart felment a 3-ik vágányon annyira, hogy Szentes felől a személy bejárhasson. Majd a Gokart Szentes felé húzta a kocsisort annyira, hogy mögé, a 3-ik vágányra (természetesen a vonatszemélyzetet megfelelően értesítve) Oháza felől a személy bejárhasson. Oházára a 2-ikról a személy menesztve. Személy átállt a 3-ikról a 2-ikra. Gokart feltolta a kocsisort Oháza irányába addig, hogy az átmenőről lemásszon. 2-ikról a személy Szentes felé menesztve.
Azt ne kérdezzétek, mennyit késtek a vonatok emiatt. Nem tudom.
Engem érdekelne a megoldás, mellesleg ha akar vki HB-n mászkálni holnap ( időpont nincs, mert ha senkit sme érdekel, akkor tök mind1 mikor megyek fotózni), írja le neki mikor lenne jó aztán keressen msn-en vagy írjon ide).
A szentesi vasútállomás hirdetőtábláján szerénykedik egy hirdetmény arról, hogy április 6-tól 2 orosházi vonat menetrendje (az 1.sz. módosításhoz képest) megváltozott:
37454 - Orosháza érk. 16.12
37446 - Orosháza érk. 18.01
Ez tényleg így van?
Ha igen, vajon miért nem tudja a MÁV/MÁV-Start honlap, Elvira?
Tipp: bejár az átmenőre az egyik személy, majd az M32-es kihúz a kocsisorral, helyére bejár a másik személy. Első személy el, majd M32-es visszatol az átmenőre, másik személy el. M32-es szabadon tolat ahova akar :-)
Na csak nem 15. perc gondolkodás után rájöttem. Remélem jó lesz.
A tehervonatott kiküldeni vonalra tolatás céljával. Addig az eggyik vonat irányból be tud jönni a helyére vagyis a 3. vágányra. Ekkor a tehervonat áthalad a fővágányon ki a nyilt vonalra. Ezután be tud járni a másik személyvonat a fővágányra. így ki tud járni az ellen vonat. Annak a helyére( 3 vágány ) visszamegy a teher. Addig megy míg be nem fér. Ha nem fér be akkor ki megint a másik oladal nyilt vonalrára. Ha ez kész akkor eltud menni a második személy vonat is. Ha aztán meg jön a visszajelzés lehet küldeni a tehervonatot.
B) Be jön a személy vonat elküldjük a teher vonatot. Aztán ha meg jön a visszajelzés akkor küldjük a személyt is. De ez nem utasbarát szerető módszer.
Más: Ki lettek helyezve Szentesen az új lassúmenet táblák a kijárati jelzőre a vonaladon.
A képhez kapcsolódik a feladvány, mely megtörtént eset: Hogyan bonyolítjuk le két személyvonati keresztjét (Bzmot+2 mellék) Gádoros állomáson, amikor: -: Az első vágányon határtól-határig vannak a teherkocsik, csak a forgalmi iroda előtt van megszakítva kb 10 m hosszban. -: A harmadik vágányon az M32 + teherkocsisor "túlhosszú" azaz valamelyik vége rálóg az átmenő vágányra. Az állomás felé vészesen közelít a személyvonat mindkét irányból.
Ma Szentesen: Unimog nem jött mert már volt egy-két nappal korábban. Meg esett is az eső. Helyette hajnalban áthaladt a permetezős vonat Vásárhely felé. De arról is lemaradtam. Így maradt a Félegyházáról érkező TVG.
A csavarkapocs mellé 380 kN van írva. Próbáltam már számolgatni kb. két hónapja, hogy mennyit húzhat, de nem sikerült. :) Bz mot min. 20, max. 25 tonna, Bzx motor-mellékkocsi min 15, max. 20 tonna.