Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1845
Most akkor nagyvasúti vagy kisvasúti volt?

Én is kint voltam egy kicsit később (a pesti IC-t még láttam elmenni) de a gőzöst nem láttam.
Előzmény: Törölt nick (1844)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1844
A gőzöst én is láttam ma, 13:30 körül járt a nagyállomáson Kecsón, én meg pont ott voltam vonatra várva, goyrsan csináltam is róla pár fotót megg videót, de mivel mobillal készült csak jövő héten tudom feltenn ia netre, mert a Bluetooth adapter bent maradt a koliban.
Rbatka Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1843
Kérj nekem is :)
Előzmény: VT22 (1842)
VT22 Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1842
Fotót kérünk!
Előzmény: Rbatka (1839)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1841
A biciklim csapágyhibás, de lehet, hogy nem veszem akadályként:)
Előzmény: MBen (1840)
MBen Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1840
Jól hallod, méghozzá a 109,109-el.
Előzmény: Rbatka (1839)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.10 0 0 1839
Jól hallom? Itt egy gőzös, és megy Helvéciára!!!
Rbatka Creative Commons License 2008.05.09 0 0 1838
Mint mondtam, Kecskemét és Nyárlőrinc között folynak ilyen munkálatok. Különben érdekes, hogy az említett szakaszon szinte kivétel nélkül minden mező U-betonaljas, csak a mezők első és utolsó keresztaljja a talpfa(ikeraljas illesztés). Nyárlőrinctől Lakitelekig meg mintha ugyanez lenne, csak nem talpfákkal, hanem Tvalami jelű betonaljjakkal.
Előzmény: Törölt nick (1836)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.09 0 0 1837
Hírek két ontopik vonalról:

Vésztő-Körösnagyharsány vonalon a Komádi-Körösszakál közötti 1300 m 20-as lassújel helyett május 1-től két szakaszban: 800 + 1800 m 20-as lassújel éktelenkedik. Gondolom azért, mert "úgyis megszűnik, minek benne talpfát cserélni". (mint a kondorosi vonalon, ahol évek óta van 1100 méternyi "ideiglenes" 20-as lassú). Kíváncsi vagyok, hogy most, hogy kiderült, megmarad a vonal, lesz-e talpfacsere.

Másik vonal: Hódmezővásárhely-Makó vonalon viszont gépláncos munkavégzés eredményeképp mindenfajta lassújel megszűnt: motorvonattal végig 60-as! Régen (kb 15 éve) nem volt ilyen, hogy nincs lassújel a vonalon.
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.09 0 0 1836
Az "U" jelű betonalj volt az utolsó lágyvasbetétes betonaljtípus. 1958-1964 között gyártották. Ennek anyaga még nincs annyira elöregedve, én látnék fantáziát a tiplizésében. Bár megvallva az őszintét, még ilyet nem tipliztem, annyira sosem voltam megszorulva betonalj dolgában.
Előzmény: Rbatka (1835)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.09 0 0 1835
Az U jelű betonaljak tiplizése csak félmegoldás, vagy rendesen, még akár 15-20 évvel meghosszabbítható az élettartamuk?
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.08 0 0 1834
Nem volt hova megosztani, mert nem volt hely.

Helyes megfejtés:

Gokart felment a 3-ik vágányon annyira, hogy Szentes felől a személy bejárhasson.
Majd a Gokart Szentes felé húzta a kocsisort annyira, hogy mögé, a 3-ik vágányra (természetesen a vonatszemélyzetet megfelelően értesítve) Oháza felől a személy bejárhasson.
Oházára a 2-ikról a személy menesztve.
Személy átállt a 3-ikról a 2-ikra.
Gokart feltolta a kocsisort Oháza irányába addig, hogy az átmenőről lemásszon.
2-ikról a személy Szentes felé menesztve.

Azt ne kérdezzétek, mennyit késtek a vonatok emiatt. Nem tudom.
Előzmény: Rbatka (1830)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1833
Mostanában nemnagyon érek rá.
Előzmény: Törölt nick (1832)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1832
Engem érdekelne a megoldás, mellesleg ha akar vki HB-n mászkálni holnap ( időpont nincs, mert ha senkit sme érdekel, akkor tök mind1 mikor megyek fotózni), írja le neki mikor lenne jó aztán keressen msn-en vagy írjon ide).
Rbatka Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1831
Ez jó hír.
Remélem előbb-utóbb követjük a svájci példát..
Előzmény: VT22 (1829)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1830
Nem ekkor volt, hogy megosztották a vonatot?
Előzmény: Törölt nick (1824)
VT22 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1829
Marad a 12 vonal!

http://index.hu/politika/belfold/vasut7008/
sosiforda Creative Commons License 2008.05.07 0 0 1828

A szentesi vasútállomás hirdetőtábláján szerénykedik egy hirdetmény arról, hogy április 6-tól 2 orosházi vonat menetrendje (az 1.sz. módosításhoz képest) megváltozott:

 

37454 - Orosháza érk. 16.12

37446 - Orosháza érk. 18.01

 

Ez tényleg így van?

Ha igen, vajon miért nem tudja a MÁV/MÁV-Start honlap, Elvira?

Bocskai91 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1827
Na te egyszerűbben leírtad. És gyorsabban. :-D :D
Előzmény: division by zero (1826)
division by zero Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1826
Tipp: bejár az átmenőre az egyik személy, majd az M32-es kihúz a kocsisorral, helyére bejár a másik személy. Első személy el, majd M32-es visszatol az átmenőre, másik személy el. M32-es szabadon tolat ahova akar :-)
Előzmény: Törölt nick (1824)
Bocskai91 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1825
Na csak nem 15. perc gondolkodás után rájöttem. Remélem jó lesz.

A tehervonatott kiküldeni vonalra tolatás céljával. Addig az eggyik vonat irányból be tud jönni a helyére vagyis a 3. vágányra. Ekkor a tehervonat áthalad a fővágányon ki a nyilt vonalra. Ezután be tud járni a másik személyvonat a fővágányra. így ki tud járni az ellen vonat. Annak a helyére( 3 vágány ) visszamegy a teher. Addig megy míg be nem fér. Ha nem fér be akkor ki megint a másik oladal nyilt vonalrára. Ha ez kész akkor eltud menni a második személy vonat is. Ha aztán meg jön a visszajelzés lehet küldeni a tehervonatot.

B) Be jön a személy vonat elküldjük a teher vonatot. Aztán ha meg jön a visszajelzés akkor küldjük a személyt is. De ez nem utasbarát szerető módszer.

Más: Ki lettek helyezve Szentesen az új lassúmenet táblák a kijárati jelzőre a vonaladon.
Előzmény: Törölt nick (1824)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 1824
Gádoros 2000-ben:



A képhez kapcsolódik a feladvány, mely megtörtént eset:
Hogyan bonyolítjuk le két személyvonati keresztjét (Bzmot+2 mellék) Gádoros állomáson, amikor:
-: Az első vágányon határtól-határig vannak a teherkocsik, csak a forgalmi iroda előtt van megszakítva kb 10 m hosszban.
-: A harmadik vágányon az M32 + teherkocsisor "túlhosszú" azaz valamelyik vége rálóg az átmenő vágányra.
Az állomás felé vészesen közelít a személyvonat mindkét irányból.

A fenti esetet és megoldását magam láttam élőben.
VT22 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1823
Ma vonatkereszt Csongrádon:

Bocskai91 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1822

A kép lemaradt.
Előzmény: Bocskai91 (1821)
Bocskai91 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1821
Ma Szentesen:
Unimog nem jött mert már volt egy-két nappal korábban. Meg esett is az eső.
Helyette hajnalban áthaladt a permetezős vonat Vásárhely felé. De arról is lemaradtam.
Így maradt a Félegyházáról érkező TVG.
Rbatka Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1820
De.
(javaslom az ugyanígy kezdődő buszos fórumot, a KV fórumot, ahol helyiek írogatnak)
Előzmény: Törölt nick (1817)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1819
Bzmot :)
Előzmény: Rbatka (1815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1818
Mellesleg a Bz-t Studenkának is hívják, mert ez volt a cseh gyár neve, ahol csinálták. Ebből jött valszeg a Buzenka gúnynév.
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1817
Az a Kispolszki másik neve. Továbbá Bádogbugyi, Egérkamion, Kotlókergető.

Apropó senki sem akar HB-re jönni Csernobil stílusú képeket készíteni? A héten tuti körbejárok a környéken szereztem fényképezőt is.
Előzmény: Rbatka (1815)
Rbatka Creative Commons License 2008.05.05 0 0 1816
A csavarkapocs mellé 380 kN van írva. Próbáltam már számolgatni kb. két hónapja, hogy mennyit húzhat, de nem sikerült. :)
Bz mot min. 20, max. 25 tonna,
Bzx motor-mellékkocsi min 15, max. 20 tonna.
Előzmény: Törölt nick (1809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!