A generációkat átívelő technika, nem ritkán alkatrészgondokkal de "mekkelünk" kitartóan a minuszokban is. xDD. A hydraulika karmantyúk beszerzése sem volt egyszerű feladat. (ma már van tartalékunk is, pár darab polcozva) ha valakinek szüksége lenne csak szóljon bátran).
Kedves Topoklakók, ha és amennyiben engedélyt kapok mind Jumz 65-ös "megszállotja" beköszönni és fecsegni veletek, akkor nem csak nagy örömöt szereztek vele, hanem igérem jó tanuló is leszek majd. (bizonyára lesz mit). Röviden csak annyit ,hogy 15 ével ezelött kezdődött a nagy "szerelem" egy árokásóval, majd munkavégeztével el lébecoltam a hűséges munkatársat. :- (( Most a 3 fejemre növekvő fiaim vadásztak le egy ugyan olyan gépet, jónak mondható motor és váltóval. Az mondja a "cserkész csapat", hogy ez már nem lesz elkupecolva. xDD üdv. Bandi (patrol-papa)
Igen, a csövek 146cm hosszúságúak, 20mm van ráírva belső átmérőnek. Két db. van belőle. Van még olyan cső is amire 3/4" van írva. Délután lefényképezek mindent.
Köszönöm a nagyon gyors választ:))) Nem is gondoltam rá, mert nem láttam túl aktívnak a fórumot..., de gondoltam megpróbálom. Egy ismerősömnek szeretnék segíteni, mert szeretné eladni a szivattyúkat. Vannak még hidraulika csövek is. Igazából a típusban is bizonytalan voltam. Majd ma lefényképezem és felrakom, hogy miről lenne szó. NS 32 és NS100 A 3 szivattyúk, de láttam, hogy ez több gépben is volt.
Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam olyan topicot ahol érdemes lenne hirdetni..., meg azt sem tudom mennyire eladhatóak az ilyen alkatrészek. Az biztos, hogy aki még ilyen gépet használ, annak ez igazi kincs lenne.
Szia Lajos, ez a típus alkatrész-utánpótlás szempontjából egy kihalt ősállat... vagy inkább élő őskövület.
Ami kevés dolog kompatibilis a későbbi MTZ-kkel, az valamennyire hozzáférhető, ami viszont az MTZ 5-ös egyenes folyománya, az leginkább Nyíregyházán a piacon hozzáférhető. Van arrafelé kapcsolatod?
Tudtommal a hidraulikaszivattyúja az megegyezik az ötvenes-nyolcvanas szivattyújával.
Rátaláltam erre a fórumra és egy kis információra lenne szükségem.
Azt szeretném kérdezni, hogy új NS 32 és új NS 100 A hidraulika szivattyú áráról tud-e valaki tájékoztatást adni? A hidraulika tömlők áraival kapcsolatban is kérném a segítségeteket.
Nekem ugyan nincs ilyen trakim,de az elmúlt hetekben egy javítás miatt eléggé bele kellett ásnom magam.
A motorját teljesen szétszedtem,kapott egy kis generált. Ha valakinek tudok ezirányban szívesen segítek.
Alkatrészkeresés közben találtam erre az oldalra.Vízszivattyúra lenne szükségem.
Az előzőekben leírt telefonszámokon megpróbálom.
A váltóellenőrzésről.A tetején van egy nagy dekni,azt leveszed,és megnyílik előtted a váltó.Így mindent látni,ha tényleg egy csavar lazult fel,az csak a léptetővillák rögzítésénél van drótos biztosítással.Mondjuk attól nemigen változik a hangja.
Innen még a váltó aljába is be tudsz nyúlni,ha esetleg belepottyant volna valami.
Hát, szerintem elég, ha a tetejét leveszed, mert azt hiszem le lehet, vagy valami oldalsó kis szerelőablakot, és megnézed, hol lazult ki. Vagy elindítod, és meghallgatod. Ha látszik, és van hely, akkor meg tudod húzni, szerintem az egészet nem kell szétszedni hozzá.
Olyan kérdésem lenne hogy amikor a váltóban lelazul egy anya és emiatt surlódó hangot ad ki a váltó mennyire kell szétbontani és mit kellene róla leszedni ha esetleg tudnáto kebbe nsegíteni köszönöm :)
Szép traktor, nagyon jó állapotúnak látszik. Alkatrészeket nem tudok sajnos, de telefonszámokat tudok adni, ahol állítólag van ilyenhez alkatrész. Az a baj, hogy hozzám messze vannak ugyan, így a kellő alkatrészek elhozása nehézkes lenne, de azért itt megadom. 06309859217 Ez egy bolt. Ez pedig egy bontó szerűség állítólag: 06203675727 Én még nem vettem innen semmit, mert még nincs jumz, de remélem hamarosan lesz, és akkor majd lehet, hogy kell.
ami nem látszik cserés lenne a szivattyúk, a hidraulikaolaj (megvan már), tömítések pár helyen. De alapvetően egyben van a gép szerintem de nem régóta van meg.
Mivel ez csak saját területre lett vásárolva nincs rendszám. Első munkagép ezért mindenfajta karbantartási és szerelési alkatrészbeszerzési javaslatokat tanácsokat szívesen olvasnék itt a fórumon. Rögtön kérdeznék is. Hidraulika csövek csatlakozásánál tébb helyen szivárog az olaj (csavarok rendesen meg vannak tépve) lehet ezzel valamit kezdeni? Ja és tanksapkát hol keressek rá mert MTZ boltban nem tartanak ilyet ?
Valaki esetleg nem tudna abban segíteni, hogy kardánkihajtást Jumzra, honnan lehetne szerezni? Mert van egy 1973-as Jumz 6 L, vagyis lehet, hogy lesz egy, ami árokásós, és azon nincsen kardánkihajtás csak egy vakdugó csavarokkal, és mezőgazdaságivá szeretném majd alakítani, és amik most vannak rajta azt valószínűleg majd eladni. Vagy mié lenne jó rá, és, hogy kell-e átalakítás hozzá? Meg hogy 50-es MTZ kompresszorját rá lehetne-e tenni, meg eféle kérdéseim lennének. Vagy hogy az MTZ elemlőkarok jók lehetnek-e hozzá? Várom a válaszokat, és nagyon szépen köszönöm előre is!! :)