A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Face oldalamon van, de épp most próbáltam ide képeket feltenni. Sajnos túl nagy a méretük! Valamit kitalálok és jönnek a képek is. Régebbi képeim itt korábbi hozzászólásaimban vannak :)
Eltelt néhány év, amióta a mernyei terepasztalom elkezdtem építeni (kb 1999.)! Ma már mondhatom, hogy 98%-os állapotban elkészült! Jelenleg 11m hosszú, kisebb munkák még vannak vissza, igazából a terep készen van, antikolás néhány épületnek van vissza, alapjában véve készen van! Egy 1m-es modult (csatlakozó) még kell építenem, de ez nem tartozik már igazán az asztalhoz, csak más asztallal való csatlakozást fogja szolgálni!
Köszönöm szépen ezen információkat, bízom benne, hogy nem marad "vonat nélkul" Tab. Mindig is kellemesebb volt számomra, illetve kényelmesebb is vonattal utazni Siófokra, mintsem busszal! A maga sajátos hangulatáról nem is beszélve. Pláne mikor anno gyerekként belém ivódott, mikor Édesanyámmal mentunk Siófokra azt hiszem 06:15 környékén indult és az a reggeli frissesség keveredett felszállva a vonatra annak illatával, majd az indulást követően hol árnyékos, hol napsutés szűrődött be...no, mindegy. Nem az, de.. :) Remélem minden helyre áll, s a továbbiakban is élvezhetem/élvezhetjuk! :)
Továbbiakban kiegészíteném ABy kolléga szavait, a következő szomorú momdatokkal. 07.01-én Tarlós István ( a nemzet közlekedéspolitikáért felelős szakbarbárja.) Benyújtott egy a Máv-Volán összevonásról szóló törvényjavaslatot. Melyben az alacsonyforgalmú mellékvonalakon, vagy egyes szakaszokon, a stemélyszállítást busszal váltanák ki. Na most, hogy ebből mi a lényeg? A mi vonalunkat a Siófok-Tab szakaszon, elkaszálná, hiába nyúlnak a pályához. A másik ami kérdéses az a Vonal Tab-Karád szakasza. Mert ezen a vonalon elindulva, ha nem lenne Somogymeggyes, a Tab-Karád szakasznak is annyi lenne. Lefele haladva, Karád-Kisbárapáti között Andocs(Toldi) miatt nem szűntetnék meg a személyszállítást. Az alsó szakasz, meg nem kérdés, hogy megmaradna, mivel ott a Vasút gyakorlatilag a legjobb alternatíva, ami meg is látszik az utasforgalmon. Szóval ha ez a szituáció megesne, akkor Tab-Siófok között a vasútnak harangoztak. Ami szomorú. Pont most, mikor sorra cserélik a pályán a felépítményi elemeket , illetve a reggeli vonatokhoz is van csatlakozás. Persze lehetett erre számítani, hogy előbb utóbb meglépik ezt az opciót. Szóval ja, bízzunk a legjobbakban. A vonalon jelenleg amúgy, elég nagy számban cserélnek aljakat, síneket. Mernye állomást, gyakorlatilag rendbe rakták. Tabon is több kitérőn végeztek keresztalj cseréket. Jelenleg az állomáson ha megnézitek, egy nagyobb adag alj talpalása folyt vasárnap. Bízzunk a legjobbakban, és gondoltam ezt leírom!
Mint bizonyára olvastad, "ideiglenes járványügyi menetrendek" címén 2020. június 6-tól 34+1 mellékvonalon, illetve azok egyes szakaszain napi 1-2 pár vonatra csökkentették a járatok számát (van ahol buszos pótlással, van ahol anélkül). Ennek ki nem mondott, de nyilvánvaló célja az érintett vasútvonalak személyforgalmának teljes megszüntetése.
Ezek között van a 35-ös vasútvonal Siófok-Tab közötti szakasza is, ahol a "járványügyi menetrend" következtében jelenleg már csak napi 1 pár vonat közlekedik.
Kérdezni szeretném, hogy valóban megszűnik a Siófok-Tab-Kaposvár vasútvonal? E rémhír terjeng. Bízom benne, hogy nem. Elvégre Tabiként el nem tudnám képzelni, hogy nem lesz többé személyszállítás?! Remélem nem is kell elképzelnem.. :( :) Köszönöm válaszotokat előre is! :)
Akkor az dudált annyira ma. Érdekes a helyzet, mivel ezt a Párost láttam tegnap előtt Pécsen, utánuk jött a Felsővezetékesek ABy-ja. Csabi! Esetleg képed van az akcióról?
Üdvözlet mindenkinek! Mint tudjátok, most 2 hétig pályakarbantartás van Mernye-Kaposvár között, valamint 04. 23.-án az Ádánd előtti provizóriumhoz hozzányúlnak. Persz csak fődarab cserék lesznek, de várhatóan kikerül ez a lassújel is a pályából. (Vagy csak vissza engedik a 20-at rá.)
Üdv! Megosztom egy rövid videómat a vonalról. A felvétel Som határában készült 2019. március 19-én, az alany egy 38314-es személyvonat Ádánd felé haladva.
Pár héttel a bezárás előtt készült. Bár a pályaállapotokra hivatkozva zárták be a 48-ast is, később átépítették a teherforgalom miatt, de mégse nyitották újra.