Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Az, hogy Budapest különböző állomásaiig elmegy GySEV gép, az mindennapos. De nyugi, Szolnokig nem fog. Max. Kőbánya, Rákos, Rákoshegy, Sor.út, BILK, stb., ez előfordul
Sosem voltam e téren ideges, hogy meddig fog el menni a GySEV gép.
Csak arre lettem volna kiváncsi, hogy Köb. felsőn miből állapította meg topiktársunk, hogy Szolnok felé ment a Szili.
Mert ugye mehetett volna, az állitását alapul véve, Hatvan, Vác, vagy Rákosrendező felé is:-)))))
Az, hogy Budapest különböző állomásaiig elmegy GySEV gép, az mindennapos. De nyugi, Szolnokig nem fog. Max. Kőbánya, Rákos, Rákoshegy, Sor.út, BILK, stb., ez előfordul. Szolnok egyelőre kizárt. Ha a gép arrafelé állt is, azt leakasztották, és ment vissza. Ez csak a gépcsere helyének variálása Bp-en belül. Nem ritka, de ebből semmilyen következtetést nem kell levonni.
" Nagyon ritka, errefelé még sosem láttam GySEV Szilit!!!"
Hát pedig mostanában egyre több vonatot vitetnek GYSEV géppel Rákos állomásig. Az első időkben még megkérdezte a menetirányító,hogy"te öreg, elviszed a vonatot Rákosig?"Most meg már csak nyomják a haladót Fradiban.Úgyhogy csak járj nyitott szemmel,szerintem fogsz látni elég zöldsárgát arrafelé.
Máshol nem fér el. A graffiti pedig nem akadályozza a kocsit funkciójának betöltésében. A rönk (bár időnként kedves utas is tud hasonlítani rá), kevésbé érzékeny a graffitire, mint K.U. Nem jó, de mit lehet tenni? Semmit. Őriztetni drága, és nem garantál semmit.
1.) Az általad említett kocsikat - legjobb tudomásom szerint - nem a GySEV bérli, hanem a MASPED tulajdona, és a GySEV sorozta be [P] jellel. Már ha a 352-esekről beszélünk.
2.) A kocsik üresek, így árukár nem keletkezhet, a kocsirongálás természete (értsd: irkafirka) pedig a vasútüzemre kevésbé veszélyes, mint amilyen az ország egyéb végein jellemző (értsd: kocsilépcsők, csavarkapocs, kábelek, stb. eltulajdonítása).
3.) A kocsiműhelybe nem férnek be, ha mégis van hely, ide inkább a rakott, kisorozott kocsik kerülnek ide (GEFCO autószállító kocsik, vagy az oleni rézvonat bolgár pőrekocsijai). Ezeket így rakottan viszont nyilvánvaló vétek lenne Ipartelepekre kidobni.
4.) Egy firkás teherkocsi a fuvaroztató/tulajdonos számára kevésbé visszataszítóbb, mint egy firkás személykocsi az utazóközönség számára. Lássuk be, az utóbbi viszont a GySEV-en nem jellemző. Szerencsére.
Már régebben akartam ide írni, hogy a GySEV-et nem zavarja, hogy a teherkocsik amiket kitolnak Sopron Délire, 2-3 nap után úgy néznek ki, mint okádék?
Most is áll kinn egy rönkszállító kocsikból álló szerelvény, tavaly decemberi, és idén februári fővizsgás dátumokkal. Mondhatni zsír újak, úgy bérelték őket. De szerintem ha még egy pár napot kinn lesznek, akkor szénné fogják graffitizni őket.
Vagy van fölösleges pénz, hogy újra legyenek festve?
Én jártam az NSB-n a 328-assal egy mérővonattal a renszerhatárig és vissza.
Egyébként ma egy bobo volt az NSB tolatós, kétszerre sikerült felvinni a vonatot.