"Kiszamoltam ha minden nap jarok es havonta elkapnak, meg akkor is megeri a buntetest kifizetni. Es nem kapnak el havonta."
Mit írtál nemrég a cigány terménytolvajok problémájára? Hogy majd mennek a komposztba. Most van szó a MÁV botrányos bliccelőijesztgető felitratairól. Szerintem idő kérdése, hogy a felfegyverzett jegyellenőrök a bliccelőket a helyszínen kivégezhetik a köz okulására... Csak nehogy úgy járjanak, mint a szovjetorosz adószedők a 20-as évek elején, akikből a parasztok egy év alatt több ezret lőttek agyon. Elképzelem a felkelő nép által villamossínre kikötött ellenőröket...
Én is azt gondolom, szopás lenne hosszú távon. Elkényelmesednénk, nem spórolnánk, nem jól fektetnénk be, hanem elherdálnánk a cigányok, nyugdíjasok stb támogatására a zsét..
Persze, összevontam a két cikkét a kritikámban. Szerintem a pszihéje védekezik az ön- és köznyugtatással. Engem nem győz meg, ahogy sok nagyágyúbbat (nagyagyúbbat) sem. Voltak cikkek, hogy a nagyüzemi mezőgazd csak a nyílt és rejtett szubvenciók miatt TŰNIK gazdaságosabbnak és válságoktól, ellátási zavaroktól sebezhetőbb.
"Belgiumban pl. ahonnan Brusselbe szoktam menni, 5km re van a vasútállomás, ahová elvisznek autóval. 1985 ben voltam ott először, az óta minden óra 37 (nem 36 és nem 38) perckor ott egy vonat ami fél óra elvisz 40km re Brusselbe,"
Te jó Ég, Théta, találgathatok, kivel van dolgunk személyedben?! Szóval ha jobban felkészülsz a fránya hidrogénből, lehet, hogy most mi adjuk az energiaügyi biztost? :-)))))
Stuart vedelmeben - azzal kezdi, hogy ez csak egy szenario es nem elorejelzes.
Egyebkent a legnagyobb vihart kivalto cikkje az ipari mezogazdasag felsobbrendusegerol szolt - es ennek a visszafordithatatlansagarol. Linkeltuk rendesen nemreg.
"Ha mondjuk 1000 emberről van szó, akkor is komoly véleményformáló szerepetek és felelőségetek van."
Egy baromi jó dolog a fórum, amíg van. Itt szívbaj nélkül leírhatok egy "szélsőséges" véleményt, legfeljebb valaki leugat érte, de nincs szűrő, mint a sajtóban, a politikában (a modik mintha nem lennének, üdvözlöm őket) A passzív olvasók meg mindent jegyeznek, elsőre mondanak magukban, amit akarnak, de aztán a tények, a tendenciák határozottan kijelzik nekik, kinek volt inkább igaza. Szerintem jópár passzjv olvasónk beszerezte már otthonra a rizs- és konzervkészletet, szervezi a fatüzelésű kélyhét, böngészi a vidéki ingatlanhirdetéseket...
"a fórumtól függetlenül is észrevettem, hogy valahogy most kevesebb kocsi van az utakon."
A feleségem ma szólt, hogy hihetetlen, fél óra alatt a harmadik Smart jön szembe! Pedig itt konjunktúra van. (még pár hónapig)
EIA decemberi adat meg nincs - a te abradon is hianyzik a grafikon legvege. Egyebkent jo hir es van ra esely, hogy kitart a stagnalas meg iden. Sot 2008-ban uj csucs is lehet.
Ami rossz hir, hogy ez all-liquids. A Crude az 2005-ben peakelt. Az all - liquidsben benne van a bio es az olajhomok is - sokkal rosszab energianyereseggel.
"Nem, nem is olvastam a cikket, - jot rohogtem az abran es passzoltam."
Ezt el kell olvasni, az Oildrum a legtekintélyesebb, Stanifordnak neve van. Előttem már elég rosszul hangzó neve, de ez ilyesztő. Egy olvasó hetekkel ezelőtt (egy lelkész) "szentnek" nevezte Stanifordot, mert a sok károgó világvégeváró, a Savinarok, Kunstlerek, nájckik bandája után végre valaki reményt is ad az embereknek, Hozsánna néked, Szent Stuart! (na , itt szerény voltam :-)
Itt a cseh lengyel határon pár éve robbantottak egy szénbányát tornyostól, mindenestől, a pénzügyesek szerint sose térül meg, amit beleöltek a kiépítésébe. A legfiatalabb bánya volt a környéken, úgy 15 éves létesjtményekkel. A csehek azóta bombázzák a kérelmeikkel a lengyel kormányt, hogy a túloldalról kitermelhessék, nekik megérné. Azóta a szén ára megduplázódott, valakik előjöttek a magyarázattal, hogy a szocialista könyvelési módszer miatt tűnt a bánya veszteségesnek, ráterheltek mindenféle adósságot, operatívan egy percig nem volt veszteséges... Nemsokára építhetik újjá... A bányászokat a rendszerváltás után pármillió Ft-nyi végkielégítésekkel zavarták az aanyjukba, több tízezret. Most olyan bányászhiáyn van, hogy bejelentették, az egykori nagyeskük ellenére mégis visszavesznek olyanokat is, aki megkapta a végkielégítést, nem kell visszafizetni. Jelez ez valamit? Fogunk lámpavason látni felelősöket, akik a gengsztterváltás után szétvertek mindent, aminek gyakorlati haszna van? Én nem zárom ki, lesz itt népharag, amikor a fogyasztói álom helyett jön a kenyérjegy, a telekosztás panellakóknak a játszótér, meg a park helyén.
Rövid távon kiszúrna velünk, vagy úgy járnánk minrtt Irak (bevonulnak érte), vagy mint a spanyolok az arannyal - elkémnyelmesítene, eldorbézolnánk, addig se készülnénk a fenntarthatókra átállással. Hosszú távon semmi hatása. De nemigen hozzák fel, ha esélyes lenne, máris mi lennénk a legantiszemitább nép az amerikai sajtóban, emberevők, a forgóajtók rémei...
„A csokkeno termelest kvota csokkentessel alcazzak.”
Nem csökken a termelés a friss adatok szerint, nyersolajból sem. Sztem az OPEC-nek nem érdeke a kvótanövelés, hiszen a magas árakon jól keresnek, a recessziót pedig nem úgysem tudják visszafordítani.
Ettől még lehetnek kapacitásgondjaik, de a kvóta nem emelése nem bizonyíték erre.
Épp a múltkor volt a híradóban, amikor felrobbantottak valami gyárkéményeket, és akkor idéztek régi eseteket, sorra robbantgatták, bontották a gyárakat. Nagy részük helyére persze lakóparkot, bevásárlóközpontot terveztek.. NA mondom, fasza.
"mert az EU-parlament nem hagyományos parlament abban az értelemben"
Értem. így hívják, de az újbeszélül van, nem azt jelenti. A Békeügyi minisztériumban döntenek a háborúról, az Igazságügyi minisztérium pincéjében vannak a kínzókamrák. Mindenki egyenlő, de a régi tagok még egyenlőbbek, stb.
Ébresztő Elvtárs! "a JÓLÉT helyreállásakor " aranyra váltható, ez lesz rányomtatva, a darutollas hivatalnokok és gárdista kísérőik nagy bruhahával fogják a multi szegény komprádor igazgatójának átnyújtani, a dolgozók éljenzése közben. (aztán viszik internálni) A békekölcsönkötvény megfelelőjére gondoltam :-)
"Most volt 28. án egy cikk a http://www.theoildrum.com/node/3540 en. Abban az van 2022 -től kezdődik az a korszak ahol teljesen meg megoldódik a energia probléma "
Staniford egy barom. Elképesztően naív hülyeséget írt, jó példa arra, milyen sziszifuszi erőfeszítéseket tesz a pszihé a rossz hírek hárítására. Az illető az egyik legfontosabb olajcsúcsügyi szájt társszerkesztőjeként minden értékes infó birtokában ilyen vágyálmokat szövöget, mert a tudatalattija retteg a várható vésztől. Nekem még a tudatom is, de azért nem dugnám homokba a fejem. Sharon Astyk, Dmitrij Orlov máris helyretették, Shalom mindkettőjüknek!
"A cukorgyárakat egyszerűen szétverték." Többnyire mindent, bár pont a cukor egy kivételesen elviselhető veszteség. mai cukorfogyasztásunk sokszorosa az egészségesnek, de ez nem menti a vandalizmust. Viszont a jövőre nézve ideje már most készülni, hogy az állam ne hagyja a Nagy Válság miatt leálló gyárak széthordását, nevezzen ki kormányboztost mindegyikbe, vegye át az üzemeltetést a nép nevében, a multinak adjon cserébe Konjunktúra-utalványt (a jólét helyreállásakor aranyra beváltható)
En ezt ugy oldom meg, hogy csak a metrora veszek jegyet. A villamoson mosolyogva fizetem a buntetest. Nem jarok annyit be, hogy megerje a berlet, de igy kb. jol jovok ki. Kiszamoltam ha minden nap jarok es havonta elkapnak, meg akkor is megeri a buntetest kifizetni. Es nem kapnak el havonta.
Nem rossz a tömegközlekedés Budapesten, de ha jegyekkel akar valaki közlekedni (nem bérlettel), akkor nagyon drága (nyilván arra gondolok, hogy átszállsáok kellenek). Egyes orszégokban van olyan, hogy tömegközlekedési jegy, és félr órán át, egy órán át lehet vele közlekedni. Közben annyit szállsz át, amennyi jólesik. Na nálunk is van időkorlát a jegyekre, de átszáállni csak az átszállójeggyel lehet, és azzal is korlátozva van, hogy hány megállót (ha jól emlékszem.)..
Jobbat mondok, Budapesten is nagyon jó a tömegközlekedés.
Egyébként tényleg jön a gazdasági apokalipszis: Drágább lesz a sör Áremelési kényszerben vannak a hazai söripari társaságok a jelentős alapanyag-drágulás miatt – mondta Sivó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke. Már tavaly 5–15 százalékos söráremelési hullám „söpört végig” Európán, és ez alól a magyar piac sem volt kivétel. http://index.hu/gazdasag/magyar/sordr080130/
Nincs kevesebb autó és nem is lesz sokáig. Az emberek inkább nem esznek, nem fűtenek, de még akkor is autózni fognak. Muszáj, hiszen az autó teszi az embert. :)