Sok szakmai fórum van a neten, ahol a net kezdete óta az összes lehetséges hibát már megkérdezték (lassan ilyen ez a fórum is:-)) és valaki, meg is válaszolta. Elsősorban fórumokon szoktam keresgélni, vagy átmegyek a "szomszéd" szervízbe és megsasolom az AutoDATA - t.
De a rutin nélkülözhetetlen, aki ebből él műszer nélkül gyakran a hibából megmondja mi a baj, gyakran a hiba nem az az érzékelő amit kidob a diagnosztika, de ott jelentkezik az eredménye....
Azt találtam róla, hogy ha az autó a diagnosztika alatt nem alapjáraton járt (nem volt beindítva), akkor figyelmen kívül kell hagyni ezt a hibát. Az okozza, hogy álló motornál hiányzik (logikusan) a fordulatszámjel. Ha beindul ne törődj vele...
C20NE 94 --1,4 -benzines . A motor kódot majd megnézem mégegyszer. Nemirtam fel. ( 515- vezérmű pozicció ézzékelő -G40 nincs jel) Azt hogy ezek mitjelentenek ?Ha létezik valahol a neten, valami táblázat ahol erröl irnak (magyarul)küld a link címét légyszi.És nagyon köszönöm hogy egy ilyen világtalant próbálsz felvilágosítani mint ÉN.De szeretnék okosodni . köszi
Köszönöm a választ.C20NE. Azthiszem mostmár értem ,legalábbis betudom határolni melyik az-az ellenálás.Köszi- köszi . Arrol nemtudnál valamit írni , hogy mit irt ki az én golfom ? Mi az a G40 , és főleg hol van ?
A mi a funkciója kérdésre, akkor tudok rövid választ adni, ha láttál már buszt ( Nem ikarust :-)). A felhúzó ellenállás az az ellenállás amin egy eszköz, ami adatot akar rakni a buszra, áramot hajt át és ezáltal feszültséget ejt rajta, tulajdonképpen az ezen átfolyó árammal állítja be a busz feszültségét. ( Ha láttál open collectoros logikai áramkör tervezési segédletét abban részletes(ebb)en el van magyarázva)
E nélkül a busz "lebegő" állapotban lenne, ami nem ad korrekt logikai szintet. ( így ha egyetlen vezérlő sem kommunikál a buszon akkor logikai magas szinten van a busz. )
Az ECU-k innen tudják, hogy a buszra diagnosztikai eszközt raktunk : A busz állapota logikai 1 - re vált. Mivel a K - vonalat a belső kommunikációra nem használják az ECU-k így amíg nem dugsz rá diagnosztikai eszközt semmi szerepe. Hiszen ez a felhúzó ellenállás as ISO9141 - ben a diagnosztikai eszközbe van rakva így e nélkül kommunikálni sem lehet.
Tehát mindíg a K vonal és a 16 - os láb között van.
12 V - os rendszerben 510 Ohm az értéke ( 24 V - os rendszerben 1KOhm)
Valamilyen aktív eszköz (tranzisztor, FET) húzza le rajta keresztül a K- buszt majdnem nulla feszültségre ( azért nem nullára mert az Uce (Uds) sosem nulla.)
Nem tudom érthető - e. Alapveetően ez nem ON-topic, ha valakit részletesebben érdekel írjon E-Mail-t.
Mindent lehet kapni ! :-) De kiválthatod más termékkel is mivel sokan gyártanak busdriver-t.
Az OBD port 16 -os lába és a K -vonal (OBD 7 - es láb) között lévő ellenállás, amin keresztül a K - vonal közel akkumulátor feszültségen van ha a tranzisztor, aminek a kollektora idecsatlakozik zárva van. Ez így általános és minden kapcsolásban meg fogod találni. Némelyik driver IC igényli ezt kívülről, de láttam olyat is amibe be volt integrálva.
A kulcsot az immora csak pin kód ismeretében tudod rátanítani. Az immo-t, hogy lássa a vezérlőegység, azt bármikor egy vagcommal, vagy vw-tool-al fel tudod ismertetni vele. Hidd el...az a legjobb, ha veszel bontottan egy ecu-t, és azt tanítod rá az immodra, és azzal játszol. Ilyet kapsz a vasadhoz 10000-ért bármelyik bontóban szinte. Azt meg aztán úgy forrasztgatod reszelheted ütheted vághatod ahogy csak akarod, az eredetidet meg tedd el, és ha bármit elrontasz...még ott az eredeti, amit ha beteszel, szintén feltanítod az immora és már indul is.
Csak az a baj hogy amit kiolvastam, nemtudom mi az ,és holvan. Segítsen valaki!!!A következőt írja: 515-vezérmű pozicció érzékelő G40 nemjó.Előreis köszönöm!!
Jolvan, EDC (dizel) temaban sem vagyok tulsagosan jaratos, bevallom :)! Mondjuk ettol teljesen fuggetlen, ha van egy epromod aminek kilovasod a tartalmat, majd elkezdessz szorakozni vele, elrontod, stb, masik eprom kell, viszont abba visszateszed az eredeti programot (amit kiolvastal belole) nem latom semmi akadalyat annak, hogy beinduljon vele (hacsak nem fustolt el az ecu is :). Amugy a motorvezerlo programban nincs immo info!
Viszont ha modositassz arra mindig vigyazz, hogy a checksumok rendbe legyenek, kulonben baj lehet. Ha elrontassz egy ket map-ot, maximum a menetteljesitmenyen rontassz, de ha a ckecksum rossz (ECU-tol fuggoen) tobbet nem indul az auto (lock-olja magat az ecu). Ez mondjuk nem feltetlenul van igy minden tipusnal (sot, csak az ujabbakrol tudok), de jobb a summakkal bekeben lenni :).
Szia Baliszoft! Most nem az asszony Puntója érdekel, hanem a saját 1.9 TDI-m! :) Még mindig ott vagyok leragadva, hogy ha elcseszem véletlen az epromot,és ezáltal nem tudom a sajátját módosítani, hanem egy másik kerül bele, akkor mi lesz az immoval? Elindul vagy nem indul? Ez itt a kérdés! :)))
A rajzon melyik a felhúzóellenállás? Én összerakom de nemigen értek hozzá. A bc 547 tranyókon van két 4,7k és két 10 k-s ellenállás melyiket milyenre cseréljem szerinted. Lehetnek járos mellékhatásai a cserének?
Köszi a rajzot amit küldtél. Mc33290-et lehet kapni Mo-n?
A compaq soros portjait köpködi a Ross-Tech, szerintük nem tökéletesek. Az interfész jó lehet, de mint soknak ennek sem jó a felhúzóellenállás értéke, annak 510 Ohmnak kell lennie.
Legegyszerűbb,ha a 17műszerfal,10 illesztés,2 csatorna értékét állítod vissza nullára,és akkkor minden inspeckciós értéket rendesen visszaálllít amennyire neki kell.
Szia! Sajnos nem "vagom" a fiat temat, ezert inkabb nem szeretnelek megjobban megkeverni. Egy viszont biztos, hogy a motorvezerlo programban nem szokott autospecifikus adat lenni. Arra valo mondjuk egy pici (par kbit-es) soros eeprom (8 labu). Az mar megint mas kerdes, hogy vannak olyan modositott programok, amelyek figyelmen kivul hagyjak az immot (ahogy esetleg az mar lejjebb le is van irva).
Építettem egy kábelt az opelomhoz. (melléklet) az a gondom, hogy a tech2 megtalálja de koomunikációs pőroblémát jelez. lehet, hogy a soros port nem jó a laptopon? Compaq armada 100s. Valaki tud esetleg megoldást? Valahol olvastam, hogy a laptopok soros portja nem az igazi.
Építettem egy kábelt az opelomhoz. (melléklet) az a gondom, hogy a tech2 megtalálja de koomunikációs pőroblémát jelez. lehet, hogy a soros port nem jó a laptopon? Compaq armada 100s. Valaki tud esetleg megoldást? Valahol olvastam, hogy a laptopok soros portja nem az igazi.