Szürke fehér csíkkal...az az összes diag.vezeték szine ezeknél a régi tipusoknál. Az ECU-ra kettő ilyen megy, de egyszerű megtudni h melyik, mert ha rámérsz, akkor gyújtáson az egyikben 9.8V-nak kell lenni. na az lesz az ECU diag vezetéke.
A 100-as audiban a vízelvezetőben van a 2x2-es diag csati, és ott van a közösítője is a biztitábla mellett.
Azt tanácsolták, hogy kössem szét a diag vezetékeket a relétartóban ott, ahol egy csavarra van kötve az összes diag vez. Székötöttem és akkor láttam, hogy nincs bekötve a motorvezérlő, csak a klíma és az ABS. Most megtaláltam az ECU bekötését és ott az 1 lábra írja a diagot, meg a 13-ra. Egyenlőre itt tartok, megpróbálom az ECU-nál direktbe kötni vagy az 1 vagy a 13 lábra.
Hasonló prb van nekem is.Érdekelne engem is kicsit bőbebben kifejtve hogy ez a vezeték amit irtál a hova nincs bekötve.Bekötés után neked működik a diag?
Már írtam a problémámról, hogy nem látja a sz.gép az ECU-t, csak az ABS-t és a klímát. Megvan a hiba oka: nincs bekötve az ECU-ról a vezeték! Hallott már valaki ilyet? Mi oka lehet ennek?
www.carcode-eshop.de itt lehet rendelni ELM-327-est és utánvétel küldik 35 EUR az ára de sok mást is lehet és elég korekten küldik és ha van gond telefonon is el lehet érni őket. Mi még a kit készletet kértük és normálisan küldték,panelt,kábeleket lemezt amin minden volt az összerakáshoz és hozzá való ScanMaster progi letölthetőségét és aktiválását is.Szálításal áfával került 46-ezerbe.
Végülis összejött. Hibakód olvasás törlés müxik. Viszont volt olyan hibakód a hűtőegységben, amit nem tudtam törölni nem tom miért. Nem nagyon próbálgattam mert nem igazán volt időm rá még a héten. Azzal a kapcsolással amit belinkeltem - http://www.miglenium.de/ - meg lehet oldani csk jó soros port kell hozzá. A kapcsolásban nem elm ic van, így szerintem nem fogsz tudni túl sok progit használni hozzá. Az én laptopomon ez nem megy - ezért kértem kölcsön egyet - jelenleg ezért sem tudom próbálgatni a szoftvert. Ha nincs a kábel csatlakoztatva és a táp a prog nem látja az interfészt és hibát fog jelezni.
Engem érdekellne ez az opel interface , végülis tudtál kommunikálni valamilyen opellel ?
Marha drágán adják az op-com -ot (150 e ft) , igy minden megoldás érdekell a témában.
Írtad :" Igaz csak a tech2-vel mással még nem"
Milyen progi van még , egyáltalán működik a tech2 progi? Nekem is megvan , de furcsán múködik . Mindegy mit választok a menűben , mindíg ugyanoda tesz .
Találtam ECU szimulátor áramkört, persze a zöldkártya - műszerek teszteléséhez, amik minden adatot az OBD csatlakozón keresztül szimulálnak. Vajon, hogyan csinálják majd a sok füstölő roncsnak a zöldkártyáját ??
Ok, köszi az infót! Megpróbálom akkor kiforrasztani, aztán majd meglátom, hogy mi lesz! :) Egyébként csak azért kérdeztem, mert amit mail-ben átküldtem, abban van egy un. BDM interface, aminek pont ez a lényege, ill. van mégy egy Byteshooter nevű cucc is, de mindegyiket aranyárban adják... http://www.evc.de/en/product/ols/bdm/default.asp
Szerinted, ha házilag csinálnék egy olyan foglalatot ami rámegy az eprom lábaira, akkor akár a helyén ki lehetne olvasni a tartalmát. Ezt csak azért kérdezem, mert ha meg lehet oldani így, akkor el lehetne menteni az eredeti tartalmat, még mielőtt forrasztás közben tönkre menne az eprom. Ezt egyébként mástól is kérdezem, hogy szerintetek ez technikailag megoldható?
Sok szakmai fórum van a neten, ahol a net kezdete óta az összes lehetséges hibát már megkérdezték (lassan ilyen ez a fórum is:-)) és valaki, meg is válaszolta. Elsősorban fórumokon szoktam keresgélni, vagy átmegyek a "szomszéd" szervízbe és megsasolom az AutoDATA - t.
De a rutin nélkülözhetetlen, aki ebből él műszer nélkül gyakran a hibából megmondja mi a baj, gyakran a hiba nem az az érzékelő amit kidob a diagnosztika, de ott jelentkezik az eredménye....
Azt találtam róla, hogy ha az autó a diagnosztika alatt nem alapjáraton járt (nem volt beindítva), akkor figyelmen kívül kell hagyni ezt a hibát. Az okozza, hogy álló motornál hiányzik (logikusan) a fordulatszámjel. Ha beindul ne törődj vele...