Audid van! 1.9 TDI. Abban nem a szürke fehér szálon kommunikál, hanem (pontosan nem tudom) zöld piros csíkkal, vagy fehér piros csíkkal!!!! És tuti ki lehet ovasni az ecu-ját.
Nem mindegy hogy szürke vezeték fehér csíkkal, vagy fehér vezeték szürke csíkkal. De ha a tiedben ennyi a feszkó akkor nem hiszem, hogy az lesz a K-line, de próbáld meg azon keresztül diagnosztizálni. Kárt nem teszel. Bár az én gépemen megvan a K-line, (VW T4, 93'-as Audi 80 TDI motorral, 2x2-es csatival) mégsem bírom kiolvasni a VW Tool-al. De a gyári hibakodolvasóval ki lehet olvasni. Bár engem ez nem is érdekel.:-)
Nem tudom én sem diagnosztizálni.Lebontottam a vezérlő csatlakozoját szétszedtem és találatam benne 1 db szürke fehér kábelt, de csak 5.7V van benne.Ha jol emlékszem a 41 lábra van kötven.(Sajnos a saját automhoz nincs rajzom igy ha valakinek van megszánhatna vele.)
A biztositék táblánál a K L vezetékek megvannak.A közös csavarra (amit ha jól értelmeztelek titeket szembe fordulba a táblával bal felső sarok 5-ös csavar) jön vezeték de nics közöttük a szürke-fehér.Kibontottam az alját a műszerfalnak de ott sem találtamsehol.
Namármost ha a vez.nél lévő kábel a diag vezetékem és ezt kivezetem egy külön kábelell a közös szálra, vagy csak a interfész K vezetékéhez csatlakoztatom akkor fog müködni?
Valamit viszont akkor sem értek.
Miért van az hogy a gyári kábellel vagy komolyabb géppel tudják olvasni és teljes diagot. végig lehet csinálni rajat.Az én épitett vagy a vásárolt gyári kábelemmel pedig nem.Holott nincs szürke kábel kivezteve a közös csatlakozóra.
Pl.: a 92-es Golf II.-esekben is van ECU, mégsem olvasható. Pl.: G60-ban, vagy a Digifant I, illetve II-sem olvasható. Keress szürke szálat fehér csíkkal, és ha találsz, és van benne 9.8V akkor az a K-line, és akkor kiolvasható!!!
"De ez olyan furcsa, hogy a klíma meg az abs megy, az ecu-t meg úgy csinálták, hogy nem lehet kommunikálni computeren vele."
Szerintem lazán előfordulhat, volt nekem egy Corrado-m, ami szintén KE Motronic-os volt, az ECU-t nem láttam sem VAG-COM-mal se VWTOOL-al, de az ABS simán ment, klímám manuális volt, azt meg azért nem lehetett diagnosztizálni.
Jó kérdés. Egy orosz fórumon találtam az infót, amit az autodata is megerősített. Valószínűleg eltérő technikai fejlettségű részekből van összetákolva és többféle motorral készült, amik között volt már diagnosztizálható is. Lehet, hogy pont modellváltás határán volt a gép és már kerültek bele a következőből részegységek....
Hát igen, ettől tartottam! De ez olyan furcsa, hogy a klíma meg az abs megy, az ecu-t meg úgy csinálták, hogy nem lehet kommunikálni computeren vele. Tényleg nincs más mód a kommunikációra?
Először is: nem elfelejtette valaki bekötni a diag szálat, hanem nincs is kivezetve. Másodszor: abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán lehet diagnosztizálni a KE3- jetronicot. Sajnos a szürke-fehér vezetékrőll lecsúsztam, mert már összeraktam amikor olvastam.
Annyira azért ne nyugodjál meg! :-( Hiába küldök el valakit, mert füstöl, olajat köp, mérhetetlen mennyiségű CO-t ereget, 2-3 órán belül talál zk-st, aki megcsinálja neki. (bár elvileg ezeket az új rendszer kiemeli a KFF-nél, BM-nél. Minden mérés interneten bemegy hozzájuk) Egyelőre azt nem tudja a program, hogy _valójában_ milyen autó van rátéve a műszerre.
Ha működik és tudtál kommunikálni vele az azt jelenti , hogy van egy jó tech2 progid , ugye ? (spiderzé szerint nem jó az ami nekem van . Mondjuk nekem sem tetszik vele valami .) Mert , ha van engem nagyon érdekellne a dolog . Egyből legyártatnám a cimbimmel az interface -t hozzá. (A rajzod alapján .) Biztosan tudnék cserébe adni valami infót .
Egyébként ez tipikus hiba ....ha nem megy a diagnosztika mindig ezzel kell kezdeni, hogy a kiolvasható extrák száma megegyezik e a közösítőbe bekötött vezetékek számával, pláne ha öreg a vas, mert sok szerelő elfelejti visszakötni, vagy esetleg riasztózták vagy más kontárkodást csináltak a vasban. Sok szerelő úgy van vele, hogy az autó müxik, akkor nem is köti vissza sehova sem. (mondjuk fingja sincs hogy hova kell)
"Vajon, hogyan csinálják majd a sok füstölő roncsnak a zöldkártyáját ??"
Úgy, mint eddig. Ezzel nem lehet zk.-t szimulálni. Erre a 6-os kv. osztályú motoroknál lehetne "szükség", de ahhoz keveset tud. Csak az első szondát szimulálja, nemtud 0 hibakódot hazudni, és nem tudja a readiness kódot sem. Ezek nélkül az RKFA program azonnal kidob. A 6-osnál alacsonyabb, és a diesel motorokhoz meg nem kell EOBD. Ahol egy fordulatszám szimulátornak hasznát lehetne venni az a diesel mérés, ott még a jó motorokra is sokszor csak trükközve lehet megfelelőt kicsikarni a gépből. A legtöbb, de az elektrónikusan vezéreltek szinte kivétel nélkül, képtelen alapjáratról leszabályozási fordulatra felpörögni 1,5 másodperc alatt. ( ez a hazai előírás!) Ha 1,51 az idő, de minden egyéb paraméter a határérték negyede/ötöde alatt van, akkor sem felelt meg. ( általában 1,6-1,8 sec alatt pörögnek fel )
Szürke fehér csíkkal...az az összes diag.vezeték szine ezeknél a régi tipusoknál. Az ECU-ra kettő ilyen megy, de egyszerű megtudni h melyik, mert ha rámérsz, akkor gyújtáson az egyikben 9.8V-nak kell lenni. na az lesz az ECU diag vezetéke.
A 100-as audiban a vízelvezetőben van a 2x2-es diag csati, és ott van a közösítője is a biztitábla mellett.
Azt tanácsolták, hogy kössem szét a diag vezetékeket a relétartóban ott, ahol egy csavarra van kötve az összes diag vez. Székötöttem és akkor láttam, hogy nincs bekötve a motorvezérlő, csak a klíma és az ABS. Most megtaláltam az ECU bekötését és ott az 1 lábra írja a diagot, meg a 13-ra. Egyenlőre itt tartok, megpróbálom az ECU-nál direktbe kötni vagy az 1 vagy a 13 lábra.
Hasonló prb van nekem is.Érdekelne engem is kicsit bőbebben kifejtve hogy ez a vezeték amit irtál a hova nincs bekötve.Bekötés után neked működik a diag?
Már írtam a problémámról, hogy nem látja a sz.gép az ECU-t, csak az ABS-t és a klímát. Megvan a hiba oka: nincs bekötve az ECU-ról a vezeték! Hallott már valaki ilyet? Mi oka lehet ennek?
www.carcode-eshop.de itt lehet rendelni ELM-327-est és utánvétel küldik 35 EUR az ára de sok mást is lehet és elég korekten küldik és ha van gond telefonon is el lehet érni őket. Mi még a kit készletet kértük és normálisan küldték,panelt,kábeleket lemezt amin minden volt az összerakáshoz és hozzá való ScanMaster progi letölthetőségét és aktiválását is.Szálításal áfával került 46-ezerbe.