Keresés

Részletes keresés

diginewl Creative Commons License 2022.09.13 0 0 2148

Köszönöm! Ez alapján fogom a modell Tillig/SachsenModelle DR, és DB VT135 motorvonatok első vezetőállását beállítani.

A Sachsenmodelle-nek a DRG, és DRIII motorvonatnál sajnos mégsem sikerült eltalálni az eleje/hátulja dolgot, a Tillignél jó a DRG és DR III korszak (itt a festés is 1 - 2 hibás).

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161243510&t=9170303

A DB festése jó 1 - 2 oldal, de fordítva indul el a motorvonat :))) Szóval egy icipicit többet kellett volna foglalkozni ezzel az eleje, hátulja dologgal, a tervezőasztalnál a modellcégeknek. De ez mindössze vihar egy kanál vízben - csak nekem volt fontos.

Digitben egyszerűen, segítségül kell hívni a cv29-et, és mindenki boldog.

Előzmény: róbertke (2147)
róbertke Creative Commons License 2022.09.11 0 0 2147

Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A? 

Ahogyan te írtad. 

 

 

Előzmény: diginewl (2146)
diginewl Creative Commons License 2022.09.11 0 0 2146

Mindig van új a nap alatt. :) Mit találtam!

Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem).

A DB készített hozzá vezérlőt is. Nehogy kekeckedésnek vedd! Minden segítséget köszönök, viszont azt látom, hogy a vasúton minden megtörténhet. Ettől szép!

 

A motorkocsik eleje/hátulja meg már számomra kezd kibogozhatatlan lenni.

Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A?

Nekem úgy adódna, hogy baloldalon van a motor, középen a nyomatékváltó, és jobbra a meghajtott tengely.

(Ez alapján elég nagy katyvasz van a H0 modellek között, de már ad egy biztos támpontot :))))

Előzmény: György barát (2107)
róbertke Creative Commons License 2022.09.11 0 1 2145

Német 01 038 mintapéldányként a MÁV 303-as tervezéséhez Budapest-Keleti fűtőházban 1942-ben

(120 km/óra, gyártó a Henschel, Kassel 1927-ben) (fotó: Fialovits Béla)  

róbertke Creative Commons License 2022.08.30 -1 3 2144

DB matricás ex-DR emeletes inga 

 Emeletes inga DR BR 118 704 és 118 736 (eltérő festésű mozdonyok) 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2143

DR BR 120 -as Szergej emeletes vonatot húz 

 Kettő BR 120 -as Szergej húz egy vonatot(de lehet, hogy a második hideg mozdony 😍) 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2142

Kettő mozdonyos emeletes vonatok 

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2141

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2140

róbertke Creative Commons License 2022.08.29 -1 3 2139

Poggyászkocsiból készített vezérlőkocsi, III.korszakos. 

Hátul DR V180 nyomja a kocsisort. 

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2138

"Kétszintes személy kocsik  (DR)
A DR kétszintes kocsijai a Lübeck-Büchener-Eisenbahn egy nagyon eredményes konstrukciójára vezethetők vissza.                                                                         
Miután az 50-es évek elején nagy helyigény mutatkozott az dolgozói vonatjáratokon, a DR felelevenítette ezt a fajta személykocsi építést.                                                   
A görlitzi vagongyárban 1952-ben elkészültek az első 4 egységből álló 3. osztályú kocsik.                                     
A 3. osztály megszüntetésével ezeket a vonatokat 2. osztályúvá minősítették, és megnevezésüket DC 13 -ról DB 13-ra változtatták (1966-tól DBv).                                                
A keresztben elhelyezett üléses kocsi változatok mellett készültek olyanok is, amelyeknél az alsó szinten hosszában helyezték el az üléseket.                                         
Eredetileg minden ülés léc ülés volt (3. osztály). Mivel javítások idején jelentős kapacitás kiesések adódtak, 1954-től kétrészes egységeket is készítettek (DC 7, 1966-tól DBz(e)).                                                              
Ezek az egységek szemben az 1952-ben készültekkel csak minimális belső módosításokon estek át.                                                                            
Az 1961-től leszállított négy-részes DB 13 -as (1966-tól DBve) egységek a kocsi végeken térnek el döntően az eredeti verziótól. Míg az 1952-ben készített egységek 100km/h-ra voltak vizsgáztatva, a többi egység már 115km/h végsebesség-re volt hitelesítve.                                                                   
1970-től a kétszintes kocsikat ingajárati kialakítással látták el (DBvqe).                                                                   
Mivel egyszerre csak egy egységet lehetett tolni, nagy kapacitás igény esetén a mozdonyt két négyrészes egység között helyezték el, hogy egy irányba mindig csak egy egységet toljon."

 

Ebből a leírásból indultam ki,de nem mondtam, hogy harmadik korszakos volt a vezérlős kocsi, csak azt, hogy olyat még szeretnék beszerezni, mert jól mutatna játék közben.

 

Előzmény: róbertke (2130)
György barát Creative Commons License 2022.08.29 0 0 2137

Láttam ilyen fényképet. Két U-Boot között 1 (azaz egy) szoló emeletes vagon: DBz 750. 

 

Előzmény: RhB (2134)
róbertke Creative Commons License 2022.08.28 0 0 2136

Nem keresgélek rosszul. 

Csak van egy nagy különbség köztünk: - Én az analóg rendszert favorizálom, Te a digitálist. 😎

Előzmény: diginewl (2132)
róbertke Creative Commons License 2022.08.27 0 0 2135

Nekem mindegy.

A lényeg az oda-vissza tili-toli inga közlekedés volt amit el lehet játszani. 

Előzmény: RhB (2134)
RhB Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2134

Nem lehet, hogy csak "gurult" a hátsó gép? És csak a körüljárást akarták megspórolni, a vezető szépen átballagott a túlsó végére, és usgyi vissza?

Előzmény: róbertke (2133)
róbertke Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2133

Az igaz, de pár éve be lett rakva egy kép, hogy még a DR III. korszakos korában az emeletes vonatnak mindkét végén volt 1-1 V100 (modellben Gützold ). 

Valójában azok hogyan mehettek? Hangjelzéssel kommunikálhatott egymással a két mozdony személyzete?  

Előzmény: György barát (2131)
diginewl Creative Commons License 2022.08.26 0 1 2132

Köszönöm! Rosszul keresgélsz, mert én pont onnan (német fórum) vettem az elvetemült ötletet, hogy hangosítsam ezt a mozdonyt.

Nagyon megtetszett ez:

Ugyan gyári munka, és hát hogyismondjam idegenvezetői nézetben van filmezve (azaz pont nem látszik a WC-től hogy hol a hangszóró).

https://youtu.be/4xGjb9EO9Dk

 

Ebben csak a hang hallatszik.

https://youtu.be/6DGQCBYSAkw

 

Ez pedig adja az élményt.

https://youtu.be/i3ooSXhko4w

Itt látszik, hogy a vezetőállás mögött van színre festve a hangszóró az utastérben.

 

A következő pedig a vezérelhető szétkapcsolás lesz. Ezt a lehetőséget a betétkocsikba építem be, mert ott lesz erre hely, és funkciódekóderben szabad kimenet :)

 

A világítás beépítése nem volt nehéz a 0805-ös SMD még kezelhetően pici, de elfér a nyák, és a padló között.

 

Az újabb festékkel már egészen "eltűnik" az ESU hangláda a mozdonyban.

 

(Beteszem, bár -elnézést - nem ide tartozik a "gányolást", hogy mennyit kellett módosítani a nyákokon. Nem sok. Próbáltam valamennyire szabványos maradni, a lehetőség megvan az "egyszerre világít előre fehéren, és hátra vörösen menetirány szerint" visszaalakításra is, és az analóg mód is megmarad vakdugóval.)

Előzmény: róbertke (2129)
György barát Creative Commons License 2022.08.26 0 0 2131

Nehéz lesz. A négyrészest 1970-ben állították forgalomba, az ötrészest 1971-ben. Tehát csak négyes (és ötös) korszak volt. 

 

Előzmény: róbertke (2130)
róbertke Creative Commons License 2022.08.25 0 0 2130

Sikerűlt valami anyagot találni DR III. korszakos emeletes vezérlő ingáról? 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2126)
róbertke Creative Commons License 2022.08.25 0 0 2129

Gratulálok, német fórumokon nem találkozni ilyen színtű átalakítással, módosítással. 

Én az öreg Piko VT135 -nél csak a HOTotya -féle Kurz-kinematika átépítésig jutottam el. 

Ja, meg a pótkocsi felöli rízsszemizzó eltávolításáig. 😎😍

Előzmény: diginewl (2128)
diginewl Creative Commons License 2022.08.22 0 3 2128

Végre valahára elkészült a VT135 hangosítása.
Néhány fotó a beépítésről alább.
A hangdobozt az utastérben "rejtettem" el. Ha valaki tudja, hogy milyen rewell modellfesték színe passzol a mozdony belső sárga teréhez, kérem írja meg.
A dekóder fenn elfért, és nem is lóg be az utastérbe. (Az esu soundmicro dekódere, a hülye next18 miatt belógott volna, a nagy dekóder így laposabb)
A világítás panel is átesett egy átalakításon. Hogy-hogy nem annó a Sachsenmodelle cégnél nem volt fontos, hogy a vezetőállás is ki legyen világítva. Most kapott az is fényt. Valamint világít előre fehéren, hátra vörösen a mozdony (eredetileg csak előre világított rusnya sárgán). A dekóder 4 kimenete is felhasználásra került. Így a mozdony mindkét végében tetszőlegesen lehet kapcsolni a vörös/fehér fényeket, menetirány szerint. (F0/F8) (Ha pl. vontat, lekapcsolható a betétkocsi irányába a fény.) Ehhez az alsó panelt is át kellett egy picit faragni.
Itt van róla egy videó

 

Előzmény: diginewl (2122)
rm40 Creative Commons License 2022.06.23 -1 4 2127
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.05.28 -1 0 2126

Azt hittem,erre költötted az extraprofitodat! ;)

A régiek közül nekem megvan mindkét DR verzió,de kell vennem egy olyat is egyszer,amiben van vezérlőállás,mert terveim között szerepel az ingajárat üzemeltetése.

Előzmény: róbertke (2125)
róbertke Creative Commons License 2022.05.28 0 0 2125

Nem írtam egy szóval sem, hogy ez megvan ezért elnézést kérek.

De viszont a régi Schicht DR és PKP változat megvan.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (2124)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.05.28 0 0 2124

Gyönyörű! Ha esetleg megvan a régi NDK-s kiadás is,tedd légy szíves mellé és fotózd le őket. Köszi!

Előzmény: róbertke (2123)
róbertke Creative Commons License 2022.05.27 0 2 2123

Rivarossi HR4303

Doppelstockzug in DR , Ep.III. 

 

diginewl Creative Commons License 2022.04.11 -1 0 2122

Mea culpa! Elnézést!

A Sachsenmodelle-től elnézést kérek, a DR festést pedig egyáltalán nem értem... vagy inkább szegény rendszerre ez volt mindenhol a jellemző? Ahogy sikerült úgy lett???

A DRG-nél már nem is gondolkodom rajta, hiszen ott jelölés sincs melyik az 1-es vezetőállás. Elfogadjuk, hogy a Tillig erre, a Sachsenmodelle arra indul el előre :))

 

A Sachsenmodelle (Vt135DRIII) modellje jól van bekötve elektromosan, csak a józan logikát vesztve kell nézni.

A két VT 135 mindegyik DR III. Felső a Tillig újabb (ebben utólag mókoltak bele az elektronikába - lásd előző írás - mert rájöttek a fordított festésre), az alsó a Sachsenmodelle. Mindkét mozdony egy irányba áll a képen, de ha ránagyítunk látható, hogy egyiknek erre, a másiknak arra van az 1-es állása. Látszik lenn a fekete főkereten.

Így érthető, ha egymás mellé teszi az ember őket a sínen, az egyik erre, a másik arra indul el előre.

(A nagy meglepetés/kérdés, majd akkor lesz, ha kijön a Tillig 2022-es újdonságként beharangozott VT135 DRIII új modellje. Azon milyen festési, és irány variáció lesz??)

Mindig tanul az ember.

 

Előzmény: diginewl (2111)
György barát Creative Commons License 2022.04.02 0 0 2121

Üdvözlöm az Urakat! 

 

Segítséget kérek. 

Milyen MÁV kéttengelyes személykocsik maradtak 1945 után a későbbi NDK területén? Listák, fényképek, rajzok léteznek-e róluk? Azok megoszthatók-e? 

 

Előre is köszönöm: 

György 

 

diginewl Creative Commons License 2022.03.30 -1 1 2120

Egy kis nagyvasút is legyen.

Kérek segítséget!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/J37_113_Bf_Thekla%2C_Einfsig_AA.jpg

2019-ben készült a felvétel, azaz nem rég. Láthatóan felújított pályaszakasz, és nem egy múzeumvasúti emlékhely. Többszörös furcsaság:

-teljesen új a jelzőfőlap is (azaz nem alatta cserélték ki az oszlopot)

-ZÖLD színű, FÉM oszlop. A fém még nem lenne furcsa, mert én is pont ilyent szeretnék modellben, többet is láttam példában a nagyvasúton szürke színben, de ez a DB-zöld szín....  :)))

A DR jelzők reneszánszukat élik a rendes nagyvasútban????

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2022.03.12 0 0 2119
Előzmény: Lac99 (2117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!