Köszönöm! Ez alapján fogom a modell Tillig/SachsenModelle DR, és DB VT135 motorvonatok első vezetőállását beállítani.
A Sachsenmodelle-nek a DRG, és DRIII motorvonatnál sajnos mégsem sikerült eltalálni az eleje/hátulja dolgot, a Tillignél jó a DRG és DR III korszak (itt a festés is 1 - 2 hibás).
A DB festése jó 1 - 2 oldal, de fordítva indul el a motorvonat :))) Szóval egy icipicit többet kellett volna foglalkozni ezzel az eleje, hátulja dologgal, a tervezőasztalnál a modellcégeknek. De ez mindössze vihar egy kanál vízben - csak nekem volt fontos.
Digitben egyszerűen, segítségül kell hívni a cv29-et, és mindenki boldog.
Aztán: ehhez csak mellékkocsit gyártottak (vezérlőt nem).
A DB készített hozzá vezérlőt is. Nehogy kekeckedésnek vedd! Minden segítséget köszönök, viszont azt látom, hogy a vasúton minden megtörténhet. Ettől szép!
A motorkocsik eleje/hátulja meg már számomra kezd kibogozhatatlan lenni.
Ezen kép alapján szerintetek melyik irányból 1A?
Nekem úgy adódna, hogy baloldalon van a motor, középen a nyomatékváltó, és jobbra a meghajtott tengely.
(Ez alapján elég nagy katyvasz van a H0 modellek között, de már ad egy biztos támpontot :))))
"Kétszintes személy kocsik (DR) A DR kétszintes kocsijai a Lübeck-Büchener-Eisenbahn egy nagyon eredményes konstrukciójára vezethetők vissza. Miután az 50-es évek elején nagy helyigény mutatkozott az dolgozói vonatjáratokon, a DR felelevenítette ezt a fajta személykocsi építést. A görlitzi vagongyárban 1952-ben elkészültek az első 4 egységből álló 3. osztályú kocsik. A 3. osztály megszüntetésével ezeket a vonatokat 2. osztályúvá minősítették, és megnevezésüket DC 13 -ról DB 13-ra változtatták (1966-tól DBv). A keresztben elhelyezett üléses kocsi változatok mellett készültek olyanok is, amelyeknél az alsó szinten hosszában helyezték el az üléseket. Eredetileg minden ülés léc ülés volt (3. osztály). Mivel javítások idején jelentős kapacitás kiesések adódtak, 1954-től kétrészes egységeket is készítettek (DC 7, 1966-tól DBz(e)). Ezek az egységek szemben az 1952-ben készültekkel csak minimális belső módosításokon estek át. Az 1961-től leszállított négy-részes DB 13 -as (1966-tól DBve) egységek a kocsi végeken térnek el döntően az eredeti verziótól. Míg az 1952-ben készített egységek 100km/h-ra voltak vizsgáztatva, a többi egység már 115km/h végsebesség-re volt hitelesítve. 1970-től a kétszintes kocsikat ingajárati kialakítással látták el (DBvqe). Mivel egyszerre csak egy egységet lehetett tolni, nagy kapacitás igény esetén a mozdonyt két négyrészes egység között helyezték el, hogy egy irányba mindig csak egy egységet toljon."
Ebből a leírásból indultam ki,de nem mondtam, hogy harmadik korszakos volt a vezérlős kocsi, csak azt, hogy olyat még szeretnék beszerezni, mert jól mutatna játék közben.
Itt látszik, hogy a vezetőállás mögött van színre festve a hangszóró az utastérben.
A következő pedig a vezérelhető szétkapcsolás lesz. Ezt a lehetőséget a betétkocsikba építem be, mert ott lesz erre hely, és funkciódekóderben szabad kimenet :)
A világítás beépítése nem volt nehéz a 0805-ös SMD még kezelhetően pici, de elfér a nyák, és a padló között.
Az újabb festékkel már egészen "eltűnik" az ESU hangláda a mozdonyban.
(Beteszem, bár -elnézést - nem ide tartozik a "gányolást", hogy mennyit kellett módosítani a nyákokon. Nem sok. Próbáltam valamennyire szabványos maradni, a lehetőség megvan az "egyszerre világít előre fehéren, és hátra vörösen menetirány szerint" visszaalakításra is, és az analóg mód is megmarad vakdugóval.)
Végre valahára elkészült a VT135 hangosítása. Néhány fotó a beépítésről alább. A hangdobozt az utastérben "rejtettem" el. Ha valaki tudja, hogy milyen rewell modellfesték színe passzol a mozdony belső sárga teréhez, kérem írja meg. A dekóder fenn elfért, és nem is lóg be az utastérbe. (Az esu soundmicro dekódere, a hülye next18 miatt belógott volna, a nagy dekóder így laposabb) A világítás panel is átesett egy átalakításon. Hogy-hogy nem annó a Sachsenmodelle cégnél nem volt fontos, hogy a vezetőállás is ki legyen világítva. Most kapott az is fényt. Valamint világít előre fehéren, hátra vörösen a mozdony (eredetileg csak előre világított rusnya sárgán). A dekóder 4 kimenete is felhasználásra került. Így a mozdony mindkét végében tetszőlegesen lehet kapcsolni a vörös/fehér fényeket, menetirány szerint. (F0/F8) (Ha pl. vontat, lekapcsolható a betétkocsi irányába a fény.) Ehhez az alsó panelt is át kellett egy picit faragni. Itt van róla egy videó
A régiek közül nekem megvan mindkét DR verzió,de kell vennem egy olyat is egyszer,amiben van vezérlőállás,mert terveim között szerepel az ingajárat üzemeltetése.
A Sachsenmodelle-től elnézést kérek, a DR festést pedig egyáltalán nem értem... vagy inkább szegény rendszerre ez volt mindenhol a jellemző? Ahogy sikerült úgy lett???
A DRG-nél már nem is gondolkodom rajta, hiszen ott jelölés sincs melyik az 1-es vezetőállás. Elfogadjuk, hogy a Tillig erre, a Sachsenmodelle arra indul el előre :))
A Sachsenmodelle (Vt135DRIII) modellje jól van bekötve elektromosan, csak a józan logikát vesztve kell nézni.
A két VT 135 mindegyik DR III. Felső a Tillig újabb (ebben utólag mókoltak bele az elektronikába - lásd előző írás - mert rájöttek a fordított festésre), az alsó a Sachsenmodelle. Mindkét mozdony egy irányba áll a képen, de ha ránagyítunk látható, hogy egyiknek erre, a másiknak arra van az 1-es állása. Látszik lenn a fekete főkereten.
Így érthető, ha egymás mellé teszi az ember őket a sínen, az egyik erre, a másik arra indul el előre.
(A nagy meglepetés/kérdés, majd akkor lesz, ha kijön a Tillig 2022-es újdonságként beharangozott VT135 DRIII új modellje. Azon milyen festési, és irány variáció lesz??)
2019-ben készült a felvétel, azaz nem rég. Láthatóan felújított pályaszakasz, és nem egy múzeumvasúti emlékhely. Többszörös furcsaság:
-teljesen új a jelzőfőlap is (azaz nem alatta cserélték ki az oszlopot)
-ZÖLD színű, FÉM oszlop. A fém még nem lenne furcsa, mert én is pont ilyent szeretnék modellben, többet is láttam példában a nagyvasúton szürke színben, de ez a DB-zöld szín.... :)))
A DR jelzők reneszánszukat élik a rendes nagyvasútban????