az lenne a kérdésem, hogy vettem egy OBDII-es szettet Elm323-as Ic-vel van szerelve. Vannak hozzá programjaim is. Van egy 2000-es évjáratú Audim. Ki lehet-e olvasni ezzel a szettel, vagy mindenképpen VAG-COM kell e hozzá.
Ha jól gondolom az elm-es illesztő nem jó Vag-Com-hoz. Vagy igen?
Csak az audi lóg ki a sorból, a vw seat skoda megegyezik.
Azöszzes jeladó a motoron az adagoló, és minden más elektronika más, még a vezetékek szinkiosztása is. Pl a vw skoda seatokon, a K-line minden vezérlőél szürke fehér, míg az audinál a piros zöld. (ez tévesztett meg kisgyermekkel kapcsolatban is) Az audi tdi adagoloban pl viszonylag gyorsan megadja magát az elektronika,míg a vw-k ben még nem volt ilyen hiba.
Ez egy nagy kép. Ne nyomtasd, hanem mentsd le, és valami képnézegetőben nagyítsd fel.
C2ONE: A VW-k ben az 1Z-s olvasható csak K- line-al is, csak az audikban nem. Semmiben nem egyezik meg az audi a vw-vel, de hogy miért kellett ezt ezközölnie a gyárnak az rejtély marad számomra.:-((
Most olvastam egy érdekes leírást egy fórumon az 1Z motorokról.
A kommunikáció felélesztéséhez kell az L és a K vonal is. Ez azon kevesek egyike amit az L vonalon kell diagnosztikai módba kapcsolni. Tehát azok a kábelek, ahol nincs L, nem jók.
Nekem USB-s átalakítóval egyik programom sem működik. Vettem egy PCMCIA soros portot és láss csodát csont nélkül megy a VAG-COM a VOL-FCR....stb és nem dobálja el a kapcsolatot sem. Rengeteg fórumon megköpködték ezeket az átalakítókat, kis túlzással modemhez meg egérhez jó máshoz nemigen. Sokan leírtak olyan jelenséget, hogy néhány vezérlőt látott az átalakítós megoldással, de sokat nem és a port cseréje után ment minden mint a parancsolat ugyanazzal az illesztővel.
Nemtom, de nekem a helyi gépről sem megy ezeklnek a régi szaroknak a kiolvasása, ami 2x2-es, de a soros audikat pl: A4-est tudom olvasni.
A laptopra visszatérve, az új laptopokon már soros port sincs, mint ahogyan az enyémen sem. Vettem hozzá egy átalakítót usb-ről sorosra, de ha telepítem, néha elfelejti a telepítést, látja az interface-t (addig el sem indul a VW-Tool amig nem látja) mégsem bír az ecu-val kapcsolatot teremteni. Már feladom lassan:-)))))
Más: Az etka ne ér két forintot sem. Ami sokkal jobb az az Etos. Az megvan nekem. A multkor olyan problémám volt, hogy kerestem egy Seat Ibiza 96'-hoz olajszivattyút cikkszám alapján, és az a szemét etka azt irta hogy nem is létezik ilyen cikkszám. Érdekes....az Etos szerint létezett:-)
Ugy tudom, hogy a torrent, fájlcserélés ill megosztás úgy műkszik, hogy letöltheted a más által éppen töltés alatt lévő fájlt is. Tehát ha az övé nem teljes a tied sem lesz. Vagy valami ilyesmi.... Láthattad, az alatta lévők még kisebbek. Egy jó Etka legalább 750mega, minha láttam volna már valahol, ennyire emlékszem