Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Nem mindegy, hogy maradt-e a MÁV -szín, csak a csíkot festették rá, vagy kapott teljesen új fényezést! Még a kék és a sárga árnyalatán is észrevenni, melyek maradtak a "zöldségesítésig" az eredeti MÁV színben (+csík), és melyek kaptak közben új, még kék-sárga GySEV kosztümöt.
321 sem lesz már sokáig kék, amit egy bizonyos tranzakció megejtődik, már viszik is főműhelybe. És akkor már az is zöld lesz. Nem tudom, ki hogy van vele, nekem a GySEV kék-sárga kifejezetten mutatósnak tűnik. Kár érte.
Az már a tető, és szürke. Azért rozsdás, mert ott az esővető perem, vagy mi, és gyűlik a víz. Festés szempontjából kényes hely, a sok tört felület miatt sem csiszolni, sem felületkezelni nem egyszerű.
A 306-os Boborján:D átadásáról csak egy feka fehér újság cikkem van amiben szerepel egy kép azt eltudom küldeni. Én csináltam volna képeket, csak nem jutott időben el hozzám az infó ezekről az eseményekről.
Uraim, a múlt heti M44.306 rádiótávirányítású mozdony hivatalos beutatójáról, ill. az ugyan az a napon sorra került rendezői fékpróbaberendezés hivatalos átadásáról nincs senkinek fotója?
Kezdődik elölről a régi bevált vitasorozat, de remélem békésen fog lezajlani. Amiről irsz az igaz, de csak addig mig a mozdonyokat újból nem fővizsgáztatják (amire természetesen pillanatnyilag nincs pénze a MÁV-nak). Amint a fővizsgáztatás létrejön, akkor a régi pályaszám eltünik a mozdonyokról, és csak az új marad meg. Tehát ez a kettős számozás csak a fővizsgáig érvényes. Természetesen lesznek olyan gépek is amelyek nem lesznek többé fővizsgásak, azok a régi pályaszámukon fognak meghalni. (közbeni selejtezések).
Tessék vissza emlékezni a hetvenes évek nagy pályaszám változásaira a személykocsik esetében (ugyaz ez történt az ő esetükben is, csak hát erre a fiatalabb generáció még nem igen emlékezhet).
Ezt az akadályt még az Indóház is gond nélkül vette, szerintem mindenki érti. De az "új pályaszám" sokkal könnyebben kiejthető, mint a "statisztikai azonosító", legalább egy fokkal, így érthető a preferencia, és amíg a mögöttes tartalom mindenkinek ismert, nincs gond.
bocs de ez nem a topicon elterjedt "szócska". Viszont akkor sem azonos a kettő, mivel ezek a számok mint mondtam csak a statisztikai elszámolás céljára kerültek fel a gépekre. Továbbra is pályaszámként pl . az üzemi naplóba és pl a fékpróbabárcára a már megszokott "V", "M" stb kezdetűt kell feltüntetni. A statisztikai számot csak a mentigazolványon ,vonattarhelési kimutatáson és pl a vasútak közti elszámolásokban kell használni. Az hogy a járművek oldalára ezek felkerültek az csak a vasúti dolgozók (mozd.vez vagy épp a vonatfelvevők) munkájának megkönnyítését szolgálják !!!!