Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Aki Nohabot szeretne látni, annak sürgősen irány Kkfháza! Ott figyel a pályás gépsor közepén. Sajnos nem volt időm közel menni hozzá, így csak a peron végéről tudtam fényképezni. Onnan ennyi látszott.
A másik kép OFF, de tetszik ahogy a osztrákok kifestették az ÖBB-s Taukat.
Oké, Ti nyertekek, mert Ti "Jaksorpart" megállóhelyről beszéltetek. Én meg "Jaksorparti tanyák"-ról beszéltem, de "Jaksorpart"-ot írtam. Hibáztam.
A kettő nem keverendő össze.
Szóval: Jaksorpart megállóhely 1994-ben került bele a menetrendbe, benne vol néhány évig, de egyetlen vonat sem állt meg. Ugyanis a megálló nem épült meg sosem! (az egykori Jaksorparti tanyák helyén lett volna)
Szentesről reggel 6-kor indul. Forgalmi okok miatt (azok a fránya személyszállító vonatok, mindig azokkal van a baj) csak kb 8-kor ér Oházára. Oházáról Szentes felé 14.30-körül indul.
...mintha ez volna Szentes város legnagyobb problémája a vasúttal kapcsolatban. Egy normális menetrendnek sztem sokkal jobban örülnének az utasok, a perontető csak egy látszatintézkedés.
Bélamajor: Pénteken ha minden jól megy ketten tudjuk követni a vonatot. Ha csütörtök este sikerül hazakeverednem akkor én reggel és este, ha nem akkor csak délután.
Tehát: 30-án pénteken Szentesről indul Egy Bc Mezőhegyesre, az ottani ünnepségre. Ez világos. :-) Azon belül mikor? Rendelkezel ilyen jellegű infókkal?
A többiektől:
Az Indóház máj. 24-re írt megemlékezést. A mostani mi lesz? (Pár napja voltam Mezőhegyesen, a a 375-öt szépítők említették a 30-i dátumot. Addig kell befejezniük. Emlegettek ünnepséget, Bcmot-ot és Acsev motorvonatot. Már tudjuk, hogy ez utóbbi jún 8-án megy arra, de a többi mennyire pontos? Kicsit szövevényes ez a dolog.)
Az 1996-97-es menetendben mindkét megálló szerepel (de egy vonat sem állt meg egyik helyen sem) - az 1985-86-os-ban viszont csak Jámborhalom (a vonatok kb. fele állt meg).
1991 óta keresem ezt a síndarabot, aszittem, hogy még 71-ben kiszedték az útból!
Szóval: Szegváron két kisvasúti átjáró van benne az útban: 1.: a képen látható, mely a kendergyárba vitt be, az 1435/760 vágánykereszt a kép előterében volt. 2.: a másik kisv átjáró a nagyvasúti átjárótól Szentes felé haladva kb 10 m-re volt, ez volt a kisvasút fővágányának (Szegvár-Árpádhalom) átjárója. Megtaláltam 1993-ban, és a kilógó sínvéget kiástam a baktertól kapott csákány segítségével.
Második képeden egy ALULJÁRÓ látható. Fölül ment a nagyvasút, alul a kicsi (a kendergyárba vezető kisv vág). Az aluljáró 1940-ben épült, de már 1952-ben megszűnt: vonalkorrekció miatt akkor került le róla a nagyvasút. Ekkor a kisvasutat is áthelyezték, ekkor keletkezett a felső képeden látható útátjáró.
Megj: egykori kisv dolgozó mondta: előfordult, hogy a lóré úgy meg volt rakva kenderrel, hogy beszorult az aluljáróba. Se előre, se hátra nem akart mozdulni...