Meglepődtem rajta, hogy mennyire visszafogott az a cikk. Már-már hurráoptimista.
Kajaköcsi csak azért mondta, hogy armageddonista, mert jó szokásához híven rákeresett a guglival az 'Armageddon' szóra, és mivel a cikkben egy helyütt megtalálható a szó, kiadta a találatot a derék keresőmotor. Kajaköcsi aztán olvasás és - főként - értemezés nélkül behányta ide a linket.
Ha gloom&doom híreket akar olvasni az ember a gazdaságról, akkor azt mostanság leginkább amerikai site-okon teheti meg. Az egyik igen jó hely: http://theautomaticearth.blogspot.com
Ez a (máshonnan átvett) cikkük pl. igen érdekes:
US Credit Markets Are Collapsing! - Last Chance to Defend Your Portfolio!
A példád, hogy hajóval fogjuk szállítani a gázt Magyarországra abban a koránt sem várt, ám provizórikusan anticipált esetben, ha az orosz szállítmány akadozna, nagyjából annyira reális, mintha te azt mondanád, hogy nos, amennyiben megszűnik a narancs és a banán importja Németországba, kvarclámpák fénye mellett, esetleg a szoláriumok államosítása révén gondoskodik a Hannoveri önkormányzat a déligyümölcs helybeni termesztéséről.
De ne érts félre, én nem ellenzem a dunai gázhajózást. Száz gázhajót, ezeret!
Itt meg az armageddonista, szélsőséges Ausztráliából egy szénösszefoglaló a világ idei szénexportjáról, a haladásellenes Microsoft által támogatott újság gazdasági szekciójából. A hírt a szélsőségesen világvége hívő Reuters hírügynökség hozza:
FACTBOX-Coal export problems in key areas create shortage
Jan 29, (Reuters) - The world coal market is facing an unprecedented supply shortage in key consuming regions due to a halt in Chinese exports, South Africa's power crisis, heavy rains in Australia and booming domestic demand in coal exporting countries such as Indonesia.
At least 10 million tonnes has disappeared from global coal supply for the next two months, industry sources said. The figure could be higher if the South African authorities make a substantial call on the country's export coal, they said.
Asian consumers expecting Chinese shipments will be the worst affected but traders and utilities in Europe and India due to receive South African coal are extremely anxious about the potential difficulty in replacing lost coal.
"There's something going wrong in just about every coal exporting country," one major European consumer said. "Where isn't there a problem?," he added.
Aztán részletesen elemzi a nagy exportőröket. Ja, ez nagyon úgy néz ki, hogy hamarosan szénnel fogjuk hajtan a kocsikat...
Schlaumeier ! Du musst gar nichts zurückziehen. Deine Frage war: "Was passiert wenn due Russen den Gashahn schliessen"? Ich habe nur als Beispiel den Gastransport mit Schiffen vorgerechnet.
Und hast sofort in deiner Herrschsüchtigen Art zugeschlagen, weil du einen unstillbaren Drang hast hier den Topik zu dir zu reissen. Dominieren, wie ein Hahn auf der Müllhalde. Und das hast du hier. Einen realitätsfremden Müllhaufen. ;-(
Technológiája most is van, nem az a gond. A mennyiségekkel vana probléma.
Na meg azzal, hogy a topikbeliek jórészének várakozásával szemben itt van az exportszén csúcsa. Idén. Nem 100 év múlva, nem 20 év múlva, hanem idén, esetleg jövőre. (Nem széncsúcs, exportszén csúcs.)
Carbon Dioxide Levels Rising Faster Than Predicted, Study Says
The growth rate of carbon dioxide, or CO2, emissions has averaged 3.3 percent a year since 2000, compared with 1.1 percent in the 1990s, according to a study in the Proceedings of the National Academy of Sciences.
``The causes of the acceleration are surprising,'' Le Quere, a scientist at the U.K. government-funded British Antarctic Survey in Cambridge, said in a telephone interview. ``One is that we are not as efficient at using CO2 as we had anticipated, and the second cause is that it appears that the CO2 sinks are weakening,'' she said, referring to the oceans and land that absorb the gas.
``For 30 years we were becoming more efficient at using CO2 for producing energy and wealth, and this has completely stalled since 2000''
Igazából azt hiszem, hogy itt azzal állunk szemben, hogy van nagyjából két csapat. Kis túlzással, de mondjuk kettő.
Az egyik szerint baj lesz. A másik szerint nem lesz baj. Na most, az a csapat, amelyik szerint nem lesz baj, tulajdonképpen teljesen érthető módon nem is foglalkozik a kérdéskörrel túl sokat. Mondjuk párnaponta rászán az írásra 20 percet. Olvasásra csak annyit fordítanak, ami a mainstream médiában (szorgalmasabbaknál a tudomány éy technika rovatban, lustábbaknál a címoldalon és a gazdaság rovatban) szembejön.
Aztán azok, akiket érdekel és sokat foglalkoznak ezzel, olyan dolgokat akarnak megvitatni, amelyekről azok, akiket az egész nem különösebben izgat, nem is tudnak. Aztán ahelyett, hogy arról lenne szó, amit esetleg tényleg lehet csinálni, elterelődik a disputa az olyan eszement őrültségekre, mint dunai gázhajózás, etanolforradalom meg marskolónia.
Egyes tagok ezt olyasmivel súlyosbítják, hogy nehezen értenek meg egy elsőfokú, egyismeretlenes egyenletet, vagy problémájuk akad a kamatos kamat kiszámítási módjával.
Aztán ez így együtt, információhiányostul, az érdeklődés tényleges meglétének hiányában, meg az elemi logika használatára mutatkozó majdnem teljes képtelenséggel - ez így együtt már sok. Tulajdonképpen értelmetlen azt bizonygatni, hogy nem lesz gázhajózás a Dunán, meg azt is kár magyarázni, hogy szénnel még jódarabig nem fognak működni az autók. Aki ilyeneket ír, arra rá kéne legyinteni, mert pont olyan komolytalan, mint download felvetései arról, hogy 24 méter magasan megszűnik a gravitáció.
Végül ott van még kajaköcsi és Ödön, akik meg egyértelműen csak froclizásból járnak ide, a hepaj kedvéért. Megértem őket, szerintük ez az egész egy hülye hiszti, amit nem vesznek komolyan... természetes, hogy kifigurázzák a maguk módján. Igazából érdemes kicsit visszagúnyolódni, röhögni egyet és legyinteni.
Aztán meg foglalkozni azzal, ami szerintünk fontos.
Bercó, én mindent visszavonok, ahogy az első hajórakomány gáz megérkezett Százhalombattára. Még várjuk, de már csak percek kérdése. Addig se idegeskedj, tedd le inkább a motorcsónakvizsgát, még hasznát veheted.
Du kannst mich mal mir deinem Überlegenheitswahn. Es ist egal was für Müllhaufen es ist. Wichtig ist, dass du oben stehst (und die anderen niederbrüllst) und dir einbildest "Hier bin ich der Herscher". Erbärmliche Karakterschwäche.
"ki is josolta itt hogy sose fog megepulni a 4es metro?:) Jelen. :-D"
Azt válaszoltam, hogy én jósoltam. Ez bejött. Tényleg én jósoltam. Egyet hozzá kell adnod a jó válaszokhoz. :-) A merényletet nem én mondtam, az valaki másnak jött be.
Viszont még mindig várom, hogy mikor jönnek be azok a jóslatok, hogy pl. az olajárak drasztikusan visszaesnek, a tőzsde nem reagál, az olajpala kitermelése megkezdődik, az USA-ban nem lesz válság, az Export Land Model egy marhaság, és a legjobb: az olaj ára ELASZTIKUS.
Ezek mikor teljesülnek, nem tudod véletlenül?
Ha jól emlékszem (bízz bennem, jól szoktam), te azt mondtad, hogy 20 év múlva a Marson leszünk, és holdkolóniánk lesz. Na azt is várom.
Már izzítom be a Hapcit és a Tudort, hogy hajón hozhassuk a gázt, ahogy megálmodtad. Mivel engesztelhetlek ki? Te leszel a Hófehérke kapitánya, meglásd. Sapkádat otthon ne felejtsd!
Du bist genauso Idiot geblieben, wie du vor einigen Monaten warst. Machtsüchtiges Arschloch. Ihr könnt mit eurem verdammten Sekte noch einige verrückt machen. Mit euerer Idiotie. Degenerierte Deppen !!
The contract reached 81.66 dollars in late United States trades on Friday. (ez október 1.)
(...)
The New York price then soared even higher to touch an all-time intra-day record of 84.10 dollars later in late September. (innen esett vissza)
Azt gondoltam, 89-ről fog visszaesni 82-re, ehelyett 84-ről esett vissza 81.66-ra. A tippet valamikor július közepén tettem, majd 3 hónappal a történés előtt.
A 2)-es bejött. Az volt konkrétan a fogadás tárgya. Az 1)-es nem jött be, kevesebb volt a valóságban, optimista voltam. (Azt hittem, a szeptember 20-i OPEC csúcs után hirtelen ugranak meg az árak és kicsit visszaesnek, ehhez képest lassabban indultak meg, de feljebb mentek.)
A 3)-asban még korai volna eredményt hirdetni, de sajnos elég jók az esélyeim. Most is azt gondolom, hogy 2009 vége előtt bejelentik, hogy ezt a beruházást most inkább nem fejeznénk be.
"van egy adriai olajvezeték,aminek a fogadó állomása az adriai tenger parton van,a másik vége Százhalombattán. Azon keresztül tud a MOL a százhalombattai finomitonak venni olajat pl. szaud arábiábol,tankhajoval szállítva."
Ha nem tűnt volna fel, az USA azért hozott létre garnizont Irakban, hogy a térség termelőinek ne nagyon jusson eszébe másnak eladni az olajukat, mint neki... Nincs már abból olyan sok, hogy szabadpiacon nekünk is jusson. Akitől egyelőre jut (Sörmester, megtanítottál rá!), azt meg hergeljük Fideszileg, lásd éljen a független Koszovó...
Az a baj, hogy olyan projektek indulnak amik nem erik meg $40-es arral. $60-70-nel erik meg. Az uj projektek a legtobb helyen 2000 meteres tengervizben indulnak horribilis koltsegekkel. Az olajpala meg nem eri meg 90 felett sem, a Shell egyenlore pihenteti a dolgot. A masik baj, hogy az olajcegek alig ruhaznak uj projektekbe, inkabb a reszvenyeiket vasaroljak vissza. Eleg sokat elmond a helyzetrol.