Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Uraim, a múlt heti M44.306 rádiótávirányítású mozdony hivatalos beutatójáról, ill. az ugyan az a napon sorra került rendezői fékpróbaberendezés hivatalos átadásáról nincs senkinek fotója?
Kezdődik elölről a régi bevált vitasorozat, de remélem békésen fog lezajlani. Amiről irsz az igaz, de csak addig mig a mozdonyokat újból nem fővizsgáztatják (amire természetesen pillanatnyilag nincs pénze a MÁV-nak). Amint a fővizsgáztatás létrejön, akkor a régi pályaszám eltünik a mozdonyokról, és csak az új marad meg. Tehát ez a kettős számozás csak a fővizsgáig érvényes. Természetesen lesznek olyan gépek is amelyek nem lesznek többé fővizsgásak, azok a régi pályaszámukon fognak meghalni. (közbeni selejtezések).
Tessék vissza emlékezni a hetvenes évek nagy pályaszám változásaira a személykocsik esetében (ugyaz ez történt az ő esetükben is, csak hát erre a fiatalabb generáció még nem igen emlékezhet).
Ezt az akadályt még az Indóház is gond nélkül vette, szerintem mindenki érti. De az "új pályaszám" sokkal könnyebben kiejthető, mint a "statisztikai azonosító", legalább egy fokkal, így érthető a preferencia, és amíg a mögöttes tartalom mindenkinek ismert, nincs gond.
bocs de ez nem a topicon elterjedt "szócska". Viszont akkor sem azonos a kettő, mivel ezek a számok mint mondtam csak a statisztikai elszámolás céljára kerültek fel a gépekre. Továbbra is pályaszámként pl . az üzemi naplóba és pl a fékpróbabárcára a már megszokott "V", "M" stb kezdetűt kell feltüntetni. A statisztikai számot csak a mentigazolványon ,vonattarhelési kimutatáson és pl a vasútak közti elszámolásokban kell használni. Az hogy a járművek oldalára ezek felkerültek az csak a vasúti dolgozók (mozd.vez vagy épp a vonatfelvevők) munkájának megkönnyítését szolgálják !!!!
Bocs, hogy itt is egyszer leírom, hogy szerintem te is nagyon meglepődnél, hogy esetleges közúti ellenőrzéskor, vagy személyi ellenőrzéskor a hatósági szerv úgy állna a dolgokhoz, hogy kérem BM által regisztrált személyi statisztikai azonositó számát úgy a gépkocsidnak, mint a személyedre szólót.
Több évtizede ez elvan elterjedve, hogy rendszám, pályaszám, stb.. ne kelljen már egy két hülyeséget megint regisztrálni.
Ez vonatkozik az újabban a topikokon elterjedt Classic szócskára is.
A mosó rögtön jobbra van ahogy elhagyja a Kőszegi úti átjárót a vonat.
Tehát ha megérkezel, akkor visszafelé sétálsz amerről jöttél a vonattal. Lesz egy rámpa végig és onnan majd már láthatod a mosót, meg jobb esetben az inkál securityt embereit is veled szembe jönni:D
Amúgy az információ száma: (99) 517-212 Sok jót ne várjál ám, mert a telefont nem tudják felvenni. Csörgetheted holnapig is akár. Ezen a poszton is lehetne erősíteni.
Kinn vannak a raktári vágányon a mosó mellett. Nemtudom, hogy holnap is ott lesznek-e ma 14kor még ott voltak az biztos. Én a 931-el megyek Pestre, aztán majd csak vasárnap este érkezek a 936-al. Úgyhogy most a hétvégén kimaradok a történésekből.
Ahogy elnézem nemhiszem, hogy fogod látni. Olyan 14 óra körül láttam mindkét gépet közéjük kapcsolva a gyomírtó szerelvényt. Felvoltak kamerázva, lámpázva, gondolom ahogy csitul a forgalom megint mennek ki és írtanak tovább.
Amúgy ami nem szokatlan itt: ma láttam egy ÖBB-s 5047-es mosását itt Sopronban.
De ahogy elnéztem a 324es Szilire is ráférne már egy rendes mosdás.
Más. Tegnap láttam először UIC pályaszámokat GySEV gépeken. Két fotót mellékelnék is rögtön. Semmi extra, sárgasávban zöld számok.
Elmondom, hogy van ez a gyomírtós história:D Ma este összeállt a kép, bár egy kis momentum még hiányzik. Meg van amit nem értek. Szóval...
Ma este 17:25-re ki volt írva Sopronba a következő menet:
2050.009-6+Wagensatz(80 81 9757 905-1)+2050.004-7
Rögtön késett is egy órát.Gondolom mondanom sem kell,hogy ezen megsem lepődtem. Aztán mikor megvolt vonalon, gondoltam utána tekerek az állomásra, hátha ott még utolérem. Bejött. Ott találtam még.Na mondom mindjárt megkapja a kijáratot Deutschkreutznak aztán viszlát.Kis ideig állt még aztán megindult, de Győr felé... Na mondom szép, viszont gyanús volt, hogy a kocsirendezők meg rajta maradtak...Aztán látom, ahogy közelebb értem, hogy kijártak a Kőszegi útig és onnan tolnak vissza. A mosó előtt közvetlenül fék, megállnak. 2050.009-6+ Wagensatznak váltanak kijárnak a raktári vágányra.a 004-es meg a mosó vágányon rátolatott a gyomírtó szerelvényre.Ekkor kicsit megdöbbentem. Igazából nem sejtettem,hogy ez a menet ezért jött ide,hogy utána valamikor az este v. az éjjel folyamán elvigye a gyomírtószerelvényt. Gondolom Deutschkreutz felé, mert úgy 3/4 8 tájékában már kezdték a mozdonyra rászerelgetni a kamerát meg egy rakás vezeték lógott belőle ki.
Mostmár csak azt nem értem, hogy ezért miért küldtek ilyen nosztalgia jellegű mozdonyt? Na mindegy,szóval biztos, hogy nem Csorna felé mennek.Két kép a menetről.