Ezen az autón mindent lehet. Megteríteni, megvacsorázni a naplementében. Kiterülni, napozni. Hogy mást ne mondjak. Nyerészkedni nem, nyilván nem ér túl sokat.
Jah, de akkor is ez a tapasztalat. Még cikkben is olvastam, h 300 felett (nem sokkal akár) ugyanaz az autó már csak a 70%-át éri, mint 2-essel kezdődve.
Csakhát egy autó akár 120e km-nél is lehet egy pénznyelő szörnyeteg (még ha esztétikailag top állapotú, akkor is), lehet, hogy a 290e km-es sem kér több fenntartási költséget.
Na kivi leszek. A Sharant én is 290E km-el adtam el, ha 3-assal (vagy feljebb) kezdődik a számláló, akkor a legtöbben már keresésénél is kiszűrik. Nagyságrendileg mennyit szeretnél reálisan érte?
Régen írtam ide, de gondoltam megosztom veletek amim van.
Eladó a Saabom, lévén került új kocsi a házhoz tavaly év végén. Sajnos az új év körül elég sok magán jellegű elfoglaltságom akadt sok utazással, és a hamarosan következő pandémiás helyzet sem segített az eladásban.
Paraméterek: 2004-es 9-3 Sport Sedan Linear 1.8 kisturbó 150 ló, mokka barna színű, elég jól extrázva. MINDIG Szikinél volt szervizelve, soha nem ment Opelbe, Józsi bácsikhoz, Szikiéktől elkérhető a teljes szerviztörténet, de átvizsgálni bárhova elmehet. A km-ek száma: 290.000, minden baja szervizelve volt, műszaki 2022-ig.
Urak, nem zsákbamacska, ez egy 16 éves, magyar forgalombahelyezésű, lekövethető, közepesen elhasznált, sok km-t futott, városban ég alatt tartott autó, ennek megfelelő állapotban. Nem újszerű, nem szalonállapotú, nem patent, de a műszaki dolgokra történesen igyekeztem odafigyelni. Ettől függetlenül ez egy turbós Saab, annak minden lehetséges nyűgjével.
Akit érdekel, szóljon, megkeressük egymást, a többit már privátban. Ha lesz időm, lemosom, kitakarítom és a hahu-ra is felrakom végre.
Köszi a választ neked is meg a többieknek is! Végülis megoldottam a dolgot, kinyitottam a fém kulcssal az ajtót, megszólalt a riasztó de amint betettem a gyújtáskapcsolóba abba is maradt és kis nyomkodás után működött is a kulcs. Ettől függetlenül valóban be kéne szereznem egy full új kulcsházat, a kínai tényleg kritikán aluli (és ugyan a gombok műkodnek de elforgatni, beindítani már nem lehet vele az autót) úgyhogy egyelőre vigyázok az eredeti, elégge széthullott kulcsomra. Csak nézelődés meg fórumozás közben én is megijedtem az eredeti árától.
Vákuum csövek rendben vannak? Ha van vákuum tartály még rajta azt mindjárt le is lehet dobni róla és a vákuum pumpáról mindjárt a szolenoid szelepre vinni a csövet.
Egyetértek az utángyártott kulcsházak szarok, nah nem mintha a gyári olyan hú de jó lenne, de én is inkább azt rendelnék. Azt hiszem 16 ezer forintért járható.
Mi okozhatta azt a problémát, hogy nincs turbónyomás a kocsin? Reggel hazaértem minden rendben volt, délután menni akartam a kocsival és gyenge, alig megy. Álló helyzetben pörgetéskor a turbócső ami a fojtószelepre megy rá egyáltalán nem keményedik fel. Cooloert néztem nem látni rajta kifújást sehol. A gond az, hogy a hiba pár óra alatt jött elő az autó állásában..
A kocsi 2006-os 1.9 TiD 150 LE Z19DTH motórkódú.
Köszönöm ha valakinek van ötlete mit keressek rajta.
Igy van a mikrokapcsolók is megadják magukat. Az átépítéstől nem kellene ilyen problémának jelentkeznie. A kínai kulcsház egyébként nem valami minőségi cucc. Nagyobb mint a gyári, törnek az összeillesztő csapok, könnyen szétesik stb.
felmerült egy kulccsal kapcsolatos problémám az imént amiben kérném a segítségeteket (Saab 9-3 2005). A helyzet az, hogy szétfoszlott teljesen mindkét kulcs háza ami nem egyedi probléma tudom, az egyikből ráadásul kiesett a nyitó gomb és alóla a kis nyomó cucc (mikrokapcsoló?) is leesett az alaplapról. A megfogalmazásból láthatjátok, hogy nem vagyok nagy szaki :D
A lényeg, hogy az egyik még éppen használható volt de kaptam ismerőstől egy valszeg kínából rendelt műanyag kulcsházat, ami amúgy ehhez a modellhez lenne jó. Gondoltam, hogy ha óvatosan szétszedem, átrakom az elemet és az alaplapot akkor semmi gond nem lehet, végtére is csak a borítást cserélem. Namármost áttettem mindent de nem akarta nyitni, nem reagált semmire, gondoltam oké, visszateszem az eredetibe aztán majd később megoldom a dolgot de most azzal sem nyitja. Már a pótkulcsból is áttettem az elemet, hátha az a gond, bár eddig nem utalt rá semmi de úgy sem megy.
Láttam a neten, hogy elemcserénél van, hogy elfelejti az autót és akkor nyissam ki kulccsal, ekkor megszólal a riasztó de ha beteszem a kulcsot akkor abbahagyja, majd ha ráadom a gyújtást és nyomva tartom 5 mpig vmelyik gonbot akkor újra "összepárosodnak" de nem tudom ennek mennyire higgyek. Picit félek, hogy kinyitom és megszólal a riasztó de vmiért nem kapcsol le ha beteszem a kulcsot :D
Láttam pár kulcsház cserés írást itt a fórumon de pont ilyen problémára való megoldást nem találtam.
Szerencsére ez 10 ezer forintból javítható dolog. Mondjuk a gömbfej jól oda lehetett már ha recsegett, általában kopogni szokott. Ez tényleg nem túl szép hogy nem vette észre egy autó szerelő.
Van ilyen mechanikus töltőm is, 2 db ruszki.. Ott neked kell vezérelni, kapcsolgatni lefelé a fesz. függvényében, a töltési ciklus meg jól le van írva a linkelt töltő PDF-jében (hasonló CC/CV, mint li-ion akkunál).
Igen, ezt en is olvastam, amivel igazabol nincs is bajom.
Nincs tapasztalatom akku tolto teruleten.
Volt 1, amit meg nagyapam rakott ossze a 70 -es evekben sk.
6v es 12v illetve 4 es 7A -t tudott (kapcsolokkal lehetett varialni), csak sajnos tegnapi probanal ugy nez ki, hogy valami elfaradt benne, mert semmilyen allasban semmi szufla nem jon kifele.
Azert kerdeztem csak ezt a Ctek sved cuccot, mert tobb helyen is javasoltak.