Nem lepődök meg rajta, mert nagyon kevés ilyen gép fut. A Hahu-n is telnek el úgy hónapok, hogy nincs meghirdetve egyetlen darab sem. Most kivételesen van fent kettő is. Az egyik, a fekete színű évekkel ezelőtt Asconáé volt.
Amúgy vicces, mostanra olvastam végig a TELJES fórumot, és most láttam h Zabolai Gyula autója él tovább nálunk :) és bár jó régóta szerves része volt a fórumnak, ez volt az első kép, az amúgy tényleg szép állapotra öszetett gyöngyszemének. Jó kezekben lesz, és csinosodni fog tovább!
Áááá! A fénykép csal! A kasznim nagyon el van hervadva! Most akarok nekifogni, csak megint rám zúdult a munka. Ezen a fórumon korábban leírtak már mindent, amit tudni lehet az alkatrészekről. Ami nekem fel van írva: Rugószilent Mitsubishi L200 Unixnál 229543 a kicsi és 229545 a nagy. Szerintem ez lesz az, de ne vegyél rá mérget.
Szuperül néz ki! Nekem is az a célom, hogy ilyen szép állapotú legyen. Esetleg a szilent beszerzésre van vmi bevállt hely vagy cikkszám segítségetek? Most viszem a lakatoshoz mert a sárvédőket egy kicsit gondozni kell, és sajnos nem találtam csere darabot.
Ez a szürke az egyik kedvenc színem! Ha valami II. világháborús német járgányig vezetne a vérvonal, akkor biztosan ilyen lenne az enyém is.
Enyém is kóválygott. Először gömbfejeket cseréltem, mert lógtak, aztán szilenteket. Mindig kicsit jobb lett. Végül a kormány rúd csavaros-szorítós toldásánál is volt egy erős kopás, amit felhegesztettek és visszaköszörültek. Most már jó.
Sziasztok! Hozzánk a hónapban csatlakozott egy kis gyönyörűség, az Ő kis apró hibáival. Első látásra szerelem volt. Szeretném ha régi dicsfényében ragyoghatna majd, viszont egyenlőre szegény kóvályog az úton és néha hatalmas a holtjátéka a kormánynak. Ezen kívűl egyelőre jónak tűnik az előző tulajnak hála, és már az adagolóját is felújjítattam. A kérdésem hogy szerintetek mivel kezdjem? Szilentek? Kormánymű? Illetve annak a kormányműfelújjító szettnek az ebayes linkjét esetleg betudnátok írni? Előre is köszönet!
Hát attól függ mennyire volt új, mert ezek az újabb SUVok csak marketingből tudják a 4x4et. Láttam valahol egy tesztet, ahol egy szimpla görgős tesztpadkán (ha van ilyen) túlmelegedett neki a hajtás. Egy másiké - ugyebár az publikálva is volt - be se kapcsolt. Az enyém 2006os, még a SUV divat elejéről, az nem ennyire szar, de azért szar:)
Nem érdekel egy a hetvenes években gyártott Mercedes 508 as teherautó. Kb. 100Tkm van benne, a 90-es évek óta a tulajdonomban van, azóta fedett helyen áll. Motort néhány éve beindítottam. Pöcc-röff. Kevés rozsda van rajta, de rondán van lefestve.
üdv. bps.: Karándo tulajdonosként kezdtem a topicot olvasni.
Még valami volt a trailerezés közben. A Ford Petrányi előtt a Kerepesi útra egy aszfaltozott emelkedőn kell felhajtani. Pont akkor mentünk arra, amikor egy SUV (Remélem így írják, elég divatos szó manapság.) fel akart menni az útra. Ferdén próbálta, hogy minél jobban rá tudjon fordulni a menetiránynak. Kilógott a bal hátsó kerék, amikor nagy gázzal előttünk akart besorolni. A kerék pörgött ezerrel, de az a fél elektromos (hibrid?) SUV csak áll egy helyben. Vissza kellett gurulnia, hogy valami történjen is. Nem volt olyan nagy emelkedő különben, szerintem a régebbi gyári személyautók nagy részének nem okozott volna gondot. Ennyit tudnak ezek a látványos szabadidő autók? Hallottam, hogy nem valami nagyok terepen, de azt azért nem gondoltam volna, hogy csak ennyi és végük van.
A fiam a héten nem tudott oviba menni, ezért otthon kellett vele maradjak. Közben meg gépeket is kellett egyik munkahelyről átszállítani a másikra. Kézenfekvő volt, hogy a Korandoval megyünk. Visszafelé az Élessaroknál megállt a járgány, mint a szög. Belső sávban álltam, az önindító tekert, de a visszajelző lámpák nem világítottak és persze nem is indult be a gép. Rögtön gondoltam, hogy valami kábelszakadás, csatlakozó széthullás vagy biztosíték kioldás a probléma. Lesz, ami lesz csaknem állhatok itt huzamosabb ideig, kitekerem magam a padkára önindítóval. Beraktam felezőbe és gyerünk! Meglepetésemre szépen kimentünk csigalassúsággal az úttest szélére és szépen felkaptattam a padkára.
Megnéztem a biztosítékokat, semmit hibát nem láttam. Gondoltam felcserélem az azonos amperszámúakat, hátha lesz valami változás. Semmi. Átnéztem a kábeleket hátha látok valamit, megint semmi. Ezek után felhívtam egyik ismerősömet, hogy jöjjön értem trélerrel. Felhívtam a villamossági szerelőmet is, 20 éve javítja a retteneteimet, mondta vigyem, átnézi. Megjött a trélerrel az ismerős. (Egyébként vele hoztuk fel a Korandot Paks és Baja között valahonnan, amikor megvettem kb. 5 éve.)
Azt mondja, hogy van egy kis gond. Nem jó a csörlő. Az lett a vége, hogy a trélerre is fel önindítóztam. Hihetetlen, de igaz! A fiam megkérdezte, hogy hová visszük a Korit? Mondtam viccesen, hogy a roncstelepre! Ne-ne! Csak oda ne! Vigyük el a szerelő bácsihoz! Nagyon szereti a járgányt, a sok kaland miatt! Valahogy a szabadságot jelenti neki. Lehet benne enni, inni, kiömlik valami nem baj. Tavasszal a Duna parton belerohant az iszapba, persze nyakig sáros lett, mert el is taknyolt. Zacskó az ülésre és mehet tovább a buli. A múlt nyáron sátorozni is mentünk. Idén is tervezünk egy nagyszabású táborozást. Persze gyorsan megnyugtattam, hogy csak vicceltem azzal a roncsteleppel.
A villamossági szerelő gyorsan végzett. A km óra jeladójáról, ami a sebváltónál van szakadt le egy vezeték, ami zárlatot csinált. Kioldott egy biztosíték, de olyan hülyén, hogy nem lehetett jól látni. Ja! Pont azt nem cseréltem ki másikkal! A mentségemre szól, hogy fél szemmel a gyerkőcöt figyeltem, nehogy rányissa az ajtót a forgalomra.
Repült a küszöbfellépő. Van acélcső, jó erős, lehet hijack-el emelni, valamint oldalcsúszni is rajta. Jól is néz ki. Mivel fekete, így fotón nem mutat hatalmasat, de majd megpróbálom lefotózni.
A lada niva is forgalomban van. Ha akarja a Mahindra idehozza. És remélem akarja. Oké, hogy indiai másolat, de új, és faszán néz ki. A vérvonal meg nem számít, ha öreg a vas, és hetente szar rajta valami, legyen az wrangler, cj, vagy korando. Egy k5 korandót újban simán vállalnék. Akkor egy thart is:)
"A Mahindra Thar (hasonlóan az eredeti Toyota Land Cruiser-hez) nem legális, az eredeti gyártó által épített változat, hanem egy fejlesztett másolat, emellett a Mahindra Thar-ból 2020-ban megjelent egy új változat (igaz, ezt a videó írásakor készítésekor nem lehetett tudni)."
Azon a felnin 265 széles Kaiman Malatesta volt. Igaz a kormánymű sem fordult akkorát, nem tudom miért, lehet azért mert nem volt szervós. A lényeg, hogy nem ért bele az alvázba teljesen alászedett kormánynál sem. Szerintem egy 235 széles gumival az a felni simán elmegy. Persze kell egy próba!
A 30 mm-es nyomtávszélesítő az átlagos régebbi japán felniket teszi a pontosan a helyére a korin. A Pajero Enkei felni plusz 15mm-es. Az pont jó egy 30mm-es nyomtávszélesítővel.
Végül megoldottam átmenetileg a felnikérdést. Az ET20-as felnihez (16"x8" a gumi 235/85R16) feltettem egy 30-as szélesítőt. Helyén van a kerék nagyjából.
Köszi. Azon filóztam, hogy mégiscsak feldobok egy nyomtávszélesítőt, nem nagyot csak 3 centiset. Aztán beugrott, hogy van fasza felnim, tőled vettem, az elvileg ET0, hátha az szélesít annyit. De akkor nem:(
Úgy mínusz 10-15 körüli a gyári ET szám. Mínuszos, mert a Korando, a CJ5-7 rövid hidas. Az alapmodell, a katonai változat is eredetileg ilyen híddal készült, csak nem volt sárvédő szélesítés, a kerekek beljebb voltak. Ott a felni szélesség kisebb, az ET szám pedig pluszos, mint általában minden gyári autóban. A 15"x7"-os ET 0-ás felni is éppen jó csak. Majdnem beleér az alvázba teljesen alászedett kormánynál. Ha gondolod pontosan lemérhetem a gyári felnit, ha fontos.
Sziasztok! Úgy hozta a sors, hogy megváltam a Korandómtól. Örömteli okból adtam el. Az új tulajdonosnak nem kellett hozzá a pót blokk, és a pót váltó. Így itt értékesíteném, ha valakinek van rá szüksége. Nem tudok róluk semmit!! Ennek tudatában kínálom eladásra. 60 ezer kemény magyar forint a kettő ára. Van itt még egy szervó szivattyú meg pár kis szar, azokat 15 ért oda adom. Telefonszámom: 06305338278
Jó hallani, hogy jó terepen! A fellépőt szedtem le először a gépről. Nem tetszett.
A kaszni, mint Damoklész kardja fityeg a fejem felett. Ősszel vizsgára kell vinni, előtte ki kell kaszniznom, nincs mese! Így már nem megy át! Annyira rosszak a tapasztalataim a karosszériásokkal, hogy inkább magam nekiállok. 30 éve nem csináltam, drukkoljatok, mert lehet, hogy felsülök. Elemek legyártásával kezdem. Majd küldök fotókat, ahogy haladok.
Nekem is kartergázas és szerintem kevés kivétellel az összes. A teljes generálra kaptam ajánlatot 600.000Ft környékén. Igaz, ebben minden benne volt, de mégis ezen egy kicsit elgondolkoztam. Amíg emésztettem a dolgot, hallottam pár negatívumot is a mesterről. Mások nem igazán voltak vele megelégedve. A régi szerelőm nem vállal már ilyet. Benne van a korban, van elég ügyfele, egyedül dolgozik és nem vállal már nagyobb melókat. Van egy haver, aki tényleg nagyon lelkiismeretes. Viszont visszaadta a járvány alatt a bérelt műhelyt. Nem akart veszteségbe menni. Lett egy lehetősége és elment egy állami céghez karbantartónak. Váltott, azt mondja a nyugalma többet ér. Ő korábban megnézte a kompressziót. Új korában 30 körül lehetett. 20 alatt már vége, akkor van generál. 22-25-nél (Nekem is ennyi.) még vígan elpöfög télen is. Nézess először egy kompressziót! Különben annyi elszúrt motorgenerálról hallottam már, hogy 10x meggondolom, hogy egy gyári motort megbontsak!
Tegnap megint taroltam az offroad parkban. Mindenki csodálta a korit. Nem sok olyan autó megy el, ami nem agyonépített. Igaz letéptem a rendszámomat. Ugye, ami szar helyen van, vagy nem kell, az leszakad úgyis. Mint a fellépőm fog, ha csúszkálok rajta.
Viszont kinéz egy motorgenerál. Tudsz igényes helyet esetleg?
Ne csüggedj! Ez benne a játék! Na, meg a vadászat, amikor hónapokon keresztül keresel egy bizonyos nagyon ritka dolgot a járgányhoz. Tudod, a 80-as évek motorépítéseim voltak ilyenek. Most nem építek motort, mert kinyithatsz két-három telefonkönyv méretű katalógust és azt választhatsz, amit csak akarsz. Csak pénz kérdés. Ez már nem okoz semmi örömöt. A motorom meg már úgyis megépült, (Teljesen sosem tud! :-)) csak finomítok rajta 5-6 évente. Ja és nem katalógusból! Magam gyártom hozzá, ami kell vagy legyártatom.