Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nekem sincs már meg, eladtam. Nagyon szerettem, de mostanában olyan fokozott rendőri aktivitás tapasztalható az utakon, hogy az efféle sportmocikkal kínszenvedés az élet. A sportkormány miatt 120 felett van olyan menetszél, ami támaszt annyik, hogy ne álljon be a váll.
Minden bokorban traffipax kuksol. Olyan motort érdemes venni, mint Guszti XT-je. Egy ilyennel nem gáz 90-et menni. Az SV-n elalszom ilyen tempónál. Úton-útfélen kivettek a zsaruk a sorból. Azt hitték, egy hülye suttyó, aztán mindig meglepődtek, mikor a sisak alól egy őszülő szakállú családapa vigyorgott rájuk :-)
Leginkább a hangját imádtam. Raktam rá egy nyitott Akrapovic titán dobot. Olyan szépen dohogott, hogy most is ellágyulok. Volt gyakorlati haszna is, ha egy autó mögé értem, felfigyeltek rá. Pluszban szórakozni is jó volt. A hanghatást az un. "cekker index"-el szoktam lemérni. Ha olyan mérsékelten geci kedvemben voltam, akkor a piactér környékén begurultam a mamák mögé és amikor körülnézés nélkül le akartak lépni a járdáról, akkor rántottam egy kövér gázt. A hatás azzal volt mérhető, hogy az anyóka milyen magasra dobta a cekkert ijedtében :-)
Régóta tervezem a motor vásárlást sv 650 s sv 1000s , vagy fz6n kawa z 750
De mindig elmegy a pénz másra.
Sőt még autóra gyűjtés sem nagyon megy .
Igaz tavaly kicsivel több mint egy milla ment ki a kasszámból ilyen olyan dolgokra.
450ezer a fa . Fatároló közel 200 ezer a hq 365 180ezer. Plusz a kellett vennem sarokcsiszólót , fúrógépet ,porszívót vésőgépet az is durván 200ezer felett volt.
Tudom, hogy nem egy kategória, de alád tudott az rúgni, ha óvatoskodtál vele. Nálam a legnagyobb kétütemű berúgókarosom a 350-es Jawa volt, de az ugye kéthengeres :-)
Nekem eddig ez volt a csúcs, de már sajna ez is a múlté- Ez nem rúgott alám :-)
Ááááá Etz 250 meg ilyenek sehol nincsennek ilyen 1 hengeres 500-600 köbcentis berúgásához képest,Etz nem igazán tud vissza rúgni,pedig nekem úgy meg volt fúrva túlméretes trabant dugattyúsra hogy 250 helyett 330 köbcentis volt,kb megvolt benne a 25-28 Le,amivel már elég jól szaladt.
Ami egyszer meglepett hogy ha úgy volt beállitva a gyujtás akkor képes volt berúgókarról gyönyörüen beindulni visszafelé a motor,tehát a főtengely forgása irányt váltott,haverral felpattanaunk ,be 1 be,kuplunk gi aztán csak pislogunk hogy a motor meg hátra fele akar menni :) :)
Én úgy emlékszem ezekre az XT 500-asokra, legalább is az első szériásokra, hogy volt rajtuk valami jelölés, ami mutatta, hogy a vezérműtengelynek milyen pozícióban kell lennie, hogy ne rúgja ki a holdba a gyanútlan felhasználót. De akinek volt 250-es MZ / ETZ-je, az már azért tudja, hogy kell bánni ezekkel. Azokat is, ha rossz pozícióban találta el az ember és nem kellő határozottsággal rúgta meg, akkor úgy alárúgott ez embernek, hogy felcsúszott a bokája térdig :-)
Hogy egy kicsit hegesztéssel kapcsolatos téma is legyen,ugye nekifogtam én is e fölső mehyetet alatti elszivónak,hogy télen ne keljen kapcsolgatni,gondoltam keesek gy kapcsolást é megépitem,mgrendeltem az alkatrészekt,több mint fél nap rajzolgattam az áramkört és forrasztgattam rre kiderül ste hogy nem jó,elvilg nem okés a fotodióda méree,mrt ugye z olyan lenne ha müködne hogy hegesztéskor az iv fénye kapcsolgatja ventit,nem adom fel remélem holnap jutok is valamire :(
Kérdés hoogy mit hajtanál vele,mert pl az én esetemben nagyon jól jön hogy tudok fordulatot állitani egy potival az eszterga esetén is és a fúrónál is.
Az 500 as se rossz,egyhengeres mi?Én félnék rárúgni,egyszer mentem egy Honda 550-es endúróval,eszméletlen nyomatékos gép volt,de rárúgni nm mrrtem miután haver lábát majdnem eltörte,pedig surci volt rajta!
Azért nem gondoltam volna hogy a Bömös fél millát is l tud vinni,kicsit sokallom!
Annó én is rengeteget motoroztam (250 es Etz,350-es Jawa).
Miután leírtam a véleményemet a frekiváltóról, utána kezdtem el kutakodni a témában. Előbb kellett volna, mert valóban igazad van :-) Tényleg, meglepően jó áron lehet kapni egész tekintélyes teljesítményt kiszolgáló frekvenciaváltót. Elgondolkoztam...
Nekem sajna egy 100 éves kecskelábas gépem van,tervbe is van hogy lecserélem de hát mindig az anyagiak,legalább szeretném lecserélni majd egy ean 340,E1n, vagy valami hasonlóra.
Húú akkor lenne mit rákölteni a Bömösre és lenne vele munka de szerintem minden képp megérné mert szerintem elég ritka darab!!!!
Hát én nem igy gondolom Tóni,azt le sem merem irni hogy a két freki váltómat mennyiért vettem,mindkettőt iszonyat jó áron.
Az egyikre a nagyobbra 2,2 kw os ig lehet motort akasztani rá,jelenleg ez nálam a kis esztergámat hajtja,meg a kompresszoron fogja hajtani a 2,2 kw-os motort.
A másik freki váltó csak 550w-os,ez van hozzá rendelve az oszlopos fúrómhoz.
Na jó leirom,a kettőt vettem 30 ezer ft ér (ingyen volt),ha a reállis használt árát nézzük akkor a kettő érhet olyan 45 max 50db ezrest,na szerintem ennyiből még a 400V bevezetésének a fele sem jönne ki!!!
Még az alap Amperral sem,és még ha ki is jönne akkor nincs fordulatszám szabájzásom és stb extra dolgok.
:) Már majdnem fát hegesztünk,de nem baj,mivel asztalosnak tanultam,és dolgoztam is benne jó pár évet,RahedLee is asztaloskodik rendesen,de ő is lakatos és hegesztő is mellette,úgy néz ki kicsit rokon szakma ez ;) legalább is nekünk,ugye Tóni?