Keresés

Részletes keresés

P.stephenson Creative Commons License 2005.04.06 0 0 39

Való igaz, ezt én is megerősítem :-)

Jórészt Ks kocsik, de vannak Ggs-ek, valamint olyan speckó "háztetős Es" kocsik is.

 

P.s

Előzmény: Zolcsi67 (34)
V43-1145 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 38
Email ment !
Előzmény: czzf50 (33)
czzf50 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 37
Igen, ezen már látszik, szóval 1997-töl 4 évig, tehát 2001-ben lejárt a vizsgája. Gondolom azóta ott ácsorog. Viszont meglepöen jól néz ki.
Előzmény: Sinbiciklis (36)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.31 0 0 36
És a REVxx.xx. 97 meddig érvényes?
Előzmény: czzf50 (33)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 35

Tessék innen töltsd le azt a fotót.

Előzmény: czzf50 (33)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 34
"Informátorom" szerint Püspökladányban áll egy csomó félreálított, nagy S betűvel ellátott teherkocsi. Jár valaki arra mostanában "lefigyelni" őket?
czzf50 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 33
Zs-t forgalomban nem nagyon. MINDIG ott látod? Mert akkor azt csak tárolják, bár ha jól látom rajta, 2006-ig futhat(na).

Küldd már el légyszi az eredeti képet!
Előzmény: V43-1145 (32)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 32
Vagy még azért lehet látni forgalomban ?
Előzmény: V43-1145 (31)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 31

Szerintem már nem sok Zs tartálykocsit látni forgalomban ! De én Hajdúszoboszlón mindig látok ! Mert a 6. vágányon mindig bent áll eyg hosszú Zaekks szerelvény és az utolsó elötti vagon ez a Zs !

 

Zs
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 30

Egyre cifrább :-)))

Köszi!

Előzmény: scsabi (29)
scsabi Creative Commons License 2005.03.27 0 0 29
43 H-GySEV-RÖEE

(a GySEV 55 országkód alatt fog futni, de 2008-ig felmentése van (hajólemléxem az AAE-vel és a FNM-mel együtt))

Amúgy ROeEE, vagy RÖEE (személykocsin az előbbi, teherkocsin az utóbbi). Okot nem tudok.
Előzmény: Zolcsi67 (26)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.27 0 0 28

Kötözködős kérdés:

GySEV?

43 A-RoEE? Vagy 43 H-GySEV?

 

Amennyiben a hallott informácíó helyes akkor a kötözködésedre a válasz:

Két felírat is lehet!

31 RIV

55 H-GySEV

 

vagy

 

31 RIV

81 A-GySEV

Előzmény: Zolcsi67 (26)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 27

Mielőtt megszóltok:

ROeEE, természetesen a GySEV svábul :-)

Előzmény: Zolcsi67 (26)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 26

Ahham!

Végülis, a magánvasutak szaporodásával érthető a dolog! Mivel először román teherkocsikon láttam, azt hittem, ismét dobtak egy hatalmasat kedvenc keleti szomszédaink!

Köszönöm a felvilágosítást! :-)

 

Kötözködős kérdés:

GySEV?

43 A-RoEE? Vagy 43 H-GySEV?

Előzmény: vasutTOM (24)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.27 0 0 25

Az UIC új szabája szerint

 

Helyesen: Az UIC új szabálya szerint ...

Előzmény: vasutTOM (24)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.27 0 0 24

román "testvéreinknek" mostanában nem elég, hogy a zagyva számsorba kötelező jelleggel kiírják az 53 mellé, hogy CFR, mellébiggyesztenek még egy RO betűsort is, nehogy eltévessze valaki... ;-)

 

 

Nem csak a román "testvéreink" csinálják ezt! A nagy topikban már volt róla szó. Az UIC új szabája szerint fel kell tüntetni a forgalomba állítás helyét is a kocsin, teheát melyik országban lett üzembe helyezve. Úgy hallottam, hogy a 3-4 szám nem a vasúttársaságot fogja ezentúl jelenteni, hanem az üzembe helyezés országát. Már látni ilyen kocsikat a nagyvasúton:

31 RIV

55 H-MÁV

595 .......

 

31 RIV

81 A-ERMEWA

781 ...

 

Tehát mint ahogy láthatod az üzembe helyezés helyét jelző ország betűjele aláhúzva az üzemben tartó vasúttársaság betűjele elé van írva.

Előzmény: Zolcsi67 (23)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 23

A minap a "Sínek mentén" - ez egy jó kis vasutas sorozat a Travel Channelen, amúgy - bóklászva lettem figyelmes egy érdekeségre: román "testvéreinknek" mostanában nem elég, hogy a zagyva számsorba kötelező jelleggel kiírják az 53 mellé, hogy CFR, mellébiggyesztenek még egy RO betűsort is, nehogy eltévessze valaki... ;-)

 

gumidani Creative Commons License 2005.03.22 0 0 22
Úgy emlékszem, hogy tavaly nyáron még ott láttam.
Előzmény: Zolcsi67 (21)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.22 0 0 21
Pesterzsébet-felsőn megvan még az a fedett kocsi? Mikor készültek az ottani fotóid?
Előzmény: gumidani (19)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.22 0 0 20
Gyerekkoromban a Rákosrendező melletti MÁV-roncstelepen mindig volt 1-2 ilyen darab...
Előzmény: gumidani (19)
gumidani Creative Commons License 2005.03.21 0 0 19
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 18

Köszönöm szépen, ezzel is sokat segítettél! :-)

A Háromkötetesből számomra az derül ki, hogy amikor megalakult a BKV (1968. január 1.), nem nagyon törődtek ezekkel a részletes adatokkal, önálló FVV és BHÉV (MÁV-BEV) korszakból nagyon szép adatok vannak.

Előzmény: gumidani (17)
gumidani Creative Commons License 2005.03.18 0 0 17

íÓriási.

Akkor most elmagyarázom, hogy hogyan lehet értelmezni:

Egy-egy betűcsoport után található hármas számcsoport, majd egy egyedülálló szám. Ez jelzi a típust. A következő háromjegyű számok a kocsi egyedi számát jelölik. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a betűcsoport után a pályaszám 5,6,7 és 8. száma, majd egymás után a kocsik 9,10,11. számai.

Pl:  Ekl 516 0 000, 001, 002, 003, 004, 150, 155, 156, 159, 160, 161

Előzmény: gumidani (16)
gumidani Creative Commons License 2005.03.18 0 0 16

Olyan listám nincs, ami a régi és az új számozásokat összevetné. Olyan ismeretlen időpontban készült BHÉV teherkocsilistáim vannak, amelyeken a 11 jegyű számok egy része szerepel. Például így:

(kiváncsi vagyok, hogy a ziondex hogyan fogja összezagyválni)

 

A BHÉV teherkocsijainak ismeretlen időpontból származó listája

 

 

El 510 0 000, 004Ekl 516 0 000, 001, 002, 003, 004, 150, 155, 156, 159, 160, 161Ekl 516 1 050Eklo 517 0 001, 006, 007, 052, 054, 060, 061, 100Eklo 517 2 002, 003, 004, 005, 011, 013, 016, 017, 055Elm 521 0 020, 021, 100, 150, 151Elm 521 1 020, 100, 101, 150, 151Eklmo 539 5 676, 751, 890 Gghk 117 0 000, 001Ggklm 119 1 000, 100, 104Ggklm 119 7 000, 001Gblrs 156 8 000, 002 Hfgk 209 0 002, 003, 004, 005Hbcgrs 213 5 000, 004Hbcrs 213 6 000, 001Hfghkrs 219 7 000, 002, 004, 026Hfkqrs 219 0 000 Kklmm   326 0 000, 002, 100, 121Kklmm   326 2 050, 051Kklmm   327 1 050Klm     313 0 050, 062, 063, 069Klmo    314 5 200, 203, 350, 359Klmmo   317 0 000, 001, 020, 040, 043, 150, 153, 155, 156, 181Klmmo   317 1 050, 099, 151, 160 Klmmo   317 2 000, 001, 003, 005, 013Ks      330 0 000, 009Ks      330 1 000, 004 Rkmp    384 6 050Rklmm   388 6 000, 001, 002, 003, 004, 005, 006Rkmmp   389 9 050 Uhk     700 0 000, 100Uh      700 1 000Uh      700 3 000, 100, 102Uh      700 4 000, 001, 002, 003, 004, 005, 010, 100Uah     725 0 200, 201

 

 

 

Előzmény: Zolcsi67 (15)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 15

Hejj, de jó, hogy idetaláltam! :-))

 

Van egy kacifántos kérdésem, hátha itt meg tudja válaszolni valaki:

A "Háromkötetes" ( A fővárosi tömegközlekedés másfél évszázada c. monográfia) csodálatos BHÉV teherkocsibeszerzési és -átszámozási, átalakítási lista - 1968-ig. Arról semmit nem ír, hogy a régi HÉV-teherkocsik milyen 12 jegyű számokat kaptak.

Tudna esetleg valaki segíteni ebben?

 

Kösszz... :-)

gumidani Creative Commons License 2005.03.13 0 0 14
Kinyílik a bicska a zsebemben, ha arra gondolok, honnan hová sikerült leküzdeni a vasúti járműgyártásunkat is.
Előzmény: gumidani (13)
gumidani Creative Commons License 2005.03.13 0 0 13

A 2002-es Vasúthistória évkönyvben megjelent Lovász György-Szécsey István: Fejezetek a hazai teherkocsigyártás 1945 és 1960 között c. cikkböl vagyok ilyen okos:

1948-49-ben a Győri Vagongyár szállított az NS részére 240 db.-t. Nekem feltűnt, hogy gőzfűtési vezeték is volt rajtuk. A 100 km/h-s sebesség is arra utal, hogy személyszállító vonatba is széndékozták használni őket.

 

Előzmény: Gúnár Nordlúd (11)
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.03.08 0 0 12
Helyesbítek: www.dansk-jernbanearkiv.dk/ így már bejön.
Gúnár Nordlúd Creative Commons License 2005.03.08 0 0 11
 Magyar teherkocsi Amszterdamban az NS-nél 1970-ben!!! Láthatóan jó állapotban, gördülőcsapágyas kivitelben, RIV-jelű nemzetközi forgalomra alkalmas.  A MÁV-nál a mai napig zöld szolgálati kocsiként előfordul. (Gzk 157000,158000, majd Gbl 156 sor.)  Hogyan került oda? Háborús események vagy exportszállítás?                                                                                                                www.dansk-jerbanearkiv.dk -n még BHÉV-kocsik és a szovjet hadsereg teherkocsijai, melyeket a MÁV sóderszállításra használt.
V46 021 Creative Commons License 2005.03.08 0 0 10

A Nyugatiban a lebontott raktárak mellett áldogálnak.

Előzmény: m61019andras (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!