Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Bárhogy skubizom a 15-ös vonal menetrendjeit, 80-nál magasabb pályasebességet nem találok benne. :-) A fordánkban van győri vonat is, és néha előfordulunk a 15-ösön, sőt, még azon is túl (21), szóval nem értem, miről beszél, sem távolság, sem sebesség ügyben. :-P
Na és a lényeg, mennék én Vlagyivosztokig 160-nal egész nap, csak nem lehet. Neked meg nem kellett a száguldozós forda, inkább mentél a nagypapavasútra. Ez a különbség. :-))))))))))
A lényeg az, hogy én értem:-)))), ezáltal megprobálok segiteni
Mi lessz ha (előbb-utóbb muszáj lessz) a MÁV töb 4 tengelyes új mozdonytípust szerez be? Az M 4X (204X) szinte mind foglalt, hogy hívnák az új gépeket?
Ettől nem félek, ha a DB-nek elég a mozdonyparkjához ez a besorolás, akkor reménykedem abban, hogy a MÁV-nak is elég lesz.
Ami egyelőre a probléma, az inkább a személykocsik 11+1 besorolásánál van, hiszen már folynak (folytak tárgyalások, de függőbe maradtak a 13+1 számozásról), nem férnek bele az újabb személykocsik müszaki paraméterei (azaz újbóli visszatérő számozások lennének, ha maradnának a 11+1-nél), a teherkocsikról pedig ne is beszéljek.
De ha csak a mozdonyokat vesszük alapul, akkor igen csak ükk nagyapa leszel amikor ez a probléma felmerül.
Az eredeti számozás szerint M40 XXX, M44 XXX, M62 XXX => villamos erőátvitelü,
M41 2XXX, M32 2XXX, de az M47 már itt sem stimmel. Akkor nem teljesen értem a lényegét! De főleg azt nem értem, hogy miért fontos az, hogy a hajtott tengelyek száma bennelegyen a pályaszámba. Aki ismeri a mozdonyokat az úgyis tudja hány tengely van, aki meg nem ismeri annak meg nem mondanak semmit a mozdonyokon lévő számok.
Mi lessz ha (előbb-utóbb muszáj lessz) a MÁV töb 4 tengelyes új mozdonytípust szerez be? Az M 4X (204X) szinte mind foglalt, hogy hívnák az új gépeket?
"Te csak maradj csendben! Aki hatvan felettl szédül, és nem mer 64 kilóméternél messzebbre menni, az ne szóljon egy szót sem!"
Jajjjjaj Jaj nekem!!
Ezt talán nem a Te billentyűzetedből kellene olvasnom. Hány km. a távolság Sp.rendező és Ebenfurt között.No, meg a FHÉV vonalon. A pályasebességről ne is beszéljünk./ nem arra a pár km.-re gondolok ahol kicsit jobban ki lehet tolni a botkormányt, hanem a többire./ Istenem! Őrült sebességek és távolságok. :DD
"Talán a kettő között kellene megállapítani a menetidőt."
Nem,nem!Szerintem nem kell srófolni a menetidőt.Jobb az,ha van benne egy kis luft ,mert ha viszont bejön valami fékező hatás/előre nem tervezett kitérőzés,hívójelzés...stb/még van esély,hogy pontosra hozza az ember a vonatot.Ha viszont ki van feszítve a menetidő,nemlehet korrigálni.
Pedig laza. Cs1014-nek igaza van.Én is furcsának találtam amikor a közelmúltban közlekedtem vele,és mivel mostanában csak néha IC-zek csodálkoztam,hogy egy két helyen milyen korán ottvagyok.Úgyhogy vissza is fogtam egy kicsit a zenegépet.Na persze ehhez az is kell,hogy frankón menjen minden a forgalom részéről is,különben bukik a dolog.Ja,és az is sokat számít,hogy Taubika jól gyorsul.
Elhiszem, hogy laza tud lenni, mer a Taurus húzós. De csak a 910-es? A többi IC-nek (Bp-Szh/Sopron) is ennyi a menetideje. Amúgy csak ebben a menetrendben növelték meg, mert a tavalyiban némileg rövidebb volt. (Ca. 5 perccel.)
Nincs smiley. Laza és kész. Taurus-szal legalábbis. Nem néztem az állomásközi menetidőket, csak továbbítottam a vonatot a menetrendi sebességgel, vagy azzal sem. És piszok korán voltam mindenhol. Győrben (pedig addigra már nem győztem tüttyögni) egy egész szál cigaretta elfogyasztására (nem ettem meg! :-) ) is módom volt, amíg elérkezett az indulás ideje.
Keleti-Kenföld: 15 perc. Ez általában ennyi is. Van amikor +1-2-vel indul. Vagy megfoghatják. Legfeljebb vár 1-2 percet Kelenföldön.
Kelenföld-Tatabánya: 60 km 33 perc. Ez ca. 110-es átlag. A pálya errefelé ca. 120-as, így ez reális. Legfeljebb 2 percet áll Tatabányán.
Tatabánya-Győr 67 km 39 perc. Ez 103-as átlag. Ez már kissé lazább. De mivel Győrben 1 perc tartózkodás van, a valóságban meg 2-3 perc is kellene, ezért nem baj, ha előbb érkezik. Azután ott vannak az ideiglenes korlátozások. Bár lehet, hogy itt azért 2-3 percet le lehetne faragni. Nem tudom. Nem vagyok mv.
Győr-Csorna: 20 perc. Bár általában elég lenne 18 de mivel sokszor van vonatkereszt, és ilyenkor az IC megy kitérőbe, mivel az 1.-n áll a személy, ezért a +2 perc indokolt lehet. Legfeljebb többet várnak Csornán.
A 910-es rettenet laza vonat. Nem kell nagyon hajtani, hogy rendes legyen. Inkább dórémít kell folyton visszafogni, mert iszonyú korán lenne mindenhol.
20XX=> villamos erőátvitelü, 21XX=> mechanikus erőátvitelü, 22XX=> hiraulikus erőátvitelü, 23XX hidromechanikus erőátvitelü. Ezért 2040-232-nek kellene lennie!
Az M62 sornál van 2862-es is, ők a szélesek, tehát a második szám jelentése nem csak az általad emlitett szisztéma van, de a másik, ha megfigyelted a 4062 a magánszféra, ott pedig a 2. szám nulla.
Épp ez az érdekes benne, hogy a mozdony (a volt) eredeti pályaszámában maradt meg a hajtott tengelyek száma