Ezt a merőlegesség dolgot régebben se értetted, pedig még egy animációt is csináltam neked annak idején. Talán nézd meg még egyszer.
Pintnek nincs csapata. Van jópár ember, aki megértette a specrelt, valamint rendelkezik némi matematikai ismeretekkel. Emiatt ezekben az egyszerű kérdésekben természetszerűleg azonos az álláspontjuk. :-)
Minden esetre megnyugtató, hogy igazoltad Mungonak írt soraimat, és személyeskedsz, mert abba amit leírtam még belekötni sem tudsz annyira korrekt az amit írtam.
Mert eddig csupán két rendszerben vizsgáltuk ugyanazt az egyetlen relativisztikus hatást.
Szín tiszta specrel.. Miután Te ezt másként látod, jobb lenne figyelned Krisztiánra!
Ő, még a jókívánságaimba is bele tud kötni.. A "Gézoo-fizikába" pedig végképp beleköt...
Talán olvastad, hogy a fényóra leírásába, vagy ennek a házak-gépkocsi rendszerekre való alkalmazásába belekötött? Mert én nem láttam..
Még azt sem kérte ki magának, hogy jeleztem, hogy csapata tagjai az eddig elmondottakkal egyetértenek.
Vagy csak szimplán nem érted, hogy a gépkocsi rendszerében miért a narancs sárga vagy miért a piros vektor mentén kell haladnia azon fotonoknak, amik a házak rendszerében a felezővonalak mentén haladnak??
Ez utóbbi esetben olvasd el a fényóra leírását, néhány hozzászólással lejebb megtalálod, (sokadszorra).
Itt van a négy érdeklődő, akiknek a Te általad képviselt specrel megközelítés megismerése, megértése is gond.
És akkor jössz Te.. és ahelyett, hogy segítenél velük megértetni a Te álláspontod szerinti specrel megközelítést, felveszed a Buxlie figurát és megpróbálod elvinni a beszélgetést egy szimpla newtoni-mechanikai feladat irányába.
Még arra sem kaptad fel a fejed, amikor egyikük az egymásra merőleges tengelyekről azt állította, hogy tompaszöget zárnak be..
Bárcsak csodálkozhatnék a viselkedéseden! De sajnos, meg kell szoknom, hogy
Óvatosan a vitatással. Ez idáig, színtisztán specrel.
Sajnos ki kell ábrándítsalak: Ez nem specrel, ez Gézoo fizika.
Már csak az a kérdés, hogy ezt te is tudod-e, tehát szándékosan akarod félrevezetni a nagyérdeműt, vagy képtelen vagy ennek megítélésére, mert ez esetben klinikai esettel állunk szembe.
Ha már "új" következtetésekre jutottál, akkor ezt mégse a specrel számlájára kéne írni, hanem annak ódiumával együtt a sajátodra.
Talán könnyebb lenne visszavonulni a hibás értelmezésekből fakadó eszmefuttatásokból is és a tisztességen se esne csorba...
a jókívánság topikban esetleg. ez itt a cáfoljuk a relativitáselméletet topik. itt alapkövetelmény egy mozgásegyenlet felírása. illetve aki olyat nem tud, az csak kérdezzen.
megy az autó az egyik úton, sebessége 1, közeledik a kereszteződéshez keresztben közlekedik a busz, sebessége 1, közeledik a kereszteződéshez egyszerre fognak odaérni
fel kéne írni az autó mozgásegyenletét a busz szemszögéből. fog menni, gézoo mester? próbálkozz meg vele
Nos, nem véletlen, hogy sokan érthetetlennek tartják a specrelt..
Valamennyire követned kellene neked is amit én írok, nem csak nekem a te soraidat.
Oké.. Az ábra az autó rendszere:
A fényóra elvét meg kell értened, kölönben valóban zavaros lesz számodra az amit írok.
Itt az eredeti ábra az autó rendszerében, az autó áll és a házak, utcák mozognak..kék nyíl irányában.
A piros vektorok összekötik a fotonokat, jól mutatva, hogy az autó fényórájából a sárga nyilak végén kiengedett fotonoknak milyen irányba kellene haladnia ahhoz,
hogy a házak rendszerében a házak között haladhassanak.
Dehogyis érthető inkább pont egyre zavarosabb. Megyünk a kakofónia felé és közben nem reagász semmit arra amit leirtam. Egyre több számomra fölöslegesnek tünő bonyolitást teszel bele amit már végigolvasni se nagyon tudok mert elvesztem a fonalat. Ugyanezt csináltad korábban is és ez idegesitő. Amikor meg már annyira tulbonyolitod hogy én fölidegesedek és netán azt mondom hogy ez micsoda egy ökörség akkor fölháborodsz. Ne juttasd idáig a dolgot szándékosan. Abban maradtuk hogy és egyetértettél benne hogy laikus számára reménytelenül rosszul magyarázol mert tulbonyolitod. Ha ebben továbbra is egyetértesz és nem pont az a célod hogy összezavarj és felbosszants akkor ne csinálj mondjuk az egyik rendszer szerint helyes rajzokat a másik rendszerben történő dolgok szemléltetésére. Meg ne vezesd be a fényórát ha nem kell mert minek. Ha tényleg meg akarsz értetni valamit velem (vagy mással) akkor pont elvenni kell az összes sallangot nem pedig még többet hozzátenni. Akkor a véletlen hiba is kevesebb lesz.
Ott van mondjuk amit leirtam. Abból nekem sokkal egyszerübb kiindulni. Nézzük a fényérzékeny lemezeket vagy akár a csöveket. Leirtam hogy hogyan fognak viselkedni. Azóta rájöttem hogy a csövek lényegében pont olyanok mint a mellékutcák.
Egyetértesz? Ha nem, akkor melyik részével nem értesz egyet? Miért?
Gondolom tudod, hogy van olyan mint az LCD kijelző..
Ahol az ábrákat elektromos mezővel elforgatott molekulákkal állítjuk elő, kihasználva az irányfüggő polarizációs tulajdonságaikat.
Karórák, telefonok, tv-k és lapos monitorok működnek ilyen elven.
Nos, pontosan így, elektromos térrel vezérelt tükrök is vannak. Régen a szilárdtest lézerek egy részében ilyen tükröket használtunk.
Vagyis olyan tökör, ami ha bekapcsoljuk a feszültséget akkor tüköt, ha kikapcsoljuk, akkor síma üvegként átengedi a fényt..
Így a példában ilyen tükrökkel képzett fényórát helyeztem el.. úgy, hogy mindig tükör, kivéve, amikor az autó éppen áthalad egy-egy mellékutca felezővonalán,
mert akkor egy pillanatra kikapcsol a tükör.. és a fotonok az autó rendszerében egyenesen haladnak tovább.
Hogy is van?
Ha bármelyik rendszerben egymással párhuzamosok pl. a felező vonalak akkor az összes IR-ben is párhuzamosak?
Nos, igen! Akkor az összes IR-ben is párhuzamosok.. (Legfeljebb ahány IR, annyi irányban és annyi féle távolságúnak látja őket, de minden IR kivétel nélkül párhuzamosnak látja!
És két külön rendszer egybevágó vonalai???
Pl. a felezővonalak valamelyike és az autó fényórájának tengelye párhuzamos, akkor az összes felezővonal párhuzamos az autó rendszerének tengelyével??
Nos, igen. Ha az autó rendszerének fényóra tengelye párhuzamos,
mint ebben az esetben is, a felezővonalak egyikével, akkor párhuzamos,
mint ebben az esetben is, egyszerre az összes felezővonallal is.
Az autó rendszerében a fényóra tengelye merőleges a házak haladási irányára.
Az autó rendszerében a felezővonalak merőlegesek a házak haladási irányára.
Az autó rendszerében egymás után kerül fedésbe a fényóra tengelye a felezővonalakkal.
Ekkor a tükrök egy-egy pillanatra kikapcsolódnak.
És így az autó rendszerében merőlegesen haladó fotonok, átlépnek a tükrön és ezzel kialakítják az autó rendszerében koncentrikus fénygömbök átmérőjét.
Majd a következő utcánál a következő fotonpárok a következő fénygömb
átmérőjét, majd a harmadik utcánál a harmadik fénygömb átmérőjét..
Végiggondoltam és azt hiszem hogy az autóból a saját haladási irányára merőlegeshez képest kissé ferdén hátrafelé kell egy lézert irányozni ahhoz hogy a lézersugár végigmehessen egy az utra merőleges végtelen hosszu egyenes elméleti mellékutcán. És annál inkább kell hátrafelé eltérni a merőlegestől minél gyorsabb az autó. Jól gondolom?
A házak rendszerében az autó rendszere felfelé halad..
No persze ez az ábra 0,8c autó sebességre készült, így az ábrán a merőleges iránytól 53 fokkal előrefelé mutató irány a 15 m/s esetén néhány milliomod másodpercnyi szög, de igaz a kis sebességre is az elv..
Tehát az autó mozog felfelé az ábrán fényforrásával, tükrével együtt..
A házakrendszerében a zöld vektor mentén haladó foton az autó rendszerében a
kék vektor mentén halad.
Így nyílván belátható, hogy a házak rendszerében 0,8c sebesség esetén
53 fokkal előrefelé haladó az a foton ami az autó rendszerében a fényóra tökre felé merőlegesen halad..
És ez fordítva is igaz! Amikor az autó rendszerében állunk és a házak rendszere mozog felénk.
Akkor az autó rendszerében kell előrefelé világítani ahhoz, hogy a házak rendszer
merőlegesnek lássa ugyanennek a fotonnak a haladási irányát.
(Természetesen ehhez az ábrához képest pont fejjel lefelé van fordítva, a másik ábra iránya..
Így a másik ábrán, a házak rendszerében merőlegesen azaz a felezővonalakon vigighaladó fotonok az autó rendszerében ferdén hátrafelé haladnak..!!!)
Ird le érthetőbben ez igy nekem egy agyonbonyolitott izé. Már korábban megyeztünk abban hogy értelmes dolgot egyszerüen is le lehet irni. Nem tudom mi minek a merőlegesére párhuzamos és nem értek fényórákhoz meg fotonokhoz.
Utolsó mondatodra attól függetlenül hogy hogyan jutottál el odáig: sajnos ez szerintem lehetetlen.
Azért lehetetlen mert bármi ami merőlegesen halad a házak haladási irányára az autó rendszerében az nem mehet végig egy a házak közötti utcán mert előbb-utóbb beleütközik egy ebben a rendszerben kötelezően arra szaladó ház és vagy elnyeli vagy arrébb löki. Persze ha ami megy az fény akkor jó hosszu ház kell mert a fény gyors de akárhogy siet a fény előbb utóbb nekirohan egy ilyen elméleti ház.
Persze eleve nem egy sima feltételezés az hogy az autó rendszerében koncentrikusak a villanások hanem egy ismert kiindulási tény amely független attól hogy bármely más rendszerben milyenek és attól is hogy más tárgyak ebben a rendszerben hogyan viselkednek.
Az autó rendszerében ugyanis az autó maga per def nem mozdul igy a belőle jövő fényvillanásoknak nincs más lehetősége: muszáj koncentrikusnak lenniük.
Függetlenül attól hogy az autó rendszerében eközben hogyan rohangásznak a házak.
Az élet azt bizonyitja hogy a házak rendszerében készült pillanatfelvétel-sorozat a házakhoz képest mozgó autó relativ helyváltozása miatt különböző középpontu fénygömböket mutat. Pontosan ezt irtam korábban is.
Az autó rendszerében ugyanakkor ez az ábrasorozat helytelen. Mert abban a rendszerben az autó az origó és mint ilyen nem mozdul tehát akárhányat villant is az mindig koncentrikus gömböket eredményez. Közben ezen koncentrikus gömbökhöz képest persze a házak relative "arrébb mennek". De a gömböket ez nem zavarja csak annyiban hogy minden gömb az aktuálisan mellette "elhaladó" házra fog rávillanni.
Szerintem.
/Ha lehetséges hogy ne ennek a részleteibe kössünk majd bele akkor játszhatunk kicsit a te kedvenc fényképezési technikáddal.
A szabályosan elhelyezkedő egyforma házak legyenek az utnak csak az egyik oldalán. A fényforrás legyen az autó tetejének közepén. Az autóra rögzitett érzékelő legyen mindig a házakkal ellentétes oldalon.
Legyen a száguldva villogtató autóhoz rögzitett karon egy sorozatfelvételre képes lapos fényérzékelő panel megfelelően elhelyezve és rögzitve (a házak falaival párhuzamosan a tuloldalon a villogó lámpa vonalában). Legyen minden házon is egy-egy ugyanilyen (egyenként a házakhoz rögzitett) fényérzékelő panel. Az autó megy és villogtat.
Az autóhoz rögzitett fényérzékelő panel minden villanást pontosan ugyanolyan intenzitásu és méretü körként fog megörökiteni. A házakon levő panelek meg nem. A házakon levő panelek egyenként és időben eltolt módon rendre erősödő fényt és valami elnyult ellpiszis-szerütől a kör felé egyre jobban közeledő fényfoltot fognak jelezni ahogy az autó közeledik hozzájuk az uton. Amikor az autó éppen mellettük villan akkor kör alaku lesz a paneljükön a fényfolt a legerősebb detektált intenzitással. Rendre gyengülő fényt és a körtől egyre jobban egy nyult ellpiszis-szerüség felé torzuló képeket fognak mutatni ahogy az autó távolodik az uton.
Kiszámolni nem tudom ahhoz nem értek de ez lenne a 2D szemléletem.
De ha ez tul bonyolult akkor játszhatunk vékony átlátszatlan falu egyenes csövek végébe bezárt fényérzékelőkkel is. Az felel meg az 1D-nak. Az autóra rögzitett ilyen cső legyen az utra merőleges. A házak falainak középpontjain is legyenek az utra merőlegesen kiálló ilyen rögzitett csövek. Autó megy és villogtat (mindig pontosan ugy hogy a villanás befusson egy és csak egy csőbe a házakhoz rögzitett csövek közül).
Az autóhoz rögzitett cső fenekén az érzékelő rendre minden villanást látni fog és azonos intenzitásunak detektál (azaz koncentrikusságot).
A házakhoz rögzitett csövek fenekén ücsörgő érzékelők mindegyike egyenként azt látja hogy nagy fene sötétség majd egy szem villanás amikor az autó éppen az adott ház mellé ért majd ismét nagy fene sötétség. Az házakhoz rögzitett érzékelők detektált értékeit utólag összehasonlitva azok azonos intenzitásuak csak rendre növekvő időpontokban érkezett be a fény.