Keresés

Részletes keresés

spucc Creative Commons License 2010.12.10 0 0 3520

 A nyitott tágulási vezeték átmérője 1" kell hogy legyen legalább. Ötrétegűvel is megoldható, - 26 vagy 25 mm, - csak lehetőleg ne legyen benne sehol idom. (Könyök, toldás stb.) Nyilván az indulást és az érkezést kivéve.

Előzmény: 2319 (3513)
Les Grossman Creative Commons License 2010.12.10 0 0 3519

A tágulási nálam is ötrégű műanyag HENCOval szerelve. Megy rendesen semmi gubanc. Arra azért figyelj, hogy 20-asnál ne legyen vékonyabb. Elsőre nálam 16-ossal volt szerelve azzal is működött, de a visszahűléskor esetleg gondot jelenthet a 16-os Henco kis keresztmetszete.

Előzmény: 2319 (3513)
2319 Creative Commons License 2010.12.09 0 0 3518

OK!

Tiszta minden...

Köszi!

nixon70 Creative Commons License 2010.12.09 0 0 3517

A rendszer víztartalmának 7%-a minimum legyen a nyitott tágtartály,és ha lehet,függőlegesen építsd be.(kisebb felületen érintkezzen a levegővel)

Előzmény: 2319 (3513)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.09 0 0 3516

Szerintem a bojler fél colos, nekem a 200 literes biztos hogy az.

Te ismered a házad, Te tudod, mekkora szigetelés kell. A több nem árt az biztos. Meg ugye hőveszteség is lehet ott.

Előzmény: 2319 (3515)
2319 Creative Commons License 2010.12.09 0 0 3515

Szia!

 

Köszi a válszt.

Jelenleg két tartályból áll a tágulásim(az egyik IFA ).

Tegyek még szigetelést a bojlerre, hőszigpaplan megfelel?

A bojlernek nem 3/4-es a csöve? Csak azért, mert írtad a biztonságot.

Gondolj bele, hogy az 500 literes pufihoz a szerelő felrakott egy 35 literes tágulásit.

Istenem, hányszor felmostam a kazánházat :)

Szeretném végleges és olcsón meguszni az egészet, na ezért kérdezgettem.

Előzmény: Blue_Sky_007 (3514)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.09 0 0 3514

A nyitott rendszer tágulási vezetékének van előírása. Fejből nem tudom, de az hogy nem HENCO átmérő az biztos. Amikor nekem régen volt gravitációsom, nekem 3/4-es vascső volt a tágulásim (és az nem is biztonsági volt, csak a felszálló meghosszabbítása).

Tartálynak meg tök mindegy mit teszel, az is jó, nekem IFA légtartály volt. Csak szigeteld le tökig, és a túlfolyóját úgy helyezd el, hogy ne tudjon elfagyni, nekem egyszer szerencsém volt, mert alapvetően sima slagot használtam, és az ha elfagy nem áll ellent a nyomásnak. Szét tudott nyílni.

Előzmény: 2319 (3513)
2319 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 3513

Sziasztok!

 

Megkérdezem itt is:

 

 

Nyitott rendszerhez tágulási tartálynak megfelel egy 150l-es bojler?( a méretezés az egyértelmű szamomra)

 

A tartályt a padlástérbe helyezném el. (cserép, fólia - nincs más szigetelés a tetőn)

Kicsi a kazánázam belmagassága, ezért gondoltam erre.

 

Még valami, HENCO csővel megoldható?

 

Köszi előre is!

archer01 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 3512

"ahol hőcserélő van, ott más a megoldás"

 

Hát pont ezért érdeklődöm, hogy ebben az esetben mi lehet (az egyik) jó, vagy a legjobb variáció.

Az "A" verzióban azért ingott meg a bizalmam, mivel az kötötte be, aki a visszatérő ágba a rugós visszacsapót, meg VTC 531-et, stb. javasolt, de ettől ez még lehet hogy jó a HMV miatt. Csak próbálok gondolkodni, hogy hogy legyen bekötve, mert a hét végig fel kell szerelvényezzük, mert hét végén már szigetelném, és menne a helyére.

 

A "B"-re meg lenne a lerajzolt verzió, illetve a kérdőjeles. Akkor úgy kérdezném, hogy Te melyiket csinálnád meg magadnak ezzel a tartállyal? Én egyre inkább arra hajlok, hogy a legfelsőre kötném rá a kazán előremenőt is, illetve mindjárt onnét indítanám a fűtés visszatérőt is. De ez csak az én néhai TMK-s véleményem, kiváncsi lennék máséra is! :-)

Előzmény: Blue_Sky_007 (3511)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 3511

Mivel nem volt szó a hőcserélőről, gondoltam triviális, ahol hőcserélő van, ott más a megoldás. Nekem nincs benne. Az enyém egy nagy hidrováltó csak.

Előzmény: archer01 (3510)
archer01 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 3510

Nem minden Magnetesnél, például az MT-nél, amibe feülről belekerül egy hőcserélő a HMV-nek, abban nincs, nekem egy ilyen lesz.

 

Itt a tartály belsejére a melegvizes beérkező csonkoknál keresztbe be van hegesztve egy darab U szelvény, ez hivatott a beérkező vizet oldalirányba terelni a jobb rétegződés miatt. (Az alsók az esetleges hőcserélőkből jövő meleget hivatottak irányítani, napkoli, stb.)

 

 

Az "A" verzió van az egyik ismerősömnél, ott a szerelő így kötötte be, mondván hogy a felette lévő melegvíz az kell a HMV-nek tartalékba, és így a fűtésigény fellépésekor a belül behegesztett U szelvényben a kazán előremenőből mindjárt visszafordul a fűtés előremenőbe. Szerintem viszont ez rengeteg "tartalék", ami esetlegesen benne marad a pufiban, miközben a gázkazán délután meg elindul, holott a fürdésre való hőt már "ráér megvárni" az ember az esti begyújtásnál, azt azért nem előző napról kéne "tartalékolni", legalább is szerintem.

A "B" verziónál viszont, mivel itt nincs belső cső, az "ajánlott" kazán előremenő bekötési pont, és a felső kivételi hely között nagyon nagy a távolság, ezért tartok tőle, hogy fűtésigény esetén sokáig éri el a megfelelő hőfokot . Ezért ebben az esetben a kazán előremenőt a legfelső csonkra raknám, ahol a kérdőjel van. Viszont már az is felmerült bennem, hogy lehet, a fűtés előremenőt is mindjárt innét kéne továbbvinni, mert fűtésigény esetén lenne azonnali melegvizem, illetve a HMV-hez maradna 100-120 liter tartalék hő, ami azért médsem 300-400 liter, mint "A" esetben.

  

Előzmény: Blue_Sky_007 (3508)
kalmangg Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3509

Így van, ezekben sajna valószínüleg nincs belső cső a kazán előre menő bekötéstől...

Előzmény: Blue_Sky_007 (3508)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3508

Akkor azért. A magnetesnél nincs ilyen gond, mert a cső felkunkorodik a teteje felé, és azonnal odanyomja a fölcső csonkra a meleg vizet.

Előzmény: kalmangg (3507)
kalmangg Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3507

Én Szlovákiából hoztam mindkettőt az egyik regulus a másik attack

Előzmény: Blue_Sky_007 (3506)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3506

Milyen puffered van? Nekem felfele kunkorodó magnetes alap és ahogy megjelenik a kazán melegvize, már nyomja is a lakás felé. Nincs várakozás.

Előzmény: kalmangg (3505)
kalmangg Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3505

Nekem korábban a harmadik verzió szerint volt bekötve és működött, az idén amikor bekötöttem még egy pufit a második szerint kötöttem be mert szerintem így jobb. Egy "hátrányát" már tapasztaltam, a kazán előre menő és a fűtés előre menő közötti víznek (pufferok felső része ami nálam kb 200 liter) fel kell melegednie felfűtéskor ami időbe telik tehát a lakás felfűtése kicsit lomhább de nem zavaróan.

Előzmény: archer01 (3501)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3504

Egy T van tetején, abban egy automata légtelenítő.

Előzmény: Vezo228 (3503)
Vezo228 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3503

Itt nem léphet fel egy kisebb légzsák a tetejénél?

Mondjuk nálam a magasság tud hozzá tenni jó pár litert a térfogathoz (a tartály egy vízszintesen elvágott példány, aminek a palástját magasítjuk a lehető maximumig), így ez a mód csökkentene egy kicsit a kapacitáson...

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (3502)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3502

Nekem a B van a középső ábra. Tökéletesen meg vagyok vele elégedve. A szempontom az volt, hogy a legtöbb meleget a legmagasabb helyről lehet kiszedni.

Előzmény: archer01 (3501)
archer01 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3501

Mivel kiszámoltad a tágulásit, így nagyon szépen megköszönöm, és én már mégegyszer nem próbálkozom már vele. :-)

 

Viszont a pufi bekötésre nem írt senki semmit. Lehet, ennyire alap dolgot kérdeztem? Ahogy olvasgattam más oldalakat is, én a B verziót választanám. Egyrészt mert legfelül jön ki a legmelegebb víz, bár nem tudom, ennek van-e valami hátulütője. Másrészt meg a fűtés előremenő valamivel magasabban legyen a kazán előre menőjétől lletve fűtés visszajövő is a kazán visszajövőtől. Mintha erre valami képletet, rajzot is láttam volna valahol a neten a rétegződés kialakulásához, csak már nem emlékszem rá pontosan.

A C verziót meg talán az egyik legkönnyebb dolog lenne megépíteni, a tartályra csak két helyen kéne csatlakozni, illetve ha puffertöltés alatt fűtésigénynél, vagy fűtés kezdetekor egyenesen mehet a melegvíz a radiátorokba. Mármint a VTA372-őn keresztül, ami úgyis csakk 60 fokos vizet ereszt előre.És itt álltam meg godolkodni, mert akkor meg felesleges a kazánból jövő (remélhetőleg) 80 fokos vizet erre küldeni, rövid idő alatt gondolom úgyis felmelegszik a puffer tetejében a víz erre a 60 fok körülire.  

Előzmény: Blue_Sky_007 (3498)
Gcross71 Creative Commons License 2010.12.07 0 0 3500

Én is ezen dilemmázok....Szerintetek melyik a jobb e két megoldás közül, ma kell eldöntsem.

 

1. puffer, benne 1 hőcserélővel alul ami a napkollektorkör, egy saválló csőkígyó felül a keresztülfolyó ivóvízzel ami utána megy a gázbojlerbe.

2. a HMV külön indirekt tartályban,  a napkollektorkör alul ugyanúgy, felül hőcserélő ami átadja a hőt a pufferből.

 

A különbség, második esetben nincs fűtésrásegítés, viszont a napkollektor nyilván kevesebb vizet kell melegítsen. (kisebb a tartály) 

 

üdv

Előzmény: Blue_Sky_007 (3481)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.06 0 0 3499
Előzmény: archer01 (3496)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.06 0 0 3498

90 fokos fűtővíznél 228 liter kell (kerekítve a biztonságos felé). De halgass csak a többiekre. :-))))))) Én kiszámolom, nem saccolom.

Előzmény: archer01 (3496)
peterch Creative Commons License 2010.12.06 0 0 3497

  Szia !

 

  Ha rakeresel a neten, akkor gyorsan megtalalod a meretezest  1500liter viz 80C fokkal valo felmelegitesnel e – tágulási tényezõ (80 °C-hoz): 0,0287 , tehat a viz 43,05 litert tagul. Az altalad irt 150literes boven elegendo.

 

  Udv , Peter.

Előzmény: archer01 (3496)
archer01 Creative Commons License 2010.12.06 0 0 3496

Szevasztok!

 

Nézegetem a pufi bekötéseket, aztán van ilyen is-olyan is. Érdeklődnék melyiket a leg célszerűbb megcsinálni mondjuk az alábbi három változatból a legjobb rétegződés, stb miatt.

 

 

Nekem, ha minden igaz 1500-as magnetes MT lesz egy felső HMV hőcserélővel.  

Illetve:

1500 literes pufihoz 150-es tágulásit javasoltak többen, a tervező is. Aztán láttam olyan írást is, ahol kapásból a 200-ast javallják. Indítsam mindjárt azzal, vagy hagyajam a 150-est bővíthetőre, oszt' majd elválik? 2,5-ösek lesz a biztonsági, asszem a Vaillant gázkazánom is akkor szusszan le.

t.zsolti Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3495

igy is ugy is elég mélyre kell nyúlni a zsebbe

a helyedben nem azt nézném milyen profi a vezérlés mivel pufferre dolgoztatod menjen 100% -on és töltse azt.

itt nem kell szabályozgatni

Előzmény: hind2 (3493)
hind2 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3494

Gondoltam rá , hogy a fagázos topikban kérdezzek, de azért itt lyukadtam ki, mert itt biztosan vannak olyanok akinek hasonló méretű puffer felfűtésében van tapasztalatuk. Nem tudom mekkora különbség van egy sima fatüzelésű, és egy fagázossal való felfűtés között.

Ilyesmi gyakorlati tapasztalatokra voltam kíváncsi, amit te is írtál, köszi.

Előzmény: joevagyok68 (3492)
hind2 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3493

Köszönöm neked is t.zsolti!

Gáz nincs bevezetve, bár lehetne, de haragszom a szolgáltatókra, így nem lesz.

Ha azt sikerülne elérnem, hogy csak kétnaponta kéne utánfűteni a vizet az már jó lenne.

Megnéztem az általam választott 18-as kazán tűzterét, az csak 66 literes, a 25-ös pedig már 100 liter, köszönöm a szemléltetést, hasznos volt, így már van egy újabb szempontom amit nézhetek a választásnál.

Előzmény: t.zsolti (3489)
joevagyok68 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3492

Menj át faelgázosító fórumra, érdeklődj ott.

 

Mondjuk pohikopótól

Ha jól emlékszem neki atmos 25kW van és 1m3-es pufi és azt írta 1 megrakásból tudja fölfűteni, de ha nagy(obb) hideg van és fölfűtés közben  több meleget kér a lakás, akkor még köll rárakni 1 picit a kazánra.

És úgy emlékszem, neki 200literes tágulásija van hozzá.....

Érdeklődj/olvasgass ott. 

Tágulásiból lehet kevés lesz 1500hoz a 150 liter.

Nálunk 1m3-hez (+kazán+radiátorok)van   2db 80 literes + 1db 25 literes és a nyomás 1,3-ról 1,9-ig megy föl a pufit fölfűtve.

Előzmény: hind2 (3487)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 3491

Én is a 10%-ra saccoltam először, de tettem be még, mert méretezés után már nem ment fel a nyomás annyira.

 

A rendszer statikus nyomása, a víztartalom, a fűtővíz max hőfoka, a töltővíz min  hőfoka, és a tartály előfeszítési nyomása adja a tágulási méretét.

 

Ne dőlj be az "ökölszabályoknak" mert érhetnek meglepik. Számold ki.

 

Nekem nem faelgázom van, ezért nem tudom mekkora teljesítményűvel tudod csontig feltölteni a puffert.

Előzmény: hind2 (3490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!