A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Megosztottam. Ismerős rám írt magánba, hogy milyen szép motorom van, miért adom el. Mondom neki, nem az enyém, az még életében nem volt ilyen tiszta (max még a szalonban).
Nekiindultam ma a rövid “plexi” tesztelésének. Ez egy alubondból kivágott, kb. a rally/sport plexivel hasonló magasságú, viszont oldalt szélesebb kreélmány. Majd lefényképezem.
Hamar visszafordultam. Az, hogy hideg, az egy dolog, nem túl meglepő. Viszont jóval nagyobb volt vele a zaj, és bár nem volt párásodás - sőt, határozottan éreztem a bukóban a hideget, ha nyitottam az első szellőzőt - és a 130 feletti vibrálás is minimális, vagy tán nincs is, a zaj durva. Az meg, hogy a fejemet nem fordíthattam büntetlenül oldalra…
Szóval ez nem jött be. De azért a gyorsan visszapakolt nagy plexivel mentem egy karikát: Galyatető-Mátraháza-Gyöngyös, 160 km.
Ebbe a segédváz dologba nem akarok belemenni :) Nekem egy munkahenger felfogatás egyszerűbbnek tűnik , ha van rá lehetőség . A világítást meg jó lenne automatára megcsinálni . Ha már egyszer relé , akkor lehetne vezérelni mondjuk az olajnyomás kapcsolóról , azt nem kell elfelejteni felkapcsolni . A fékcső az kicsit cinkes téma , mert nem tudom hol lehetne csináltatni :( xbike nem játszik... A motor ABS-es .
Ahogy látom , ez egy hosszabb lélegzetű feladat lesz :) De nem baj , legalább elfoglalom magam...
A gázmarkolat belsejét , bele lehet rakni az újabb szektorba ? vagy ugrott a markolatfűtés ?
De ahhoz kell segédváz, rugóstag, lábtartókonzolok stb. is.
Azért átépíteni hidraulikusra, az szvsz nagyobb szívás, mint a váltóval együtt átépíteni. Nem beszélve arról, hogy nekem minden bowdenes kuplungom könnyebb volt, mint a hidraulikusok.
A kapcsolóknál vigyázni kell arra, hogy olyan 1150-es cuccok kellenek, amiken van lámpakacsoló, különben sokkal nagyobb meló átépíteni az elektromos részt.
A villaszárakat és a kilométeróra hajtását kell cserélni. Meg attól függően, hogy milyen fék megy rá, kell egy egyedi fékcső esetleg. Ha mégsem cseréled a fékeket és nem ABS-es, akkor meg főleg kell egy egyedi fékcső, mert az 1150 fékkarjába nem lehet bekötni az 1100 csövét.
Ez jó hír , mert mostani állás szerint , nem cserélnék váltót , mert annak nem látom értelmét ( evvel az 5-össel is megvagyok elégedve , ráadásnak kevesebbet is kell rajta váltogatni ) Viszont az 1100-as index kapcsolói nem állnak kézre ( jobb az újabb ) Ezért azt cserélném . Az öntött kormánnyal sincs bajom , ezért az is maradhat . Még a kerekeket cserélném 5-küllősre , meg az ahhoz való fékekre , mert ez a régebbi olyan fura :) Hátrafelé tolva , bele akadnak a betétek a tárcsába , azt igen fura hangot ad :) De ahogy látom , ehhez a villaszárakat is cserélnem kell . Azokat lehet simán , nem kell a kormánykiflit is ?
Az 1100-as 5-ös váltójára lehet rakni olajos kuplungot , és az eredeti öntött kormányra rá lehet rakni az 1150-es kapcsoló szektorjait ? Vagy lehet az újabb kapcsolókhoz bovdenes kuplungot ?
Ami újra lett töltve desztvízzel és fel is lett töltve...(bezzeg a vadiúj akksi, na az megy a kukába)
Ez volt úgy kb 2 hónapja..azóta se látott töltőt...fabatkát se adtam volna az elindulásnak...mivel mindössz. 2x álltam ki, nov végén és most, de! kb 3-4x indításra be is indult és ha már beindult, kicsit át is mozgattam:-) Jó volna holnap is..
Hát ma kerültem egyet az angyalszeművel ! Még mindig a K16-os a legfaszább motor ! Voltam venni dobozt a Boxere , azt mikor kérdezte az eladó , mivel jöttem , azt találtam mondani , a kis BMW-vel Ezt nem gondoltam át rendesen , csak úgy kijött...