Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Látszik, hogy nem ugrik be neked, hogy melyik az FMK 002. A pályafenntartás topicban egy-két hete lett berakva róla kép. Én holnap Kiskunfélegyházán próbálom meg felkeresni. Ott hétvégzik.
Sínek... topikban okfejtésem 5 perc múlva abból a szomorú apropóból, hogy az OFF Szilvásv-Putnok vonalon jelentős lassújel lett kitűzve. Okfejtésemben ON vonalak is említve lesznek.
Maradok Kiskunfélegyházán. Szegedről felől fogok jönni. A Nohabot meg az FMK-t le kéne nagyon kapni. Utána sietnék haza a foci EB nyitó meccsét megnézni.
Első: ez a régebbi, 1964-ig gyártották. Egyszerűen csak öntenek egy betonaljat a megfelelő vasalással, oszt pá. Második: a vasalás hosszirányú huzaljait nagy erővel húzzák, és úgy köt meg a beton. Utána elvágják a huzalokat, amik ki is látszanak a vb alj végén. Sokkal erősebb, mint a fentebbi típus. 1952 óta gyártják, első példányai Szentes-Csongrád között nagy számban még megvannak.
Fabetéttel olyan értelme van, hogy: - legegyszerűbb módszer, ha munkapadon van az alj (a pályában viszont a legbonyolultabb módszer) - nem volt műa tiplink, fabetétünk meg volt kb 600 db.
Így is ki fogja bírni kb 15-20 évig.
Az "U" betonaljat azért hagytam ki, mert én lágyvasbetétes aljat a pályába már vissza nem rakok.
Nem tudom, mert még csak láttam, de nem csináltam ezt a tiplizési eljárást. De sztem kell locsolni egy kicsit.
Amiket viszont csípőből (gyakorlatban is): - L, LX jelű aljak tiplizése kétrészes , henger alakú tiplivel. - T, H jelű aljak tiplizése kétrészes, csonkagúla alakú betéttel, - TU, TX, TF jelű aljak tiplizése hagyományos csonkagúla fabetéttel.
A tipli helyére bebetonoznak (egyszerű, de jó minőségű betonnal) egy műanyag tiplit, mely tényleg hasonlít az otthoni, falba való tiplire. (azt nem árulom el, hogy alakja és mérete miatt a pft-sek minek hívják a tilpit, mert az a HUSZ-ban volna ON) A tipli ára sztem olyan 200 Ft körül van, pontos árat nem tudok. Nyilvánvaló, hogy a 300 Ft-os ár csak önköltségi ár, tehát saját munkavégzés, haszon nélkül, nagy mennyiségű munkánál.
Fölső két alj: lágyvasbetétes (valszeg B jelű) betonaljak. Azért van a beton szétmorzsolódva, mert sínillesztés alatt voltak, és az ütésektől morzsolódott. Újabban műa lemezt tesznek a betonalj és az alátétlemez közé, úgy nem morzsolódik.
Alsó képen TF jelű betonalj van, előfeszített, de már ezt is kikezdte a sínillesztés.
A régi kikopott sínillesztések alá legjobb a talpfa, mert együtt leng a sínnel, és nem szakad ki belőle a csavar. (ezért cserélik a Kmét-Ltelek vonalon tfára a betont)
Ez a köcsög index nem akarja elküldeni a hozzászólásaimat.
Milyen anyaggal töltik ki a fabetét helyét? És az a bizonyos 500 Ft miből tevődik össze? (-mennyire jó megoldás ez a tiplizés?) (-mennyi idő egy ilyen művelet?)