Na, hogy életet leheljek a topikba, néhány dolog a 61-esről.
Ma reggel kis híján átfordult a viszonylat. A 7-es forgalmi 5 perccel később indult a Móriczról, hogy kisebb legyen mögötte a lyuk, de így is csak a vonal közepénél (Budaörsi út) jött szembe a követő 2-es forgalmi.
A Csörsz utcánál egyébként két napja nem működik a jelzőlámpa, eléggé szenvednek a villamosok az áthaladással, főleg a Móricz irányába gyakori, hogy buknak egy jelzést.
Mai harmadik morgolódásom tárgya, hogy a Hegyalja úttól mindig elindulnak a villamosok rögtön utascsere után a Budaörsi út irányába 10-15 km/h sebességgel, majd ott a lámpánál várakoznak a megálló előtt. Ehelyett csak elvétve fordul elő, hogy +30 másodpercet várnak a Hegyalja úti megállóban, pedig ezalatt még több gyalogos elérné a villamost, amelyik pontosan ugyanakkor érne a következő megállóba. Ehelyett a megállóból nézik a hoppon maradt utasok a villamos féklámpáját.
Morgolódás Nr. 4: miért van Késmárki utca előtt 20-as lassújel már évek óta? Úgy emlékszem, egyszer a felsővezetékkel volt ott valami gond, talán szakadás, azóta kezdődik ott másik munkavezeték (nem tudom, ezt a "váltást" hogy hívják szakszerűen). A közös szakaszon, ahol két drót van párhuzamosan, ott kell valamiért lassan menniük, gyakran kerül ez is 1 lámpaciklusba a Karolina útnál. Máshol nincs ilyen helyeknél sebességkorlátozás (pl. a Budaörsi út előtt a Móricz felé).
Hát nem tudom. Lehet, hogy tényleg a 916-os éjszakai buszon mentem a melóhelyre, és csak esetleges alkoholos befolyásoltságom miatt láttam sárgának, kétkocsisnak és áramszedősnek. :-))
Köszi a pontosítást. Azért más a DIR szám, mert nem a Szépilona adja, egyébként ugye helyes lenne? (IQ-ból írtam, a forgalmi számot is csak a kis táblán láttam.)
És ezek szerint a déli 18-as és 56-os pedig valójában 47-es, az északi összevont 18-56-os meg 49-es? És én meg a 16-os villamoson utaztam? És egyáltalán, van még valaki, aki kiigazodik ezen Rajtad kívül? :-)
Ui.: holnap leellenőrizlek a 61-es vonatkozásában :-)
Megelőztél, én is láttam a 4030-at, szerintem is szörnyen kéz ki. Vajon mi történt vele, hogy újra kellett festeni?
Korábban, Hűvösvölgyben egy busszal való találkozása után is újra lett festve ugyanott, az is látszott, de az nem lett ilyen ronda.
***
És megkésett reagálás, de Kátrát nem vittek Kelenföldre, csak hagyományosat.
ICs-t szerintem nem biztos, hogy vittek Ilonára (asszem láttam az összes budait a vágányzár óta), viszont hagyományosat oda is. A 4038-4039 és 4159-4166 biztos ott van.
Nem tudjátok véletlenül, hogy miként fognak a T5C5K-k kiszabadulni a Szilágyi Erzsébet fasori vágányzár ideje alatt a Szépilonkából? Konkrétan az 59-esre és a 61-esre gondolok. Lehet, hogy ismét Tatra Classic fog járni ezeken a vonalakon egy hónapig más kocsiszínből? Vagy a 61-es ismét ICS lesz Kelenföldről? Vagy átvittek Tatra K-kat más kocsiszínbe? Vagy egy vágányon lesz kocsiszíni forgalom a Moszkva tér - Budagyöngye között?