Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
"A mai Vas népében írnak a GYSEV "távirányítós" mozdonyáról. Meg az ún. hasebezsélő készülékről (GYSEV-es szabadalom), amit a távirányításhoz használnak."
GySEV szabadalom?? Ilyen készülékeket szerte a világban használnak!
"Meg szó van benne automatikus kapcsolókészülékről is. De ezt nem egészen értem, hogy hogy oldható meg az automatikus kapcsolás. Mert ahhoz a kocsikra is kellene ilyen készülék."
A kocsira nem kell. A mozdony vonóhorgára van fel szerelve egy rúd aminek a vége tölcsérszerüen van kialakítva, abban van egy fogó szerkezet, (olyan mint ha a mutató és hüvejkújad hegyét összeérinted) és a kocsi vonó horgát fogja meg.
Esetleg bescannelhetnéd a Vas népéből a cikket:D. A rádiótávirányításról meg konkrétan a www. vasutgepeszet.hu oldalon az archívumban olvashatsz, ott szerintem kapsz választ a kérdéseidre.
Mostanában sűrűbben lehet majd látni púposokat rohangálni mert un. vonali tartaléknak használják. Állítólag Fertőszentmiklóson mostantól előrendezési feladatokat végeznek,itt is az M40-est használják elsősorban.Ugyhogylehet figyelni!
A mai Vas népében írnak a GYSEV "távirányítós" mozdonyáról. Meg az ún. hasebezsélő készülékről (GYSEV-es szabadalom), amit a távirányításhoz használnak.
Meg szó van benne automatikus kapcsolókészülékről is. De ezt nem egészen értem, hogy hogy oldható meg az automatikus kapcsolás. Mert ahhoz a kocsikra is kellene ilyen készülék.
Ma délután az egyik repcebika haladt a gartner vonattal Várpalotán Budapest felé. Úgy meglepődtem, hogy még a gép számát sem jegyeztem meg. Tudtommal most járt arra előszőr ilyen gép.
00.05-kor jelentkezik a mozd.vez. aki viszi. M44 lesz az előfogat 60 km/h sebességkorlátozással. Ha minden jólmegy,kb. 01 óra felé el is indul a menet.