Ha a magasságoddal arra céloztál, hogy jó lenne egy nagyobb kocsi, és ha hozzávesszük a várható javítási költséget (ha kiderül, mekkora a baj), akkor lehet érdemes elengedni.Én már rég megfogadtam, hogy nem költök drága szerelésekre, mert nem éri meg. Hetekig-hónapokig húzódhat a dolog, nincs autód, megöl az ideg, aztán a végén lehet nem lesz jó, vagy tartós a javítás. Manapság nagyon olcsón lehet jó autókat venni, persze kell hozzá türelem és kicsi hozzáértés. Így vagyunk most a Mazdánkkal. Jövőre műszaki (futóműben kellene pár apróságot cserélni), vezérléscsere. Most a jobb hátulját támadta meg a rozsda (a balt a megvétel után csináltattuk 4 éve). Ha ezt mind megcsináltatjuk (kb 150.000, az autó meg ér kb 350-et), akkor elvileg(!) lenne egy üzembiztos autónk újra, de sajna már most látszik, hogy 1-2 éven belül a bal hátulja is újra kezdi, stb-stb. Inkább eladom áron alul valamivel, aztán veszek 300-ért egy olyat, amibe csak bele kell ülni. Persze az átírást azt bukom, de az megvan 20 perc alatt, és nem tudják vele elrontani az autót). Ez az egész egy nagy sakkjátszma, nem szabad az érzelmekre hallgatni. Persze ez szigorúan magánvélemény!
Megane Il, clio ll, laguna, scenic ll melle vettem szuk csaladba uj sceniket magamnak. Az elodje 11 eve van nalam, full full, kereknyomas senzoron kivul, tudom, hogy 1-3 even belul kettos lendkerek csere kell, de mivel a sok behozott fos lenyomta az arat nem adom el, egyik gyerek hasznalja. 2004-s 200 e km felett jar, piac 700 e re araz most, gyari klt keszlet 350 e lesz jarulekos cuccokkal ha mar szetbombazzuk.
bölcs gondolatok. ami gondom van, hogy én 186cm vagyok, a fiam meg 183. mögöttem meg 4 cm van az utas lábának. a másik meg az, hogy van olyan ismerős, aki omv+2t-vel járt, mégis megadta magát a befrendszer. gatyába rázták neki rosszul, bírt egy hónapot, aztán felújítás újra, majd rá egy év múlva megont. erre eladta.. ne akarjátok tudni, hogy mibe került ez így zuzammen. mindezek mellett értem mit mondasz, én is nagyon nehezen fogadom el, hogyha esetleg mennie kell.
Mindenki maga dönti el menyit hajlandó költeni az autóra. A környezetemben több példát is tudnék felhozni , amikor közepes állapotú, de alacsony értékű
autót javíttatnak, hogy szinten tartsák. Mivel nem olcsó a javittatás, sokszor érzelmi okokból teszik, meg nem mindenki akar állandóan cserélgetni autót.
Túl nagy rizikóval jár egy másik vásárlása, és sok türelem kell hozzá, hogy ne fürödjél be vele. Véleményem szerint ilyen korú kocsinál, már nem az értékét kell
nézni, hanem a megbízhatóságot, ha csak nem kereskedni akarsz vele. Nekem egy 2002-es évjáratú dci-m van , amit nem dobnék el, mert már nincs értéke,
Egy szó mint száz, feltehetőleg kapkodás okozta a problémát.
Elnézte a felhelyezési pontok egyikét és valamelyik tárcsa lenyírta a szíjat, az meg beugrott a tárcsa tengelyére.
Itt nem azzal van a gond, hogy otthon szerel valaki.
Én is otthon szerelem a kocsikat és ráadásul autodidakta módon tanultam amit tudok a gépjármű szerelésről.
Ettől még rendesen megcsinálom a sajátomat. Minderre a kényszer vitt, mert nem elég a felbruttósított alaktrészár a műhelyekben, még a munka minősége sem megfelelő, nem beszélve a hasraütésszerű végösszegekről. Túl sok rossz tapasztalatom volt leszámlázott és be nem szerelt alkatrészekről, eltűnt lebontott váltóról, kihagyott csavarok, patentok tömegéről, eltört burkolatokról... és úgy döntöttem a munkadíjakat szerszámokba fektetem.
A hivatásos szerelők terjesztik ezeket a sufnizós véleményeket, holott ők a szervízben, hivatalos körülmények között jóval többet hibáznak, mint egy laikus otthon, aki kicserél néhány lengőkart, bakot, kipufogót, olajat, csapágyat...
Elismerem sokszor lehet, hogy valaki nekiáll műszaki érzék és kitartás nélkül -mert Jóska a kocsmában azt mondta, hogy az bagatell munka- és szétbarmol valamit, amit egy műhelyben kell helyrehozni!
De van aki szereti magát tömjénezni olyasmivel, hogy Ő bizony ebben az évben 400-500 ezret költött a kocsira, biztosan rendben van.
Persze ebből az összegből maguk az alkatrészek nettósítva legfeljebb 100-150 ezret tesznek ki, a többi kő kemény munkadíj, meg nem voltál szimpatikus, ezért + egy 10-es.
Végszóként: ezzel sajnos nem tudsz mit tenni most, abban bízhatsz, hogy a szerelőd partner lesz a hibafeltárásban legalább kedvezményesen és hogy nem történt nagy baj. Ha tönkrement a motor, amit valahogy kétlek, akkor pedig rakhatod össze a pénzt a következő gépre.
mindenesetre fel van adva a lecke, hogy költsek-e 300-at egy kocsira, hogy érjen 300-at. mert 2003-as, 230e km-rel nem hinném, hogy sokkal többet érne.
üdv. belátom, hogy igazad van. sajnos. kérdés milyen lehetőségeim vannak. beperelem? 10 év múlva lesz eredmény, kérdés milyen eredménnyel. meghát nem is szervíz csinálta. az anyaggal spóroltam, de nyilván eddig ezzel nem volt gond. ugyanezt hozta volna a szerelő is. a tervezéssel kapcsolatban meg az mondta, hogy ilyen szakadásos vezérlésbe beleugatós gondok csak rönónál voltak a szervízben náluk. mindegy, meglátjuk.
Ha otthonszerelos sufni mester akkor peched van, bar en nem hagynam. Ha szethasad hosszaban nem gyari hiba, szarul rakta fel, lehet barmilyen jo srac.
Igen veled van a baj, 200 meterrel szereles utan ment szet, ne vicceljunk mar.
Mint minden pelda a kovetkezo sem teljes, de ha fekedet javitja es 200 meter utan falnak hajtasz az sembaj?
Dci nel nagyobb gond az ilyen szakadas, mint benzinesnel.
"Azt mondja, hogy még jó, hogy én vittem az anyagot, mert most főhetne a feje... Az anyagár a nagyszervízhez, így hogy én vittem, kb 20-al volt olcsóbb... akinél meg beszereztem, az meg egyértelműen azt mondja, hogy ez szerelési hiba"
Ez a masik gond, sporoltal valami? Siman leraz a szerelo, pedig tuti hibas.
"Szerelő mondja egyébként, hogy a rönó ilyen tervezés, hogy a hosszbordás ha szakad, beleszól a vezérlésbe"
Mese mese, renault motorok alapvetoen ugyanazok mint mas motorok, azoknal is gondot okoz a segedszij szakad.
Azt mondja, hogy még jó, hogy én vittem az anyagot, mert most főhetne a feje... Az anyagár a nagyszervízhez, így hogy én vittem, kb 20-al volt olcsóbb... akinél meg beszereztem, az meg egyértelműen azt mondja, hogy ez szerelési hiba. Azzal ő is egyetért, hogy ha ő hozza, akkor sanszos, hogy ugyanazt a dobozt, ugyanarról a polcról szedték volna le.Szerelő mondja egyébként, hogy a rönó ilyen tervezés, hogy a hosszbordás ha szakad, beleszól a vezérlésbe. A szervízben ahol kb 30 éve dolgozik, csak az elmúlt egy évben 5-6 ilyennel találkoztak. Van, hogy 5 km-t bír a kocsi, van hogy 100-at, van, hogy annyit se. egyébként idáig addig jutottunk, hogy leszedte a burkolatot még aznap, és kulccsal megtekerte a főtengelyt, de nagyon nehezen mozdul. szerinte ha mákom van, akkor csak a főtengely tárcsája kapta be a leeső darabot. ha nem, akkor...
Meséli amúgy, hogy ilyen esetekben pl a bárdi a szíjat kifizeti, mást nem.hát, azzal nem sokra megyek.
Ez így van! Nem állok a lehúzós szerelők pártján, mert van belőlük bőven, de ezt senki nem vállalná be, hogy az ő szerelési hibája okozta a galibát. Ráadásul lehet igaza is lenne. Lehet a szíj volt anyaghibás, lehet épp most ment szét más a szíj friss feszességétől... Minden esetre, ha a hosszbordás darabja képes beugrani a vezérműszíjhoz a burkolat alá, akkor szép tervezési hanyagságról beszélhetünk.
Hát.. jó srác, akihez hordom.23. éve. még sosem vett palira. mindezek ellenére biztos velem van a baj, de én nehezen tudom elképzelni, hogy bárki azt mondaná ezek után, hogy bocs, az én saram, itt van 400 pénz, vagy ingyen megcsinálom. lehet velem van a baj, de nekem ezt életszerűtlen...
Teljes vezérléscsere 2x egymás után ( az 1,9 dti-nél nem lesz baja a szelepeknek ilyenkor), adagoló felújítás, majd többször javítása, önindító, akksi 2 db, rengeteg utazás, teljes villamosságis átnézés többször is. Kb fél évig tartott, többet volt szerelőknél, mint nálam.
Képben vagy, egy Rover 75 v6-ba számíttattam be azt a Megane-t. Gondoltam, ha már szopóágon vagyok, legalább legyen szép a kocsi! ☺ Erre 4,5 év alatt nem volt semmi baja! Most is csak azért adtam el, mert nem kellett már, csak állt a garázsban. Ha meg kellett volna, arra a pár km-re túl nagy volt
Lehet azért nem, mert az Megane 1 volt(bár Te is ott is vagy szerintem☺). Nagy szo**s volt az... utána sose lett jó az a kocsi, pár hónap alatt fél milliómat meg az idegrendszeremet is elvitte.. Meg is haragudtam akkor, azóta nem volt Rönónk. Aztán most jött a Clio, mert ezt mindig szerettem volna.
Volt ilyenem, igaz 1,9 dtivel.... Megvétel után nagyszerviz, aztán kb 500 km után egy kereszteződésben leállt az autó. A hosszbordás széléből egy vékony csík levált, és a főtengely betekerte... Vezérlés ugrott, + az ostor megcsapta az adagolót is... A baj okozója a generátor szabadonfutója volt!