Keresés

Részletes keresés

Petya79 Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12763

Igazad van, kipróbálom!

Előzmény: mackalac (12757)
tordaitibi Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12762

Szakember?  Ezt hogy érted? Láttam én, hogy mit veszek, DE:

 

Anno sürgetett az idő (válás, a régi keco eladva, elfelezve,

a két  fiam nálam maradt, volt 1 hónapom a részleges   felújításra, és a költözésre, valamint árérzékeny voltam...  és ezt vettem meg)

Anno a pénzemért csak ez maradt Pécelen, maga a hely jó, csendes, minden közel,és 'járt ' hozzá egy 400 4szögöles telek,ásott kút, tucat gyümölcsfa, melléképület, garázs,  tehát 'csak' az épület egy romhalmaz, amúgy minden jó.

Brutál munka van már benne, bej.ajtó, fél nyílászárópark csere, teljes fűtésfelújítás, hőszigetelés, elektromos felújítás,festés kívül-belül, terasz fedése,  stb.stb, lóvé csak az anyagra kellett, mindent megcsinálok én magam.

De alapot, és aljzatszigetelést nem tudok csinálni alá, ez a legnagyobb gond, vizesedik minden fal alulról.

 

Előzmény: Csapszi (12761)
Csapszi Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12761

Szakember látta mielőtt megvetted?

Előzmény: tordaitibi (12760)
tordaitibi Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12760

Teljesen igazad van, ezt hőtechnikailag jobbá tenni horror öszeg lenne,

ráadásul a tető a zsindely alatt 6 milliméteres osb.

Nem elírtam, hat mm. Olyan, mint a hullámzó Balaton,nem tudom, meddig tart ki,  nem tudom, miért csinált az előző tulaj ilyen iszonyatos gányolást mindenhol.

 

Előzmény: Émile (12752)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12759

Igen, egy fél mondat kapcsolódik az itteni polémiához.

Előzmény: Csapszi (12758)
Csapszi Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12758

Ez a cikk nem mond semmi olyat, ami a címben szerpel. Egy nulla

Előzmény: Törölt nick (12756)
mackalac Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12757

Térülést ne számolj,mert akkor nem veszed meg. A komfort (hamarabb fűti fel a hálót),viszont megéri. valamint a tudat,h spórolsz. :)

 

Előzmény: Törölt nick (12754)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12756
mackalac Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12755

Elsőre próbáld ki,h padlókör szivattyuja mindig menjen a termosztáttol függetlenül. Így képet kaphatunk a veszteségről.

 

 

Előzmény: Petya79 (12753)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12754

Sziasztok, a conradnál van egy radiátorra való időzíthető termosztát, megéri ilyenbe beruházni? Van ilyenetek? Bár a többi ilyenhez képest olcsóbb, de a 6 ezer ft + esetleges adapterek miatt még gondolkodom.

A házban padlófűtés van inkább (ahol van padló és radiátor, ott a radiátorok le vannak zárva), a két hálóban + az irodában van radiátor, a hálóban kell éjjel a fűtés, az irodába gondoltam, hogy éjjelre lezárnám. A 3 radiátor közül 1 lezárása éjjelre eredményez érzékelhető fogyasztáscsökkenést (annyit, hogy belátható időn belül behozza az árát)? Most az előremenő és a visszamenője is minimumra van állítva a tekerőjével. A fogyasztáscsökkenésen túl egy jó hozadéka lenne, hogy előbb fűtené fel a hálóban lévő radiátorokat.

Csak az időszabályozás a lényeges, mivel a radiátorra szerelhető termosztát szerintem a hőleadó közelsége miatt nem tud pontosan szabályozni.

köszönöm

Petya79 Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12753

Alacsonyabb hőfokon "előfűtött" padló esetén, ha a kazán hőmérsékletét 29-30 fokra állítom, akkor a járólap felületi hőmérséklete már eléri a 22-24 fokot. A gond csak az, hogy az adott szobahőmérsékletet elérve a termosztát kikapcsol. A szoba hőmérséklete pedig órák múlva is tartja magát a 0,5 fokos határon belül, így a kazán nem kapcsol be, a padló hőmérséklete viszont ezalatt folyamatosan csökken.

Előzmény: Condens (12744)
Émile Creative Commons License 2014.01.11 0 0 12752

  Bizony ezen az épületen nincs már mit javítan. Talán annyit, hogy a födémre a 10 paplanra ráraksz még újabb 10 cm -t. Valamijavít, de alapvetően már nem változhat a fogyasztásod :

Előzmény: tordaitibi (12749)
mackalac Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12751

Kedves Condens!

 

Tényleg tőmondatokban:

Nem nevezném tökéletes összelövésnek,ha a kazán 100x kapcsolgat naponta. Főként,ha valóban eleve tervezve lett a rendszer (nagy radiátorok). Majd a köv. szezonban "optimalizálodik" és hirtelen +-1 fokkal kézben tartja a házat,és spórol 20%-t :)

Nem mondd,h ezt nem látod...

 

21 C fok mindenképpen hideg a lábnak,kivéve ha mindenhol papucsolsz. (vagy eszkimó)

19,5 fok nagyon kevés,főleg pici gyereknek. Mi van fürdetéskor?

 

"mert iteráció helyett ezek a kazánok (heatronic3) közelítő integrállal számítják ki az előremenőt, amit kis hiszterézissel akarnak tartani."

Ejj, ezek a konstruktőrök,nem tudnak programozni... szégyenkezhetnek a Bosch mérnökei... :)

A tömegáram dolgok is... mindegy

 

na mindegy,téma zárva,topiktársak használják amit tudnak belőle. :)

 

Igyekszem úgy írni, ha már leír az ember valamit,gondoljon arra,h valaki készpénznek veszi,ezért fontos,h nem legyen se csúsztatás/ellentmondás,se utólagos korrekciók ,ne csak felszínes,általános infok legyenek,univerzális tanácsok,hanem a "helyi " adottságok/lehetőségek figyelembevételével megfogalmazott,egyértelmű információ. Szerintem.

 

sorry for all...

 

 

 

üdv

mackalac

 

 

tordaitibi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12750

Ezért írtam a forint helyett a köbmétert, azt nem befolyásolja a forint árfolyam, se az infláció.

Melegvíz 2 villanyboyler volt, mikor vetük, most 2 gázboyler van, 

azaz még kevesebb a gázfogyasztás (a fűtésre) mert a 2 gázboylerrel több a fogyasztás, a köbméter mégis kevesebb.

Előzmény: Törölt nick (12737)
tordaitibi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12749

Hátsó fal és a két oldalfal 10 centis drivit, a a födém a ház felében gyakorlatilag egy gipszkarton lap volt, rákerült 10 centis üveggyapot.

Az épület  fele 1927-ben épült, alapja nincs, aljzatszigetelés nincs, a talajpára jön fel a falakon,

az előző tulaj hozzáépített 2 kisszobát, meg egy konyha-fürdőt,ez gyalázatos, kisméretű tégla hosszában rakva!! azaz 12 centis a fal, kátránypapír nincs a fal alatt, szívja fel a vizet.  

Az egész alapterület 92 négyzetméter, a belmagasság 2,40-2,50 közötti.

Putriszerű, én többet nem költenék rá, dózerolni kéne, lóvé viszont nincs, ebben kell laknunk.

Előzmény: Csapszi (12736)
Condens Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12748

OFF

 

Kedves Mackalac!

Fussunk neki, részemről talán utoljára:

 

Kizárólag a többiek (és a mi) okulásunkra írok. :) Kb. úgy érzem,h nálad a fizika törvényei/az emberi érzékelés nem úgy müxik mint másnál.

Lehet, de nálam bevált! Komfortérzet, elektromosenergia- és gázfogyasztás szempontjából is.

 

Van egy házad padlófűtéssel,amit egy Bosch zsb14 14,2kW-os hajtasz,hydrováltóval+1 szivattyúval.Ez egy kitűnő kombó, jól kellene működnie.

Jól  is működik, bár nem pont így, (2 körös, alul padló, felül alacsonyhőmérsékletű radiátorok 30C előremenőre tervezve -15C kinti hőmérsékletnél,  +alul 2 radi a felső körre kötve) Néha csak padlókör volt/van használva.

 

Elmondásod szerint a házad 1 kWh a fűtésigénye at 5C, és emiatt a gondod az volt,h 100x kapcsolgatott  a kazánod,mivel csak 3,7-re tud lemodulálni. Úgy oldottad meg, h 4-5 órákat fűtesz, 3-4 órás szünetekkel,úgy közben a lakás 0,5-1,0 C fokot (!)hűl/melegszik összesen. mindeközben a padlód 21(!) fokos,vagyis mezítláb fázós.Valamint éjszaka a padlón nem közlekedsz. (asszony/gyerek nem pisil iccaka?) Levitáció? :)

20-24C a padló (időjárás függvényében). A levegőhöz képest a padló általában melegebb,  egyáltalán nem fázunk, de levitáció helyett, melegburkolaton közlekedünk éjjel a mosdóba :), merthogy sok helyen laminált padló van. (Igen alatta padlófűtés.) Ha ilyen padlóhőmérséklettel is elérem a számunkra megfelelő kb. 20,5C helyiséghőmérsékletet, minek lenne melegebb a padló ? Amúgy komfortérzet szempontjából ez a (nagyrészt sugárzó hővel  elért) helyiséghőmérséklet megfelel kb.23C konvekciós (pl. radiátoros)fűtéssel elért helyiséghőmérsékletnek.

 

 

Ha kazán kapcsolgat:

-túl alacsony az előremenő és nincs ideje visszamodulálni. (kicsi a ΔT)

Min. re van véve szervizmenüből a kazánteljesítmény. Magasabb előremenővel kazánhatásfok jelentősen csökkenne, de akkor is kapcsolgatna, mert iteráció helyett ezek a kazánok (heatronic3) közelítő integrállal számítják ki az előremenőt, amit kis hiszterézissel akarnak tartani.

 

-túl kevés a hőelvétel,nem tud visszamodulálni: kicsi a hőleadó felület/lakás, a szivattyú alacsony fordulaton van. Fontos,h hamar el legyen víve a hő a kazántól, avagy érdemes megpróbálni a max. fokozatot,különben megfordulhat a hydrováltóban a víz.

A hőelvétel optimálisabb a "szakaszos" üzemmódnál, mert így nagyrészt a keverőszelep teljesen nyitva, s így a padlóköri tömegáram max. durván négyszerese (kb. 1600m3/óra) a kazánkörinek, ami minimumra van véve (kb. 400m3/óra). Prsze ha keverőszelep nincs teljesen nyitva ez változik, de többnyire nem fordul meg a kazánkör a hydrováltóban. (Korábban kazán szivattyúja max. fordulaton, de akkor is sok volt a kapcsolgatás, ráadásul magasabb előremenővel kisebb a hatásfok.)

 

Szvsz,aki ezt összerakta, nem lőtte össze a rendszert. 0,5- 1 fokkal variálva 3x5 órákat fűteni (15 órát megy a kazán,belső szivattyu,és a külső is) nem tűnik gazdaságosnak. 

 Szerintem tökéletesen összelőtte a lehetőségek figyelembevétele mellett. Sajnos ár/értékben nem találtam 2010 ben AlSi s (ehhez ragaszkodtam) kisebb teljesítményű, jobban lemoduláló kazánt, ha tehettem volna 6-8 kw ost vettem volna, ami 800W(!) ig le tud modulálni, ami kapható volt akkor is, de hazai engedélyek nélkül, Németországban kb. 1,5 millióért...

Télen "csak" 13 órát  megy, tavasszal, ősszel 4-10 órát, alpha 2 teljesítménye, padlókör 40W, radiátoros kör 6-22w szelepek állásától függvényében,min. kazánteljesítménnyel.

A tények makacs dolgok: mért áramfogyasztás utóbbi két évben "szakaszos" üzemben 30-40% al kevesebb, gázszámla 20% al kisebb, de ez utóbbi nem releváns, hiszen időjárás sem ugyanaz...

 

Engedd meg nekem,Egy kicsit a Te stílusodban : :)

A padlófűtés egyik „öröme” komfortos meleg. Ha van gyerek is,akkor illik  a 24 fokos hidegburkolat,de akár a 26 is jó lehet,mert könnyen megfázhat bárki akinek a bőre tartósan érintkezik a felülettel,hiszen az emberi test 36 C fokos átlagosan. :)

Kinek mi a komfortos? Szomszédban radiátorokkal nagy gyerekekkel 25-27C, nálunk kicsi gyerekekkel nappal 20,5 hajnalra 19,5C és nem fázik meg senki :) Persze mint írtam gyerekszobában és a hálóban is melegburolat van padlófűtéssel...

 

Kedves Mackalac, véleményed szerint ez így nem igazán gazdaságos, komfortos, véleményem és tapasztalatom, valamint a pénztárcám szerint igen! Ha Te a 26 C padlóhőmérsékletet találod megfelelőnek állítsd annyira. elfogadom "ízlések és pofonok" különbözőek...

 

Maradok tisztelettel:

Condens

 

Ui.: Azt hiszem érveim elfogytak, így ezzel a témával kapcsolatban ezen aspektusból nem venném el a továbbiakban a helyet Fórumtársaktól. 

Csapszi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12747

Arra kell a Sensys. Belenyúl a görbébe amennyire kell.

Előzmény: Condens (12745)
mackalac Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12746

Kedves Condens!

 

Kizárólag a többiek (és a mi) okulásunkra írok. :) Kb. úgy érzem,h nálad a fizika törvényei/az emberi érzékelés nem úgy müxik mint másnál. Van egy házad padlófűtéssel,amit egy Bosch zsb14 14,2kW-os hajtasz,hydrováltóval+1 szivattyúval.Ez egy kitűnő kombó, jól kellene működnie.

Elmondásod szerint a házad 1 kWh a fűtésigénye at 5C, és emiatt a gondod az volt,h 100x kapcsolgatott  a kazánod,mivel csak 3,7-re tud lemodulálni. Úgy oldottad meg, h 4-5 órákat fűtesz, 3-4 órás szünetekkel,úgy közben a lakás 0,5-1,0 C fokot (!)hűl/melegszik összesen. mindeközben a padlód 21(!) fokos,vagyis mezítláb fázós.Valamint éjszaka a padlón nem közlekedsz. (asszony/gyerek nem pisil iccaka?) Levitáció? :)

 

 

Ha kazán kapcsolgat:

-túl alacsony az előremenő és nincs ideje visszamodulálni. (kicsi a ΔT)

-túl kevés a hőelvétel,nem tud visszamodulálni: kicsi a hőleadó felület/lakás, a szivattyú alacsony fordulaton van. Fontos,h hamar el legyen víve a hő a kazántól, avagy érdemes megpróbálni a max. fokozatot,különben megfordulhat a hydrováltóban a víz.

Szvsz,aki ezt összerakta, nem lőtte össze a rendszert. 0,5- 1 fokkal variálva 3x5 órákat fűteni (15 órát megy a kazán,belső szivattyu,és a külső is) nem tűnik gazdaságosnak. 

 

 

Engedd meg nekem,Egy kicsit a Te stílusodban : :)

A padlófűtés egyik „öröme” komfortos meleg. Ha van gyerek is,akkor illik  a 24 fokos hidegburkolat,de akár a 26 is jó lehet,mert könnyen megfázhat bárki akinek a bőre tartósan érintkezik a felülettel,hiszen az emberi test 36 C fokos átlagosan. :)

 

 

üdvözlettel:

Mackalac

Előzmény: Condens (12738)
Condens Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12745

Sokszor probléma a fűtésnél, többek közt Aristonnál is, hogy a "gyári" előre programozott fűtési görbék sokszor eltolással sem ideálisak, túl meredekek főleg padlófűtés esetén. Viszont egyedi talp- és végpont (ha lehet állítani), és a görbe alakjának (egyenes, konvex, konkáv) beállításával ez orvosolható. Ha a "görbeség" nem állítható, egy egyenes "görbe" a gyárinál magasabb talpponttal és alacsopnyabb végponttal jó megoldás lehet a hazai viszonyokat figyelembe véve.

Előzmény: Petya79 (12742)
Condens Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12744

Az 5cm kevésnek tűnhet, de nem árt tudni, hogy:

-az aljzatszigetelésnek csak a faltól mért egy-másfél méteres sávja "hasznos szigetelés", ami akár lehet a házon kívül is(!), a többi akár el is maradhatna, 

-ha a szigetelt padlószint a kinti szigetelt/szigeteletlen szintnél magasabban helyezkedik el és a kettő közti szintkülönbség kivülről szigetelt, az nagyban befolyásolja (pozitívan) a hőveszteség értékét az aljzatot illetően.

 

 

Miért nem tudsz 21C nél magasabb padlóhőmérsékletet elérni? Kevés a kazánteljesítmény? Kicsi a padlókör tömegárama? Többkörös rendszer hydrováltó nélkül?

 

Amúgy öröm az ürömben, hogy minél kisebb a padlófelszín hőmérséklete, annál egészségesebb! (Nyirokrendszer fent meleg/lent hideg alapján optimálisan müxik, ha azonban melegen állsz, ez felborul hat. Többek közt ezért is előírás a max 24-26C felületi hőmérséklet állandó tartózkodású helyiségekben, mint nappali, fördőben lehet magasabb, mert ott kevesebbet vagy, de max. 28C ha jól emlékszem. szálló portól viszont egyáltalán nem kell tartani, ez régen volt jellemző a 30-40C padlóhőmérsékletű szigeteletlen házakban.)

Előzmény: Petya79 (12743)
Petya79 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12743

21 fok körüli felületi hőmérsékletet én is el tudok érni, de ez nem túl komfortos, főleg úgy, hogy nálam mindenhol hidegburkolat van. A kamrában (ahol ugye nincs fűtéscső) 17 fokos a padló hőmérséklete. Ahhoz képest a fűtött helyiségekben elért 4-5 fokkal magasabb hőmérséklet szerintem kevéske.

Előzmény: Condens (12741)
Petya79 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12742

Az aljzatszigetelés sajnos csak 5 cm, és a lábazati is mindössze 3 cm. Ez nyilvánvalóan kevéske, a nyáron emiatt igyekszek majd spórolni egy szórt habos "szoknyára". Viszont a gyenge szigetelés ellenére könnyen felfűthető a ház, a visszatérő hőmérséklete pedig sajnos hamar eléri a kazánon beállított hőfokot.

 

Előzmény: Csapszi (12740)
Condens Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12741

Nálam sem a padló felszíne 21-24C, miont ahogy korábbi hozzászólásomban  írtam, hanem a beton közepe! (Átlagoltam az előremenő pl. 26C és visszatérő 22C t, így kaptam 24C -t.) A palólap felszíne persze hidegebb, kb. 20-21C. 

Előzmény: Petya79 (12739)
Csapszi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12740

Lefelé van elég szigetelésed? Lábazat? Esetleg pince?

Előzmény: Petya79 (12739)
Petya79 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12739

De jó lenne, ha nálam is 24 fokos padlón lehetne járkálni! Van itthon egy olcsó IR thermométerem, ami ugye nem a legpontosabb (+-1 fok), de az biztos, hogy 24 fokra nem melegszik fel a járólap. Pedig szándékosan hidegburkolatot rakattam az összes helyiségbe, pont a padlófűtés miatt. Érdekes, hogy a házat viszonylag gyorsan fel tudom fűteni, de a padló nem tud rendesen átmelegedni. A nappaliban és a közlekedőben most kb. 21 fokot mértem a padlón (itt 15 cm-re fektették a csöveket) , a fürdőszobában és a két kisszobában pedig 22 fokot (itt 7,5 cm a távolság). A termoszát pillanatnyilag 22,5 fokos szobahőmérsékletet mutat.

Előzmény: Condens (12738)
Condens Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12738

már kicsit off:

 

Kedves Mackalac!

Ígérem rövid leszek!

 

Condens,tiszta grafomán vagy... :)

Van jó pár ellentmondás az írásodban,de nincs már lelkierőm...

Úgy látom,h nem tudtad megoldani a kazán kapcsolgatását csak ezzel a időzített módszerrel.

>Igen.

>Ellentmondás?

 

Ahh,úgyis alszik a topik ,még 1x nekiveselkedem azoknak,amíg nagyon szúrják a szemem.. :)

 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy felületfűtésnél, ha nem állndó hőmérsékletet tartok, hanem hagyom kihűlni és utána felfűteni, hogyan alakul az energia felhasználás?

 

Véleményem szerint utóbbi eset az energiatakarékosabb..

Sokan azzal érvelnek, hogy a felfűtés jóval több energiát  igényel, mint a "hőntartás". Ez igaz is, 

(akkor most melyik is az energiatakarékosabb? :))

A szakaszos.

az 5 órás?

>Igen.

 

 

Összességében (energiamegmaradás törvénye!) adott épület adott hőmérséklet eléréséhez, akár folyamatos/akár szakaszos üzemű fűtésnél a bevitt energiamennyiség egyenlő.

akkor mit variálunk? :) napi  20 m3 gáz és mindig 22 fok van.. vagy mégsem? :) itt a lényeg: a rendszer miylen paraméterekkel képes a leghatékonyabban átkonvertálni az energiahordozókat...

>Szakaszos üzemben. (Napi 3 szori bekapcs.)

 

 (Kazán teljesítmény minimumra visszavéve, reggel 7 kor kapcsol be, fél fokot melegszik 5-6  óra alatt, majd megint lekapcs... komfort érzet teljesen ok.)

 fél fok? minek?

>Hogy összesen csak 3x kapcsoljon be naponta.

 

 

indul akkor sincs hideg... S így az előremenő 26-29C, a visszatérő 20-23C.)

 csak és kizárólag falfűtésed van? nagyon alacsony értéke,nem lehet h magasabbal nem kapcsolgatna a kazán?

>Padlófűtés. Magasbbal is kapcsolgatna.

 

 

míg napközben a lassú felmelegedés okán ideális esetben folyamatosan üzemmel, délutánra, estére éri el a maxot.

(pont mire alvás jön? :))

>Igen, +1 fokot.

 

(Ez nappal/éjjel 0,5  1C (thermosztát) különbségnél nálam bevált, napi 3x i indulással, folyamatos min. teljesítménnyel.)

(Reggel 7h be, 12 ki, 15 be, 20 ki, 00 be, 03 ki. Kb: Reggel 19,5, 12h 20C, 15h 19,7C, 20h 20,5C, 00h 20C  A padló 3-4 óra alatt nem hűlik ki teljesen, általában a belső hőmérséklete 21-24C.)

 

Most akkor folyamatos vagy felfűtéses verziót nyomod? szerintem a reggel 7-12 ig az 5 óra,ami inkább folyamatos fűtés mint szakaszos. nekem megy 2-3 órát a kazán és kész. néha még bekapcsol ha hideg van éjfélig.

>Naponta 3x kapcsol be.

 

a padlód hőfokát sem értem: 21 az kevés a lábnak,hideg. 24 az kellemes. a kihűlés nálam ami már nem kéynelmes.

>Éjjel nem állok a padlón :)

 

 

 

Szakaszos üzemnél "grátisz" megtakarítást jelent a szivattyúk (és a kazán) kikapcsolt állapota a "lehűlés" szakaszában, áramfogyasztás tekintetében. 

moduláció?  csináltál konkrét méréseket?

(Igen. A kvázi folyamatos üzemhez  képest  az áramfogyasztás kb. 30-40% al kisebb lett. Nem beszélve a sok-sok kapcsolgatás nem kimondottan hasznos voltáról. Zsb14, hydrováltó 2 db alpha2) 

hydrováltóval nehéz elrontani,miert kapcsolgataott ki-be 100x?

>Mert hőigény (5Cnél) kb. 1kwh, kazán min. telj. 3,4kwh.  

 

Én arra törexem,h maximális komfort legyen,ésszerű költséggel. Vagyis 3-4óra alatt melegszik fel a padlófűtés= nem hagyom kihűlni. Nem engedem a lakás 20 fok alá esni(nappal,éjszaka) ,így a komfort 22 fok hamar elérhető.

Akkor egyetértünk. A sok kísérletezést nálam a napi 100 fölötti kazánkapcsolgatás indokolta. Az más kérdés, hogy így"szakaszos üzemben" a gázfogyasztás is csökkent.  

a lényegi fogyasztáscsökkenés a ki-be kapcs. elmaradásából származik.

>Egyrészt. Másrészt a magasabb kazán-hatásfokból és az árammegtakarításból.

 

Köszönöm, hogy elolvastad :)

 máskor,tömören,lényegretörően.. :)

>Igyekeztem...  :)

 

További kellemes napot kívánok:

Condens

 

Ui.: Szívesen veszem a további hozzászólásokat is, de már majdnem kitárgyaltuk ezt a témát egészében. Bízzuk a kedves fórumtársakra a végső konklúziót, vonja le mindenki a tanulságot szája íze szerint, folyamatosan vagy szakaszosan üzemelteti kondenzációs kazánját padlófűtés esetén! 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12737

És a rezsicsökkentés? Az -20%!:)

Engem nem érint a benzináremelés, én mindig 10ezerért tankolok!:P

 

Apropó, a melegvíz is kazánról meggy?

Előzmény: tordaitibi (12735)
Csapszi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12736

Milyen a szigetelés és mekkora területet fűtesz? (légköbméter)

Előzmény: tordaitibi (12735)
tordaitibi Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12735

Bizonyára nem volt  ugyanolyan a tél.

 

A 4-5 fok az nem az, hogy annyit hűl a lakás, hanem annyit vesz le a termosztát.

 

Egyébként rakás szar az épület amúgy.

 

Oké, nem forintosítok, köbméteresítek.

2009 (ekkor vettük, költöztünk be)  3500 köbméter/év

2010  (drivit+padlásra üveggyapot  2500 köbméter/év

2011 (zónavezérlés+hőfok macera) 2200 köbméter/év

2011 semmi nem történt                  2100 köbméter/év

2012 semmi nem történt                  2100 köbméter/év

2013 (nagyfiam elköltözött,

szobája csak temperálva,

kb. 13-14 fokon                               1900 köbméter/év

 

Így okés?

Előzmény: Zs:) (12726)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 12734

"Tavasszal szerenték nekikezdeni házfelújításnak,"

És a hőszigetelés ?

AZ beletartozik ?

Előzmény: sositimi (12732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!