Kopáshatár elött az első tárcsák általában meglobbannak, az a jele, hogy cserések. Nem érdemes felszabályoztatni. Nagyon pontosan ki vannak számítva ezek a tárcsák, vegyél ATE-t tárcsát és betéteket, a gyáriak is azok, talán picivel olcsóbban is megkapod, de azon be vannak gravirzova és biztos eredetiek.
Ugyebár 1ooe km tart egy jó tárcsa, ha nem fékezel sokat, ennek kell legyen ára is.
A karbantartása a fékekenek azért fontos, hogy ne ragadjon be valamelyik betét, mert akkor idő előtt srégen koptatja el a drága tárcsát vagy megégeti a felületét.
Elsőre a "juniksz" honlapon kerestem, az adatok megadása után (1.6 benzinmotor) is simán hozza a rendszerük mindkét tárcsát, a 280-ast és a 288-ast is (22 és 25 mm vastagság). Az én információim a gyári dokumentációból származnak.
Szerintem egyértelműen emberi hiba, valaki nem bírta értelmezni a gyártótól származó információkat és így készült el az adatbázis.
A gyári tárcsát kell alapul venni, ami rajta volt, talán még rá van írva a minimális vastagság is ("19 mm").
Én úgy tudom, azért került a dízelekre az elöl nagyobb és vastagabb tárcsás rendszer mert nehezebb a motor.
A gyári alkatrésznek meg van az az előnye is, hogy a márkaszervizben alvázszám alapján keresik meg, mit kell rendelni, tehát olyat eleve nem fognak lekérni a raktárból ami nem a Te autódra való. Továbba: van már O2-höz is eco alkatrész, ami gyári de olcsóbb. Pont a modell életkora miatt. Féktárcsából is van ilyen!
Érdemes egy kört futni vele, gondolom, harmadjára már nem akarsz szívni ezzel.
(Nekem pont ez a bajom, hogy a típust nem ismerő szerelő is simán feltehet nem oda való alkatrészt, mert az alkatrész forgalmazó cégek adatbázisai el vannak cseszve. Típus ismerő szerelőt meg sokkal nehezebb találni.)
Esztergelással ha lemennél 22 mm-re, akkor pont elérted a kopáshatárát a 25 mm-es tárcsának, tehát kuka. Feltételezem, hogy nem csak a fékhatás hanem a hőelvezető képesség, és a szerkezeti merevség miatt sem szabad egy 25 mm-es tárcsát 22 mm-esre vékonyítás után már használni. Nem vagyok autószerelő, de én ilyet nem mernék csinálni. Venni kell egy nagy levegőt és rendbe tenni normális, oda való alkatrészekkel. Ez van. Ja és a szerelő lelkére kötni, hogy össze ne merje rakni anélkül, hogy a korábban említette tisztítást és kenést meg nem csinálja! Mert akkor nem sokáig fog tartani az egész.
1.6 benzines a kicsi és több nagyobb alkatrész forgalmazónàl is néztem BSE motorkód alapjàn 2 fajta vastagsàgot hozott. Mit érdemes megvenni szerinted? Annyit szo...tam màr vele, hogy hihetetlen. Köszi az infókat.
Keress vissza srudolf1 hozzászólásaira, fékrendszer rajzaival illusztráltat keress, ott lesz a megoldás.
A lényeg: elb.szott fékrendszer van rajta, korrodálnak a fém felületek a nyergen és a betétek élein (a hordozó fémlemez) és megszorulnak.
Egyenetlen kopás, rázás, ütés az eredmény, vagy enyhe, de folyamatos fogás (eredménye szintén egyenetlen kopás, illetve kisebb lejtőkön nem gurul meg az autó, piros lámpához érve, fékezés nélkül is képes határozottan megállni lépésben gurulásból).
Sokan jártak már így (1-2 komplett fékszett ment a kukába emiatt).
Megoldás: szétszedni, minden érintkező fémfelületet lecsiszolni és megfelelő fékpasztával megkenni.
Majd ezt ÉVENTE!!! ismételni!
Gratulálok a Skodának ehhez, 30-40 évvel ezelőtti autókon nem volt ennyi szívás a fékkel, mint ezen, nem kellett évente b.szogatni. A 120-ason sem, meg a '85-ös Audi 80-ason sem.
Segítséget kérek féktàrcsa ügyben. Màr a màsodik szettet vogyasztom egy éven belül. Egy idő utàn mind elkezdett ütni. Lehetséges az, hogy nagyon vastag a betét és a tàrcsa együtt. Olyan mint, ha szorulna egy kicsit, felemelve nehezen forog a kerék. A folyamatos hőtől meg eldeformàlódik a tàrcsa. A màsodik szettnél mindent le drótkorongoztam és mist pàlyàn beràz megint.
Azért lenne ytong, mert egyszerűbb: csak egy nagyobb vödör, egy keverőszár, fűrész és csemperagasztó kell hozzá. És csak a garázs felét kell megépíteni, a másik fele már kész, mert egy autóbeálló lesz kibővítve.
Lenne egy olyan kérdésem hogy a 2003 1.9 tdi 110 le octaviám elkezdte "enni" az olajat(ezt autópályán kb 700km után tölteni kell kb 7 dl) ,kérdésem az lenne hogy mi mehetett tönkre?
Jelzem, hogy nekem van egy műhelyem és rendelésre késztek kocsibeállokat és mindenfajta pergolát, rétegelt fából csíszolt kivitelbe, műhelybe lekezelve szakszerűen (színezett svéd viasz), van pár kész tervem is egy és két kocsi részére.
Nem megyek ki Magyarországra összeállítani, de ha valakit érdekel, meg tudom oldani, hogy kivitelezzem és kiszállítom hozzá, és egy jó helyi ács segítségével össze lehet szerelni, egyetlen vágás nélkül, hiszen csak fúrni és csavarozni kell (talán egy ügyeskezű Skodás is összeállitja:), mert minden le van számozva a terv szerint). Úgy vannak készítve, hogy a polikarbonáttot se nagyon kell vagdosni (pl. 6 métere hosszúak). De van lemezfedésre tervezett is, sátortetővel az bonyolultabb és maszívabb szerkezet.
Elpre ki kell önteni a kehely alapokat az oszlopnak, azt is a terv szerint. Vannak képeim is a kész szerkezetekről.
Tavaly kaptunk egy durva adagot, úgy negyven találattal három autón, de kiszedtem mindet tökéletesen, nyom nélkül. Azért volt csak ennyi, mert mind a három autó véletlenül fa alatt állt, a Yarison csak három-négy heg lett, az Octin egy, a Fabia kapott sokat. Utóbbin volt viszont a legegyszerűbb a javítás. A szomszéd Opelje totálkár, javíthatatlan, de a parkolóban álló autók fele sem nézett ki sokkal jobban. Azóta két marha vastag, összevarrt pokróc van az Octiban. De erősen gondolkozom egy buborékfólia+polifoam rétegű takarón, mert ez dögnehéz.
És az a gond, hogy mire leér az ember az autóhoz, addigra majdnem mindegy. Bár ha várható valami, akkor egy képernyőn vagy telón megy a lighningmaps.org, az szinte másodpercre pontos.
Elég ijesztő, hogy évtizedekig nem volt erre jég, most meg folyton ezt kell lesni.
Nekem csak a szélvédőn van kívülről egy kb. fél cm vastag fény és hővisszaverő ponyva, két fülével az ajtónyílásba fogatva.
Ez véd a napsütés ellen, meg annyit véd a jég ellen is, hogy nem töri be a jég a szélvédőt. Jégvert tetővel el tudok indulni, ha kell, de ha a jég beveri a szélvédőt, akkor baj van.
El kell dönteni mi ellen akarsz védekezni. Az öklömnyi jeget nem fogja meg semmi csak a zárt garázs megfelelő tetővel. Ha elég a diónyi jég elleni védelem, akkor vannak mobil de kényelmetlen megoldások.
Én amikor keresgéltem akkor ezt találtam: https://www.bullterrponyva.hu/. Aztán végül építettem egy fedett beállót polikarbonát tetővel.
Ezen én is sokat gondolkodtam, de nem tűnt túl praktikusnak a ponyva le fel akció én így maradtam a Casconál, nyilván ennél sokkal jobb megoldás kellene.
Akinek csillaggarázsban áll szeretett autója, mivel védekezik (cascon kívűl) egy esetleges jégeső ellen? Van-e valakinek ponyvája bármi egyebe ami bevált eddig? Van aki szerint ér valamit, van aki szerint nem. Sajnos a házhoz tartozó garázs körülbelül egy Matiznak elég ha teljesen ki van pakolva, így mindkét autó a szabad ég alatt éjszakázik. Tegnap pont nem voltunk otthon mikor Kecskeméten a jég elintézte a városrészünket, redőnyöket, kültéri egységeket, tetőablakokat lebombázva nálunk. Engem pár km-re odébb kapott el hazafelé, de szerencsére nincs semmi sérülés az autón, holott csattogott rendesen.
Három problémám volna hátha esetleg valaki tudja miket lenne érdemes átnézetni.
1. Szinte minden indításnál (hideg-meleg) 5-ször felvillan az olajlámpa. Ez mitől lehet? Az olajfogyással nincs probléma. Jelenleg Midland Avanza 10W40 olaj van benne.
2. Az alapjáratom gyakran felugrik 1500-ra és ott ugrál fel-le. Ha kuplunggal leengedem kb 900 alá, utána 90%-ban ezt abbahagyja. Az alapjárati motor tisztítva volt, cserélve nem. Korábban égett a motorlámpám, légtömegmérő cserélve lett, azóta nem ég. (Nem tudom van-e összefüggés ezen hiba esetén de gondoltam leírom, baj nem lehet belőle.)
3. Az autónak időközönként (egyre gyakrabban) olyan a hangja minth lyukas lenne a kipufogó. Néha semmi hangja nincs aztán egyszer csak ismét hallani. A rendszert az autó alján többször átnéztünk, középső-hátsó dobot cseréltünk, de nem szűnt meg a hang.
A segítséget előre is köszönöm. Ha bármi információ szükséges még, kérdezzétek meg, valószínűleg van rá valamilyen előrehaladást segítő válaszom.
Hát azért népszerűnek nem nevezném. Biciklizés közben még nagy forgalomban is mindig észrevettem, ha egy-egy dízel elment mellettem annyira elütött a szaga a háttértől. Most már több van, mint régen, de még mindig nagyon kevés.