Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 0 76654

Kopáshatár elött az első tárcsák általában meglobbannak, az a jele, hogy cserések. Nem érdemes felszabályoztatni. Nagyon pontosan ki vannak számítva ezek a tárcsák, vegyél ATE-t tárcsát és betéteket, a gyáriak is azok, talán picivel olcsóbban is megkapod, de azon be vannak gravirzova és biztos eredetiek.

Ugyebár 1ooe km tart egy jó tárcsa, ha nem fékezel sokat, ennek kell legyen ára is. 

A karbantartása a fékekenek azért fontos, hogy ne ragadjon be valamelyik betét, mert akkor idő előtt srégen koptatja el a drága tárcsát vagy megégeti a felületét.

Előzmény: SZ.LUI (76650)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.06.23 0 0 76653

Elsőre a "juniksz" honlapon kerestem, az adatok megadása után (1.6 benzinmotor) is simán hozza a rendszerük mindkét tárcsát, a 280-ast és a 288-ast is (22 és 25 mm vastagság). Az én információim a gyári dokumentációból származnak.

Szerintem egyértelműen emberi hiba, valaki nem bírta értelmezni a gyártótól származó információkat és így készült el az adatbázis.

A gyári tárcsát kell alapul venni, ami rajta volt, talán még rá van írva a minimális vastagság is ("19 mm").

Én úgy tudom, azért került a dízelekre az elöl nagyobb és vastagabb tárcsás rendszer mert nehezebb a motor.

 

A gyári alkatrésznek meg van az az előnye is, hogy a márkaszervizben alvázszám alapján keresik meg, mit kell rendelni, tehát olyat eleve nem fognak lekérni a raktárból ami nem a Te autódra való. Továbba: van már O2-höz is eco alkatrész, ami gyári de olcsóbb. Pont a modell életkora miatt. Féktárcsából is van ilyen!

Érdemes egy kört futni vele, gondolom, harmadjára már nem akarsz szívni ezzel.

 

(Nekem pont ez a bajom, hogy a típust nem ismerő szerelő is simán feltehet nem oda való alkatrészt, mert az alkatrész forgalmazó cégek adatbázisai el vannak cseszve. Típus ismerő szerelőt meg sokkal nehezebb találni.)

 

Esztergelással ha lemennél 22 mm-re, akkor pont elérted a kopáshatárát a 25 mm-es tárcsának, tehát kuka. Feltételezem, hogy nem csak a fékhatás hanem a hőelvezető képesség, és a szerkezeti merevség miatt sem szabad egy 25 mm-es tárcsát 22 mm-esre vékonyítás után már használni. Nem vagyok autószerelő, de én ilyet nem mernék csinálni. Venni kell egy nagy levegőt és rendbe tenni normális, oda való alkatrészekkel. Ez van. Ja és a szerelő lelkére kötni, hogy össze ne merje rakni anélkül, hogy a korábban említette tisztítást és kenést meg nem csinálja! Mert akkor nem sokáig fog tartani az egész.

Előzmény: SZ.LUI (76648)
SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.23 0 0 76652

Az a baj,  hogy nem tudod mit kapsz a pénzedért. Sok hamis szar van,  àtdobozolnak mindent. Az ember meg szív a kocsival. Hyàri cucc mennyibe kerül kb?

Előzmény: skt15 (76651)
skt15 Creative Commons License 2017.06.22 0 1 76651

Lassan tanulod Te is a leckèt....

Gyàri cucc mindenből! 

Dràga??? Nem az a dràga...

Előzmény: SZ.LUI (76648)
SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76650

Esztergàlàssal leszedetni a tàrcsàból szerinted?

Előzmény: www.octinfo.com (76647)
SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76649

Két szett. 1.  Ferodo tàrcsa textar betét.

                  2.  ATE tàrcsa textar betét.

SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76648

1.6 benzines a kicsi és több nagyobb alkatrész forgalmazónàl is néztem BSE motorkód alapjàn 2 fajta vastagsàgot hozott. Mit érdemes megvenni szerinted? Annyit szo...tam màr vele, hogy hihetetlen. Köszi az infókat.

Előzmény: www.octinfo.com (76647)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76647

Azért, mert kétfajta fékrendszer volt (de lehet talán 3 is, nekem kettőről van infóm).

 

A facelift előtti autóknál:

 

Benzin motorok esetén az új féktárcsa vastagsága 22 mm, 19 mm-ig mehet le. A tárcsa 280 mm átmérőjű.

Dízelek esetén új tárcsa 25 mm és 22 mm-ig mehet le. Ez a tárcsa 288 mm átmérőjű

Hátul mindkettő egyforma: új tárcsa 12 mm és 10-ig mehet le.

Előzmény: SZ.LUI (76645)
www.octinfo.com Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76646

Keress vissza srudolf1 hozzászólásaira, fékrendszer rajzaival illusztráltat keress, ott lesz a megoldás.

A lényeg: elb.szott fékrendszer van rajta, korrodálnak a fém felületek a nyergen és a betétek élein (a hordozó fémlemez) és megszorulnak.

Egyenetlen kopás, rázás, ütés az eredmény, vagy enyhe, de folyamatos fogás (eredménye szintén egyenetlen kopás, illetve kisebb lejtőkön nem gurul meg az autó, piros lámpához érve, fékezés nélkül is képes határozottan megállni lépésben gurulásból).

Sokan jártak már így (1-2 komplett fékszett ment a kukába emiatt).

 

Megoldás: szétszedni, minden érintkező fémfelületet lecsiszolni és megfelelő fékpasztával megkenni.

Majd ezt ÉVENTE!!! ismételni!

 

Gratulálok a Skodának ehhez, 30-40 évvel ezelőtti autókon nem volt ennyi szívás a fékkel, mint ezen, nem kellett évente b.szogatni. A 120-ason sem, meg a '85-ös Audi 80-ason sem.

Előzmény: SZ.LUI (76644)
SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76645

Azért kérdem, mert van olyan tàrcsa aminek a vastagsàga 22mm. És 19 ig kophat és van az, ami nekem is van 25mm. 22 ig kophat.

SZ.LUI Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76644

Sziasztok!

Segítséget kérek féktàrcsa ügyben. Màr a màsodik szettet vogyasztom egy éven belül. Egy idő utàn mind elkezdett ütni. Lehetséges az, hogy nagyon vastag a betét és a tàrcsa együtt. Olyan mint, ha szorulna egy kicsit, felemelve nehezen forog a kerék. A folyamatos hőtől meg eldeformàlódik a tàrcsa. A màsodik szettnél mindent le drótkorongoztam és mist pàlyàn beràz megint.

LUCAS Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76643

Off :-)

Azért lenne ytong, mert egyszerűbb: csak egy nagyobb vödör, egy keverőszár, fűrész és csemperagasztó kell hozzá. És csak a garázs felét kell megépíteni, a másik fele már kész, mert egy autóbeálló lesz kibővítve.

Első levél megjött, köszi!

Előzmény: Törölt nick (76640)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76642

az elég sok, nem mond6ó normál fogyásnak

 

1. turbó,érezni lehet ha nem húz rendesen

 

2. gyűrű, akkor a kipuból kékes fehér füst jön.

 

3. valahol csöpög, főtengő szimering szelepdekli stb..

 

Előzmény: Nagymenyus (76641)
Nagymenyus Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76641

Sziasztok!!!

 

Lenne egy olyan kérdésem hogy a 2003 1.9  tdi 110 le octaviám elkezdte "enni" az olajat(ezt autópályán kb 700km után tölteni kell kb 7 dl)  ,kérdésem az lenne hogy mi mehetett tönkre?

Válaszotokat előre is köszönöm!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76640

OFF vagy, Skoda Octavia :)))

Hagyd az Ytongot, ha megázik nehezen szárad ki, vedd meg a legolcsóbb téglát. 

Neked ment mail, de még küldök, Octi19-nek nem ilyen egyszerű, mert lehet, hogy meg is rendeli.:)))

Előzmény: LUCAS (76639)
LUCAS Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76639

És ha már építőipar... Nem tud vki olcsó Ytong téglát? Egy garázshoz kellene :-)

LUCAS Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76638

Engem is érdekelne egy terasz fölé való szerkezet.

Én is csak szóltam :-)

Előzmény: Törölt nick (76636)
Octi19 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76637

Érdekelnének a képek (méretek stb...) egy 2 autósra...

 

csak szóltam... :-D

Előzmény: Törölt nick (76636)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76636

OFF

 

Jelzem, hogy nekem van  egy műhelyem és rendelésre késztek kocsibeállokat és mindenfajta pergolát, rétegelt fából csíszolt kivitelbe, műhelybe lekezelve szakszerűen (színezett svéd viasz), van pár kész tervem is egy és két kocsi részére.

Nem megyek ki Magyarországra összeállítani, de ha valakit érdekel, meg tudom oldani, hogy kivitelezzem és kiszállítom hozzá, és egy jó helyi ács segítségével össze lehet szerelni, egyetlen vágás nélkül, hiszen csak fúrni és csavarozni kell (talán egy ügyeskezű Skodás is összeállitja:), mert minden le van számozva a terv szerint). Úgy vannak készítve, hogy a polikarbonáttot se nagyon kell vagdosni (pl. 6 métere hosszúak).  De van lemezfedésre tervezett is, sátortetővel az bonyolultabb és maszívabb szerkezet.

Elpre ki kell önteni a kehely alapokat az oszlopnak, azt is a terv szerint. Vannak képeim is a kész szerkezetekről. 

Csak szóltam.:)

Syracusa Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76635

Tavaly kaptunk egy durva adagot, úgy negyven találattal három autón, de kiszedtem mindet tökéletesen, nyom nélkül. Azért volt csak ennyi, mert mind a három autó véletlenül fa alatt állt, a Yarison csak három-négy heg lett, az Octin egy, a Fabia kapott sokat. Utóbbin volt viszont a legegyszerűbb a javítás.
A szomszéd Opelje totálkár, javíthatatlan, de a parkolóban álló autók fele sem nézett ki sokkal jobban.
Azóta két marha vastag, összevarrt pokróc van az Octiban. De erősen gondolkozom egy buborékfólia+polifoam rétegű takarón, mert ez dögnehéz.

És az a gond, hogy mire leér az ember az autóhoz, addigra majdnem mindegy. Bár ha várható valami, akkor egy képernyőn vagy telón megy a lighningmaps.org, az szinte másodpercre pontos.

 

Elég ijesztő, hogy évtizedekig nem volt erre jég, most meg folyton ezt kell lesni.

Előzmény: Marceee222 (76631)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76634

Nekem csak a szélvédőn van kívülről egy kb. fél cm vastag fény és hővisszaverő ponyva, két fülével az ajtónyílásba fogatva.

 

Ez véd a napsütés ellen, meg annyit véd a jég ellen is, hogy nem töri be a jég a szélvédőt. Jégvert tetővel el tudok indulni, ha kell, de ha a jég beveri a szélvédőt, akkor baj van.

 

Amúgy pedig CASCO...

Előzmény: Marceee222 (76631)
timla Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76633

El kell dönteni mi ellen akarsz védekezni. Az öklömnyi jeget nem fogja meg semmi csak a zárt garázs megfelelő tetővel. Ha elég a diónyi jég elleni védelem, akkor vannak mobil de kényelmetlen megoldások.

 

Én amikor keresgéltem akkor ezt találtam: https://www.bullterrponyva.hu/. Aztán végül építettem egy fedett beállót polikarbonát tetővel.

Előzmény: skoda octiii (76632)
skoda octiii Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76632

Ezen én is sokat gondolkodtam, de nem tűnt túl praktikusnak a ponyva le fel akció én így maradtam a Casconál, nyilván ennél sokkal jobb megoldás kellene.

Előzmény: Marceee222 (76631)
Marceee222 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76631

Sziasztok!

 

Picit OFF kérdés:

Akinek csillaggarázsban áll szeretett autója, mivel védekezik (cascon kívűl) egy esetleges jégeső ellen? Van-e valakinek ponyvája bármi egyebe ami bevált eddig? Van aki szerint ér valamit, van aki szerint nem. Sajnos a házhoz tartozó garázs körülbelül egy Matiznak elég ha teljesen ki van pakolva, így mindkét autó a szabad ég alatt éjszakázik. Tegnap pont nem voltunk otthon mikor Kecskeméten a jég elintézte a városrészünket, redőnyöket, kültéri egységeket, tetőablakokat lebombázva nálunk. Engem pár km-re odébb kapott el hazafelé, de szerencsére nincs semmi sérülés az autón, holott csattogott rendesen.

robesz94 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76630

Sziasztok!

Van egy :

Skoda Octavia 1.6I, 102LE, 75KW, BFQ motorkódos társam 2003-ból.

 

Három problémám volna hátha esetleg valaki tudja miket lenne érdemes átnézetni.

1. Szinte minden indításnál (hideg-meleg) 5-ször felvillan az olajlámpa. Ez mitől lehet? Az olajfogyással nincs probléma. Jelenleg Midland Avanza 10W40 olaj van benne.

 

2. Az alapjáratom gyakran felugrik 1500-ra és ott ugrál fel-le. Ha kuplunggal leengedem kb 900 alá, utána 90%-ban ezt abbahagyja. Az alapjárati motor tisztítva volt, cserélve nem. Korábban égett a motorlámpám, légtömegmérő cserélve lett, azóta nem ég. (Nem tudom van-e összefüggés ezen hiba esetén de gondoltam leírom, baj nem lehet belőle.)

 

3. Az autónak időközönként (egyre gyakrabban) olyan a hangja minth lyukas lenne a kipufogó. Néha semmi hangja nincs aztán egyszer csak ismét hallani. A rendszert az autó alján többször átnéztünk, középső-hátsó dobot cseréltünk, de nem szűnt meg a hang. 

 

A segítséget előre is köszönöm. Ha bármi információ szükséges még, kérdezzétek meg, valószínűleg van rá valamilyen előrehaladást segítő válaszom.

Dragan1 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 76629

Amerikában soha nem is volt ez kérdés csoda hogy eddig árult ..irreleváns.

Előzmény: Pierr_Kardán (76622)
Ultras_1899 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 76628

Erre nem is gondoltam első körben. Holnap kipróbálom, remélem nem fogok megfőni az autóban :D

Előzmény: Tab (76627)
Tab Creative Commons License 2017.06.21 0 0 76627

Esetleg klímázás? Városban nagyot dob.

Előzmény: Ultras_1899 (76624)
winbook Creative Commons License 2017.06.21 0 0 76626

Szia, esetleg lambdaszonda? 

Előzmény: Ultras_1899 (76624)
olomana Creative Commons License 2017.06.21 0 0 76625

Hát azért népszerűnek nem nevezném. Biciklizés közben még nagy forgalomban is mindig észrevettem, ha egy-egy dízel elment mellettem annyira elütött a szaga a háttértől. Most már több van, mint régen, de még mindig nagyon kevés.

Előzmény: Octi19 (76623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!