Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Ha kocsikat tolatott volna akkor nem jött volna ennyire ki a 3 kocsival az ívbe. A helyszínt még mindíg tartogatom. Nem Martfű. A kocsikat zúzottkővel rakták meg. A rakás helyszínére ment. Nagy segítség: az állomás megszűnése nemsokára bekövetkezik.
Nem, de jut eszembe ma Nagytőkéről elvitték a tavaly őszi átépítés során kinyert síneket Szentendrére. De a Sulzer a 3 Fccp kocsival nem ment el Kunszentig sem.
A helyszín kilőve. A mozdony és az uticél nem. Játszhatsz, és neked egy direkt kérdés, de fel ne írd ide a választ: Vajon ki volt a 7232-n a kaller:)))?
Igazán szerelhették volna még egy napig itt Szentesen, mert most értem haza... NO, de!
Tudom, hogy nyitottam neki egy külön topicot, de ez ide illik: 1.: Mi vontatta a vonatot /elég csak a mozdonytípust megmondani/ 2.: Hol készült pontosan a kép? 3.: Hova tartott a vonat? 4.: Hány éves a vezér:)))?
Már 1 hete nyomozok után.Az biztos hogy 1924-ben készült a kép és a felső sorban az első ember dédnagyapám.1946-ig jutottam akkor Désen von állomásítva.
Sztem a 0.70 m nyomtáv 0.76 akart lenni, csak elírták. Ezen terveket én is megtaláltam a szentesi levéltárban. Sajnos térkép nincs róla, csak leírás. (el tudnám képzelni, ha megvalósult volna a terv, kisvasút járna a szentesi Kossuth, Csongrádi és Rákóczi utcákon).
Ezt lessétek meg, lett volna Szentes-Szarvas kisvasút!
Új helyi érdekű és keskenyvágányu vasutak
Előmunkálati engedélyt nyertek ujabban egy-egy év tartamára:
Rónay Mihály földbirtokos tótaradáci lakos a szeged-nagykikinda-nagybecskereki vasut Nagybecskerek állomásától a Tisza folyó áthidalásával az óbecse-ujvidék-titeli vasut Zsablya állomásáig vezetendő gőz- vagy motorüzemű vasutra;
Zsoldos Ferenc gépészmérnök, szentesi lakos az államvasutak Szarvas állomásától Szentes város belterületén át a Tisza-partig, illetve a szentesi gőzhajóállomásig vezetendő 0.70 méteres keskenyvágányu gőzmotor üzemű vasutra;
Véber Sándor élpítész, magyaregregyi lakos a mohács-pécsi vasut Üszög állomásától az államvasutak Szászvár-Máza állomásig vezetendő vasutra;
Gábor Ignác budapesti mérnök az államvasutak Hidas-Bonyhád állomásától Bonyhád községig vezetendő gőz- vagy villamos vasutra.
A Magyar helyiérdekű vasutak részvénytársaság ujabban ismét nem kevesebb, mint 18 keskenyvágányu helyi érdekű vasutvonal épitésére vett ki előmunkálati engedélyt.
Ezen vasutvonalak között van a Marcali-Kemeneshőgyész; Kaposvár-Marcali; Lábod-Kadarkut; Cece-Dunaföldvár; Gombos-Temerin; Örkény-Kunszentmiklós; Ráckeve-Szalkszentmárton; Ungvár-Remete.