Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Most vettunk egy 140nm-es 1szinteshazat,es ott szeretnenk a futest korszerusiteni.neztuk a padlofutest,es az szerintem baromi sokra jonne ki,ezert gondoltam inkabb a radiatorra.viszont azt nem tudom,h ezek a kondenzacios kazanok mennyire jok a radiatorokhoz.sajnos mindenhol csak padlofuteshez emlitik.
Mivel az eredeti gravi. rendszert használom (2" induló és visszatérő cső ) így nincs gond. Van benne víz bőven, 8-10 éve így megy. Igaz muszáj szivattyuval működteetni, de amit most cseréltem le (uj házat vettünk) kondisra, abban szivattyu sem volt.
Érdekes de megmagyarázható. Ha ilyen 40-60C on üzemeltetted igazából nincs is ok rá hogy korrodáljon a hőcserélő. 55fok körül elvileg kicsapódik a gáz égéstermékéből a víz. De egyátalán nem biztos az, hogy a hőcserélő felülete ami ténylegesen érintkezik az égéstermékkel az 55fok alatt van így nem lesz kicsapódás. Ha lesz is minimális pár mp múlva már nincs is ott(mivel ég az égő) és nem tud korroziót okozni.
A korrózió moduláló nyíltégésterű kazánban megy végbe leginkább nem is értem hogy ki találta ezt ki.(pl padlófűtés max 45°C os előremenővel egész évben és persze a kazán is legalább 2x akkora mint kéne...)
Ezekszerint a kéményed is jól megvolt csinálvat. Jégcsapokat nem tudom megmagyarázni :)
A hatásfok biztos hogy csökkent a visszavétellel, az eredetihez képest(több CO stb..). A kémény és a fűtési rendszer nem tartozik a kazán hatásfokához így azt nem befolyásolta. De a rendszer hatásfoka biztos jobb volt ettől a "kéménytemperálástól".
Csak érdekesség kedvéért, nálam a régi FÉG (24kw) kazán kb. 12- 15kw on üzemelt régi vastagcsöves radiátoros rendszerrel, szigeteletlen épületben 40-60 C előremenővel és sokszor hideg visszatérővel. Az emeleti és a fölötti "bagolyvár" részen átmenő kémény kellemesen tempetálta a helyiségeket. Érdekes, hogy a kémény legalján a kondenzvíz gyűjtőben soha nem találtam vizet, pedig a korábbi kémény végén lévő jégcsapok eltűntek, miután félgőzre lett visszavéve a FÉG teljesítménye...
Na mióta kondis kazán van, sajna legfelülre is be kellett építeni radiátort, mert megszűnt a korábbi kellemes "temperálás". Érdekes lenne egy fenti beállítású FÉG (lásd kémény temperál) hatásfokának elemzése... Még érdekesebb, mikor le lett szerelve a kazán semmi korrodáció nem látszott rajta, olyannyira nem, hogy meg is vette a szomszéd gépészmérnök
A timerrel ne a kazánt, hanem a termosztátot szakítsd meg,
ha buszos, akkor is működik, csak a visszakapcsolásnál kis idő, mire inicializálja magát.
Nem elegáns, de működik. Próbáld ki, ha nem megy, akkor passz.
A kazánt nem jó lelőni pl. teljes üzem közben, pláne naponta többször.
A mezei kazán "lemodulálása" pl. a gáz golyóscsap részleges elzárásával jól működött nálam,
egy termotéka szerű 24kW kazánt így állítottam be kb. 15-16kW-ra.
Lejjebb menni nem lehet, az égés nem lesz jó, valamint ezek a készülékek (+a régi fég-cirko és társai) nem alkalmasak 5-8kW-ra leszabályozni, ilyenkor az előremenő amennyiben 30-35 fokos, akkor elrohad a kazántest, lévén folyamatosan kondenzálódik.
Nem hinném hogy bárhogyan el lehet érni egy kondenzációs hatásfokát, mert ezek a cuoosok nem tudják kiszadni a füstgázban elszökő +15-20%-ot.
"hogy a nem kondenzációs kazánok teljesítményét teljesen visszaszorítva szinte hasonló hatásfokot érhetünk el mint kondenzációs kazán üzemeltetésekor."
Én meg azt olvastam, hogy azoknak olyankor CSÖKKEN a hatásfoka !
Ugye a keringető működtetésének csak akkor van értelme, ha még melegítjük a vizet. Amikor már leállt a gázfogyasztás akkor már csak kissebb hőfokú víz kerül a rendszerbe keringetéskor. Ha timer kapcsolós konnektorba dugom a kazánt, az okozhat-e problémát? Arra gondolok, hogy pl. este 11 ig kap áramot de lehet, hogy éppen előtte kezdett melegíteni és egyszercsak nem kap áramot melegítés közben. Ez egy láng-modulációs kazán. Olyan a szobatermosztátja van amelyik nem ad hangot ha beindítja a kazánt. A szerelő szerint baromi drága hozzá a programozható termosztát, ezért tettük be a dugaljba a timer kapcsolót. Korábban olvastam valahol, hogy a nem kondenzációs kazánok teljesítményét teljesen visszaszorítva szinte hasonló hatásfokot érhetünk el mint kondenzációs kazán üzemeltetésekor. Érdemes lenne ezt megoldani, kissebb költséggel üzemelne mint modulációsként?
A böcsületes neve Vaillant ThermoTOP Pro VUW 240/2-3. Akkor semmiképpen nem kellene hallanom ilyen sokáig azt a hangot. A radiátor már régen hűvös de még mindig szól a kazán.
Köszönöm! Most igy utólag nem biztos, hogy a szellőztetést hallhatom? Amikor indul a kazán akkor hallatszik ez a hang, aztán hallom az őrláng gyújtását, majd amikor már nem fogyaszt gázt, akkor duruzsol az előbb említett ideig. Lehet ez a keringető szivattyú? Annak meddig illik mennie?
Sziasztok URAK! Azt szeretném megtudni, hogy az normális-e Vailant nem kondenzációs kazánnál, hogy a szellőztetési ciklus a radiátorok kihülése után is tart még? Nem túlzottan hosszú ez? Talán lesz kedve valakinek válaszolni.
Szakember? Ezt hogy érted? Láttam én, hogy mit veszek, DE:
Anno sürgetett az idő (válás, a régi keco eladva, elfelezve,
a két fiam nálam maradt, volt 1 hónapom a részleges felújításra, és a költözésre, valamint árérzékeny voltam... és ezt vettem meg)
Anno a pénzemért csak ez maradt Pécelen, maga a hely jó, csendes, minden közel,és 'járt ' hozzá egy 400 4szögöles telek,ásott kút, tucat gyümölcsfa, melléképület, garázs, tehát 'csak' az épület egy romhalmaz, amúgy minden jó.
Brutál munka van már benne, bej.ajtó, fél nyílászárópark csere, teljes fűtésfelújítás, hőszigetelés, elektromos felújítás,festés kívül-belül, terasz fedése, stb.stb, lóvé csak az anyagra kellett, mindent megcsinálok én magam.
De alapot, és aljzatszigetelést nem tudok csinálni alá, ez a legnagyobb gond, vizesedik minden fal alulról.