...na ja, meg a km/üzemóra lesz kevesebb, meg az olaj is lassabban öregszik! Egyedül talán a gumiabroncsoknak nem tesz jót a sok pályázás, mert azért azok ott jobban kopnak mint a konszolidált városi üzemben, de a többi elemben kifejezetten használ a pályázás, de persze csak ésszel!
Azt már régóta tudják a VAG autói, a 2003-as Fabia-m és a nejem 2001-es A2-ese is tudja, itt most az volt a kérdés, hogy olyat tud-e, hogy csak addig kelljen nyomni a gombot amíg elindul az ablak és onnan automatikusan megy a felső végállásig. ...na ilyet a régebbiek még nem tudtak, azok csak addig mozogtak amíg nyomta valaki a gombot! (vagy a kulcsot záró irányban elfordítva tartotta)
Biztosan van rá mód, legalább is nekem az Octaviában (2007-es) volt és most a Passatban (2014-es) még mindig van. ...pntosan nem tudom, hogy mit kell aktiválni, de úgy rémlik, hogy az esőérzékelőnél kell valami olyasmit ami a tetőablakra vonatkozik eső esetén. Most éppen nyaralok, de ha ráér, akkor kb.: a jövő héten valamikor meg tudom nézni pontosan, hogy a Passatban mit kapcsoltam be, hogy ezt csinálja. (Nem feltétlenül kell hozzá esőérzékelő, nekem sem volt az Octiban és mégis működött a dolog! ...lefelé viszont továbbra is csak addig megy majd amíg nyomod a gombot...)
Szeretném a segítségeteket kérni VCDS kódolásban mert ahogy látom néhányan nagyon profik vagytok benne. :) Az autó egy off autó lenne (Golf V 2008), de sztem egyforma az OII-vel. Azt szeretném benne megoldani, hogy amikor bezárom az autót a távirányítóval és nyomvatartom a gombot felhúzza az ablakot amíg nyomom a gombot. Ha lehetséges lenne akkor úgy szeretném, hogy ne kelljen a teljes ablak felhúzásig nyomni a távirányító gombját hanem elég lenne 2-3 másodpercig nyomni és utána automatikusan teljesen felhúzza az ablakot. Sajnos már többször felejtettem leengedve az ablakot mert nem nyomtam elég hosszan a gombot.
Jó kis lista,szépen összeírtad. Ezek saját tapasztalatok? Amit tudok,hogy a komplett eleje most lett rendbe rakva szilentek-gömbfejek, féltengely csuklók ha jól emlékszem.Első fékek cserélve vannak (Ate tárcsa+betét) A hátsót majd idővel kell ezt is tudom. A jelenlegi autómon TRW fék van,azt mondják ez elég jó. Viszonyításképp:a hátsó féktárcsa+betétem ~40ezer ft volt csak az alkatrész. Nem tudom a skodára ennél drágább-e?!?! Töltök már fel képeket,hogy miről is van szó:
Szia. Nèmetországban vette egy idős bácsitól ~50ezer km-el 8èvesen. Tesóm 4èv alatt tette bele a maradèk ~150.000km-t. Úgy èrzem jól járnèk vele. Anno az első gazdája utólagos állófűtèst rakatott bele webasto-t...stb sok számla megvan hozzá,tehát volt vele foglalkozva. Mindenkèpp èrdekelt hogy mik azok a kopó alkatrèszek,amik gyárilag kb. 2-300.e km között mennek tönkre. Termèszetesen tisztába vagyok vele,hogy bármi előfordulhat ezeken kívül is :) Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat!
Szeretném megkérdezni, hogy hol találok pontos leírást az Octavia II classic és ambiente felszereltségről? Nézegetem használtautókat a neten, de időnként hajmeresztő felsorolást látok.
Valóban nem egy nasa progi, ezt bárhol megcsinálják. De ha ragaszkodsz...keresesd 409 et az autoszerelő fórumon vag Consern specialista vagy doni bácsit http://doni-motors.hu/
Én a dsg valtoolaj csere miatt hívtam végig a szakszervizeket. Na ott volt rendesen különbség. Budapest, Gödöllő, Jaszbereny, Cegled volt a sorrend es meglepetesemre az arak is ebben a sorrendben csokkentek. 100ezerrol indult és Cegléd már 70ezerert vállalta. Szakszervíz és számla és pécset a szervizkönyvbe.
Ellenőrizd, ha nincs véletlenül részecskeszűrő rajta- a BKD-n általába nincs, de ha Svájcnak volt gyártva, akkor mégis lehet. Ha van, akkor inkább ne vedd meg.
A 6-os váltónál van egy probléma a főtengely csapágyozásál (az egyik háznál), ennek van egy gyári módósított egysége, nem nagy tétel, de le kell venni a váltót a cseréhez és lehet, hogy az egyik csapágy is cserés.
A kettőstömegű lenditőkerék max. 28oe km bír, a turbó többet, de ott is lehetnek gondok a levegőcsövek pakkolásáinál. Plusz a hengerfejpakkolás, ami ennyi idő alatt átrozsdásodhat.
A valós km, hogy érted: a tesód vette újonnan és 12 éve alatt 2ooe km járt vele?
Sziasztok! Van egy 2004-es, 1-es Octaviám. Az utóbbi időben tök rendszertelenül néha bal hátulról csikorgó hang hallatszik. Inkább körforgalomban, esetleg kanyarodáskor, nagyobb sebességről lassítva. De egyszer volt gyorsításkor is. Múlt héten cseréltek bal hátul fékmunka hengereket, mert be voltak állva. Azt hittem, ezzel megszűnik, de még mindig előjön néha a csikorgás. Mi lehet még? Pedig én még mindig a fékre gyanakszom. Mi más tudna így, rendszertelenül csikorogni?
Ha hagyományos szervizkönyves, akkor olyan helyre érdemes vinni a kocsit, ahol pecsételnek és hitelesítik a könyvben a cserélt anyagokat. A legjobb, ha a márkaszervizbe megy az autóval.
A márkaszervizek között nem lehet eltérés, minden technikai feladat normaidős, így ennek megfelelően normaárak vannak.
Ha a márkaszerviz helyett más nyúl az autóhoz garancia idő alatt, én úgy tudom ugrott a garancia.
A kocsit (1.4 150 ló/hengerlekapcsolós O3) 2015 november közepén vettem át. Akkor úgy terveztem, hogy 2017. novemberében szervizeltetem, hogy friss olajjal menjek neki a télnek. A kijelző szerint 26 nap múlva esedékes a szervíz/olajcsere. A kocsin 4 éves gari van (futott Km. 13.000).
- Az első szerviz márka szervizben kell, hogy történjen, vagy a helyi autószerelő is megcsinálhatja?
- Ha minden képen márkaszervizben kell csináltatnom, jelentős árbeli eltérések vannak a Skoda márka szervizek között? Ha igen, Hatvan környékén hol a legolcsóbb?
Van egy Octavia 2 FL 1.4 TSI-m. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen gondom lesz vele. 6 éves kora után átszakadt a fékrásegítőben membrán. Mivel nem jellemző a meghibásodás, ezért a szervizben egy egyező korú, bontott, de sértetlenre cseréltettem. Körülbelül 1 évet húzott, és most ez is megadta magát.
Ha valakinek volna tippje mi lehet a hibásodás oka, és megosztaná, azt megköszönném.
Elképzelhető, hogy valamilyen külső hatás tönkre vágja a fékrásegítőt?
Van értelme megvennem a méregdrága gyári alkatrészt, vagy az új bosch és társaival nem választok rosszul?
Turbó nálam se halt meg, szinte mondhatni tökéletes állapotban volt, ellenben az előző tulaj szeretett fogyasztási rekordokat dönteni vele, így nem igazán lépett oda neki, leragadt a változógeometria, mikor leszedték menthetetlennek ítélték így csere volt. Ellenben nem lógott, semmi gondja nem volt. Talán itt többen is tapasztalták hogy néha érdemes dinamikusabban gyorsítani, pörgetni hogy ne legyen lerakódva. Dízeltől én annyira nem félek, se km se problémák tekintetében, igaz ennek a PD-nek azért utánanéztem, 1.9-est sok ismerősöm szerette, több helyen írták hogy 2.0 se egy rossz vásár ha pl kifog az ember egy BKD-t. Idővel majd elválik mennyire bízhatok meg benne, 10 - 15 000 km között olajcsere, hidegen nem taposom, bár ezeket már inkább magamért teszem, nem a következő tulaj kedvéért, nem hiszem hogy ennyi km után eladható lesz bármikor is.