Ujpalota egy alapvetoen hosszukas lakotelep, amit a busz hosszaban szolgal ki, a villamos pedig keresztben, ennelfogva sajnos lenyegesen rosszabb a villamos elerhetosege.
Viszont a 2 villamosvonal valoban helyettesithetne a metrot.
Ujpalotan, nem mindenki lakik a 73-as busz mellett. Plusz-minusz egy megallo elteres azert van. Ja es neagyisten ha levalasztanak a villamospalyat a kozuttol... Vagy ha a 44-est meghosszabbitanak, akkor Ujpalotat ket oldalrol ket vilamos is kiszolgalna. (Csak hangosan gondolkodok.) Ket villamosvonal ezert mar kiad egy metrot nem?
Újpalotának ott az összes 73-ra végződő busz, ha a Keletibe akarnak menni. Szerinted lenne kedvük kerülővel menni a 69-essel? Másfelől, ha már megcsinálják a 67-es pályáját (merthogy azon nem csak a 67-es nem tud menni, de a 69-es sem), akkor vigyék ki azt, ha valóban szükség van rá.
Meg egy talalos kerdes (ezuttal olyan, aminek a valaszaban mar abszult nem vagyok biztos)
http://galahad.elte.hu/~nza/vittorio/3124.jpg
Hol es melyik vonalrol keszult ez a felvetel? A kocsi BKV-s, 1971 korul keszult a felvetel. A Bukfencek ezidotajt a Jozsefvarosi es a Zugloi vonalak korul csoportosultak. Otlet?
Asszem en is beallok a kisfoldalatti kapcsan az agymenesesek koze. A kovetkezo atszervezesi lehetoseget kritizaljatok meg:
1. 69-es bemegy a Keletihez a 67-es vonalan (Ujpalota szelso hazai is kozvetlenul elerne a Keletit)
2. A kisfoldalatti csatlakozas megteremtesehez a Kisfoldalatti menne meg egy megallot ugy, hogy a Mexikoi ut utan kijonne a mai alagutkijaraton keresztul egyenesen az Erzsebet kiralyne utjaig a mai kocsiszin teruleten (mondjuk a va-ni egy ketvaganyos fejvegallomassal, kozepperonnal, a vegallomason torteno visszafogassal). Igy egy kicsit kurrensebbe lehetne tenni a 69-est.
Nos?
Az Ősz utca viszonylag keskeny (emlékeim szerint föld-) út volt, a két szélén mentek a villamossínek, középen meg volt egy autónyi sáv. Az említett sarkon a Rózsa utcába fordulás előtt a sínek teljesen átmentek az út bal oldalára, a bal Ph-sín szinte érintette a szembe jövő jobb szálat! Én fényjelzőre nem emlékszem, de amikor ez még megvolt, úgy 7-8 éves lehettem csak, persze fényképem sincs róla :(
Nemrég hallottam egy izgalmas (és persze megszűnt) vágányelrendezésről. A 14-es villamos régi istvántelki hurokvágányának a torkolata a Rózsa u.-Ősz u.-nál elég szűk volt, és a villamos csak úgy tudott jobbra bekanyarodni a Rózsa u.-ba, hogy előtte félig keresztezte a szembejövő vágányt (amikor a sín behúzódott az út közepére, a nagyobb ív elérése végett). Tehát nemcsak a két űrszelvény került fedésbe, hanem az egyik sín oda-vissza keresztezte a másikat. Na, ezt elég zagyván írtam le, de értitek? Fényjelzővel biztosították, de arra szerintem csak rendkívüli esetekben lehetett szükség. Valakinek esetleg van fotó a helyszínről, cáfolat, vagy megerősítés?
Ha arra járok, én is szoktam látni a dugig 14-es buszt. Megértem az embereket. Minek átszállni hideg, szakadt klozettre, ha van meleg busz. Közvetlenül a Kosztolányira, meg Kelenföld vkp.-ba. Szóval csak azt akarom mondani, hogy kicsit kijjebb menve és menetidőt csökkentve a villamos kellemesebb lehetne. Pont a 100 éves évforduló után láttam, hogy amint megjött a 3-as busz, rögtön rohantak át a villamosról.
Amit nemértek: miért ragaszkodnak a kitérőhöz?
Ott az a 3 megálló egy zsák emberrel /arrafelé lakom, láttam hajnalban, hogy az első villamos A forgalmi telep felől hajnalban egy garázsbóljövő 18-as, sok utassal, ott ahol menetrend szerint nem is jár!!!, persze lehet, hogy változott, már régen láttam.../
Budafokon ott a 3-as, párhuzamnak, utána Albertfalvától a 18-as, közte semmi, a 14-es dugig: felejthető.
Amit teveznek, az nagyon lerontaná a Budafok- Albertfalva FELŐL érkezők közlekedését: 3 metró helyett csak 1-hez csatlakozna, jó a Battyhány felé a kapocs, de a Pesti ág is kellene, szerintem....mert Budafok felé úgyis elég lassú a közlekedés....ellenpélda: Észak-Buda: HÉV....
Arra gondoltam, hogy a Kandó-féle villamosításnál épp a veresegyházi vonal vezetékfelfüggesztése lehetett a minta, hiszen már tíz éve bevált. Ez magyarázhatja, hogy miért egyforma (majdnem) a három vezeték.
NZA, tényleg csúcsszuperek a képek!!! :)
Az a gyönyörű templom Rákospalotán a háttérben!!!
Az ördög tudja ezt az Istvántelki dolgot! Nekem az tűnt fel, hogy az alagi próbapálya vezetéke faoszlopokon van, a két fővágány között, a bal oldali vágány vezetékét meg rácsos vasoszlop tartja. Lehet, hogy nem egyidőben készült a három szál vezeték... Akkor pedig az lehetne a veresegyházi vezetéke, nem? Bár a Nyugatiban is voltak vasoszlopok (is)...
Általam látott tervek (4-es metróhoz kapcsolódóan): 9-es a Batthyra, 47 nincs, 18 Etelére, 19 nincs, 61 kitérőig, 49 nincs.
Gyakorlatilag a 41-es az elágazásig a 47 betétje. Aztán jön a 18-as. Egész szépen föl lehet építeni a járatkövetést. Más kérdés, hogy tartják-e, ill. teszik-e.
Betét átszerelés: gyakorlatilag mozgó tartalékként kezeled, és ez jó dolog. Akkor van baj, amikor baj van, tehát egy darab kiesik a vonalból. No, ekkor kell készen állni megfelelő visszafogási lehetőségekkel, meg buszokkal... Műszaki hiba, baleset mindig adódhat, így cikis lehet a dolog. A számítógép azért lehet jó, mert megcsinálja néhány mp. alatt azt, amit az irányító percek alatt sem.
nem vagyok szaki, de mint elefánt a porcelánboltban: :)
A betétjárat-végállomáson kiállhat a rossz, a betétet meg szépen átszámozzák nem betétre, vagy valahogy így...
Mégegy 5let:
a 18-as Alberfalva kitérőig megy. Onnan 3 megállóra van a "Budafok forgalmi telep" nevű elhagyott végállomás. A 3 megálló végig panellakás, valamint csatlakozás a 10-es, 141-es, 7A buszjáratokhoz és Budafok Albertfalva vasútállomáshoz. Emellett a 18-asok, /vagy csak egy részük???/ a forgalmi telepen alukálnak..
Azaz: Nem lehetne a 18-ast meghosszítani A Forgalmi Telepig???
NZA: kicsit rosszul lattám, azt hittem, hogy a kép jobb oldalán vágány van, meg keresztbe is megy valami visszafogó. Ha egyirányú, akkor vajon hol lehet?
A 62-es a Váci út belső részén, majdnem a Marx térnél áll, szemben a régi Westend-házzal. Azért áll a szedője fordítva (habár jobboldali közlekedés van, FVV a cégjelzése), mert a fejállomásról éppen indul vissza. A 62-es az '50-es évek végén a Lehel utcai villamosok betétjárata volt, azt hiszem a Gyöngyösi útig járt.
A 15-ös ehhez közel, a Lehel utca és Dózsa György utca sarkán áll, a D.Gy. úton, a Váci út felől jön, végállomásai Jászai Mari tér - Vágány utca. A sarkon álló földszintes ház a legjellemzőbb, ma is pontosan így néz ki. Én meg azon a sarkon nőttem fel...
Én is így gondolom a hosszú viszonylatok járatszervezését, de figyelembe kell venni a tartalékjármű-igényt, enek költségeit, meg a számítógépes szabályzás telepítési költségeit. Amúgy betétezéssel meg lehet oldani sok dolgot. A számítógép kb. úgy működhetne, mit a légiirányító. Megmondja, mit kell csinálni a járművezetőnek, de a járművet az embernek kell vezetnie, és minden helyzetben felülbírálhatja a gépet.
Hosszú villamosvonal:
Számítógépes forgalomszabályozással nem megoldható?
(azaz: minden tujába bele egy eccerű jelző, hogy hol jár, info be a központba, azt jönne az ajánlás, hogy milyen gyorsan menjen...vagy vátónál engedje el az x járatot..ha egy járat "nem szabályozott hely felől" jön, akkor a "szabályzott" vonalba becsatlakozás előtt pár megállóval már igazodhatna a rendszerhez)
hosszú vonal 2:
a 17-19 összekötésről sok szó esett, de mi lenne, ha /ÁLMODOZÓ MÓD ON/ a 17-est és az ex 9-est kötnék össze, meghosszabítva a Camponáig. Így lenne egy "budai eszak-déli tengely" Óbudától Budafokig../ÁLMODZÓ MÓD OFF/
/a Battyhány környékén állítólag: városképi okból nem mehet hosszú villamos, de ezt betétjáratokkal és szgépes forgalomszervezéssel megoldható lenne/