Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.13 0 0 120
Ez a jutaspusztai baleset az, ahol a talán Savoya? típusú ösöreg szállítógép a földhöz csapódott? Talán Bárczy? István még regényt is írt róla Vádindítvány címmel.
Előzmény: róna (114)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.13 0 0 119
Egyik barátom a második herendi baleset idején mozdonyvezetö volt Sv-n. Ö vitte ki a segélymenetet az esemény helyszínére az M62 092-vel. Elmondása szerint az egyik Bhv kocsi középen összecsukódott, mint egy bicska. Ezek után szerencse, hogy csak néhány halott volt!
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.13 0 0 118

Erröl a balesetröl (sem) tudok, sajnos!

 

Herenddel kapcsolatban köszönöm Neked és róna topiktársnak az információkat és természetesen várok minden további infót minden Magyarországon történt vasúti balesettel kapcsolatban.

Előzmény: Törölt nick (117)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 117

a két herendi katonai vasúti baleset előtt is volt egy valahol szabadbattyán és Lepsény köztt.

Az is kemény ügy volt.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 116

Az akkor ott szolgálatban lévő VKP , később, éveket dolgozott a pécsi vasútigazgatóság II.emeletén, mint igazgató.

Jó fej.

Előzmény: róna (113)
rg7 Creative Commons License 2005.03.13 0 0 115

mert akkoriban még éjszaka is komoly forgalom volt a 20-on.

 

Már most is, amióta van drót és mindennek arra kell mennie...

Előzmény: Törölt nick (112)
róna Creative Commons License 2005.03.13 0 0 114

 

És akkor a képek: a reptéri kanyar kezdeténél. Veszprémtől 2 km.

 

 

Ez ugyan itt OFF, de szintén Memento a katonákért, a Jutaspusztai 1944 es ejtőernyős katasztrófa emlékére álíttatott. Veszprémből először ez esik utba (1 km), majd a vöröskő emlékmű, mely békeidőben történt eseményre emlékeztet. 

Előzmény: róna (113)
róna Creative Commons License 2005.03.13 0 0 113

Sziasztok!

Foglalkoztatott engem is, hogy ennyire régen történt már ez a beleset? Mivel könnyű volt eldönteni, hát kitekertem a helyszínre, hogy meggyőződjek róla. Ha az emlékkőről a kicsinyítés miatt nehezen lenne olvasható: 1983 jan. 21.

Az emlékkövön 5 honvéd neve szerepel, valószínűleg, mert a többiek a kóházbaszállítás után hunytak el. Haláluk 10. évfordulójára emeltette a Bajtársi Egyesületek Országos Szövetsége.

A helyszín Veszprém állomáshoz kb 2 km -re taláható, (a reptéri kanyar eleje), itt érték utól az elszabadult vagonok a kb 30-40 km/ó sebességgel a a bejárati jelzőhöz közeledő ....sz vonatot. A vonat az előjelzőn villogó sárgát, a bejárati jelzőn kettő sárga fényt kapott. Kommunikációs lehetőség a mozdonyvezetővel nem volt. A vonat is azért állt meg, mert a végén lévő kocsik a ráfutástól siklottak és sérültek, tehát a levegő elment.

Herenden az előzményekről ahogy én tudom. A fent említett tehervonat elhaladása után a rakodást végző tartalékmozdonnyal a katonai szállítmány összezárása megtörtént. Tolatócsapat: vonali vonatkísérők, a helyszínt jól ismerték. (Honállomásukat ne emlegessük). Már kb 10. napja tartott a gyakorlat, folyamatos rakodás, ügyeleti szolgálat stb.

A szállítmány Veszprém felé ment , a személykocsik fűtése miatt a mozdony után kellett besorolva lenniük. Vonatgép még nem volt. Az utolsó megrakott egységet kellett rátolni a vonat végére. Ez történt meg az emlegetett vonat kihaladása után, csak sajna úgy, hogy az egész szerelvényt meg kellett mozdítani, a személykocsik viszont nem voltak hozákapcsolva a pőrekocsikhoz, és sem kézifék nem volt behúzva, sem rögzítő saru nem volt.  A következmény, ahogy leírtad.

Herenden a személyzet 1 fő fszt. A tolatócsapt 1+1. Néhány éve lett bevezetve a kocsik állóhelyzetben való összekapcsolása, amiből annyi már jól ment, hogy az egymásra tolt kocsicsoportot az összetolás után kell majd összekapcsolni. Az már sajna nem, hogy az első kocsicsoporton a kézifék legyen behuzva. Ergo a tolatócsapat nagyot hibázott.

A fszt. kb egy hétig élt abban a tévhítben, hogy nem követett el hibát, de végül az F2 ut.ban fel leltek egy rendelkezést, miszerint egyközpontos állomáson egy fő kocsirendezőnek a páros féksarut ki kell vinni a tolatással ellentétes oldalra, és ott őrízni, hogy a kezdődő megfutamodást megakadályozza.

Végülis a fszt. és a kocsirendezők egyetemlegesen kb. azonos időt töltöttek a BV intézményekben.

Az itt sem volt elegendő mentség, hogy az adott létszám a munka biztonságos elvégzéséhez alig alig volt elegendő.  

Előzmény: Törölt nick (112)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 112

......Bárdos Imre :....".........Természetesen az is érdekel, mert arról szinte csak annyit tudok, hogy volt......."

 

 

traficc :

 

Akkor egyelőre csak fejből..................majd pontosítom adatokkal.

 

1981 egyik decemberi napján, véget ért a Bakonyban a minden évben szokásos "mirelit" hadgyakorlat.

Ez az augusztusi bevonulók első alap, és az az évben februárban bevonultak kötelék gyakorlata volt.

 

ilyenkor kb. 10-20 000 katonát vagoníroztak be kb. 5-10 nap alatt, szana meg szét, hazafelé.

Herend, Öskúű, Várpalota, Uzsa, Zalahaláp, stb  állomásokon.

 

Ebben az időben,  NAPONTA 12-18 !!! katonavonat közlekedett Magyarországon + kb. 15-20 katonai szállítmány.

 

a katona vonatok és a katonai szállítmányok kb. 60-80%-a vot magyar.

 

Vissza Herendre.

 

Rakodott az egyik alföldi alakulat. Talán Baja ???

Mindegy ,majd rákérdezek.

Igen ám de mínusz 15 fok volt odakinn.

A rakodást este 18 után kezdték és kb. 02,00 körül tervezték befejezni.

 

A zászlóaljak az előre megalkotott rakodási tervnek megfelelően rakodtak, elég gyakorlottan hisz évente minimum kétszer csinálták oda-vissza.

 

Az egyik zászlóalj előbb lett kész a másik később.

 

A szabály szerint amelyik előbb van készen, az levonul a rakodóról és várakozik, szerelvényét kihúzzák tároló vágányra, ott összezárják a személyzeti kocsikkal, Bhv vagy Bak, mert a legénységet szállító kocsiknak mindíg középen kell lenniük.., és ott vár a szerelvény RÉSZLET, amig a szerelvény többi része el nem készül.

 

Amikor az is elkészül, akkor az egész szerelvény összezár, fékpróba és akkor ad engedélyt a szállítmány parancsnok a zászlóalj parancsnokknak a beszállításra.

 

Addig a katonák a leendő személykocsijaiktól ( amik tőlük 20 méterre várakoznak egy tároló vágányon) nem messze ÁLLNAK, beszélgetnek, fagyoskodnak, akármit csinálnak.

 

S itt szólt közbe a POLITIKA:

 

A politikai tisztek a baleset előt két évvel egy hasonlóan hideg gyakorlaton megsajnálták szegény bakákat, és átnyúlva a Katonai Közlekedési szolgálat feje felett, meghágva a Közl/107-es utasítást mely egyaránt kötelező katonára és vasutasra, engedélyezték, hogy a már berakodott katonák ne álljanak még két órát a hidegben éjszaka a rakodó mellett, hanem beülhessenek a szerintük meleg vasúti személykocsikban.

.......( amiket nem fűtöt semmi, de kétségkívül melegebb és védettebb volt ott ülni mint mínusz 15 fokban állni, a  rámpa mellett toporogni.)........

 

Itt is így történt.

 

A rakodással már végzettek, beültek, ott 10 percen belül elaludt mindenki ( kb. 80-100 fő) a rendelkezésükre és a később végző társaik rendelkezésére előkészített 3 db Bhv vagy Bak kocsiba.

Azon nyomban elaludt mind a 100 fő, mert annak idején még olyan hadgyakorlatok voltak, hogy az előző 10 napban nem aludtak összesen 50 órát !!

......( ezt hosszan tárgyalja/taglalja a bírósági jkv is.)........

 

Tehát a sokadik vágányon állt egy félkész szerelvény.

A sokadiktól még kijjebb a sokadik plusz egy vágányon állt a három Bhv benne elájult 100 bakával.

A Bhv kocsikat az álomáson még rakodóktól, eltakarta saját maguk álltal már berakott, félkész, szerelvény részlet.

 

 

Az állmás előtti rakodókon pedig rakodott a következő zászlóalj.

Az állomáson dolgozott egy BoBo tolató feladattal, az átmenő fővágányon meg ment a forgalom, mert akkoriban még éjszaka is komoly forgalom volt a 20-on.

 

Így aztán senki sem vette észre, hogy a KITÁMASZTÁS  NÉKÜL, saru semmi, ék semmi,  álló 3 db Bhv elindult.

 

Elindult és kigurult az állomásról.

 

A kijáratnál szolgálatot teljesítő bakter észrevette és azonnal jelentett.

Vad telefonálás kezdődött Márkó és Veszprém felé.

 

Sajnos hiába.

 

A 3 db Bhv önsúly = ?????? talán 3x 25 tonna lehet ,,,?????? éés a 100 baka, talán 100x80 kiló = 8 tonna, összen 83 tonna szépen egyenletesen gyorsult.

 

A 100-ból kb. 15 en voltak ébren.

Sajnos az éjszakában e 15-ből egy se vette észre, hogy se mozdonyuk nincs, se összezárva nem voltak még Herenden, és a tervezett indulás ELŐTT már két órával mennek, .

Ketten jegyezték csak meg, hogy : .."...jól húzza a masiniszta mert megyünk de piszkosul......."

 

Ebből a kettőből ( mindkettő életben maradt) az egyik, több tanú szerint megjegyezte, hogy :......bassza meg fínomabban is vehetné a kanyarokat........"

 

 

Ugyanis a 3 db Bhv a 14 km-en amit megtett,  majdnem végig lejtőn  gurult.

Erős lejtőn.

 

Veszprém előtt már 130 km/h-val haladtak azon a kanyargós pályán.

 

Sajnos Veszprémben teljes üzem volt, sok sok tehervonat, plusz katonavonatok és így a Cell felől előzőleg megérkezett KŐ-szállító vonatot nem tudták fogadni, az a bejáton állt, várakozott.

 

Ebbe a kőszállító vonatba csapódott bele kb. 130 km/h sebességgel a 3 db Bhv kocsi.

 

9 katona a helyszínen meghalt, igen sokan megsérültek.

 

A közelben lévő orosz katonai laktanyában - szerencsénkre - éppen HKSZ ellenőrzést tartottak, a mi gyakorlatunktól teljesen függetlenül, s így 15 percen belül egy teljes zászlóalj orosz katona, + a laktanyájuk teljes orvosi kara a hellyszínen volt, és mentett.

 

Adatok nélkül ennyi megy fejből.

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (110)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.13 0 0 111

Azt az egyet nem látom itt írva, hogy V43 1363-at és a mögötte futó kocsit a baleset után Isaszeg állomásra húzták. A 13-as hozzászólásomban tettem is be róla képet, melyen Isaszeg állomáson áll a sérült Gép a személykocsival.

Előzmény: rg7 (107)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.13 0 0 110
Természetesen az is érdekel, mert arról szinte csak annyit tudok, hogy volt! Csak most az 1961-1970 közötti idöszak frissítését csinálom, így került képbe az elsö herendi baleset. Köszi a nyomozást!
Előzmény: Törölt nick (109)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.13 0 0 109

Miért nem a második herendi balhéról kérdezel, arról majdnem mindent tudok..........:-(((

 

De nyomozok tovább.

 

Előzmény: Bárdos Imre (104)
rg7 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 108
Egyébként az illető MÁV-os volt. Egy tárgyalásra utazott Miskolcra az akkori gépész vezérkar kíséretében.
Előzmény: sínbohóc (106)
rg7 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 107

A DC++-n találtam:

 

 

IC 500 számú vonat ütközése különleges közúti járműszerelvénnyel Isaszeg – Pécel állomások között az AS 276 számú fény– és félsorompós útátjáróban 2002. december 19-én 7 óra 25 perckor.

 

2002. december 19-én 7 óra 25 perckor az IC 500 számú vonat Pécel – Isaszeg állomások között a jobb vágányon közlekedve, az AS 276 számú fény- és félsorompónál ütközött, az útátjáróban előzőleg elakadt különleges közúti járműszerelvénnyel.

 

A főmozdonyirányító a baleset bejelentését követően a szakszolgálatok baleseti helyreállító egységeit riasztotta (600-as daru Rákos, Pft Hatvan, Bp. Terézvárosi, Biztber, VVF. Hatvan, Budapest).

Helyszínre megérkezve, áttekintve a helyzetet, a sérült járművek állapotát 8 óra 12 perckor rendelkeztek a szolnoki 1000-es daru riasztásáról is.

A balesetben a vonat mozdonyvezetője súlyosan, a vezetőjegyvizsgáló és a jegyvizsgáló valamint az utasok közül 6 fő könnyebben megsérült.

 

 

Sérülések a pályában, járművekben.


Az ütközés következtében siklott és a bal vágány űrszelvényébe sodródott a vonat mozdonya, valamint a vonat első és második kocsija.

A személyszállító kocsik a mozdonyról leszakadtak.

A közúti járműszerelvény a második kocsi menetirány szerinti első forgóváza alatt volt.

A járműszerelvény megrongálta a fény– félsorompó készülékeit.

A jobb vágány mellett 3 db., a bal vágány mellett 1 db. felsővezeték tartóoszlopot a járműszerelvény, valamint a közúti rakomány leeső nagyobb darabjai kidöntött.

A vasúti pálya kb. 300 méter hosszban rongálódott. Az útátjáró után kb. 10 méterre a jobb sínszál elszakadt.


A jobb vágány melletti felsővezeték tartóoszlopokon elhelyezett optikai kábel sérült.

 

Keletkezett kár


A személykocsikban kb. 300 millió Ft.,
a felsővezetékben, az optikai kábelben 7,8 millió Ft.,
a biztosítóberendezésben 1,9 millió Ft.,
a pályában 12 millió Ft. kár keletkezett.

A PANTEL közel 2,3 millió Ft. kötbér megfizetését igényli a MÁV Rt.-től.

A közúti járműszerelvényben 250 millió Ft. a kár.

Baleseti helyreállító egységek összköltsége 15,5 millió Ft.


Helyreállítás


A szakszolgálatok helyreállítás vezetői a helyreállításhoz szükséges anyagokra, eszközökre, létszám biztosítására az intézkedéseket megtették (felsővezeték tartóoszlop, szerkezeti elemek, betonaljak, sínmezők, zúzottkő, fénysorompó alkatrészek, pályamunkások, stb.).

9 órakor a felsővezeték – jobb és bal vágány – leföldelve (a felsővezetéki sérülések következtében a felsővezeték feszültség alatt nem tartható).

A nyerges vontató lekapcsolása a trélerről (Tűzoltóság, tulajdonos).

Az első második kocsi szétakasztása, a trélerről a második kocsi forgóvázának kerekeit akadályozó vasszerkezeti elemek levágása.

A második kocsi forgóvázának lehúzása a közúti járműről.

A vonat alatt a síntörés ideiglenes rögzítése, 3 db. kocsi visszahúzása Pécel állomásra.

Jobb vágány felsővezeték áthúzása a bal vágány felsővezeték tartó oszlopaihoz.

A járműszerelvény kiemelése a vasúti pályáról kettő daru közreműködésével (Tűzoltóság 50 t-s, ÉDÁSz 25t-s közúti daruval).

A bal vágány mellett lévő közúti rakomány darabjainak űrszelvényből történő eltávolítása.

A bal vágány, majd a jobb vágány mellett a szükséges oszlophelyek markolóval történő kialakítása. A helyszínre szállított felsővezeték tartóoszlopok beállítása.
A sérült oszlopok eltávolítása.

Szolnoki 1000-es daru helyszínre érkezése (12,40), a V43-as emelése Lukas berendezéssel, a bal vágány felé az űrszelvény biztosítása mindenekelőtt.
(alállomási motor nem tud elhaladni)

A mozdony 19 óra 25 perckor került vágányra. (Nehézség: korszerűsített forgóvázat még nem emeltek, a forgóváz hidraulikus elemeinek leszerelése nem egyszerű feladat volt, sínre helyezés után a fékfüggvasakat, egyéb elemeket el kellett távolítani a futóképessé tételhez.)

VVF. Hatvan alállomási motor a bal vágányon a daruzáshoz elhúzza a felsővezetéket.

A 600-as daru (amely már a bal vágányon korábban a helyszínre érkezett) célszerűségből először az egy forgóvázzal siklott személykocsi beemelését végezte el. (Nehézség: a kiépítésnél, megsüllyedt az aláépítés, ívviszony, vízelvezető árok miatt keskeny padka, a személykocsi forgóváz igazítása a sínre helyezés előtt).
A kocsi Pécel állomásra visszahúzva.

A másik kocsi beemelésével 19 óra 5 percre végeztek. (Nehézség: a kocsiról leszakadt alkatrészek eltávolítása a megemelés után, a forgóvázak igazítása a sínre helyezés előtt).

A 600-as daru visszazárása, menetkész állapotba összezárás, visszaérkezés Pécel állomásra (21 óra 25 perc).

A jobb vágányon a siklott kocsi Pécel állomásra történt visszahúzása után megkezdődött a pálya helyreállítása.

22,30 – 1,10 a bal vágány felsővezetékének helyre állítása.

Bal vágányról anyagolás a jobb vágányra.

A bal vágány a forgalomnak 4 óra 20 perckor visszaadva.

Jobb vágányon a pályaépítése, anyagolás, aláverés 17 óra 40 percig.

Jobb vágányon felsővezeték szerelése 21 óra 40 percig.

A jobb vágány a forgalomnak 21 óra 45 perckor visszaadva.

 

Zavartatás


Pécel – Isaszeg állomás között bal vágány december 20-án 4 óra 10-ig, a jobb vágány 21 óra 45-ig volt elzárva.

Lassúmenet: bal vágányon 40 km/h technológiai lassújel a jobb vágány átadásáig, azután 80 km/h, a jobb vágányon 40 km/h került bevezetésre.

Az AS 276 számú átjáró a közúti forgalomnak december 20-án 12 órakor átadva, a fény– félsorompó helyreállítva 19 óra 40 perckor.

 

Összefoglaló


A bal vágányon mintegy 21 órás vágányzár vált szükségessé a helyreállítási munkálatokhoz.
Ezen idők alatt a vonatforgalom kerülő útirányon, jelentős késésekkel került lebonyolításra, a helyi forgalomban autóbuszos közlekedés volt.

A jobb vágány a baleset következtében közel 40 óráig volt kizárva a forgalomból.

A helyszíni tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy a Katasztrófavédelem eszközei vasúti balesetek kárfelszámolására nem alkalmasak. Mindenképpen szükséges továbbra is a vasúti helyreállító eszközök rendszerben tartása, fejlesztése.

A vasúti daruk új generációjának megjelenésével, a hidraulikusan kitolható gémű daru rendszerbe állításával a helyreállítási idő jelentősen lecsökken. A daru munkálataihoz nem minden esetben szükséges a felsővezeték megbontása. A siklott járművek sínre helyezése gyorsabban végezhető el.

Előzmény: Hentes2 (105)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.12 0 0 106

. Az az igazság, hogy az anyatopicot nem szoktam olvasni, mert csak ez általam kiemelt topikok végignézése is két órát vesz igénybe naponta

 

Erre találták ki a keresőt :-))))

 

 

 

 

rg7

válasz | megnéz | könyvjelző 2002.12.20 09:38:26 (64008)

Sajnos...

Meghalt az isaszegi baleset egyik sérültje

2002. december 20., péntek, 8:50


Csütörtök este a munkahelyén lett rosszul egy férfi, aki tegnap reggel azzal a vonattal utazott Budapestről, amelyik balesetet szenvedett Isaszegnél. A férfihez kiérkező mentők már nem tudták megmenteni az életét. Az elsődleges orvosi feltételezések szerint a férfi halála összefüggésbe hozható a vonatbaleset során elszenvedett sérülésével.

Tegnap este miskolci munkahelyén rosszul lett egy 46 éves férfi, aki tegnap reggel azzal a vonattal utazott Budapestről, amelyik balesetet szenvedett Isaszegnél. Mire a mentők kiérkeztek, már nem tudták megmenteni életét - olvasható az ORFK honlapján.

A férfi a baleset során megütötte mellkasát, amit a délelőtt folyamán fájlalt is, de nem akart orvoshoz menni. Az elsődleges orvosi feltételezések szerint a férfi halála összefüggésbe hozható a vonatbaleset során elszenvedett sérülésével. A halál pontos okát az igazságügyi orvosi boncolás során állapítják meg a szakértők.

A csütörtök reggeli InterCity Pécel és Isaszeg között egy nyílt vonali vasúti átjáróban ütközött egy kamionnal, amely mögé egy kombájnt szállító tréler volt kapcsolva. A vonat maga alá gyűrte a trélert, majd a mozdony és az utána következő két kocsi kisiklott. A kamion beszorult a második személyvagon alá, rakományával együtt teljesen megsemmisült. Csütörtökön kilenc könnyebb sérültről érkezett jelentés, közülük hat embert az Országos Baleseti Intézetbe szállítottak kivizsgálásra.

[origo]

Előzmény: Hentes2 (105)
Hentes2 Creative Commons License 2005.03.12 0 0 105

Köszi a választ!

 

Elnézést, hogy olyat kérdzetem amiről már volt kétszát hozzászólás egy másik topicban. Az az igazság, hogy az anyatopicot nem szoktam olvasni, mert csak ez általam kiemelt topikok végignézése is két órát vesz igénybe naponta. Ezen felül már nem van időm az amúgy is zsúfolt és pergő Anyatopic olvasására is.

 

Tudnál nekem arról a balesteről információt szerezni, melyben egy vadiúj John Deree kombájnt szállító speciális trélert "ugrott" át egy InerCity?

Téli idő volt, mert a szállító kamion elakadt az átjáróban a jégen. Kb 4 évvel ezelőtt.

Ott kis kétszázmilliós kár volt, egy halálos áldozattal. Az egyik utas a baleset következtében a vagonban elesett és látszólag semmi baja nem esett, de másnap otthon rosszul lett és belső sérülések miatt meghalt.

 

Köszönet: Hentes.

 

Előzmény: Törölt nick (95)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.12 0 0 104
Akkor lehet, hogy elírták az alakulat számát? Ugyanis harckocsikkal rakott szerelvény volt, ha minden igaz Hajmáskérröl tartott Lentibe. Minden esetre köszönöm az eddigi nyomozásodat is!
Előzmény: Törölt nick (103)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.12 0 0 103

Annyit már kinyomoztam múltkori - hasonló - kérdésedre, hogy műszaki alakulat volt.

Ez lehetet.

- Ercsi,

- Szentes,

- Csongrád,

- Szeged,

- Győr.

- ?????????

 

akkoriban volt 8 hadosztályunk, mindegyiknek 1-1 mű.ezrede + a hds. közvetlenek.

Kb. 10 alakulat jöhet szóba.

Előzmény: Bárdos Imre (97)
félkéz kontra Creative Commons License 2005.03.12 0 0 102

"sajnos az index nem engedi a hosszú topic neveket"

 

Az lenne a jó ha Neked a rövidet sem engedné!

Előzmény: hkv (101)
hkv Creative Commons License 2005.03.12 0 0 101
Igen sajnos az index nem engedi a hosszú topic neveket, erre a nyitás után rá is jöttem.
Előzmény: sínbohóc (100)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.12 0 0 100
Bár a Balasetek helyett tényleg jobb lenne a Balesetek :-)))
Előzmény: sínbohóc (99)
sínbohóc Creative Commons License 2005.03.12 0 0 99
A teljes cím: Balasetek a magyar vasút történelmében és jelenében  de az index úgy látszik ennyi karakter nem támogat.
Előzmény: mozdi (98)
mozdi Creative Commons License 2005.03.12 0 0 98

Sziasztok!

 

Mivel már rég voltam erre, most találtam ezt a topicot! Nagyon jó! Rengeteg érdekes info van itt!

 

Én ezt a régebbi balesetet idézném fel:

1999. június 04. - Badacsonylábdihegy

M61.004 pályaszámú mozdony személyvonattal a hátán, röviddel Badacsonylábdihegyről történő indulása után a pályára dőlt fának ütközött és kisiklott. Részletek: A vonat az igencsak baljós időben 16 óra 52 perckor indult Keszthely állomásról. Badacsonytördemic-Szigliget állomás után eleredt az eső, és hirtelen nagy vihar következett. Badacsonylábdihegy megállóhely elhagyása után nem sokkal a mozdonyvezető elmondása szerint zöld foltokat látott, ami egyébként egy 104 cm átmérőjű fatörzs volt. Azonnal vészfékezni kezdett, de a baleset elkerülhetetlen volt: a vonat 78 km/h-s sebességgel nekiütközött a fának, néhány méterig még tolta azt, majd a mozdony felágaskodott és 120 fokos fordulatot téve a 71-es főút mellé zuhant. A mozdonyvezető könnyebb sérülésekkel megúszta a balesetet, az utasok közül senki sem sérült meg, azonban több kocsi siklott és kettő az oldalára is dőlt.

Forrás: az adatok több helyről összegyűjtve, a szöveget én írtam!

 

 

Ui: A topic címében van egy fölösleges "é" betű, ki kéne javíttatni a modival!

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.12 0 0 97
Ha már katonavonat: Nincs valakinek ötlete arr, melyik alakulatot takarta az MN 6783? Az ezt az alakulatot szállító katonavonatba ütközött bele a pesti gyors 1969-ben Herenden.
Előzmény: Törölt nick (96)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.12 0 0 96

Ennek ketős oka van :

 

1./

akkoriban még dívott ( ilyenkor ez azt jelenti, hogy kötelező volt) a rendőrségnél az a zemlélet, hogy nálunk bajok/balesetek nem történnek, csak minden nagyon szép, jó, ........stb.

 

tehát tömegbalset NINCS.

Punktum.

 

Amikor mégis történt ilyen, akkor a közlekedési rendőrség értesítésre a belső karhatalom ( ez sorozott kiskatonákatjelentet csak NEM a hadsereg részei voltak hanem a BM alakulatai) egységeit, akik hermetikusan lezárták a teljes környéket.

 

Ennek lett olyan - sajnálatos - következménye, hogy mivel az emberek nem tudták a valót, a fantáziájukat hívták segítségül.

például a mendei balhéhoz - tévedésből - két helyről, közonti katasztrófa központ és az Új köztemetőtől is kiszállítottak 40-40 db koporsót, s az emberek azt híresztelték, hogy nem 36 halott volt, mint a hivatalos jelentésekben, hanem legalább 100 hisz saját szemével látta azt a rengeteg koporsót.

 

A mendei balhé után 1-2 évvel, egy akkoriban népszerű (élő) TV fórumban az egyik riporter rákérdezett az ország első számú vezetőjénél erre a titkolódzás okára.?

Ő mondta, hogy felesleges a titkolódzás és csak sületlenségeket szül.

 

ennek lett következménye, hogy a helvéciai balhé volt az első, s azóta mindegyik, amit tokkal-vonóval megírt a sajtó.

Még a katonavonatok baleseteit is.

 

 

2./

Másik ok.

Amit Te mlítettél, azok "házon belüli" vasutas balesetek.

A PFT-s pályabejárók, az ilyen események helyszínén emelt civil kereszteket eltávolították, ne emlékeztesse már az utasokat arra, hogy mi történt ott, régebben.

A további években bekövetkezett, több, autóbusz+vonat tömegszerencsétlenségnél felállított civil kereszteket, általában NEM távolították el. 

Itt 99%-ba a buszvezetők voltak a hibásak.

 

Nézd meg Kutason van e kereszt ?

 

Előzmény: Ifjuindy (94)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.12 0 0 95

Ilyenkor menj át az anyatopicba, klikkelj az adott ( általad kereset ) időpontra és még a mozdonyvezető fütyi hosszát is megtalálod.

 

amit Te kérdezel, aról kb. 200 hozzászólás szól(t.)

 

A verebek azt csiripelik, hogy a többszáz millió forintos kárral járó esemény bekövetkeztének egyik fő oka, volt, hogy a frissn szolgálatra jelentkezett, (második vonat) mozdonyvezetőjének alkoholjában, találtak némi vért is.

 

 

Előzmény: Hentes2 (84)
Ifjuindy Creative Commons License 2005.03.11 0 0 94

Nekem az a furcsa, hogy sem a mendei, sem a paladicspusztai, sem az Obuda-Csaszarfurdoi baleset helyszinen semmi nem utal az ott tortentekre (kereszt, emlekmu stb).

Vagy 3 eve direkt kigyalogoltam Szolnokrol a 970-971-es szelvenyhez a valamikori paladicspusztai mh-hez (mostani A-B elagazashoz) de az eg egy adta vilagon semmi nyoma a dolognak, holott nagyon sokan haltak meg ott es annyira meg nem tortent regen a dolog, ergo hozzatartozok meg elnek.

Pusztaszentistvannal szinten nem lattam semmit. 

Bárdos Imre Creative Commons License 2005.03.10 0 0 93
2000.07.22-én egy keszthelyi pékség Ford Transitját gázolta el a Bz 382 Alsógyenes mh.-nél.  A Fordból és 25 éves vezetöjéböl nem sok maradt.
Előzmény: Hentes2 (90)
Siemens113 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 92
köszi a választ nagyon homályos emlékeim voltak cak ezzel ez esettel kapcsolatosan

pontosan csak annyira emlékeztem hogy balesete volt azon a napon a 701 nek és erre is csak ezért mert csoporttársaimmal együtt ezzel a vonattal szerettünk volna hazautazni csak aztán még akadt egy kis dolgunk /és végül csak másnap reggel mentünk/

egyébként hallottam hogy azt a napot sokan fekete napnak tartják mert /megint nem biztos hogy jól melékszem/ de azt hiszem 3 baleset is történt az nap

ic 500

ic 701 és még valami volt


válszt köszi
Előzmény: 1047 005-2 (80)
Hentes2 Creative Commons License 2005.03.10 0 0 90

Van még néhány képem ugyaninnen.

Aki még nem látta annak mutatom.

Szöveget legyetek szívesek tenni hozzá. Érdekelnek a részletek.

Üdv: Hentes.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!