Csak összehasonlításként. Nekem egy 25-50-es Grundfos van hagyományos, 1.-es fokozaton, egy 5/4-es ESBE 60 fokos van mellette. Ezzel lazán tudja a delta t=20-at, ha megerőltetem magam, akkor a 30-t is ki tudnám csikarni belőle (90 fokos előremenő).
Tehát 60 fokos visszatérőt kever és az előremenő ha akarom (megemelem a kazán teljesítményt a pillangóval és a primér levegővel) nehézség nélkül 85 fokos vizet készít. De mivel csak 210-240-re állítom a füstgázomat, és a lakásba elég a 60 fokos víz (a VTA lekeveri) így átlag 75 fokos előremenővel járatom.
akkor a szivattyut is csereljem ki kisebbre? alpha2 25-60 van. Nem ertek a szamolashoz es a kornyeken egyik szerelo sem, csak tapasztalati uton dolgoznak, de pufferes szerelest se igen csinaltak meg senkinek
A teljesítmény adott 25 kW. Adott teljesítmény mellett dt 10 és 20 esetén a kazán ellenállása adott, ehhez a rendszer ellenállást kell hozzáadni és egy keverő szelepét (ez a rendszer ellenállásával egyenlő) ami a 60C visszatérőt biztosítja. És máris van egy ellenállásod tömegárammal. :-)
mekkorara csereljem a patront? most 60fokos van benn, de igy egy lepesben nem tud 70-72nel nagyobb eloremenot csinalni a kazan, csak amikor a puffer alja melegedik. Kisebbet nemigen akarok szerintem mert akkor a kazan vedelemnek lottek, maradna tehet a 2es fokozat es a nagyobb patron, de mekkora?
A regi kazannal ami egy sime solida 6tagos volt jol mukodott 1es fokozaton 80fokos eloremenot tartva, az uj kazanban viszont 1es fokozaton felmegy 90fok fole a viz es leallitja a ventillatort a vigas 25LS. A kazan leirasaban nem talalok semmi olyat hogy mekkora szivattyu kell es semmi ilyesmit ami alapjan lehetne szamolgatni :(
Kazánköri szivattyú kapcsolása (csőtermo helyett), ill hőmegfutás ellen, valamint puffer felsőhőmérséklet. Pt100-at hol lehet kapni jó áron (az nincs az árban sajna)
Nem véletlenül papolok folyamatosan a tervezés fontosságáról.
Ebben egyetértek!
Kazán tömegáramát a teljesítménye határozza meg. Ezt a legtöbb helyen le is írják, de jobb helyeken a kazán ellenállása szerepel, és ebből meghatározható a szivattyú nagysága. Tény és való, hogy kazánkörbe állandó fordulatú szivattyút kell tenni a balesetek elkerülése végett. Sőt lehet, hogy még egy ESBE szelep sem ártana, ha a visszatérőben a minimális hőfokot nem tudjuk garantálni. Ez szintén a kazán gépkönyvében rögzítve van.
Az ESBE kiválasztását (itt nem az átmérő a lényeges, hanem a kv értéke) a fűtési rendszer tömegáramának és ellenállásának figyelembevételével kell megtenni.
Ha a szelepet leméretezzük akkor a szelep egy két mérettel kisebb mint az a cső ahová beépítésre kerül.
Szerintem is ezért érdemes megtervezni, mert a kísérletezés sokkal több kerül. Az hogy még többet is fogyaszt a kelleténél az már csak hab a tortán.
A kazánkörbe ne tegyetek változó tömegáramú beállítást.
Nem véletlenül papolok folyamatosan a tervezés fontosságáról. A kazángépkönyvekben, az ESBE katalógus lapjában és a szivattyúk gépkönyvében benne van, hogy mennyi kell.
A kazánhoz megvan, hogy mekkora teljesítményhez mekkora szivattyú kell, a szivattyúnál meg lehet nézni mekkora tömegáramot csinál, és ehhez kell egy ESBE-t választani.
Ha hozta a csőszerelő, összetaknyolta és csak be lett kapcsolva, akkor nem fogja tudni a kívánt paramétereket hozni.
Ilyenkor van az, hogy az egységeket cserélgetni kell. bollazolinál az ESBE patronját kell magasabb hőfokúra cserélni és akkor mehet az A2 2 hagyományos fokozaton. Ekkor már nem 75, hanem mondjuk 85 fok lesz az előremenő.
Vagy kisebb hőfukú patront venni és akkor mehet az A2 1 hagyományos fokozaton.
Próbáld meg esetleg PP2-ben, asszem az az Auto adapt után a második nyomás, a jobb oldalon a második vastagabb "pálcika" világít. A sima I-II-III-nál nekem is hasonló értékeket produkált, ebben a PP2-ben viszont 14-18 Watt között mocorog. Igaz fűtés körben, de hát egy próbát megér szerintem, ha már ez van beépítve.
Csak 60-as, legalább is az van ráírva , és ezt 30-40 közötti alsó pufferhőmérsékletnél tartja is. 40-45 körül már anyi meleget kever hozzá, hogy ez felmegy 65-re.
Nem irtam olyat, hogy auto modban hasznalom :) 1 csik az 5-6W es felforr a viz a kazanban, 2 csik az 28W es 70fok korul van az eloremeno nem megy feljebb amig az alja a puffernek nem lesz 50fok vagy nagyobb. A ketto kozti fokozat kellene de olyan nincs :)
UPS 25-50 a puffertöltőm, és a legkisebb 1-es fokozatban megy, a kazámon 30Kw-os viadrus. Fával én is nehezen küzdöm 75 fölé, azzal én is hasonlóakat tapasztalok. A fűtéskeringetőm az Alpha2, ott viszont a múltkor írt visszacsapó szelep csörömpölést úgy sikerült megoldanom, hogy az Auto adapt módból átkapcsoltam a PP2-be, így a 8-9 helyett 14-18 wattal nyomja, nem csörömpöl, hamarébb meleg van, nem megy annyit a szivattyú, pont. Marad így!
Nagyon sokszor leírtuk és kibeszéltük már, hogy puffertöltő szivattyúnak nem rakunk A2-t autoadapt módba. Csak kizárólag fix tömegárammal kötjük be. Egy csík két csík vagy három csík.
hanyason megy a puffer tolto szivattyud? Ha nekem 1esen megy akkor 5-6W ir az alpha2 es felforrralja a kazan a vizet, ha 2esre rakom akkor pedig 28W es 70-72-nel nem megy feljebb az eloremeno addig amig a pufi alja nem megy 50-60fok fole
A fűtés visszatérő meg a pufi alsó harmadába van bekötve. Most voltam megnézni, 80-as vizet ad a kazán, 62 fokot nyom a radiátorok felé, a pufi felső hőmérő meg közben 40-ről szép lassan felkúszott 70 fokra. :-)
csak abban különbözik, hogy a HMV/indirekt előremenő nem a puffer fölső T és a radiátorköri keverőszelep közé van bekötve(mint szakszeres rajzon) , hanem a kazán kilépője után rögtön egy T-vel.
A visszatérő ugyan oda van kötve mint a szakszeres rajzon.
Eddig a keringető után nem volt visszacsapó, csak manuális szivattyú indítás és csap nyitás/zárás.
Tegnap beapplikáltam egy rugós visszacsapót, oda ahova a rajz is mutatja- szivattyú után-.
Viszont ha nem megy a HMV szivattyú, a pufferköri szivattyú - 2-es fokozaton - is átkeringet valamennyi vizet a visszacsapón.
Egyszer csak azt vettem észre, hogy 74 fokos a HMV .....
Amúgy az indirekt beépített termosztátja határolná a max hőmérsékletet 65 fok körül.
Találkozott már valaki ilyennel ?
Még megpróbálok zárni a HMV kör csapjain, hátha...
a lakáshoz min 2 köböst raknák be,de a kazán nem igazán fogja bírni felfűteni pár óra alatt ( min 5 óra a saját és a többiek tapasztalata alapján, ebben lehet eltérés attól függően mennyit kér a felfűtés alatt a lakás ,mert az + teljesítményigény )
Megprobalom en is az atalakitast, nekem 28as rezcso van mindenhol es 1" esbe. A kazan szivattyu indulasa nalam is tiltja a gazkazant es indul a haz futes is ha keri a szobatermosztat.
Én a kazán előremenőt közvetlenül a puffer előtt ágaztattam el T-ben felfelé, onnét viszem a VTA372-höz, majd a fűtés keringetőhöz a melegvizet. A kazán előremenőm 6/4-es, a fűtés réz csöve a T utám már csak 22-es, az esbe 1"-os.
Kb fél órája gyújtottam be, most 87 fokos az előremenő, a T-elágból gyönyörűen kever 60-62 fokos vizet az esbe. Én annyit "hekkeltem" még gányoló vezérlésén, hogy ha elindul a vegyeskazi keringetője, akkor már elég meleg a víz fűteni is, így egy relé segítségével a gázkazántól "átveszem" a szobatermosztát jelét a fűtés keringetőre, ha a pufi még hideg. Ez begyújtás után 10-15 perccel már megtörténik automatikusan.
Szerintem inkább hőszigetelj ha van rá lehetőséged mert ahogy emelkednek a tüzelő árak úgy előbb-utóbb rá leszel úgyis kényszerítve és akkor a mostani nagyobb puffer beruházása kidobott pénz lesz.
Ebben, eltérően a magnetestől, nem kanyarodnak a csonkok a tartályon bellül. Így csak akkor lesz kimenő melegvized, ha a puffer teteje már meleg.
Kösd be T-vel, ehhez a pufferhez tényleg az kell.
Szerintem megy az külön hidrováltó nélkül is. A csőméretektől függ szerintem, hogy bezavar-e. De akinek van, majd megmondja pontosan. Ha jól emlékszem Alfato-nak van a faelgázban T-vel.
Csak érdekességként, ma 18:25-kor meggyújtottam a kazánban a tüzelőt, és a hidrováltóként bekötött pufferomból, már 18:40-kor 78 fokos víz ment a VTA szelephez a lakás felé. Nekem kunkorodik a cső a tartályban, azonnal ráküldi a kimenő csonkra. Ez a 15 perc is azért kellett, hogy a kazán elérje az üzemi hőfokját. ;-)
Olyan problemam van, hogy a rendszerem jelenleg ugy uzemel, hogy a kazan a pufferba a felso csatlakozon nyomja be a meleget es a tetejen veszem ki a radiatorokhoz es padolhoz ha szukseges. Viszont igy ha a puffer kiurul es fel akarom futeni, kozben pedig a haz is keri a meleget akkor nem megy eleg meleg a radiatorokba. A kazantol erkezo eleinte 70fokos vizet lehuti a pufferben levo 30fokos viz es kb 40fokos viz megy csak a radiatorokba :( A futeskori szivattyu is ki-be kapcsolgat, elindul mert melegedett a puffer, de par perc mulva le is all mert lehul a puffer a visszatero hideg viztol. A kazan altal termelt hot egybol ki is veszik szakaszonan a futes kori szivattyuk, raadasul nem is olyan meleget mint szeretnem. A 40fokos vizzel nem tudom a hazat sem kifuteni es a puffer sem telik meg sosem :( Ha kikapcsolom a szobatermosztatot akkor az 1500literes puffert felynomja a vigas 25LS 3-4ora alatt. Amikor a puffer teteje kb 60-70foknal jar akkor kapcsolom be a szomatermosztatot es ugy megy a haz futese es a puffer futese is, de addig a hazban nincs meleg :(
At szeretnem varialni a puffer bekotest T elagazasos modszerrel amit tobben irtak, hogy bevalt. Nem kell akkor hidrovaltot alkalmaznom? Mert igy a puffer volt a hidrovalto, anelkul pedig a kazan es futes szivattyuk egymasra dolgoznak. Vagy rosszul gondolom? Iagazabol nem a puffer hanem a haz futogetese a celom, de ugy veszem eszre, hogy most nem ugy mukodik. Azt szeretnem, hogy elso korben a hazat futse a kazan es ha mar nem kell a haznak a ho akkor a maradek menjen a pufferbe. A T elagazasos mosdszerrel a logikam szerint ez valosulna meg, csak a hidrovalto kerdes nem tiszta.