Keresés

Részletes keresés

Distván Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1859

Csütörtökön az Erlebniszug Neusiedler See-t nem 1014 hozza le egészen Pomogyig, mivel lesz az ünnepség?

 

Előzmény: Distván (1858)
Distván Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1858

OFF!

 

Köszönöm a leveledet! Sokat segítettél ismét!

 

Üdv

Pista

Előzmény: g8-s15 (1857)
g8-s15 Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1857

"átadták"

Annyira azért mégse. Van egy sajtótájékoztató, az újságírók meghallgatják az előadást, megnézik a bemutatót és leírnak minden hülyeséget.

 

"ezt a holmit még tényleg nem alkalmazzák"

Igen, mert a próbaüzem még nincs elrendelve+nincs kiképzett dolgozó.

Előzmény: Cheew (1853)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1856

A legtöbb vonatra mindíg van gép időben. Nem hiszem, hogy a TFB-vel fogják csinálni a fékpróbát, miközben ott áll a vonat gépe. Annek semmi értelme.

 

Tökéletesen egyet tudok veled érteni. De mint minden, valakinek ez is jó biznisz volt!

Előzmény: dzcsiga (1855)
dzcsiga Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1855
"A telepített fékpróbaberendezés is rádiós engedélyekre vár a rendezőben." Hiába. A legtöbb vonatra mindíg van gép időben. Nem hiszem, hogy a TFB-vel fogják csinálni a fékpróbát, miközben ott áll a vonat gépe. Annek semmi értelme.
Előzmény: Törölt nick (1854)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1854

Azért nem alkalmazzák, mert nincs meg sem a rádiós szakhatósági engedély, sem semmilyen utasítás nem ismeri a rádiótávirányítású őrültség fogalmát.

A telepített fékpróbaberendezés is rádiós engedélyekre vár a rendezőben.

Előzmény: Cheew (1853)
Cheew Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1853

 

Sziasztok!

 

Ha már szóbakerült a 306-os radio gaga-ás cucca:D Ma láttam tolatni 2 kocsirendezővel, úgyhogy ezt a holmit még tényleg nem alkalmazzák, ahhoz képest, hogy hivatalosan is átadták már. Csináltam egy képet a kikötött bikacsökről az elején:D

 

Üdv.

 

Mariazellerbahn Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1852
Talán a magyarok is kíváncsiak?

persze! Miért ne lennének?
Előzmény: v_peti (1829)
dzcsiga Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1851
Akkor mégis csak pályaszámk ezek a számok...
Előzmény: rg7 (1846)
1047 005-2 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1850
"Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik."

Attól,hogy KEK-077 rendszámú kocsim oldalára RB-01-07-et firkálok semmilyen értelemben sem lesz rendszám!
Előzmény: k.novotny (1848)
gumidani Creative Commons License 2006.05.22 0 0 1849
Az előbbi vitához szerényen hozzáfűznék egy nyelvtani fogalmat: szinonima.
k.novotny Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1848

bocsánat tényleg fővizsgát írtam, de hatóságira gondoltam, ezért elnézést kérek.

 

Sajnos ez a fővizsga irás többszőr is előfordult már nálam, pedig tényleg hatóságira gondolok e mozdonyok esetében.

 

De kénytelen vagyok mindig vissza emlékezni a 68-79 közötti időszakra amely a személykocsik átszámozásánál úgyanez a huzavonna történt meg.

 

Itt is ez lesz, a főfelügyelet hatósági vizsgát kér ezek a számok bevezetésére, (elhiszem és tudom, hogy elég alaptalan a követelése, hiszen csak egy adminisztrációs dolog lenne az egész, de ő csak igy tudja igazolni az adó fizető polgárok felé, hogy mekkora szükség van rá)

 

De szeretnélek emlékeztetni, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő személy illetve teherkocsiknál a kötelező bevezetési határidő az 68.01.01 volt, ezt a MÁV a személykocsik esetében csak úgy tudta teljesíteni, hogy már a 67-ben beszerzett kocsijait az új pályaszámrendszernek megfelelően szerezte be és a határidőre üzembe tudta állitani.

 

A belföldi személykocsiknál 70.10.31 volt az ajánlott határidő (tehát nem kötelezően), ezt odázta el a MÁV és a főfelügyelet párbaja 79-ig, amelynek kb 600-700 kocsi esett selejtezési áldozatul (természetesen ebben benne voltak olyan két tengelyes személykocsik is amelyeket már semmire sem lehetett használni, és csak a legszükségesebbeket számoztatta (vizsgáztatta le a MÁV), de komplett sorozat tünt el mint a 20-26 sorozat, amelyből összesen 6 darab menekült meg, a GySEV-hez való átadás miatt.

 

Most is ez lesz szerintem, egy hosszadalmas huzavona, amely oda fog vezetni, hogy bizonyos mozdonyok egy az egyben selejtre fognak kerülni.

 

Én ebben látom a problémát, sajnos tisztába vagyok vele, hogy ez szintén elfog húzodni egy pár évig a mozdonyok esetében is, végén pedig a salang az megkapja a kegyelemdőfést azaz a nagy "S"-t

 

Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik.

Előzmény: rg7 (1846)
BszHÉV Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1847
A tolatásvezető leeséséről megfeledkeztem.
Kényszerfékezés más okból is előfordulhat, ilyenkor is leesik a tolatásvezető (persze, más ok nyílván sokkal ritkábban fordul elő, mint a rádiókapcsolat megszakadása, illetve inkább egyéb hiba az irányító rendszerben)?
Előzmény: Vendégsín (1845)
rg7 Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1846

Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.

 

:)

Így van. Úgy tudom, hogy Te vagy az idősebb, ebből fakadóan a bölcsebb is, de hidd el nem hiába ragaszkodom ahhoz, amit leírtam. De ettől függetlenül továbbra is fújhatja mindenki a magáét...:)

 

A mozdonyoknak nincs fővizsgája, hanem főjavítása van. Egy jármű a főjavítás alkalmával sem kaphat csak úgy egyszerűen más (új) (fő)sorozatjelet. Ez utóbbihoz már hatósági engedély szükséges.

Mivel az általad is felsorolt járművek üzemeltetői a hatóságtól a jármű üzembehelyezési engedélyét újonnan igényelték (mostani üzemeltetőjüknél új beszerzésnek minősülnek), illetve a járműveket ezekre a pályaszámokra vizsgáztatták le: ezért láthatóak csak és kizárlóag 12 jegyű pályaszám rajtuk.

Előzmény: k.novotny (1844)
Vendégsín Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1845
...mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?

Ha megszakad és azonnal kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - német tapasztalat).
Ha megszakad és késleltetve üzemi fékez a mozdony, baj lehet (soká állnak meg).
Ha megszakad és késleltetve kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - soká állnak meg).

Tehát itt tegyen igazságot valaki - az érdekek pedig sokfélék.
Előzmény: BszHÉV (1843)
k.novotny Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1844

Kedves rg7

 

Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.

 

De ha megnézed a Hajdú Szergejeket, meg a volt M44-esét, azon nem szerepelnek már a régi pályaszámuk, evvel szemben csak az új, de 06.03.07-én fővizsgázott az ex: A25 045-ös, amely a Móvári Timföld-től került a DCM-hez az új pályaszáma pedig  95 55 4044 002-6 és szintén nincs rajta a régi, csak az új.

 

 

Előzmény: rg7 (1841)
BszHÉV Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1843
A rádiókapcsolatnak az előírások szerint az idő 90%-ában kell fennállnia. Ez a légiirányításban elégséges. Végülis mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?
Előzmény: Vendégsín (1835)
rg7 Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1842

Ezért 2040-232-nek kellene lennie!

 

Ha pályaszám lenne. De nem az.

Majd ha pályaszám lesz belőle, akkor rendeződik a dolog. Addig az egyéb céloknak meg tökéletesen megfelel.

Előzmény: dzcsiga (1636)
rg7 Creative Commons License 2006.05.21 0 0 1841

mig a mozdonyokat újból nem fővizsgáztatják

 

Mit nem csinálnak a mozdonyokkal?

 

amire természetesen pillanatnyilag nincs pénze a MÁV-nak

 

Ezt meg honnan veszed?

Már leírtam, hogy nem ez az ok.

Előzmény: k.novotny (1591)
Distván Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1840
Na ez jó volt!!! :)))))))))))))))))))))
Előzmény: cs1014 (1839)
cs1014 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1839
Norvég :-)
Előzmény: Szili_V43 330 (1833)
Distván Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1838
Nálunk ami nem gond az is gond. ;)
Előzmény: Vendégsín (1837)
Vendégsín Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1837
Nem ugyanaz a szituáció. Így a gondok - amik sok helyen nem gondok - nálunk azok lesznek.
Előzmény: Distván (1836)
Distván Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1836
Cs1014 nemhiába emlegette sógorék 2167-ét. Ugye hát ott is volt egy-két apró gond vele. Itt is lesz...
Előzmény: Vendégsín (1835)
Vendégsín Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1835
...egy ilyen rádiózavar miatt szépen elszökik a gép...

Az műszakilag kizárt, szabályos üzemeltetést - ami nem erőssége a cégnek és egyeseknek - feltételezve. Viszont a másodpercek kérdése (kapcsolat átmeneti kiesése) már most mgkérdőjelezi, hogy ebben az országban lesz-e valaha ilyen?
Előzmény: gmarc (1826)
Distván Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1834

A szokásos tolatós.

Előzmény: Szili_V43 330 (1833)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1833
Az milyen teher?
Előzmény: cs1014 (1831)
Distván Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1832
Gondolom te leszel majd rajta. :)
Előzmény: cs1014 (1831)
cs1014 Creative Commons License 2006.05.20 0 0 1831
Hétfőn lesz NSB teher.
dzcsiga Creative Commons License 2006.05.19 0 0 1830
Csak nem képzeled, hogy távirányítóval dolgozik?? Az jól el van zárva. Még a automata kapcsolókészűléket sem használhatják, fel van hajtva, és oda van kötve a korláthoz egy kötéllel, nehogy valaki véletlenűl használja. (Bár amúgy sem sok értelme lenne.)
Előzmény: Vendégsín (1825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!