Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
"A telepített fékpróbaberendezés is rádiós engedélyekre vár a rendezőben."
Hiába. A legtöbb vonatra mindíg van gép időben. Nem hiszem, hogy a TFB-vel fogják csinálni a fékpróbát, miközben ott áll a vonat gépe. Annek semmi értelme.
Ha már szóbakerült a 306-os radio gaga-ás cucca:D Ma láttam tolatni 2 kocsirendezővel, úgyhogy ezt a holmit még tényleg nem alkalmazzák, ahhoz képest, hogy hivatalosan is átadták már. Csináltam egy képet a kikötött bikacsökről az elején:D
"Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik."
Attól,hogy KEK-077 rendszámú kocsim oldalára RB-01-07-et firkálok semmilyen értelemben sem lesz rendszám!
bocsánat tényleg fővizsgát írtam, de hatóságira gondoltam, ezért elnézést kérek.
Sajnos ez a fővizsga irás többszőr is előfordult már nálam, pedig tényleg hatóságira gondolok e mozdonyok esetében.
De kénytelen vagyok mindig vissza emlékezni a 68-79 közötti időszakra amely a személykocsik átszámozásánál úgyanez a huzavonna történt meg.
Itt is ez lesz, a főfelügyelet hatósági vizsgát kér ezek a számok bevezetésére, (elhiszem és tudom, hogy elég alaptalan a követelése, hiszen csak egy adminisztrációs dolog lenne az egész, de ő csak igy tudja igazolni az adó fizető polgárok felé, hogy mekkora szükség van rá)
De szeretnélek emlékeztetni, hogy a nemzetközi forgalomban résztvevő személy illetve teherkocsiknál a kötelező bevezetési határidő az 68.01.01 volt, ezt a MÁV a személykocsik esetében csak úgy tudta teljesíteni, hogy már a 67-ben beszerzett kocsijait az új pályaszámrendszernek megfelelően szerezte be és a határidőre üzembe tudta állitani.
A belföldi személykocsiknál 70.10.31 volt az ajánlott határidő (tehát nem kötelezően), ezt odázta el a MÁV és a főfelügyelet párbaja 79-ig, amelynek kb 600-700 kocsi esett selejtezési áldozatul (természetesen ebben benne voltak olyan két tengelyes személykocsik is amelyeket már semmire sem lehetett használni, és csak a legszükségesebbeket számoztatta (vizsgáztatta le a MÁV), de komplett sorozat tünt el mint a 20-26 sorozat, amelyből összesen 6 darab menekült meg, a GySEV-hez való átadás miatt.
Most is ez lesz szerintem, egy hosszadalmas huzavona, amely oda fog vezetni, hogy bizonyos mozdonyok egy az egyben selejtre fognak kerülni.
Én ebben látom a problémát, sajnos tisztába vagyok vele, hogy ez szintén elfog húzodni egy pár évig a mozdonyok esetében is, végén pedig a salang az megkapja a kegyelemdőfést azaz a nagy "S"-t
Végezetül az, hogy ki hogyan nevezi ezeket a számokat az egy dolog, de tudomásul kell venni, hogy a pályaszám mint név azóta használatos mióta mozdony van, függetlenül attól, hogy valójában az első jegyek a sorozatszámok, mig a végén a sorszámaik vannak. Szerintem te is a gépkocsid számát mig élsz rendszámnak fogod nevezni, és nem úgy ahogy a BM adatfeldolgozásnál a belső dolgozók nevezik.
A tolatásvezető leeséséről megfeledkeztem. Kényszerfékezés más okból is előfordulhat, ilyenkor is leesik a tolatásvezető (persze, más ok nyílván sokkal ritkábban fordul elő, mint a rádiókapcsolat megszakadása, illetve inkább egyéb hiba az irányító rendszerben)?
Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.
:)
Így van. Úgy tudom, hogy Te vagy az idősebb, ebből fakadóan a bölcsebb is, de hidd el nem hiába ragaszkodom ahhoz, amit leírtam. De ettől függetlenül továbbra is fújhatja mindenki a magáét...:)
A mozdonyoknak nincs fővizsgája, hanem főjavítása van. Egy jármű a főjavítás alkalmával sem kaphat csak úgy egyszerűen más (új) (fő)sorozatjelet. Ez utóbbihoz már hatósági engedély szükséges.
Mivel az általad is felsorolt járművek üzemeltetői a hatóságtól a jármű üzembehelyezési engedélyét újonnan igényelték (mostani üzemeltetőjüknél új beszerzésnek minősülnek), illetve a járműveket ezekre a pályaszámokra vizsgáztatták le: ezért láthatóak csak és kizárlóag 12 jegyű pályaszám rajtuk.
...mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?
Ha megszakad és azonnal kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - német tapasztalat). Ha megszakad és késleltetve üzemi fékez a mozdony, baj lehet (soká állnak meg). Ha megszakad és késleltetve kényszerfékez a mozdony, baj lehet (tolatásvezető leesik - soká állnak meg).
Tehát itt tegyen igazságot valaki - az érdekek pedig sokfélék.
Úgy néz ki, hogy ez kettönk között örökös vitába fog fajulni, de nem baj te mondod a magadét, én meg az enyémet.
De ha megnézed a Hajdú Szergejeket, meg a volt M44-esét, azon nem szerepelnek már a régi pályaszámuk, evvel szemben csak az új, de 06.03.07-én fővizsgázott az ex: A25 045-ös, amely a Móvári Timföld-től került a DCM-hez az új pályaszáma pedig 95 55 4044 002-6 és szintén nincs rajta a régi, csak az új.
A rádiókapcsolatnak az előírások szerint az idő 90%-ában kell fennállnia. Ez a légiirányításban elégséges. Végülis mi baj származhat a rádiókapcsolat megszakadásából?
...egy ilyen rádiózavar miatt szépen elszökik a gép...
Az műszakilag kizárt, szabályos üzemeltetést - ami nem erőssége a cégnek és egyeseknek - feltételezve. Viszont a másodpercek kérdése (kapcsolat átmeneti kiesése) már most mgkérdőjelezi, hogy ebben az országban lesz-e valaha ilyen?
Csak nem képzeled, hogy távirányítóval dolgozik??
Az jól el van zárva.
Még a automata kapcsolókészűléket sem használhatják, fel van hajtva, és oda van kötve a korláthoz egy kötéllel, nehogy valaki véletlenűl használja. (Bár amúgy sem sok értelme lenne.)