Nagyon alapos felújítást kapott ez a nagykerekű. Én ilyesmibe ritkán fogok bele; hatalmas munka, rengeteg idő és rengeteg költség. S a végén meg sajnálom használni.
Az off-témákat itt nem vesszük szigorúan, főleg ha KGST SMKP témakörben marad. Nekem is van egy motorom, ami félig Babetta (félig meg Verhovina), meg egy másik, ami harmadrészt Babetta (meg Mustang meg Tomos).
Belinkeltél egy indavideót, s ott a feltöltőnél az állt, hogy Viliapu. Pár évvel ezelőtt a babetta fórumon emlegették ezt a nevet, pl. egy jawa stella felújításával kapcsolatban. Vagy tévednék?
Szóval. Amikor a membrános projektet csináltam, a henger beömlő nyílásán módosítottam egy kicsit: a perselyen az ablak most kb. akkora, mint az alumíniumon lévő nyílás (gyárilag ez utóbbi nagyobb, s ebbe jön a beömlő szűkítője). Mivel csak lefelé reszeltem, nem gondoltam, hogy a normál, nem-membrános működést befolyásolni fogja ez a max. 2mm. Pedig de, sőt annyira, hogy be sem indul.
Kicseréltem a tizenhatoson a hengert egy másikra és második rúgásra beindult. Persze kellett rajta finomítgatni. Az első indítgatásoknál mindig egy jól bevált k35-öst szerelek fel, s ha azzal jól indul és stabil az alapjárat, akkor cserélem le k60-asra. Ezzel most nehezebben indul, csak lezárt szívatóval és agyontöcskölve.
A kuplungkosarat is le kellett cserélni - egy gyári új ment rá, de ez is hibás volt (valószínűleg ugyanaz az éjszakás műszak gyártotta, mint a múltkori főtengelyt), picit más volt a fogak dőlésszöge, a kopásnyomokból egyértelműen kiderült, kicsit szorult a nagy fogaskeréknél és surrogó hangja volt. Szükség esetén használható, mert száz kilométer alatt jól összekopna, de most inkább lecseréltem másikra - nem az enyém a motor, csak talpraállításra van nálam, s átadáskor nem akarok magyarázkodni, hogy jó ez amúgy, csak surrog.
A villanyrendszert bekötöttem, a fékeket beállítottam. Még a gázbovdent kell megrövidíteni, mert lóg, aztán behangolni a motort és a tervek szerint a jövő hét végére el is készül mindkét motor.
Ma utolért a klasszikus Riga-érzés: Látszólag minden rendben van, de meg sem pöffen a tizenhatos. Majd holnap utánajárok. Mert olyan nincs, hogy egy Riga nem indul!
https://youtu.be/alrsq-WpWOE De jó visszanézni ezt a videót ...amikor rigákkal megtámadtuk Hajdúböszörményt és elfoglaltuk a Katonka család birtokát :)
Furcsák ezek a Riga tankok. Találkoztam több olyan Riga 4-es tankkal, amikben alig-alig volt rozsda. Valószínűnek tartom, hogy nem mindig sima biliacélt használtak a szovjet elvtársak. De persze azt is, mert lukacsosra korrodált Riga és főleg Verhovina tankhoz is volt szerencsém.