Keresés

Részletes keresés

suexID Creative Commons License 2010.01.18 0 0 8361
Legjobb tudomásom szerint a Merci magánvállalkozóval oldja majd meg a munkásszállítást, akárcsak a legtöbb hasonló (és környékbeli) üzem. Nem igazán hiszem, hogy a Kelet-Nyugati tengelyen elhelyezett villamosnak (éppen ezért) lenne ott bármiféle értelme. De, maga a villamos persze nem rossz ötlet, csak akkor azt már most el kellene kezdeni tervezni, hiszen hamarosan indul a Rákóczi út felújítása, folyamatosan folyik a főtér rehabilitációja, és egyre kevesebb tere lenne egy villamosjáratnak a jelen állás szerint.

De sokat nem várok ettől a koncepciótól sem, mivel a városvezetés már évek óta hiteget az egyébként sokkal kisebb falatnak számító tömegközlekedési átszervezésével is minden kecskemétit, aztán egy gyufaszálat nem raktak még odébb ennek érdekében.
Előzmény: BGab (8358)
DJ at3sz Creative Commons License 2010.01.18 0 0 8360
Villamos kecsón?
Előzmény: BGab (8358)
DJ at3sz Creative Commons License 2010.01.18 0 0 8359
Hmmm BKSZ számos Kunság Volán járat, 654-es. Vajh' használják is (pl. új tábla?) vagy tojnak rá?
BGab Creative Commons License 2010.01.18 0 0 8358

Maga az alapkoncepció, amiből kiindul, hogy változtatni szükséges, az nem rossz szerintem. Nyilván annak semmi értelme nem lenne, hogy ennél a pontnál meg is rekednének, mert erre vonatkozó javaslatok azért kellenek. Ezt én inkább csak ötletelésnek nevezném, mintsem konkrét javaslatoknak, mivel ezt nagyon alapos és kidolgozott tanulmányokkal és számításokkal kell alátámasztani. Ilyeneket bárki tud mondani, de pl. azt, hogy mindezt miből valósítanák meg, az nagy kérdés. Villamos a Mercedes gyárhoz témához meg nyilván szintén mélyrehatóbban kellene ismerni a dolgokat, hogy mi fog ott épülni még (a Merci köré odatelepülnek-e még más vállakozások pl. vagy csak a gyár lesz, milyen egyéb létesítményekre lehet ott még számítani), hogyan történik onnan pl. a munkásszállítás (ráadásul az én elképzeléseim szerint onnan a dolgozók a szélrózsa minden irányába fognak áramlani, és nem koncentráltan csak Kecskemét irányába), folyamatos lenne-e onnan a mukásforgalom, vagy csak egy nap 1-2 fix időpontban műszakváltásokkor. stb-stb. Az hogy két vonalat javasolnak, egy észak-déli és egy kelet-nyugati tengely mentén, az nem egy rossz elgondolás alapvetően, de jobban ki kell ezt azért dolgozni. Ehhez kapcsolódóan persze a mostani tömegközlekedési hálózat jelentős átszervezését is át kell gondolni. Kérdés az is, hogy ezt a két vonalat érdemes-e kiépíteni, eredményezne-e ez akkora üzemméretet, hogy megérje vele foglalkozni. És még számtalan sok más kérdés is felmerül.

Az erőművel kapcsolatban meg csak annyit, hogy az egy merjünk nagyot álodni kategória. Szép-szép, de...

Előzmény: suexID (8357)
suexID Creative Commons License 2010.01.18 0 0 8357
Ezt agyrémet olvastátok már?

http://baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/a-tervek-szerint-villamos-jarna-es-naperomu-epulne-kecskemeten-281314

Az odáig rendben van, hogy egy az egyben lenyúlták tőlünk az 1-es villamos koncepcióját, de hogy ilyen fogalom nélkül rajzolják meg térképen, ezt nem gondoltam volna (nézzétek meg a PPT-t, amit a cikkben linkeltek) . Mellesleg a Mercedes gyárhoz minek villamos? Hol lenne az kihasználva?
Rbatka Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8356
Emberek, sikerül akkor találkoznunk? :)
BÚÉK!
Rbatka Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8355
Ráadásul a busz előnyei tovább tizedelődnek:
Minél kevesebb helyi járat van, annál több más jármű, annál jobban növekszik a buszok menetideje, nagyobb esély lesz a balesetekre a zsúfoltság, és a sok rutintalan vezető miatt. Én már alig várom, hogy ennek a saras időnek vége legyen, és újra biciklivel járhassak. Nekem a suli 3,2 km-re van, ez biciklivel 9-11 perc, busszal legalább 15, ha azonnal van csatlakozás. Egyébként is szívesebben használom a busz+gyaloglás kombinációt, mert a 18-as szerencsére jó nagy kört megy, mire a Liszt Ferenc utcára ér. Annyi idő alatt gyalog is kiérnék a Vasútállomás megállóhelytől vagy a Noszlopytól, ráadásul akkor nem függök a viszonylag bizonytalanul (késik, lerobban) közlekedő 18-as járattól. A másik nagy szerencsém a 12-es járat, az sem épp nyílegyenesen jön arra a területre, ahol le kéne szállnom.
Szeretem a közlekedést, de arra, hogy naponta 2 × 3 km-t megtegyek, nem szívesen szánok 40-50 percet.
Előzmény: suexID (8354)
suexID Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8354
Összefoglalva: járatok szűnnek meg, rövidülnek meg, tarifák emelkednek. Kérdés: mit várnak ettől a képviselő-urak és a Volán vezetése? Több bevételt? Azok, akik akár csak fanatizmusból vagy kényszerből a tömegközlekedést választották, ezentúl megpróbálnak alternatíva után nézni.

Egyre több lesz az autós, biciklista és gyalogszerrel közlekedő, és mindössze 2 réteg marad majd, akik a tömegközlekedést használni fogják: a 18 éven aluli (tehát jogosítványt nélkülöző) tanulók és a nyugdíjasok. Érdekes módon pont ez a két réteg az, aki kedvezménnyel utazik és a város (valamint az állam) fizeti a bevételkompenzációt utánuk.

Mit láthatunk? Kecskemét tömegközlekedése a közepesen használhatatlan szintről (2005) szépen, fokozatosan csúszik lefelé a nulla használhatósági szint felé. Hogy jut valakinek eszébe, hogy az egyébként is siralmasan tömött 21-est hétvégente óránként indítsa, hétköznap pedig 30 percre növelje a követési időt? Kinek jut eszébe járatokat megszüntetni olyan vonalakon, ahol jelenleg is bővítés kellene?

Miért van az, hogy tőlünk 100 kilométerre északra az éjszakai buszok is sűrűbben járnak, mint itt nappal akármikor, tőlünk 90 kilométerre délebbre pedig a 10 perces járatsűrűség átlagos, sőt, ennél gyakrabban is járnak buszok?

Miért lehet Szegeden éves szinten 10-20 új autóbuszt forgalomba állítani, míg itt évente csak 3-4 használt buszra telik?

Röhejes.
Előzmény: DjTom 207 (8353)
DjTom 207 Creative Commons License 2009.12.30 0 0 8353

Tarifák elsejétől:

http://www.kunsagvolan.hu/kecskemetihelyijaratok/tajekoztatok/091228/Tajekoztatas.pdf

 

Menetrendi változások elsejétől:

http://www.kunsagvolan.hu/kecskemetihelyijaratok/tajekoztatok/091222/Taj1001011.pdf

 

Összességében megint egy drasztikus járatcsökkentés és drágább szolgáltatás várható. Csak így tovább ;)

KNL-241 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 8352

Sziasztok!

 

Ha valaki még nem olvasta volna...

 

http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/dragul-de-mennyivel-275956

BGab Creative Commons License 2009.12.10 0 0 8351
Tud esetleg valaki arra vonatkozó információt, hogy lehet-e már kapni az új helyközi menetrendet? Ha esetleg valakinek megvan már, el tudná küldeni nekem az 5202-5203-as vonalak teljes mezőjét?
BGab Creative Commons License 2009.12.07 0 0 8350

Látom a három óra igen változatos volt. Verőfényes napsütés, borult idő, éjszakai fények... :-)

Szép képek.

Előzmény: htibor (8349)
htibor Creative Commons License 2009.12.03 0 0 8349
Nem nagyon van itt élet, csak halkan közölném, hogy egy 3 órás kalocsai tartózkodás eredménye megtekinthető az adataimban is fellelhető honlapomon... :)
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8348
Már nincsen, ha jól emlékszem 2008-ban selejtezték.
Előzmény: f_k (8347)
f_k Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8347
Ez a kocsi még állományban van a Kunságnál?
RAN 19-77 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 8346

urak

 

ha valaki tudna segíteni dud996 topiktársnak,hogy a 3 ex-Hajdús csukit merre találná meg csütörtökön,akkor írja már be ide 

 

köszi

Csoki bácsi Creative Commons License 2009.10.24 0 0 8345
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KAZ-147
Gyártmány: IKARUS
Típus: 280
Szín: FEHÉR
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Tehát üzemben van a KAZ-147. Ha valaki látja, szóljon :-))
Előzmény: Csoki bácsi (8332)
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.10.09 0 0 8344
Itt olvasottak alapján a GSG-337 mintha kiskunmajsai kocsi lenne jelenleg, a KAZ-144 helyén, ami lekerült a kelebiaiakhoz.
Előzmény: BGab (8343)
BGab Creative Commons License 2009.10.09 0 0 8343

Egyetértek, nem oda való. Ennek ellenére a halasiak GSG-337-et rendszeresen távolsági járatba küldték. Sokat járt Kkhalas-Gyula járatot, a néhai Kkhalas-Gyöngyöst is csinálta időnként. Jelenleg nem tudom, milyen posztot tölt be, mert voltak azért az utóbbi időkben mozgások.

 

Az E94F-eket tekintve pedig igazi dinamika szerintem sose volt bennük. Ekkora tömeghez irdatlan kicsi bennük az a Merci motor. Erőlködnek. Idő előtt el fognak használódni szerintem. Kisforgalmú vonalakra lennének valók véleményem szerint, ahol nincs állandó megállás-indulás.

Előzmény: suexID (8342)
suexID Creative Commons License 2009.10.09 0 0 8342
E94 távolsági fordán azért eléggé vad lehet. Nekem elég volt egyszer Budapestre felszenvedni magamat egyszer egy E94-essel, azóta inkább igyekszem a Hetényi helyis emlékeimet előszedni ezzel kapcsolatban, arra a távra jó volt nagyon a két faceliftes EAG. Apropó, valamelyik nap láttam az egyiket (Dakaros), Ladánybenére volt azt hiszem táblázva, hát eléggé kehes hangja volt és ahogy elnéztem az a dinamika sem volt már a régi.
Előzmény: BGab (8341)
BGab Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8341
Halasi járatról van szó, így a Credotól talán megmenekülnek az utasok. Szerintem is az E95 vagy 256/250 ami szóba jöhet, habár GSG-s E94-est is szeretik távolságiba küldeni. Gyanítom, hogy nem lesz állandó kocsi a járaton, halasiak folyton variálnak.
Előzmény: bretyo (8340)
bretyo Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8340
Tudod a KV-tól kitelik a credo is. :)

Bár szerintem e95-ös vagy valami hasonló kocsi lesz.
Előzmény: suexID (8338)
BGab Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8339
Hasznosak ezek az iskolajáratok. Annak idején én is szerettem igénybe venni a Kecskeméten keresztül járó és azóta már sajnos megszüntetett Szeged-Salgótarján Nógrád Volán járatot. Örvendetes, hogy a Kunság Volán is él ezzel a lehetőséggel, reméljük, hogy sikeres lesz a járat.
Előzmény: suexID (8338)
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8338
Most olvastam a cég honlapján, hogy október 1-től közlekedik Pécs - Baja - Kiskunhalas viszonylatban egy gyorsjárat (szó szerint egy járatpárról beszélünk), ezt vajon milyen kocsival adják ki?

Bővebb infóért erre tessék!
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8337
Hát igen, mondjuk én inkább biztonsági okokból tartanám fontosnak a szabályok betartását, a rádióban meg főleg azt az oldalát emelték ki a dolognak, hogy az álló utas is ugyanannyit fizetett a jegyért, mint aki ül. Én a járatsűrítésre szavaznék, bár őszintén szólva meg vagyok elégedve azzal, amit a Volánok nyújtanak mondjuk Budapest - Kecskemét és Kecskemét - Szeged távon, talán ez utóbbit lehetne kicsit kitolni üzemidő tekintetében, mert legutolsó emlékeim szerint oda azért elég korán elmegy az utolsó busz és marad a vonat.
Előzmény: bretyo (8334)
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8336
Én se nagyon találkoztam még Szeged felé álló utassal, E99-n még sokszor az ülőhelyek sem voltak mind telítve, de ez következhet persze a menetrendben feltüntetett indulási időpontból is. Én inkább Budapest felé utazok mostanság, ott talán egyedül a 7.40-es Kecskeméti indulásnál tapasztaltam, hogy állni kellett volna (Volánbusz, Mercedes Intouro), de az sem volt vészes, mert talán 3-4 ember állt rajtam kívül és még úgymond kényelmesen végig tudtam állni az 1 óra 20 perces menetidőt, az mondjuk vicces volt, hogy előtte ment a Tiszakécske - Kecskemét - Dabas - Budapest lassújárat (Volánbusz, MAN ÜL 313), amin meg 3 darab (!) utas ült összesen és annyival is ment tovább.

A kapacitás tekintetében inkább a munkaerő no meg az anyagi oldal játszik, mint sem a buszpark, mert hétvégén rengeteg szabad távolságis kocsi van, ami tudná ezeket a járatokat csinálni tudtommal, persze ez változtatást igényelne a fordában, de hétköznap valóban gyanús, hogy nehezen lenne megoldható ez a dolog.
Előzmény: BGab (8335)
BGab Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8335

A nekünk szomszédos Tisza Volánnak volt az a törekvése (gondolom még most is), hogy x km (talán 80? v. 100) feletti távolságú járatokon ne legyen álló utas. Én csak a Kecskemét-Szeged járatról tudok véleményt mondani és ott nagyjából sikerült is ezt elérni anno, amennyire emlékszem. Volt, hogy Kecskemétig felküldtek egy mentesítő járatot, de aztán beindították az expressz járatot Bp-Szeged között, így az alapjáratot tehermentesítették némileg.

Hogy ez általánosan mennyire valósítható meg, nem tudom. Némi szekpticizmus bennem is van. Beáll pl. egy járat a megállóba, teszem azt 45 fős ülőhelykapacitással és a 46-dik utasnak azt mondja a sofőr, hogy bocs, te várd meg a következőt? Mert ezt egy olyan járatnál, mint pl. a Kunság volán 13.20-as Szeged-Budapest járata, meg lehet tenni úgy, hogy a hosszabb távra utazókat szólítja előbb és a kistelekiekből pedig az száll fel, akinek jut ülőhely, a többi majd megy a 10 perc múlva induló lassújárattal, ott oké (az E99-esen volt/van ez a szituáció, mert állítólag álló utast nem szállíthat). De ahol 1-2 órás követési idők vannak... Ha megyén belüli az a 60+-os járat, akkor majd szétszedik két kisebbre. Plusz távolsági járatok indítására nem tudom, mennyire van kapacitása a volánoknak. Kunságnál inkább a leépítés az, ami megfigyelhető.

Előzmény: suexID (8333)
bretyo Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8334
Szia SuexID!

Az ülőhelyes témával kapcsolatban, annyit szeretnék neked mondani, meg a többi fórumozó társamnak, hogy hivatalosan a közúti k. szabálya szerint távolsági autóbuszon álló utast nem is lehetne hivatalosan szállítani, csak annyi utast amennyi ülőhellyel rendelkezik a busz. Ezek szerint lehet, hogy kezdenék betartani a szabályok, bár ez az én szubjektív véleményem.

A járatsűrítéssel kapcsolatban pedig a fent említettek szerint, miszerint álló utas nem állhat (ha nem jut hely és kényszerül állni) távolsági buszon, hogy elkerüljék az ilyen incidenseket.

Én ezt gondolom erről a témáról, az üzleti illetve az anyagi dolga az meg már megint másik téma. :D
Előzmény: suexID (8333)
suexID Creative Commons License 2009.10.06 0 0 8333
Valamelyik nap a rádióban hallottam egy érdekes beszélgetést, miszerint tervezik, hogy 60 kilométeres (?) távolságon túl közlekedő autóbuszjáratokra csak annyi jegyet lehet majd értékesíteni, amennyi ülőhellyel rendelkezik az adott busz. Ezzel párhuzamosan elhangzott olyan információ is, hogy járatsűrítéseket kell eszközölni az érintett vonalakon. Kicsit szkeptikus vagyok a dolgot illetően, ti hogy vagytok vele?
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.10.04 0 0 8332
Tehát a Kunság részéről nincs busz, értem :-)


Ígértem néhány kollégának, hogy Kalocsán megnézem BPF-026-ot: jelentem, továbbra is a kecskeméti állapotában leledzik, leszámítva a kijelzőt. KAZ-147 viszont nincs ott, lehet keresni :-)
Előzmény: BGab (8329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!