Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Hát igen itt is erről van szó,,,kihaltak a tulajok,az örökösöknek saját házuk van és ezen minél előbb túl akarnak adni....(van egy cserépkályha is,de gyakorlatilag felesleges...mivel az előtérben van, nem füti be az egész házat,)ha használjuk akkor is kell mellé a kazán, de ugye a termosztát a mellette levő helyiségben van eléri a beállított hőfokot szintén leáll,és ugyan az a felállás a szobákban hideg marad :(
az a helyzet,hogy egymagam vagyok a házban a fiammal,párom külföldön dolgozik,és én nem ismerem ezt a kazánt sajnos...nem értek a szigeteléshez. Gondolom a szerelő csillagos árért dolgozna...sajnos.
Most hogy ismertetted a ház méreteit, csak annyit mondanák, hogy alapvetően a ház szerkezete adja magas fogyasztást.
Nincs hőszigetelés se a falakon se a födémen. Hűt az átlagosnál nagyobb méretű pince is . Rossz, huzatos ablakok.
Ennek a háznak a fűtésienergiafogyasztása eleve magas lesz.
Tehát : hőszigetelni ( ezt csak a tulaj teheti meg, jó milliós másfél milliós tétel ),
ablakok javítása , ezt Ti is megtehetitek
némi fűtésszabályozás, alapvetően nem fog változtatni a fogyasztáson.
Még egy tipp : kérjétek a tulajt, hogy csökkentse a lakbért.
Sokba nem megy bele, de egy 5 eft os havi csökkentés is valami.
Egy 90 eft -os egyszeri számla sokat nem mond, de mint mondtam itt eleve magas fütési gázfogyasztás várható.
Hogy mennyi , hát sok mindentől függ. Lehet az évi 2000 - 2200 m3 is. mennyi annak az ára , Már követhetetlen, legyen 120 ft /m3.
Mondjuk évi 250 ezres gázszámla. Aki fizeti annak sok.
" szóval akkor feleslegesen ne tekerjem le a radiátorokat?" A napi tekergetés feleleges, ha viszont valamelyik helyiséget több napra nem használjátok, akkor miért ne .
ha beszabályoztad akkor próbáld meg kicsit csökkenteni a nappali és az éjjszakai közötti külömbséget mert akkor is sokat fogyaszthat ha este megy 1-1,5 órát , hogy ami lehűlt azt visszapótolja ( ezt is ki kell tapasztalni de szerintem egy szigetelés nélüli házban 3-4 órára csökkenteni nincs értelme
ahhoz , hogy közel egyenletes meleg legyen mindehol , a rendszer beszabályzása szükséges, éspedig a kazánhoz közeli radiátorokat zárt állapothoz képest 1/8-ra kinyitni ,ahogy távolodol egyre nagyobb nyitási értékek kellenek,
azt is vedd hozzá hogy a radiátor szelepek 1nyitási fordulat után már szinte nem befolyásolják az áramlást .
ezt neked kell beállítani mert nem hiszem hogy találsz rá embert, vagy ha igen az sokba fog kerülni mert ezzel 1/2-1 napot el lehet játszani.
javulhat a gázfogyasztás is mert ha jobban van beállítva és a helységek közel egyszerre érik el a kívánt hőfokot akkor a kazán is kevesebbet kapcsolgat.
Kedves joevagyok68,: a termosztátot nappal leveszem 15-17 fok körül,este max 20fokra teszem fel. a konyhában es az étkezőben le van tekerve a radiátor.a kapcsolóállások. a fütésé 4-5-s között áll a melegvízé kb ugyanitt,csak használatkor melegíti a vizet.
Kedves Korundos. A ház 90 m2 alapterületű, 40 m2 pince van alatta.2 szoba 20-ill.25 m2 kis konyha még kissebb fürdö,étkező, nappali,wc elosztással, az albérlet dija nem titok,:50.000ft.
szóval akkor feleslegesen ne tekerjem le a radiátorokat?
Meleg burkolattal is kiváló a padlófűtés, ha jól szigetelt (lesz) a ház. :)
Nálam van alsó szinten padlófűtés egy része meleg burkolattal (laminált padló) és van emeleten alacson hőmérsékletű radiátoros fűtés is. Anno csak azért nem lett fent is padlófűtés, hogy ne vegyen el a magasságból. Költségvetése hasonló lett volna... főleg hogy új burkolatot terveztünk oda is.
Tapasztalatom, véleményem szerint a padlófűtés komfortosabb, ráadásul, ha nem sikerül extrém kis teljesítményig (<2kw) lemoduláló kazánt találnod a padló hőtehetetlensége miatt a komfortérzet minimális csökkenése mellett tudsz játszani a felfűtési intervallumokkal is, míg radiátornál a kisebb hőtehetetlenség miatt nehezebb a jó szabályozás és kevésbé komfortos, ha nem folyamatos az üzem.
Hosszabb távon többek közt érdemes még fontolóra venni, hogy:
- padló fűtés kiépítése nem feltétlen drágább, főleg ha bontod aljzatot (aljzat szigetelés min. 10-15cm, ha elfér, jelentős energiamegtakarítás padló és radiátoros rendszernél is!)
- padlófűtésnél azonos hőkomforthoz elég 2C fokkal hűvösebb helyiség hőmérséklet is.
Ha most csinálnám, -még a kisebb belmagasság ellenére is- a padlófűtést tervezném mindenhova!
(Emeleten az alacsony kb. 30C előremenővel működő túlméretezett radiátoros rendszernél is megfigyelhető, mérhető a hőmérséklet rétegződése, plafonnál jóval melegebb van, mint padlóközelben, míg a padlófűtésnél ez fordított, ami sokkal barátságosabb és pénztárcakímélőbb.)
Nekem a 12 kW-os Alkon-om van, de ebből a szempontból ne rólam vegyél példát, mert passzívházam van, 2 kW alatti hőigénnyel, amihez még a 12 kW-os teljesítmény is bőven sok, bár ez a kazán le tud modulálni 2 alá is. 12 kW viszont kell a melegvíz készítéshez. (Indirekt melegvíz tárolóm van hozzá.) Csak egy váltószelepet vettem hozzá, a kazán vezérli hogy fűtsön vagy melegvizet melegítsen.
Javaslom a házad hőigénye alapján válassz kazán teljesítményt, amit lehetőleg szakemberrel számoltass ki, ha nem ismered!
Jellegzetes kórkép. De van némi homály is benne. Pl. mekkora a ház , nem mindegy hogy 75 vagy 118 m2 a fűtött terület.
Aztán alápinncézve. Az egész vagy csak részlegesen ? Vannak egyáltalán pince ablakok és azok zárva vannak é ?.
Viszont lehet az a 98 eft -os számla egy eccerű korábbi felhalmozott fogyasztásból adódik. Én így jártam, rezsit 'csökkentettem magamnak' most iszom a levét.
".A nyílászárók eléggé kiengedik a hőt,régi hármas fakeretes ablakok,redőnnyel tudom kicsit jobbá tenni. Nyílászárókat kellene cserélni az biztos.Szigetelés nincs rajta csak vakolat. "
Na ez amit egy bérletben csak tud korrigálni az ember, mármint az ablakok huzatos voltát lehet némileg csökkenteni. Kell az un. klasszikus purfix habszivacs szerű tömítő 10 eft kb. és az összes ablakot lehet tömíteni Bérletben is megtesz az ember emnnyit magának.
Többet nyilván nem.
Tényleg mekkora az a ház ? És mennyi a bérletidíj, ha nem titok ?
Egy kérdésem lenne,ha valaki tudna segiteni.Albérletbe költöztünk novemberben.A házban (családi,téglaház)egy Junkers ZWE 24-3 MFK 23 S 5892 -es tipusú fali gázkazán van.(Nem értek hozzá sajnos) Novemberben 20000 - ft volt a gázszámla,most pedig 98.000 ft lett,pedig spórolok,és még szép meleg napok voltak az elmúlt időben,alig kellett fűteni. Az lenne a kérdésem hogy tudja e valaki,hogy a kapcsolóknak ami magán a kazánon van milyen állásra kell állítani,mármint hogy ne faggyunk meg a házban.Van hozzá termosztát,ami az étkezőben van felszerelve,itt van a legmelegebb :( de ha eléri a beállított hőfokot akkor leáll nem fűt tovább,de a szobákban hideg marad.Kis idő múlva újra bekapcsol.A nyílászárók eléggé kiengedik a hőt,régi hármas fakeretes ablakok,redőnnyel tudom kicsit jobbá tenni.Nyílászárókat kellene cserélni az biztos.Szigetelés nincs rajta csak vakolat. 40 cm-s falak.Lapradiátorokkal,a radiátorok a szobákban nem melegednek át teljesen,alul hideg vagy csak éppen hogy érezhető.Az étkező,nappali fürdőé valamivel forróbb. A ház alatt pince van.A tulajt kérdeztem de nem tudja,hogy mit állítottak be rajta alapnak,mert a szüleié volt a ház.A szerelő állított a kapcsolókon légtelenített azt mondta így jó,nem kell vele semmit csinálnom,még azt javasolta,hogy le lehet tekerni a radiátorokat ahol gondolom,mert nyitott a rendszer. Na és akkor lett a számla közel 100.000 ft. Mit lehet tenni?