Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Hogy pontosan ki mikor mit írt, azt megtalálod a laptörténet fülön. Azt is, hogy ki mikor mit adott változtatott pontosan. Kevésnek kevés, mert a hozzáértők akik érdemben bővíteni és javítani tudnák (pl. Rbatka) nem szerkesztik.
A szerelvényforduló határozza meg. Erre pedig még a forgalmisták sem tudnak mit mondani, kivéve ha már menesztették azt a szerelvényt ma. Inkább a START emberei tudnak erről felvilágosítást adni szvsz.
Nem kell, mert sima személyvonatként járnak. Azt nehéz megmondani, h mikor jön sima Bz és mikor az IP kocsi. Ezt egy egyszerű halandó nem tudja kideríteni, talán a szolgálati menetrendben bennevan, de azt se egyszerű megszerezni.
Talán az állomáson lehet kérdezgetni vkit, de mégis ki tudná? A pénztáros meg az infós tuti nem, a forgalmista talán.
Én nem a Szeged-Bcsaba között közlekedő Interpicikre gondolok hanem hogy mivel nemjárnak már azért sima személyvonatokat csinálnak-e velük tehát bz helyett ip-bz megy-e? Érted?
IP vonat már nem jár ott, maradtak az Uzsgyik, van gyorsvonat, aminek 9+10-el több a menetideje minta régi IP-nek, de több helyen megáll, és ha nem is állna meg akkor is várnia kéne Hódmezővásárhelyen meg Orosházán az ellenvonatra. Az 1 órás ütemes menetrendnek ez volt az ára. És igazából csak egy megállót sikerült kinyírni ( Kakasszék). Csorvás alsót sem ártana, forgalma a 0-val egyenlő és gyorsulhatna a dolog megint. Egyébként a Wikipedia ( én indítottam a lapot) szerint volt sok kis megállóhely a 135-ön, de azoknak nyoma sincsen se a vonalon se a neten. Egyedül Kakasszék, Sóshalom és Pósahalomról lehet tudni ,h hol volt.
Aszfaltosból nehéz: szét kell verni az egészet. Kockaköves vagy burkolat nélküli: könnyebb sokkal. A képen a Dunaföldvár-Solt vonalon egyik útátjáró bontása látható (kockaköves volt). Talpfákat benne hagytuk, mert korhadtak voltak. Nem kell megijedni, az átjáró ugyanazokból az anyagokból Orosháza-Gádoros 69/70 szelvényben újraépült.
Az útátjárókból mennyire nehéz sínt kiszedni? A 120-as vonalnál is ahol felszedték a felújítás miatt az útátjárókban szinte mindenhol bennehagyták. Gondolom csak kiszedik majd egyszer.
1. kép: ez a roszz, ellenfényes képem van Istvánháza mh-ról. 2. kép: ha nem fog a síncsavar, íme a lakiteleki (jól írtam, Rbatka?) módszer: húzz be egy vasaljat a pályába.
Vagy éppen gázszerelő. Télen úgysem tudsz mit csinálni, hát halálra dolgozod magad és annyit kérsz amennyit nem szégyellsz. Nyáron meg nincs annyi munka, összecsúsztatod a munkát két-három naponta.
Ennek pedig pont ellentéte a szobafestő, aki télen nem tud dolgozni, nyáron meg egy perc nyugta sincs.
Kizárt dolognak tartom, hogy Hetény-Kerekegy vonalon hosszabb szakaszon sín legyen. Ugyanis MÁV-vonal volt, és ezek sorsa az volt, ha megvolt a bontási engedély, akkor nekiestek, és nem hagytak semmit. Csak olyan helyen maradhatott meg, ahonnan nehéz lett volna kiszedni. Egyébként is szigorú elszámolás volt (és van) a MÁV-nál az anyagok tekintetében.
Más a helyzet az egykori Tsz, ÁLL Gazdaság, Erdőgazdaság, Vállalat, Városi Tanács...stb tulajdonú vasutakkal, mert azok szartak bele, hogy ha valahol megmaradt a vágány.
Sajnos a főpályamesteri szakaszokon általában létszámstop van, így Szentesen is. Néhol van 1-2 fő felvételére lehetőség. De a fizu elég gyenge: nettó kb 65-70 eFt. Erre jön még a 180.000 Ft választható bérenkívüli juttatás.
Nem bántásképpen: tanultatok volna pl vízvezetékszerelést, jól keresnétek vele, meg melótok is volna. Tőlem a vízvezetékszerelő két napra, úgy hogy volt vele egy segédmunkás is, 84000 Ft-ot kért. De csak 50-ezret adtam neki. Sztem még így is túlfizettem. Számla: nyista.