Amikor még cimborám másodállásos volt az Óbudában, sokszor jártam ki vele csak úgy dumálni, hogy en unatkozzon. Nameg én is a buszbuzi :) Szóval, kirájjság volt, mert én nyitottam-csuktam az ajtókat, csengetés, stb. Ő mondta néha, hogy ha megfigyelem, egy bizonyos fordulatszámnál magas sípoló hang jelenik meg. Na, ez volt a turbó, már amelyik gépen volt. Sokszor nyomult 56, 56 'pressz, 22, 4, 11, 34-es (akkor még szóló volt, nem jött le a Szentlélek térre) vonalakon. Főleg a hegyi járatokon többször előferdült egy-egy bika gép. Rendszámokra sajnos nem emlékszem.
De az igazi kirájjság az volt -csorogjon a nyálatok ;) -, amikor időnként garázsmenetben (este) átadta a volánt. Na, akkor aztán volt nagy kanyargás :) Hátsó óbudai utakon közelítettük meg a garázst.
Aztán volt egy másik szegről-végről cimbora, ő az első 415-ösök egyikén nyomult piros 25A-n. Ezek még azok voltak, amiknek nagy vászonrolni volt a viszonylatjelzőjük, még sehol nem volt a zöld motívum. Aszonta, valami német kirájjság motor duruzsol a gépben. Na, azzal pedig mentem egy kört a Kacsóh Pongrác úti végállomáson.
Hejj, de szép idők voltak...
a magán dolog azért köll, mert én spec elég ritkán jutok el ide, és úgy jobban megy az info exchange. De mint a mellékelt ábra mutatja ide is beírkálom az infokat.
Vonyító hang (77-44):
Az attól függ milyen a hajtott hídja a busznak. 1991 ig kétfajta rábát nyomattak: a 832-est (ez a nagydarab) és a 009-est (ennek kisebb a feje) A 832 egy igazi komcsi termék, ezért zajosabb mint a motor max fordulaton. Ha kicsit meghal a difi, akkor olyan mint egy fűrészüzem...
aztán 92-től elkezdték nyomatni a ZF-hidakat. ezek nagyon királyok.
A protodarabok 2db 91-es 280-ban voltak: 08-00 és 20-61. ez két kiliános busz, a 20-61 en asszem már rába van, de a 0800 megmaradt zf-es.
buszos kérdés:
egyes IK260-oknak nagyon hülye "vonyító" hangja van, amit a hátsó tengely környékére tippelek, asszem pl a 77-44 is ilyen (ha jól emlékszem amivel tegnap mentem...)
Gyerekek(Lajoska, Angyi és a többiek)!
Ne hagyjatok ki az érdekes részletekből! Pár hete állandóan ezen a topikon lógok, és nagyon király dolgokat tudok meg!...
A 15-ös tényleg átállt a 412-esekre. Hétvégén 005, 031, a többi 415.
Utoljára voltak láthatóak jelenlegi formájukban a köv 415-ösök: 22-63, bpi-309, bpi-312, bpi-351.
Ezek és még egy rakat fürstös 415-ös megyen GJF-be... Fok-gyem kijelzősek lesznek és DAF GS200W motort pakolnak beléjük.
Ma a 15-ösön az alábbi 412-eseket láttam: 026,031,038,041.
Ezek eddig a 26-oson jártak. (többnyire). Nem tudni hogy kerülhettek a 15-ösre mert még nincs meg az összes vonalra szétosztható dbszám.
Én is kiváncsi leszek mikor verik először oda az aljukat, mikor húzgálják össze az oldalát a hosszabb tengelytáv miatt stb.
Ganz metró téma: van ismerős a kőér utcában és azt mondta, hogy a metró eleve el volt baszva, mert csak 2? 3? motorkocsi a többi pót és/vagy abban sem minden tengely hajtott, v. valami hasonló és ezért állandóan leégtek a vontatómotorok.
Egyébként minek az ide, Ruszki Mityisinyszkij metró RULEZ!!!
A 412-esek jönnek ez már tény. Az iden elvileg 2 jön. Ha minden igaz a 24-esen fog járni, de nem lesz fordában . Erre az esélyegyenlőségi törvény miatt van szükség.
Korter!
A 415-sök azért vannak a 35, 36-oson mert a Szabadságharcos utcai lakók nagyon panaszkodn(t)ak az Őket érő terhelések miatt. Igy legalább kevsebb gázt szivnak.
Kb ennyi.
Ali Ttaki-al Rep !
A miskolci dolgozatom megtalálható az MKKK homepage-n!
A Körtéren a Szabadság híd felől, ahol a 47-es fordul, van egy visszafordító hurok, és ebből egy kiágazás a 6-os felszállóhelye felé, át az úton, sréhen.
Gyüszök a Gellért felől, balkanyar 47-es megállójába. Ott adódik kettő darab váltó. A másodikat balra, és ott huss, máris a 6-os felszállóhelynél vagyok, szépen átlóban át a modell-bolttal szemben.
Valóban nem, csak "hatósági intézkedésre műszaki okok miatt a közlekedése átmenetileg szünetel". Pontosan úgy, mint a nagytétényi 43-asé, 1983. novembere óta. Szóval, az utazóközönség rendelkezésére ÁLL (tehát NEM MEGY) :))
En ugy tudtam, hogy egy "C" tipus is keszult, amely csak kozbulso kocsi, mindnnemu vezetoallas nelkul. Szoval ezzel lehetne otos is. Amugy NZA mindent elmondott helyettem, en ugyis azt mondtam volna, hogy a honlapomon egy kis infot tettem ki, de a lenyeg ugyanez. Kosz, NZA!
A dolgozatban azert nem irtam tobbet, mert mar igy is tulsulyos volt:))
En is lattam mar az Erzeebt kiralynenal keresztbeallo trolit. Egyebkent a 70-esek szokvany kiallasa - tudomasom szerint - a 75-os vonalan elmenni a Damjanich utcahoz, es ott, ahol parhuzamosan megy a 70-es a 75-ossel, ott szedot pakolni (a Varosliget belsejeben.)
A talalos kerdes megoldasa: szerintem sem lehet a 70-es, 78-asra kozvetleul kiallni.
Kertesz utca visszafordulas szerintem megvan meg.
A 69A elképesztő egy intézkedés volt ! Megszüntették a 67-est, de nem lehetett teljesen, ezért egy hol_volt_hol_nem_volt buszjáratot indítottak helyette teljes útvonalán, párhuzamosan a megmaradt villamosokkal. Ez is elképesztő, de aztán arra hivatkozva, hogy pótolják a kieső férőhelyeket, 69A-t indítottak. Így elérték, hogy a megszüntetés után magasabb lett a kiadott férőhely az Erzsébet kir.-né útján, mint előtte. Kedvenc BKV-nk mindig tud hasonló meglepetésekkel szolgálni.
BGy-től tudom, hogy végül a főváros rakatta át a kocsikat a 69A-ról a 69-esre, hogy legyen valami haszna az utasoknak is az egészből.
"Most en teszek fel egy talalos kerdest: lehet-e a 70-es troli vonalara szedoatpakolas nelkul kiallni a Pongrac teleprol?"
Biztos lehet, ha már egyszer megkérdezted, de én nem látom, hogyan. Az tuti, hogy a 78-79 átjárás holtvágány, mert ott lakom, és tudom, hogy külön madzag van. (A garázsba menő 78-asok is éppen a Nefelejcs utcában szokták átpakolni a szedőt.) Talán ha lenne vhol átjárás a 72-es és a 70-es között, akkor menne, de az előbbi vonalat nem ismerem annyira (75-79-76-73-72-?70?).
Azt el tudja nekem magyarázni vki, hogy hogyan működik a troli váltója? Mi vezérli?
Kérdés: a Kertész utcában megvan még a 74-es troli átkötése? Amikor 85-86 körül túrtak-fúrtak a Wesselényi utcában, akkor ott fordult vissza a troli. Sajnos akkor még én sem gondolkodtam a fotózáson...
Aszem, már írtam, hogy az Erzsébet kir.né ú.a.j. felől a Herminánál (Közlekedési Múzeum sarkánál) láttam kiállni trolit, úgy, hogy megállt átlóban a kereszteződésben, átpakolta a szedőket, aztán ment a Herminán. Gondolom, azért tett így, mert simán nem tudott volna kiállni semerre.