Szia, Nos a kazán szerintem bírná. Igazából ami pénzünk lesz abból vagy kazáncsere vagy radiátorok cseréjére futja majd.A radiátorcsere háttérbe kerülése mellet igazából az szólt nálam, hogy akkor a csöveket is cserélni kellene (gondolom nem a jelenlegitöbbcenti vastagokkal menne), s féltem a nyáron drága pénzen tapétáztatott és festetett falakat. Bár gondolom a radiátor cserével is spórolnék jövőre gázt: kevesebb víz a rendszerben, "hatékonyabb" lapradiátorok...
Szia !
100nm-es a hazad, szigetelni fogod , radiatorokat es a nyilaszarokat is csereled, akkor amennyiben a kazan meg birna 2 telet , utanna mar a tapasztalat szerint lehetne meretezni a kazant, valamint eldonteni, hogy alacsony homersekletu futest akarsz, vagy normalt. Radiatorokkal is lehet alacsony homersekletu vizzel futeni es kondenzacios kazant hasznalni, csak akkor nagyon odafigyelve kell meretezni a radiatorokat, valamint a kazant optimalis teljesitmeny szerint megvalasztani. Szerintem ez a legnehezebb. Olyan kazan kene, ami 1-2 kW-tol kepes 10kW-ig modulalni, de ilyen meg nincs.
Ezert azt javasolnam, amennyiben nem surgos a kazan csere, akkor azt hagyd utoljara. Lehet, hogy addigra lesz olyan kazan is, ami kepes normalis modon kiszolgalni az alacsony energiaigenyu hazakat is.
Udv , Peter
Nem, kétszintes ház. Öntöttvas radiátorok+ egy FÉGtherm ZC18 van most. Az idén a szigetelési és esküvős kiadások miatt max a kazáncserére lesz pénzem (remélem arra azért marad :o)), utána persze a radiátorokat is cserélném.
Persze, hogy nem irják, ők azt akarják vedd meg::-)
nem vagyok szakértő ebben, de a lémyeg, hogy a kondenzációs kazán hatásfoka 40 fok körüli viznél jön elő. Namost a radiátoros fűtések nagyobb előremenő vizre vannak méretezve. Turbósnak sok előnye van, kivülről szivja a levegőt.
A gázszerelős topikban írtad, hogy szerinted sem igazán lehet kihasználni a kondenzációs technikát csak radiátoros fűtés esetén. Miért pontosan? Illetve, mivel nálam ez van és csak kazánt akarokm cserélni; fali cirkóban gondolkodom, szerinted mi lenne a jó/jobb. Egy turbós cirkó esetleg. A kondenzációs kazánok leírásánál edig a cégek esetében sehol nem írták, hogy radiátorosnál nem ajánnlott...
nálam:100nm, most kerül fel 8cm-es hőszigetelés kívülre, az ablakok régi fa, duplaüvegesek, tgalán jövőre lesz pénz hőszigeteltre cserélni, illetve a legnagyobb már az. Merjem azt gondolni, hogy elég lesz a 24KW-osokat nézegetni? Pénztárcailag nem lenne mindegy. :o))
Még valami, mert teljesen hozánemértő vagyok. Hogyan lehet kiszámolni, hogy nekem vajon 17KW-os vagy 21KW-os vagy pl 41KW-os teljesítményű kazán kell-e? Légköbméter, vagy radiátor adatok, vagy...??
"A kondenzációs készülékek ideális megoldást jelentenek az alacsony hőmérsékletre tervezett új fűtési rendszerek (padlófűtés, falfűtés, mennyezetfűtés stb.) számára. Azonban a kondenzációs technikát ha radiátoros rendszerrel kombináljuk a nagy anyagi ráfordításért cserébe lesz egy mezei hagyományos nem takarékos rendszerünk"
Azért , mert csak nyugalomban lévő rendszert lehet légteleníteni. Ha pörög a szivattyú , akkor viszi a levegőt egyik radiátorból a másikba , és soha nem éred utól.
Köszönöm a válaszokat. Úgy érted huzzam ki az áramból a cirkot, és közben légtelenitsem a radiátorokat? Megkérdezhetem hogy miért? Most úgy néz ki a nyomással nincsen probléma, de a radiátorok nagyon zajosak. Valamelyik olyan mintha vizcsapot ereszteném meg. A szelepnél hallatszik a zugás.
Légtelenítéskor a készülék 230-as csatlakozóját húzd ki , és úgy csináld! Ha ekkor sem lesz jobb , akkor engedd le a nyomást , mérd meg a tágulási tartályban mekkora , és ha nincs legalább 0,9 , akkor pumpáld fel!
Nekem egy Saunier Duval kombicirkóm van, amivel a problém a köv: Van rajta egy nyomásmérő, aminek 1-2 bar közötti értéknek kell lennie. Be is állitottam 1,5 barra. A probléma az, hogy 1 hét után ez a nyomás 2,2 barra nőtt, de nem tudom miért.
Másik gond, hogy a radiátoroknál folyamatosan hallani, hogy "csöpög" a viz a raditárorba. Probáltam levegőtleniteni, de levegő nem jött csak egy kis viz.
fogalmazzunk inkább úgy, valahol ereszt a rendszer (radiátor,kazán,csövek.) keresni kell hol a víz, vagy kimérni hogy kazán vagy csőrendszeri probléma van-e. onnantól sokkal egyszerűbb a dolog
Sok, mi 2 felnőtt és két kisgyerek, fürdés, főzés és a vízmelegítő is 20 éves FÉG ahol laktunk régen és főzés is gázzal volt. 40-50 köbm / 30nap ez kb 1,5 köbm. A tiéd qrva sok.
Amugy szerintetek normális hogy amikor még nem fütöttünk egyáltalán akkor 3köbméter volt a napi fogyasztás? 4-en lakunk a lakásba. Ez csak a melegvíz mert nem gázal fözünk
milyen az a háromvezetékes meg két pontos termosztát? Nekünk is van termosztát, de nekünk a szerelő ránksozta a kazánhoz való ferroli termosztátot, bár én kinéztem akkor peidg uganannyi pénzért egy siemenset ami szerintem sokkal jobb. Jó végülis tudja ugyanazt a funkciot ez is csak esztétikai funkciokkal lett volna jobb. (hátérvilágitás)
Ha lángmodulációs kazánod van tehetsz folyamatos szabályzású termosztátot, 3 vezetékes, takarékosabb mint a kétpontos, nem padlógázon indul a kazán, kocsival is magasabb így a fogyasztás tudod. Nem kell digitális legyen nekem Vaillant van tekerős, de belül átkapcsolható 2pontos-folyamatos szab.
ez teljesen magánvélemény: sztem megéri a 7000 ft körüli összeget a programozható vagy 8500-at a rádiós termosztát ami este lejebb veszi a fűtést. akkor és annyival ahogy a hőérzet kivánja csak be kell állítani. sajnálom hogy a szivattyú állítás nem hozta meg a várt eredményt (igaz 90 köbméter az havi 9000 ft)
Ha rendszeres életet éltek, napközben nincs otthon senki, vegyél programozható termosztátot, és állítsd be a lakás hőtehetetlenségének megfelelően, napközben 15-fokra ,majd mielőtt hazaértek 1-órával vissza normál hőfokra, este le hajnalban 1-óra be, majd ki. stb... De ha otthon van a nagymama, felejtős a programozható, úgyis meleg kell, pénzkidobás lenne.