Keresés

Részletes keresés

czzf50 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143416
BAKTER: "Talán már egy éve is lehet, hogy felvetQdött ez a téma. (Czzf emékszel?!)"

Csak homályosan, mert a tegnapi programért kapott skót whiskey-t kóstolgatom! :-))))

pzg: "Palacsintasütés közben ment, így látni nem sokat láttam belőle, de nagyjából ez volt a lényeg...:)"

Ugy érted, saját kezeddel? Szeretjük ám a palacsintát! ;-)
Előzmény: BAKTER (143409)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143415
Étteremről nem tudtam, másról igen. Egyébként ő a névadóm, de már csak az ETR. 302 van meg, pedig valamikor...
Előzmény: marslakó (143306)
BAKTER Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143414

"Már persze, ha a bent lévők egyáltalán ellátogatnak a jövőben ide."

 

Ha bármelyik nicket megnézed, nagyon ritkán találsz olyat, aki csak 1 topicban ír. 

Előzmény: attus germanicus (143391)
BAKTER Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143413

"A legrosszabb, hogy most mindenki rám mutogat"

 

Rám mutogassatok inkább!!!

Előzmény: Törölt nick (143396)
BAKTER Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143412

"a véleménynyílvánítás ugyanúgy szabad, mint zárt topicot nyitni"

 

Fején találtad a szöget!

Ezekután szerintem "okafogyottá" (szép újmagyar szó) vált a vita!

Előzmény: Törölt nick (143398)
FOMA Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143410
Most már nem is OFF.:-))))
Előzmény: Törölt nick (143405)
BAKTER Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143409

"jelen pillanatban fogalmatok sincs róla, hogy kinek és milyen célból, kiknek a kezdeményezésére jött létre az új topic"

 

Talán már egy éve is lehet, hogy felvetQdött ez a téma. (Czzf emékszel?!)

Nem arról szól, hogy fúrni akarja valaki az anyatopicot, hanem arra lesz (- ha lesz -) hivatva, hogy a vasutasok sok olyan témát meg tudjanak beszélni egymás közt, amit máshol nem és ezek a dolgok -lehet, hogy- a többi olvasó/író számára kevésbé érdekesek.

Ez egy olyan többlet lesz, amiböl remélem semmi minöségromlást sem fogtok észrevenni.

A MÁV-nak egy nagyon jól müködö intranet hálózata, amihez a munkavállalók kb. 1 %-a fér hozzá (természetesen csak munkahelyröl).

Az internetfelhasználó vasutas dolgozók azonban sokkal többen vannak, mint akik hoozájutnak a belsö hálózathoz.

Ez a lényege az egésznek, nem az, hogy valaki is ki legyen rekesztve az eddigi hírekböl.

Csak saját nevemben (nickemben) tudok szólni arról, hogy részemröl az anyatopic ugyanúgy fog müködni, ahogy eddig.

Előzmény: Törölt nick (143396)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143408
Megvan, megvan, nálam esett le a postagalamb, visszafordítottam.
Előzmény: Szütyi (143407)
Szütyi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143407

Freemailosra ment még tegnap küldtem, holnap elkergetem még1szer:-)

Ha már északi barátaink szóbakerültek akkor lassan érik egy következő túra, ebben a fasza meleg időben:-)

Előzmény: Törölt nick (143369)
DGKUm Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143406
Hogy a francba lett a DC-s villamositas az olaszok nyakaba varrva?

Azt választották, amikor a villamosítást a háromfázisú rendszer mellett - majd később helyette - folytatták. Az egyenáramú villamosítás nem olasz sajátosság, az pedig mérlegelés kérdése, hogy egy újonnan villamosító vasút a szomszéd rendszerével azonos, avagy eltérő megoldást választ. Veszteségek mindegyik vonalvillamosítási rendszernél vannak, az ugyancsak mérlegelés dolga, hogy az egyszerű jármű - bonyolult alállomás, vagy a bonyolult jármű - egyszerű alállomás kombináviót választják-e.
Előzmény: SuedBahn (143393)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143404
A topic többségének pedig a tanulság kettő elolvasását javallom :)
Előzmény: pzg (143402)
basher Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143403
off: mihez tartozó selyemzsinór helyett? :o)
Előzmény: pzg (143402)
pzg Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143402
látszólag OFF:

Ma kaptam egy bazi nagy gyümölcskosarat. Csak azt nem tudom, hogy kitől és miért.

Nem pakoltam be nagy boldogan a számba, mert nem tudom, mi van benne. Ott figyel... én meg kivárok (esetleg megetetem vkivel, akit nem szeretek...;)

Abszolút bátortalanul jegyzem meg, h ti viszont már megint olyan gittet rágtok egy napja, amiről fogalmatok sincs, h milyen gitt is valójában...

Tanulság1: ne vedd a szádba, amíg nem győzödtél meg a tartalomról...:))))))))

Tanulság2: ne utáld azt, akiről azt hiszed, h boldog gyümölcskosár-tulajdonos, mert lehet, h holnap te is az leszel...és ráérsz majd akkor törni a fejed, h most megedd vagy ne edd meg.

Tanulság3: pzg ma egész nap osztja az észt - ígérete ellenére offolva -... Lehet, h selyemzsinór helyett kaptam a gyümiket? ;)



ON

Lényegében semmilyen szempontból nem friss sajtószsemle (reggel már olvasható volt, az adatok meg egy évvel ezelőtt is ezek voltak, de mindegy:) csaka a vasúti vonatkozásokat hagytam bene, h ne legyen túl hosszú... és a mai peronzárról sincs egyetlen szó se benne!!!;)


Harapós ellenőr, rugdosó utas
Hatmilliárd forintot bliccelünk el évente
Boda András, 2004. november 8. nol.hu


Csaknem hatmilliárd forint kárt okoztak a bliccelők tavaly a MÁV-nak, a BKV-nak és a Volánbusznak. A jegy nélkül utazók és az ellenőrök között előfordulnak tettlegességig fajuló összetűzések is.


Hiába reklámozzák posztereken, hogy "lógni" nem helyes, hiába tartanak nagyszabású akciókat, s hiába segítenek olykor a rendőrök is, továbbra sincs az eddiginél kevesebb bliccelő a nagy tömegközlekedési vállalatok járatain. Az utazóközönség egy része, főként a fiatalok - legyen szó távolsági autóbuszról, elővárosi vonatról vagy éppen metróról - megpróbálnak jegy nélkül utazni: tavaly hatmilliárd forint kárt okoztak a BKV-nak, a Volánbusznak és a MÁV-nak.

(...)

A MÁV-nak évente 2,5-2,7 milliárd forint kára származik a bliccelések miatt. A nagyságrend érzékeltetése okán a vasúttársaság illetékesei hozzáteszik: ennyiből öt új Desiro típusú, korszerű motorkocsit vásárolhatnának, vagy felújíthatnának három tucat elővárosi szerelvényt. A MÁV tapasztalatai szerint a legtöbben az elővárosi vonalakon utaznak jegy nélkül. A távolsági szerelvényeken - főként az InterCityken - nagy a lebukás veszélye, mert két megálló között a kalauzok végigjárhatnak minden kocsit, így a bliccelő nem tud elmenekülni. Vannak, akik nem elbújnak az ellenőrök elől, hanem hamisítanak. A közelmúltban a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon közlekedő vonatokon tartott "razziát" a MÁV: tíz hamis bérletet találtak egyetlen szerelvényen. A bliccelők számának növekedése miatt a vasúttársaság egy éve bevezette a peronzáras ellenőrzéseket. Az akciók során lezárják a peronokat, s oda csak az mehet be, akinek jegye van. Amikor befut a szerelvény, a leszálló utasok csak akkor hagyhatják el a peront, ha bemutatják jegyüket. Az efféle ellenőrzés sikeres: volt példa arra, hogy egy előre beharangozott peronzár idején egyetlen vonalon egymillió forinttal növekedett a napi bevétel.

(...)

Megtudtuk: a három nagy tömegközlekedési vállalatnál egyre nagyobb gondot fordítanak az ellenőrök kiválasztására. Alapfeltétel az erkölcsi bizonyítvány, az egészségügyi, pszichikai alkalmasság, az udvarias, határozott fellépés, a jó kommunikációs készség, a gondozott, ápolt külső.

A türelemre, önuralomra és a jó kommunikációs képességekre mind nagyobb szükségük van: a bliccelők és az ellenőrök közötti konfliktusok ezt megkövetelik. Előfordultak ugyanis tettlegességig fajuló esetek is, bár nemegyszer az ellenőröket biztonsági emberek kísérik. Följegyzett eset: az utas - az ellenőrzés során - a buszmegállóban belerúgott az ellenőrbe, letépte a pólóját, mire az leharapta az ellenfél egyik ujjpercét. Tavasszal egy középkorú asszony, miután lebukott, egyszerűen megharapta az ellenőrt.

Előzmény: Törölt nick (143398)
Tibso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143401
Szia!
Természetesen Siemens-ről (is) kell írni, de egyelőre a neten nem nagyon találok semmit...(SZVSZ ez az én hibám, mert hülye címekkel kereshettem eddig...) Siemens-es anyagod esetleg van??? Nagyon megköszönném, ha tudnál valami témába vágó infót küldeni e-mailbe!! A mél címem az adataimnál van megadva! Köszi!
Előzmény: Andó Gergely (143397)
emká48 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143400

Majdnem, csak nem 001, hanem 025, és nem akku, hanem főtrafo.

Amúgy nagyjából stimmel.

Előzmény: mozdi (143352)
FOMA Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143399
Félre teccet érteni. Arra akartam utalni, hogy az alaphozzászólásban (143207) szemérmesen elhallgattad, hogy engedély birtokában fotóztál üzemi területen.:-)
Ha nem így lett volna, akkor a vasútőr utasításszerű eljárása úgy nézett volna ki, hogy udvariasan megkér, hogy távozz, és elkísér az utasforgalom számára megnyitott helyig. Így viszont tényleg nem értettem, hogy mi volt a hírérték abban, hogy egy vasútbarát és egy vasútőr találkozásakor mindkettő betartja a vonatkozó szabályokat. Ma már nem olyan ritkaság ez.:-))
Előzmény: Deaf (143381)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143397

A dolgozatomhoz mozdi által felrakott két file kiterjesztése helyesen: XLS!

Az egyik az UIC 2003-as évről kiadott tagvasúti személy- és áruszállítási adatokat tartalmazza. A másik az EU statisztikai hivatalának a közlekedési szektorról kiadott 2001-es, illetve 2002-es számait tartalmazza. Ezek ugyan a dolgozatban is fel vannak dolgozva, de így "hitelesebb"...

 

Tibso!

 

Az elvont megfogalmazásból következtetve: nem a Siemensről kell dolgozatot írnod? Ők gyártottak egy-két korszakalkotó vasúti cuccot is. Esetleg a német vasút mai "hatása" érdekel? Utobbiról van nagyon friss anyag! :)))

Előzmény: mozdi (143382)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143396
Nem küzdök, de szvsz nincs igazad, de egyelőre a többieknek sem.

De egy biztos: jelen pillanatban fogalmatok sincs róla, hogy kinek és milyen célból, kiknek a kezdeményezésére jött létre az új topic, de már szidjátok és beindult a halk csendben egymásra mutogatás ezügyben.

Inkább ezzel van a gond, ez egyfajta magyar mentalitás, nem a zárt topic létrejötte és a célja!

A legrosszabb, hogy most mindenki rám mutogat, és én kaptam a leveleket, holott egy dolgot tettem: a technikai hátteret segítettem megteremteni és örültem a lehetőségnek.

Erről ennyit, legyen már ennyi elég legalább mára.......az új topicban nincs még bent senki, és nincs még benne semmi, küldjek egy screenshotot, vagy mi a fenét csináljak? Hányszor írjam még le, hogy még nem készült el minden, nem konkurrencia ennek a topicnak?

Egy forgalmi utasítást mindenki megért, ennyit meg nem? Miért?

Andó Gergőnek volt igaza, zéró tolerancia van a topicban!
Előzmény: attus germanicus (143391)
SuedBahn Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143395
A Zagreb - Dobova szakasz termeszetesen mar AC 25 kV-os, az tutti, lattam.
SuedBahn Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143393

Elsosorban FELUCCA-nak:

 

- billenoszekrenyes diesel motorvonat mit jelent?

 

- egy valamit nem ertek: A HZ meg nem villamositotta vegig at Rijeka es Zagreb kozt a palyat AC 25 kV-ra? Ez most komoly? (Hallottam, hogy Moravice - Lokve - Skraljevo - Rijeka es - Bakar szakaszon sokat szenvedtek/-nek a DC megszuntetesen, de azt hidtem mar Rijekaig keszek megis vegre. Tutti, a hired?)

 

- toribol nagyon rosz vagyok, igy egyszeruen nem ertek valamit: Hogy a francba lett a DC-s villamositas az olaszok nyakaba varrva? Nem ertem! Rijeka es az egesz Istria volt olasz, eredeti olasz videk, nem vitas, de ebbol nem ertem, hogy akkor miert volt Rijeka - Zagreb szakasz es a teljes szloven halozat is DC-vel villamositva, amikor Zagreb, Ljubljana es Maribor sem volt soha olasz! Hogy van ez most?

 

- nem az van, hogy HZ a Zagreb - Rijeka - Sapjane (hataralloma Rijeka felol Ljubljana fele) vonalat csakugy mint a Zagreb - Dobova vonalat is at akarja villamositan AC 25 kV-ra? Tud vki vmit mikor le4sznek megis keszen?

 

- zarokerdes: a regi olasz ketreszes gyonyorusegek kapcsan: Mitol ketreszes, hogy nez ki egy ilyen? (Hogy juthatott anno olaszoknak eszebe DC-vel villamositani, amikor az nagyon de nagyon nem nyero (vesztesegek, etc.)... Nem ertem az akkori gondolkodast!)

 

 

SuedBahn

 

1047 001-1 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143392

 

              Most készült kiskőrösi fotók
attus germanicus Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143391

Kedves Matiz!

 

Szeritnem ne küzdj! Kikerülhetetlen, hogy ezt az új fórumot azok, akik bent vannak jónak tartsák, akik pedig kimardnak, azok rossznak. Jó eredménynek tarthatod, ha a kimaradók a jövőben egyáltalán szóba állnak a bentlévőkkel. Már persze, ha a bent lévők egyáltalán ellátogatnak a jövőben ide.

Indul a bakterház Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143390

Ez a "klubtopic" nem valakik ellen, hanem valakikért fog létezni, a tagokat a már bent lévők fogják meghívni egyfajta személyes garanciavállalás mellett.

Beindul a "gittegylet"!

Előzmény: rg7 (143347)
VJancsi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143388

Fotómegállás? :-)

Előzmény: marslakó (143375)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143387
Amíg valamiről nem tudunk semmit, addig illik fikázni, ezt is tegyétek már hozzá légyszíves....
Előzmény: Törölt nick (143380)
BXRJ Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143386

Sziasztok!

 

mvjeno

 

"Igen mivel a felsőpálya a szem forgalomé,alsó +a teher"

 

Torgyán doktor és DGKum után szabadon! Ez ebben a formában nem igaz.

Előzmény: mvjeno (143101)
Tibso Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143385

Sziasztok!!!

Én nem vagyok egy nagy vonatmániás, de esszét kell írnom a Németországi vonatozás kialakulásáról, illetve annak hatásairól az emberiségre és a társadalomra.

Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogyha van valakinek valami hasznos anyaga/infója a témával kapcsolatban, az kérem jelentkezzen, mert igen tanácstalan vagyok az üggyel kapcsolatban...

 

Bocsi az ,,off,, ért, meg hogy csak így idapofátlankodtam...

Segítségeteket előre is köszi!! E-mail-is jöhet az itt megadott címre!

hmsoft Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143383
1014,

Na ja, viszont az 1 HUF-os 10 km-es 2. o. jegyár talán még 1980. magasságában is megvolt. Ehhez képest 1954-ben 15 km 3. o-n 3,60? Ebben vajon automatikus békekölcsön-jegyzés is volt már?

hm
Előzmény: 1014 (143379)
mozdi Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143382

Sziasztok!

 

Tegnap kimaradt két db .exe file Andó Gergely dolgozatából. Feltöltöttem ezeket is. Töltsétek le így! http://mozdony.uw.hu/

Deaf Creative Commons License 2004.11.08 0 0 143381

Írtam, h felvéste az engedélyszámot. Szerinted ha nem lett volna papír, akkor az adatok felírása után, elnézést kérve távozik? :))))))))

 

OFF

Nincs valakinek egy felesleges műszakis ált. géptan könyve?

ON

 

Deaf

Előzmény: FOMA (143350)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!