"jelen pillanatban fogalmatok sincs róla, hogy kinek és milyen célból, kiknek a kezdeményezésére jött létre az új topic"
Talán már egy éve is lehet, hogy felvetQdött ez a téma. (Czzf emékszel?!)
Nem arról szól, hogy fúrni akarja valaki az anyatopicot, hanem arra lesz (- ha lesz -) hivatva, hogy a vasutasok sok olyan témát meg tudjanak beszélni egymás közt, amit máshol nem és ezek a dolgok -lehet, hogy- a többi olvasó/író számára kevésbé érdekesek.
Ez egy olyan többlet lesz, amiböl remélem semmi minöségromlást sem fogtok észrevenni.
A MÁV-nak egy nagyon jól müködö intranet hálózata, amihez a munkavállalók kb. 1 %-a fér hozzá (természetesen csak munkahelyröl).
Az internetfelhasználó vasutas dolgozók azonban sokkal többen vannak, mint akik hoozájutnak a belsö hálózathoz.
Ez a lényege az egésznek, nem az, hogy valaki is ki legyen rekesztve az eddigi hírekböl.
Csak saját nevemben (nickemben) tudok szólni arról, hogy részemröl az anyatopic ugyanúgy fog müködni, ahogy eddig.
Hogy a francba lett a DC-s villamositas az olaszok nyakaba varrva?
Azt választották, amikor a villamosítást a háromfázisú rendszer mellett - majd később helyette - folytatták. Az egyenáramú villamosítás nem olasz sajátosság, az pedig mérlegelés kérdése, hogy egy újonnan villamosító vasút a szomszéd rendszerével azonos, avagy eltérő megoldást választ. Veszteségek mindegyik vonalvillamosítási rendszernél vannak, az ugyancsak mérlegelés dolga, hogy az egyszerű jármű - bonyolult alállomás, vagy a bonyolult jármű - egyszerű alállomás kombináviót választják-e.
Ma kaptam egy bazi nagy gyümölcskosarat. Csak azt nem tudom, hogy kitől és miért.
Nem pakoltam be nagy boldogan a számba, mert nem tudom, mi van benne. Ott figyel... én meg kivárok (esetleg megetetem vkivel, akit nem szeretek...;)
Abszolút bátortalanul jegyzem meg, h ti viszont már megint olyan gittet rágtok egy napja, amiről fogalmatok sincs, h milyen gitt is valójában...
Tanulság1: ne vedd a szádba, amíg nem győzödtél meg a tartalomról...:))))))))
Tanulság2: ne utáld azt, akiről azt hiszed, h boldog gyümölcskosár-tulajdonos, mert lehet, h holnap te is az leszel...és ráérsz majd akkor törni a fejed, h most megedd vagy ne edd meg.
Tanulság3: pzg ma egész nap osztja az észt - ígérete ellenére offolva -... Lehet, h selyemzsinór helyett kaptam a gyümiket? ;)
ON
Lényegében semmilyen szempontból nem friss sajtószsemle (reggel már olvasható volt, az adatok meg egy évvel ezelőtt is ezek voltak, de mindegy:) csaka a vasúti vonatkozásokat hagytam bene, h ne legyen túl hosszú... és a mai peronzárról sincs egyetlen szó se benne!!!;)
Harapós ellenőr, rugdosó utas
Hatmilliárd forintot bliccelünk el évente
Boda András, 2004. november 8. nol.hu
Csaknem hatmilliárd forint kárt okoztak a bliccelők tavaly a MÁV-nak, a BKV-nak és a Volánbusznak. A jegy nélkül utazók és az ellenőrök között előfordulnak tettlegességig fajuló összetűzések is.
Hiába reklámozzák posztereken, hogy "lógni" nem helyes, hiába tartanak nagyszabású akciókat, s hiába segítenek olykor a rendőrök is, továbbra sincs az eddiginél kevesebb bliccelő a nagy tömegközlekedési vállalatok járatain. Az utazóközönség egy része, főként a fiatalok - legyen szó távolsági autóbuszról, elővárosi vonatról vagy éppen metróról - megpróbálnak jegy nélkül utazni: tavaly hatmilliárd forint kárt okoztak a BKV-nak, a Volánbusznak és a MÁV-nak.
(...)
A MÁV-nak évente 2,5-2,7 milliárd forint kára származik a bliccelések miatt. A nagyságrend érzékeltetése okán a vasúttársaság illetékesei hozzáteszik: ennyiből öt új Desiro típusú, korszerű motorkocsit vásárolhatnának, vagy felújíthatnának három tucat elővárosi szerelvényt. A MÁV tapasztalatai szerint a legtöbben az elővárosi vonalakon utaznak jegy nélkül. A távolsági szerelvényeken - főként az InterCityken - nagy a lebukás veszélye, mert két megálló között a kalauzok végigjárhatnak minden kocsit, így a bliccelő nem tud elmenekülni. Vannak, akik nem elbújnak az ellenőrök elől, hanem hamisítanak. A közelmúltban a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon közlekedő vonatokon tartott "razziát" a MÁV: tíz hamis bérletet találtak egyetlen szerelvényen. A bliccelők számának növekedése miatt a vasúttársaság egy éve bevezette a peronzáras ellenőrzéseket. Az akciók során lezárják a peronokat, s oda csak az mehet be, akinek jegye van. Amikor befut a szerelvény, a leszálló utasok csak akkor hagyhatják el a peront, ha bemutatják jegyüket. Az efféle ellenőrzés sikeres: volt példa arra, hogy egy előre beharangozott peronzár idején egyetlen vonalon egymillió forinttal növekedett a napi bevétel.
(...)
Megtudtuk: a három nagy tömegközlekedési vállalatnál egyre nagyobb gondot fordítanak az ellenőrök kiválasztására. Alapfeltétel az erkölcsi bizonyítvány, az egészségügyi, pszichikai alkalmasság, az udvarias, határozott fellépés, a jó kommunikációs készség, a gondozott, ápolt külső.
A türelemre, önuralomra és a jó kommunikációs képességekre mind nagyobb szükségük van: a bliccelők és az ellenőrök közötti konfliktusok ezt megkövetelik. Előfordultak ugyanis tettlegességig fajuló esetek is, bár nemegyszer az ellenőröket biztonsági emberek kísérik. Följegyzett eset: az utas - az ellenőrzés során - a buszmegállóban belerúgott az ellenőrbe, letépte a pólóját, mire az leharapta az ellenfél egyik ujjpercét. Tavasszal egy középkorú asszony, miután lebukott, egyszerűen megharapta az ellenőrt.
Szia!
Természetesen Siemens-ről (is) kell írni, de egyelőre a neten nem nagyon találok semmit...(SZVSZ ez az én hibám, mert hülye címekkel kereshettem eddig...) Siemens-es anyagod esetleg van??? Nagyon megköszönném, ha tudnál valami témába vágó infót küldeni e-mailbe!! A mél címem az adataimnál van megadva! Köszi!
Félre teccet érteni. Arra akartam utalni, hogy az alaphozzászólásban (143207) szemérmesen elhallgattad, hogy engedély birtokában fotóztál üzemi területen.:-)
Ha nem így lett volna, akkor a vasútőr utasításszerű eljárása úgy nézett volna ki, hogy udvariasan megkér, hogy távozz, és elkísér az utasforgalom számára megnyitott helyig. Így viszont tényleg nem értettem, hogy mi volt a hírérték abban, hogy egy vasútbarát és egy vasútőr találkozásakor mindkettő betartja a vonatkozó szabályokat. Ma már nem olyan ritkaság ez.:-))
A dolgozatomhoz mozdi által felrakott két file kiterjesztése helyesen: XLS!
Az egyik az UIC 2003-as évről kiadott tagvasúti személy- és áruszállítási adatokat tartalmazza. A másik az EU statisztikai hivatalának a közlekedési szektorról kiadott 2001-es, illetve 2002-es számait tartalmazza. Ezek ugyan a dolgozatban is fel vannak dolgozva, de így "hitelesebb"...
Tibso!
Az elvont megfogalmazásból következtetve: nem a Siemensről kell dolgozatot írnod? Ők gyártottak egy-két korszakalkotó vasúti cuccot is. Esetleg a német vasút mai "hatása" érdekel? Utobbiról van nagyon friss anyag! :)))
Nem küzdök, de szvsz nincs igazad, de egyelőre a többieknek sem.
De egy biztos: jelen pillanatban fogalmatok sincs róla, hogy kinek és milyen célból, kiknek a kezdeményezésére jött létre az új topic, de már szidjátok és beindult a halk csendben egymásra mutogatás ezügyben.
Inkább ezzel van a gond, ez egyfajta magyar mentalitás, nem a zárt topic létrejötte és a célja!
A legrosszabb, hogy most mindenki rám mutogat, és én kaptam a leveleket, holott egy dolgot tettem: a technikai hátteret segítettem megteremteni és örültem a lehetőségnek.
Erről ennyit, legyen már ennyi elég legalább mára.......az új topicban nincs még bent senki, és nincs még benne semmi, küldjek egy screenshotot, vagy mi a fenét csináljak? Hányszor írjam még le, hogy még nem készült el minden, nem konkurrencia ennek a topicnak?
Egy forgalmi utasítást mindenki megért, ennyit meg nem? Miért?
Andó Gergőnek volt igaza, zéró tolerancia van a topicban!
- egy valamit nem ertek: A HZ meg nem villamositotta vegig at Rijeka es Zagreb kozt a palyat AC 25 kV-ra? Ez most komoly? (Hallottam, hogy Moravice - Lokve - Skraljevo - Rijeka es - Bakar szakaszon sokat szenvedtek/-nek a DC megszuntetesen, de azt hidtem mar Rijekaig keszek megis vegre. Tutti, a hired?)
- toribol nagyon rosz vagyok, igy egyszeruen nem ertek valamit: Hogy a francba lett a DC-s villamositas az olaszok nyakaba varrva? Nem ertem! Rijeka es az egesz Istria volt olasz, eredeti olasz videk, nem vitas, de ebbol nem ertem, hogy akkor miert volt Rijeka - Zagreb szakasz es a teljes szloven halozat is DC-vel villamositva, amikor Zagreb, Ljubljana es Maribor sem volt soha olasz! Hogy van ez most?
- nem az van, hogy HZ a Zagreb - Rijeka - Sapjane (hataralloma Rijeka felol Ljubljana fele) vonalat csakugy mint a Zagreb - Dobova vonalat is at akarja villamositan AC 25 kV-ra? Tud vki vmit mikor le4sznek megis keszen?
- zarokerdes: a regi olasz ketreszes gyonyorusegek kapcsan: Mitol ketreszes, hogy nez ki egy ilyen? (Hogy juthatott anno olaszoknak eszebe DC-vel villamositani, amikor az nagyon de nagyon nem nyero (vesztesegek, etc.)... Nem ertem az akkori gondolkodast!)
Szeritnem ne küzdj! Kikerülhetetlen, hogy ezt az új fórumot azok, akik bent vannak jónak tartsák, akik pedig kimardnak, azok rossznak. Jó eredménynek tarthatod, ha a kimaradók a jövőben egyáltalán szóba állnak a bentlévőkkel. Már persze, ha a bent lévők egyáltalán ellátogatnak a jövőben ide.
Ez a "klubtopic" nem valakik ellen, hanem valakikért fog létezni, a tagokat a már bent lévők fogják meghívni egyfajta személyes garanciavállalás mellett.
Én nem vagyok egy nagy vonatmániás, de esszét kell írnom a Németországi vonatozás kialakulásáról, illetve annak hatásairól az emberiségre és a társadalomra.
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogyha van valakinek valami hasznos anyaga/infója a témával kapcsolatban, az kérem jelentkezzen, mert igen tanácstalan vagyok az üggyel kapcsolatban...
Bocsi az ,,off,, ért, meg hogy csak így idapofátlankodtam...
Segítségeteket előre is köszi!! E-mail-is jöhet az itt megadott címre!
Na ja, viszont az 1 HUF-os 10 km-es 2. o. jegyár talán még 1980. magasságában is megvolt. Ehhez képest 1954-ben 15 km 3. o-n 3,60? Ebben vajon automatikus békekölcsön-jegyzés is volt már?