Peronzár:
Voltam Szabadkán a '90-es évek közepe táján. Tényleg így van. Igaz, amikor ki akartam menni a vonathoz, senmmilyen papírt sem kértek. De elég vasutas és határőr tartózkodott ott ahhoz, hogy kiszúrják azt, hogyha mégsem szállnék fel az éppen beérkező vonathoz.
Franciaországban és Angliában is van perornzár. De hogy ez mennyire általános, azt nem tudom.
Egyszer, talán Pécsen, a helyijáratos busznál próbálkoztak ilyennel. Volt is morgás, de a jegybevétel jelentősen nőtt.
Az történt, hogy az ellenőrök a megállókban váróktól is kérték a jegyet. Akinek meg nem volt, azt megkérték, hogy vegyen az újságosnál. Jó kis jegybevétele lett az újságosnak.
A régmúltról kevés anyagom van... Csak a Siemens hőstettein kívül nem jut eszembe semmi, ami német kuriózum volna az 1800-as évekből... Az a cég meg büszke a múltjáról, a honlapján biztos van több nyelvel cégtörténet, főleg ha a eleve a Siemens TS-re (transportation system) keresel rá...
Ha a jelenkor is érdekel, arról már több az anyag. Persze csak akkor, ha túl akarsz lépni az ICE-k hosszú, felszínes, semmitmondó méltatásán.
A MÁV-nak évente 2,5-2,7 milliárd forint kára származik a bliccelések miatt...
...A bliccelők számának növekedése miatt a vasúttársaság egy éve bevezette a peronzáras ellenőrzéseket. Az akciók során lezárják a peronokat, s oda csak az mehet be, akinek jegye van. Amikor befut a szerelvény, a leszálló utasok csak akkor hagyhatják el a peront, ha bemutatják jegyüket. Az efféle ellenőrzés sikeres: volt példa arra, hogy egy előre beharangozott peronzár idején egyetlen vonalon egymillió forinttal növekedett a napi bevétel.
Szia!
Teljesen igaza van a MÁV-nak. Példaként említem a szomszéd országot ahol rendszeresen teszek utakat egyéb okokból kifolyólag. Szeged - Szabadka - Újvidék viszonylaton. Namost a kérdéses állomásokon az utas ki sem mehet a peronra érvényes menetjegy nélkül. Nincs bóklászás az állomásokon, nincs kimászkálás a peronra. Az 1.-es vágány előtti féltető alatt lehet tartózkodni, vagy a fűtött váróban. A peronok korláttal levannak zárva, kizárólag akkor nyílnak meg amikor vonat érkezik vagy indul. Nincs bliccelés, rend van.
Azok akik valaki elé jönnek ki az állomásra csak a kijárat előtti épületrészben, vagy a jegypénztárak előtt mászkálhatnak.
Megjegyzem, hogy ugyanez a helyzet a buszpályaudvarokon is, annyi különbséggel, hogy ott lehet peronjegyet kapni. (már aki ragaszkodik hozzá) Lehet itt is ezt kellene tenni. Már elgondolkodtam nem egyszer rajta.
hogy udvariasan megkér, hogy távozz, és elkísér az utasforgalom számára megnyitott helyig.
Ugyan ez volt Bátaszéken k_n topiktárssal, amikor az M62 235-öt fotóztuk, bár, hogy mi peron, vagy mi az ami peronnak látszik...
De semmi gond nem volt, mi eljöttünk a kiséretében és kész, már úgy is megvolt amit akartunk. De ez ma már nem így lenne, hanem úgy ahogy Deaf leírta:-))) A szabály az szabály.
"a tegnapi programért kapott skót whiskey-t kóstolgatom"
"pzg: "Palacsintasütés közben ment, így látni nem sokat láttam belőle, de nagyjából ez volt a lényeg" Ugy érted, saját kezeddel? Szeretjük ám a palacsintát!"
No pont ilyenekre lesz jó az új... Nem kell ennyit offolni és nem kell annyi PgDn-t nyomni.
Amúgy meg jöjjön ki belöled! (csak ne ott ahol bement!
ON
Mi a francért nem tudok hosszú "ö" meg "ü" betüt írni? (IE6 és XP)
>>Hogy juthatott anno olaszoknak eszebe DC-vel villamositani, amikor az nagyon
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de nincs hajtórúd a 3kV - nál. Szerintem inkább az a kérdés, hogy miért számolták fel a háromfázisú hálózatot, hiszen az '50 és a '70 - es évek között szűnt meg. Egyébként villamosítottak 10kV/50Hz - val is, Róma - Sulmona között, de ez a vonal a háborúban tönkrement.