Hú, ne is mondd! Azok a 15-ös menetek!
Terepismerettel nem rendelkezők részére egy rövid leírás:
A 15-ös autóbuszviszonylat Diósgyőr és Ómassa között közlekedik. Korábban a Majális parktól, még korábban a Marx térről (ma Újgyőri főtér) ment Ómassára, annál korábbra nem emlékszem, illetve nem éltem még :) Lényeg az, hogy a Majális park után (ami egyébként a Bükki Nemzeti Park keleti kapuja) jön a kanyargós út Lillafüred felé (a Szinva patak völgyében), aztán ez a busz fogja magát, és ahelyett, hogy bemenne Lillafüredre (mondjuk ezt megteszi helyette az 5-ös), befordul a Hámori tó mellé, és amellett, a hegyoldalon megy végig, egy egyre szűkülő, nemkülönben kanyargós úton. Aztán elmarad a tó, marad a szűk, kacskaringós út. Így megy el Újmassán keresztül (ott az Őskohó), a Pisztrángkeltető telep mellett (baromi fincsi ott a füstölt és a sült pisztráng, és nem is drága), és elér Garadnára, ahonnan már csak egy ugrás Ómassa. Garadnáig kísérete is akad, a völgy túlsó oldalán haladó kisvasút személyében. Csak a rend kedvéért: ez, kezdve a Hámori tó völgyzárógátjától, már a Garadna nevű patak völgye, és bizony jó szűk, tehát a völgy két oldalán haladó vasút, illetve közút között is jó ha 50 méter van. Rendes táv ez hosszban is, na de ami lényeges, az az, hogy kanyarog, és szűk.
És akkor a sztori: Régi időkben létezett gyorsjárata ennek a 15-ös viszonylatnak, mégpedig 115-ös jelzéssel (még régebben piros 15-nek hívták, mert kb. 73 előtt még Miskolcon is ez dívott). Általában sűrűbb volt a követés, így nem egyszer előferdült az, hogy a -természetesen- vadállati módon felfelé döngető busz egyszer csak fékezett egy rohadtul nagyot, merthogy pont szembe találta magát a lefelé jövő kollégával. Megálltak egymástól kb. 1-2 méterre, aztán valamelyik visszatolatott egy kicsit, hogy mégis, valahogy elférjenek. Hozzátartozik még a leíráshoz, hogy a tóparti szakaszon (ahol ez gyakran megesett) Ómassa irányában jobboldalt sziklafal, bal oldalt pedig meredek part. Azaz, menekülés nyista.
Aztán volt olyan is, hoyg télen, jeges úton leértünk Ómassáról a Majális parkba cirka 10 perc alatt, na akkor lepergett előttem addigi nem túl hosszú életem filmje. De nem történt semmi gáz.
Nekem van kozepbejaros beszkennelve. NZA gyujtemenyebol van, a miskolci anyagok kozott. Elkuldenem szivesen, de mindket bme-s cimedrol visszajott az anyag, pedig akartam kepeket kuldeni a trolikrol is.
Most volt a Dunateven a Budapest retro c. film Pesti utca resze. Minden Rakoczi uti filmreszleten ott suhannak-docognek a kozepbejaros kocsik.
I.Z.
Egy barátom szeretne megcsinálni egy Tigrist, ahogy az áramtalanított Kiskörútról fordul be a Rákóczi útra. Vagy valami ilyesmi. Szóval ehhez kért tőlem anyagot, leginkább Stukát, meg középbejáróst. Ha van ilyen képed, szólj! (Ja, ez nem csak John-ra vonatkozik:))))
Jellegrajzok (körvonalrajzok) a BKV-monográfia harmadik kötetében vannak, jó sok, van Stuka, UV, középbejárós, azt hiszem, a távos, és a BSzKRt változat is, meg még sok egyéb, teherkocsik, hóseprők(!), stb. Emilezd meg, mi érdekel, előkeresem, van-e, és scan!
John! Szuper a keszulodo modell. Van Stuka jellegrajzod? Es kozepbejaros?
Megyjegyzesm, hogy szokott lenni a Muegyetemen tavasszal modellkiallitas. Nagy autos es repulos tulsuly van. Meg szerencse, hogy a Kubler Miki csinal Ikarusokat... Szoval megkerdezzem a szervezoket, hogy mennyire kell felteni a modelleket? Ja, es kicsiny klubunk elkepzelesei kozott szerepel egy fotokiallitas is ugyanott. A kepeket megrendeltuk, remelem jok lesznek...
Raadasul gyakorlatilag ugyanilyen elrendezesben gyartottak kulfoldon kocsikat, csak ott kesobb attortek a valaszfalakat. Ha lattal mar ICS szabadonfuto forgovazat, akkor tudod, hogy annak sem lett volna indokolt a 800mm padlo, csak eppen a hajtott vazak nagyon magasak. Nagyon hasonlit ugyanis a FAV hattyunyakara. Kep majd lesz, de most nincs idom scanelni.
Úgy bizony! A padlómagassága 30(!)cm, gyakorlatilag a hajlított hossztartró saját szerkezeti magassága. Igaz, hogy kényszerhelyzet volt, hiszen az alagút belmagassága mindössze 260cm, és ott az álló utasnak is el kell férni, a járműnek is, meg az áramszedőnek, felsővezetéknek is - biztonságos távolságra a kocsiszekrénytől!
Visszatérve az 1-esre: Tudja valaki, hogy a Kőbányai út és a Vajda Péter utca között merre fognak szélesíteni: a Ganzból hasítanak ki egy darabot, vagy a Népligetből? Ahogy az ARAL kútnál abbahagyták, abból úgy tűnik, hogy a GANZ területéből vesznek el, mondjuk ahogy elnézem, nem csinálnak már mögötte semmi értelmes dolgot.
Hat a miskolciak tenyleg erzik a jarmuveket. Egyszer pl. egy Pedal becenevu soforrel (beszelo nev ugyebar :)) 14 perc alatt ertunk fel Diosgyorbol Garadnara, ami azert nem rossz arany...
Villamos: Hja, es egyedul Miskolcon vannak 20 km/h-s valtok nalunk (a Vorosvari uti 30-ast leszamitva, na meg Szegedet, ahol nem igazan zavarja a vezetoket a sebessegkorlatozas:)))
Érdemes volt a topicot végigolvasni!
Pár száz hozzászólással ezelőtt volt szó a buszok új rendszámtábláíról.
Tudja valamelyik bennfentes azt, hogy kb. 3-4 évvel ezelőtt miért kezdték lecserélni egyes buszok rendszámait?
Pl. Belvárosi (Récsei): 6275-ból: 6119, 0829-ből: 5218, 0828-ból 0869? S volt ilyen Cinkotán, Fürstben stb...
Vagy ez is csak a rendszámlopások miatt volt?
S meg egy ellenvetes: tudod, hogy mi a vegzete a legtobb expresszjaratnak? Az, hogy egy onkormanyzati kepviselo kitalalja, hogy megalljon meg itt meg
ott, elkezdi verni az asztalt, a kozlekedesi tarsasag persze ellenall, de mivel az onkormanyzat finanszirozza, elobb-utobb ugyis az lesz, amit o akar, es
lottek a jo kis elgondolasnak, az optimalis kapacitaskihasznalasnak, mert megint es sokadszor beleugat a buta politikus a kozlekedesszervezo dolgaba.
Lasd InterCityk a MAVnal. Mi a francert allnak meg mondjuk Szolnokon, Szentlorincen, Tataba`nya`n??? Mindegy, ez nem ide tartozik. Ezert kell gyorsvillamost csinalni: annak dragabb a megalloja, es nem biztos, hogy olyan egyszeruen tobb megallot fognak neki csinalni:))
Az említett BKV menetrend jó, legfeljebb hiányos. Szóval, nem annyira tragikus a helyzet. Ott a mail-cím, lehet nekik írni. Nem tudom, mennyi visszajelzést kaptak eddig, de meg kell mondjam, nehéz úgy jót alkotni, hogy nem ellenőrzik működés közben a rendszert.
Kicsit off, de felretajekoztatasrul szol: Nezzetek meg a MAV
homepagen az IC-menetrendet: oktober 10-en volt teli nyari
menetrendvaltas, de meg a regi van fonn. Igaz, hogy ez csak a 30-as vonalat erinti foleg, de azt aztan rendesen.
Ez szerintem a total hivatalos honlap. Ha olyan e-mail cimek vannak rajta, hogy utaspanaszok, akkor ez biztos hogy hivatalos. Raadasul a valamelyik olalon a vezerigazgatosag is ott mosolyog.
Tenyleg, azzal tisztaban vagytok, hogy az Akacfa utcaban van egy olyan reszleg (Kommunikacios osztaly), ami tobbek kozott azzal is foglalkozik, hogy az osszes ujsagot atbongeszik BKV-rol szolo cikkek utan kutatva. A nagy testver mindenkit figyel - lehet, hogy ezt is? (haho, szia! ;-) )
NZA:
Jól tudom, hogy ezekre a több mint 50 évvel ezelőtti térképekre megszűnt már a jogdíjkötelezettség? Ha igen, felhasználhatod, ha pl. egy már megszűnt vágánykapcsolatot akarsz illusztrálni.
Na oke, hogy a valtozasok hianyoznak - fogjuk ra, hogy nem lettek frissitve a lapok. A 67V viszont sulyosabb - szeptember korul jart ez a viszonylat, ezzel egyutt nincs benne a menetrendben.
Ez érdekes. Bár írják, hogy tájékoztató jellegűek az adatok. De utolsó frissítés 1999. október 27.?!
Ellenben hány honlapja van a BKV-nak? Ez is hivatalos? Vagy csak úgy csinál?
Ezt szerintem nem gondolták komolyan. Buszsáv az út közepén, baromság! Zebrával meg lámpával, amikor Pest amúgy is agyon van lámpázva, zöld hullám meg alig. Azokon az utakon, ahol tényleg rendszeresek és bosszantóak a rakodás miatti dugók (pl. Kossuth L. u.), egyszerűen be kéne vezetni a nappali (vagy inkább bizonyos csúcsidőket figyelembe vevő) rakodási tilalmat. Nekem ne magyarázza senki, hogy amelyik kereskedőnek ott van boltja, az csóró ahhoz, hogy állja a többletköltséget. Ahol meg lenne némi parkolóhely, ott a rakodás előre meghatározott időtartamára a civilek parkolását kellene korlátozni.
Erdemes megtekinteni a kovetkezo cikket is - az aruszallitasrol van szo benne.
http://www.mhirlap.hu/m0/kronika4.html#cikk
Elegge aggaszto dolgokat lehet benne olvasni.
Ja, CSABI hivta fel a figyelmemet arra, hogy a
http://www.port.hu/bkv/bkv10.htm
cimen talalhato menetrendek kozott rejtelyes okoknal fogva nincs meg a 67V menetrendje. Vajh miert...
bagojj:
"...többségben vannak a jó sofőrök a BKV-nál..."
Én sen értem azokat, akik állandóan panaszkodnak a buszosokra, hogy leszorítja, beszorítja, elévág, stb. Amikor itt a Villányin a felújítás miatt a 61-es villamos helyett Volán sárga buszok jártak, remekül látszott a különbség a volános és a BKV-s sofőrök szakmai tudását illetően. A sárga buszosok erőszakosak voltak, ugyanakkor teszetoszák, nem bírtak a sávjukban maradni, viszont trehányul, vagy sehogysem álltak be a megállóba, és abszolút nem érezték a forgalom ritmusát. Szóval szerintem, mint gépkocsivezetők a BKV sofőrök remek szakemberek.