Keresés

Részletes keresés

jee_c Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47510
Én is Budapest mellől járok be (kb 20 km ház-mhely). Az opciók: bicikli vagy HÉV. Nem szeretek autóval jönni, bár néha mégis ezt teszem, ha kora reggel megyek úszni, néha meg felkelek 10 perccel korábban, és a gyalog/HLÉV kombóval jövök az uszodába is. HÉVen tök jól lehet olvasni. :) Máskor nem is nagyon van rá időm.
Előzmény: V.4_BlackVoid (47503)
berci222 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47508

 

Szerintem (nem biztos, hogy igy van) a mashonnan menekulo penz aramlik ide, mint ahol profitot tud elerni.

 

Van ennek hivatalos neve is. Ugy hivjak, hogy spekulacio.

 

Előzmény: Törölt nick (47507)
Vadista Szandál Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47506
Új olajárrekord - kevesebbet füstöl el az USA
(NAPI Online) 2008. 03. 11. 12:41:39
A friss csúcs 109 dollár feletti.

Újabb rekordot döntött a kőolaj ára a szabadpiacon: kedd délben az amerikai könnyűolaj áprilisi szállításra 109,20 dollár volt - jelentette a Reuterst idézve az MTI. Az ok ugyanaz, mint eddig, a befektetők a gyenge dollár, az inflációs nyomás és a részvénypiacok gyengélkedése miatt nyersanyag- és olajpiaci invesztíciókban keresnek menedéket. Amint arról beszámoltunk, a vártnál jobb németországi ZEW befektetői hangulatindex megjelenése után új csúcsra, 1,55 dollár közelébe erősödött az euró.

A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) eközben idén már másodszor csökkentette a 2008-as globális olajkeresletre vonatkozó prognózisát mondván, hogy a 100 dollár feletti árak és a gazdaság lassabb növekedése több ország fogyasztását is fékezheti.

A friss előrejelzésben 87,54 millió hordós napi kereslet szerepel az első negyedév vonatkozásában, a korábbinál 80 ezer hordóval kisebb, miközben éves szinten 2 százalékkal növekvő felhasználásra van kilátás.

Az USA fogyasztása az idén 0,1 százalékkal mérséklődve átlagosan napi 20,65 millió hordó lehet, miközben Kína kereslete 5,6, a közel-keleti államok összesített igénye pedig 6,1 százalékkal nőhet.

tau zero Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47505
Az olajárral nem érdemes indexálgatni. A tőke évenként elvárt megtérülési mutatója jó ideje kb. 10%/év. Ezen az alapon nem lehet összevetni a 80-as évek eleji és mostani olajárakat, mert úgy számolva minimum és elhanyagolásokkal 14-szeres különbséget kapunk. A készletek kifogyásának gyakorlatilag történet legvégéig nem lesz köze az árakhoz. Ugyanúgy, ahogy a média kiszolgálja a szemét ízlést, ugyanúgy a piaci árazás a rövidlátást.

A bukta szerintem a struktúrális összeomlás lesz. A keresztfüggő, nagy tehetetlenségű rendszerkomponensek egyre kevésbé képesek "felvenni" a változásokat, így hirtelen, lökésszerű tranziensekkel számolhatunk. Pl. ma jelentettek be a kerozinárakra hivatkozva egy jelentős repjegyáremelést a Swiss-nél. Az ilyeneknek a kisvállalkozói globalizációban jelentős hatása lesz, már rövid távon is. Ugyanígy jelentkezik majd az is, mikor a termelési kapacitásoknak és nyersanyagárakhoz már nem-elhanyagolható köze lesz a termék árához: akkor robbanásszerűen fogja elveszíteni 80-90% ember az állását. Bár ne lenne igazam.
berci222 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47504

 

Még kisebb autók, pl. 1 literes dízelmotorral.

Közölhetem veled, hogy megjelentek a 2 literes kb. 200 LE-s dieselmotorok.

Tehat 1 liter es 100 LE (~200 Nm nyomatek) azert meg nem a veg. ;-))

 

Előzmény: uhu20 (47497)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47503

A legtöbb vonalon mar lecsereltek a regi kocsikat, a kulturaltsaggal mar nincs baj. Arak tekinteteben ha csaladdal szamolsz es csak a benzinkoltseget szamolod, akkor jobban megeri az auto. Ha beleszamolod az auto fenntartasat, akkor mar most olcsobb a vonat. En at is alltam a vonatra (Bp mellol jarok be a varosba). Olvasni a vonaton kellemessebb mint a dugoban rohadni.

Előzmény: jee_c (47501)
hown Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47502

Van valami konkrét oka, hogy emelkedik (már napok óta)? Arra számítottatok, hogy 90 alá megy átmenetileg. (bár nem biztos, hogy pont Te írtad ezt)

Előzmény: Törölt nick (47499)
jee_c Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47501
A hét végén láttam egy Aixam-ot (vidéki városban). Ezeknek a "motorkerékpár-autó"knak talán lesz jövője mostanság.

Az 500 Ft/liter már erősen visszafogó lesz - szerintem. Aztán lehet, hogy mégsem..

Most tudna a vasút sok utast nyerni, hiszen náluk a költségek kisebb részét teszi ki z energia (ugye áram vagy gázolaj), így az emelés náluk elvileg nem lenne olyan magas. Mivel persze a kereslet-kínálat határozza meg az árat, ezért elképzelhetőnek tartom, hogy jobban fognak ők is meleni, pedig most itt lenne a lehetőség átcsábítani az autóból az embereket, de amíg egy család olcsóbban eljut akárhova autón, mint vonaton, addig ez nem fog menni. És nyilván szükség lenne kultúráltabb utazási körülmények kialakítására (bár mostanában nem utaztam vonattal).
Előzmény: V.4_BlackVoid (47498)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47498
Nemigen lehet 1 literes motorral autot kapni. 1.2-1.4 amibol van valasztek is.  A tragedia az lesz amikor megkezdodnek a tomeges elbocsatasok itt is (USA-ban mar beindult). Onnantol osszeomlanak az uj-auto eladasok, tokmindegy mekkora a motor. Akinek meg lesz penze benzinre, az orulni fog ha fenn tudja tartani a meglevo autojat - esetleg becsereli egy kisebb hasznaltra.
Előzmény: uhu20 (47497)
uhu20 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47497
Szerintem először az újautó vásárlási szokások fognak módosulni. Még kisebb autók, pl. 1 literes dízelmotorral.

Én eleve figyelem a fogyasztásmérőt...takarékos stílussal 10-20% simán megtakarítható.

Magyarországon a busz abnormálisan drága, a vonat olcsóbb kicsit, de mocskos és nem jár rendesen. Nem alternatívák.

A tragédia az lesz, ha lecsökken a mobilitás a munkaerőpiacon. Most az ingázásra gondolok természetesen.

Ami viszont nagyon fura, hogy tegnap a fémárak nagyot estek (és korábban is, 2007 őszén), az olaj meg pont fordítva. Azaz a fémárakba árazzák a recessziót, az olajárba meg nem.
Előzmény: V.4_BlackVoid (47496)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47496
Addig fog dragulni amig le nem fogynak az utrol. A Vilag szegenyei mar lekerultek, a kovetkezo aldozat a Vilag kozeposztalya. 500-600 Ft sztem mar visszaveti majd a forgalmat.
Előzmény: Heesh (47492)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47493

Jön a forintválság?

 

http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=362646&place=onlinerovatok_cimoldal

 

Az Oildrum es Roubini is max az idozitesekben szokott tevedni. Az Oildrum-ra egyebkent rengeteg szerzo ir es ezek sokszor total ellentetes allaspontot kepviselnek. Szoval ezt igy nem lehet felemlegetni. Csak abban van egyetertes, hogy itt a Peak Oil legkesobb 2012-ig (a tobbseg szerint megvolt 2005-ben, crude). 

Előzmény: Törölt nick (47489)
Heesh Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47492
Arra leszek kíváncsi, hány ft-os benzinárnál kezdenek fogyni az autók az utakról.. Sztem nem fognak, mert a tömegközlekedés is drágul majd..
advocatusdiaboli Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47490
Szlovénia mindig legalább ennyivel járt előttünk, a másik két országban igazad van, csak azért Szlovákia egy főre jutó GDP-je még mindig kisebb a mienknél, Románia meg most végre talán eléri - a felét. Valójában Románia hozzánk mérve még mindig koldusszegény, és még akkor is az lesz vagy harminc évig, ha minden így megy tovább.
De hát nem fog így menni tovább. Mi például most egy működésképtelen, fenntarthatatlan holtvágányon vagyunk, amiről mindenképpen lekerülünk. Vagy vissza a fővonalra, vagy le az árokba, de le fogunk róla kerülni.

A volt NDK-t meg éppen arra hoztam példának, hogy hiába tömtek bele sokkal több pénzt, mint az összes többi volt szoc. országba összesen, úgy, hogy mentalitásban, társadalmi fejlettségben eleve jobban álltak - ettől sem lett még mára sem belőlük NSZK.
Nagy teher nekünk ez a 45 utáni időszak, el fog tartani újabb négy-öt évtizedig, amíg ledolgozzuk. Ha egyáltalán sikerül. Lesznek, akiknek nem sikerül, és most mi például egy ilyen nem sikerülős pályán vagyunk. Sajnos ez tény. Én - mi mást tehetnék - bízom az irányváltásban.
Hosszú távú számvetést azonban ne csináljunk a napi tőzsdehírekből, meg 1-2 hülye kormányzatból. Voltak még a mostaninál is sokkal hülyébb kormányok például a mi reformkorunkban, a korszakot ebből mégsem ítélhetjük meg. Márpedig amiben most mi vagyunk - az egy átmeneti korszak.
Előzmény: netizen (47470)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47488

Hat az max. te vagy aki nem tudja mikor es mire kell keszulni. En tudom hogy most. Es arra, hogy nem biztos hogy lesz munkam, nem biztos hogy lesz kenyer a polcon es nem biztos hogy lesz aram. Jo esetben csak annyi, hogy sokkal kevesebb lesz a bevetel, baromi draga a benzin es baromi draga a kaja.

 

Ez TOTALISAN konkret. Es biztosan jobban jarok mint te, ha te nem keszulsz. Es nem csak fogok, hanem mar most is jobban jarok. Ha neked lesz igazad, AKKOR IS. Igy megy ez.

Előzmény: advocatusdiaboli (47487)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47487
Szerintem az értelmes emberek többsége nem hiszi, hanem tudja, hogy változások lesznek. Viszont méretükről-jellegükről, sebességükről esetleg másképpen gondolkodik. És, hogy kinek lesz igaza: az majd elválik. Igazán felkészülni viszont a nem is tudjuk mikor-mire nem lehet, így végeredményben mindegy. Ha igazad lesz, attól még Te sem jársz jobban, mint mondjuk én. Ha nekem lesz igazam, azzal mindketten jobban járunk. :-)))
Előzmény: V.4_BlackVoid (47478)
krezidiesel Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47486
Itt van!
Előzmény: krezidiesel (1865)
Heesh Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47485
Asszem én inkább materiális javakra váltom a zsét :) Nem bízok én semmilyen pénzügyi dologban.
Előzmény: hanyattesett (47479)
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47483
"5 mil ember tud ebben az országban élni, 10 csak tengődni"

Az iparnak szüksége van 7 százaléknyi emberre, de legyen 10
A mezőgazdaságnak szüksége van 4 százalék emberre, de legyen ez is 10
Van még 20 százalék fiatal és kell 10 százalék államapparátus
Durván ez 50 százalék.

Az emberek FELÉRE igazából nincs szükség. Ha 5 millióan lennénk, akkor 2,5 millió lenne a felesleges.
Előzmény: krezidiesel (47481)
krezidiesel Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47482

Olvasd má vissza mit irtam 2006-ban...

Bocsi!

Előzmény: Törölt nick (47475)
krezidiesel Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47481

A szocializmus lila köde volt a teljes foglalkoztatottság, meg a népességnövelő propaganda. 5 mil ember tud ebben az országban élni, 10 csak tengődni....

A mostani rendszerben "munkát" kapott az a réteg aki akkor szocreál kacatot termelt és most kapitalista marketinget végez.(vagy hasonló a fogyasztói piac kiszolgálására épülő látszatmelót)

Egyiknek pont annyi értelme van mint a másiknak.Ha ez a rendszer (a fenntartható fejlődés , és fogyasztás lila ködére épitett agyrém) bedől ugyanott leszünk, mint 20 évvel ezelőtt, vagy rosszabb helyzetben, mert közben elvesztettük azt a szaktudást amivel legalább kacatot (középszerű termékeket) lehetett termelni.

Akik meg ezt a világot irányitják sokkal okosabbak annál, hogy tévedjenek.

(segélyek téma)

Több ezer éve használják ugyanazokat a módszereket, amik még mindig működnek, és ugyanúgy hülyére vesznek minket évezredek óta.

Olyan mint egy sakkjátszma. Ha három lépést látsz csak ,akkor még nem érted hogy ettől még mitől fogsz a következő 10-ben mattot kapni, sőt ha nem látod a következő lépések lehetőségét, akkor még nagyképűen nézheted hülyének is az ellenfeled. Aztán meg jön a meglepődés...

És ezek (elit) vazze annyira hülyének néznek minket, hogy ugyanazokat a lépéskombinációkat játszák több száz éve, és még mindig megesszük.

Ez kb olyan mint amikor valaki zsinórban a 20. susztermattot kapja 5 lépésből... 

Előzmény: advocatusdiaboli (47451)
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47480
Pedig ez egy LASSÚ válság. Nemhogy órák, napok vagy hetek alatt zajlik, TÖBB ÉV FELKÉSZÜLÉST AD. Ami messze nem szokása a válságoknak.
Előzmény: V.4_BlackVoid (47478)
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47479
Figyusz. Én egy éve tépem a számat a teljes lakókörnyezetemben és összes ismerősömnél. SEMMIT nem csináltak. Legtöbben, amikor mondtam, hogy itt az idő az Euróra váltásra, azt sem tették.

És nem kisdedekről van szó. Ha csak az ingyenes Metró újságot lapozza át az ember, már akkor látni kell, hogy készül a zrí.

Aki nem tudja, az nem akarja tudni és szándékos vakságban tartja magát. Hát már nehogy egy csepp sajnálatot megérdemeljenek!
Az más, ha valakinek nincs elég erőforrása, hogy tisztességesen felkészüljön, de a többségnek esze ágába sincs semmit se csinálni.
Előzmény: Törölt nick (47477)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47478

Ahogy ez a forum is mutatja, az emberek tobbsege nem hiszi el hogy meg fognak valtozni a dolgok. Csak utolag, amikor mar keso. Igy megy ez.

Előzmény: Törölt nick (47477)
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47476
Valahogy LASSÚ az egész. Hónapokig, évekig húzódik. Szerintem lesz még egy felívelés.
Előzmény: Törölt nick (47475)
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47474
Egészen pontosan emlékszem, hogy 2007 márciusára győztem meg magam arról, hogy gond van és válság készül. Március 21.-én mentettem le az első www.kitco.com grafikonokat, amikor 15900 volt az arany és 321 az ezüst. Euró/kg.
Most az arany 20300 és az ezüst 415

Nem az az érdekes, hanem csak azt szeretném kihozni az egészből, hogy egy Nagy Válság áll előttünk, de egy olyan különleges válság, ami már egy éve egy hozzám hasonló FELKÉSZÜLETLEN és TUDATLAN outsider szemét is kiböki.

Persze én egy viszonylag szegény ember vagyok, de egy tehetős ember, aki nem teljesen vak, csak az utóbbi egy évben BETEGRE KERESHETTE MAGÁT.

Egy ilyen válságot (ami előttünk van) korábban el se tudtam képzelni. Hogy egy válság ennyire korán és ennyire egyértelműen bejelentse magát és a válságra való felkészülés ennyire látványos pénzügyi eredménnyel járjon... és ennyi rengeteg időt adjon a felkészülésre...

És ennek ellenére ennyire ne készüljön fel rá senki...

Azt kell mondanom, hogy azok, akik megszívják, mert váratlanul érte őket, azok végtelenül hülyék és MEGÉRDEMLIK.
hanyattesett Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47473
Éhezni fognak idős korukra a fiatal britek

MTI hír
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47472

Sarkköri olaj és gáz:

http://europe.theoildrum.com/node/3666

 

Konkluzio:

Arctic oil and gas will not change much the coming world peak oil and gas!

Magyarul: nem valtoztat semmit.

 

A cikk szerint 1943-2000-ig elég alaposan feltárták ezeket a területeket és azóta a felfedezések egyre kisebb, jelentéktelen mezők. A felfedezések nagy része gázlelőhely. A vezetékek kiépítése ilyen távoli és ellenséges klímájú helyekre 1 évtized.

netizen Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47471
"Hát, ők sincsenek jobb helyzetben. Nincsenek." hogy szoktuk ezt mondani amikor valaki belegyogyul ilyen mertekben a sajat kicsi burkaba, hogy elszakad a valosagtol es a tenyektol? Get a life :D
Előzmény: advocatusdiaboli (47464)
netizen Creative Commons License 2008.03.11 0 0 47470
most ugyan ugy gyenge es kozepszeru dolgokat veszel, igaz kinabol - ahol ezeket ehberert allitjak elo. mindketten tudjuk, hogy az hogy mifele k+f folyhatott magyarorszagon az ancient regime idejen azt a kremlben dontottek el javareszt. jo voltak kis dolgok amikkel lehetett fogalkozni, megturtek.

"A puszta tény, hogy gyakorlatilag egyetlen egy volt szoc. ország sincs lényegesen jobb helyzetben, és bár lassan húsz év telt el, de még a Németek sem voltak képesek felzárkóztatni a keleti országrészt." Szlovenia EMu tag, szlovakia 14%-ot gazdasagi novekedett a tavalyi uccso negyedevben. GDP-ben leleptek minket, romania iden fog. ami keletnemet teruleteket illeti, hidd le nekem , szeretne ebben az orszagban mindenki 'annyira rosszul felzarkozva lenni'.
Előzmény: advocatusdiaboli (47462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!