A cikkben foglaltak teljesen megállják a helyüket. De ha a "vesztes sziticenternek" erre van pénze, akkor csinálják csak. Ha már a fekete merdzsó sem elég...
Szerintem is minél egyszerűbben, a lehető legrövidebb útvonalon kell bevinni az 1-es villamost az Etelére (tehát a Hamzsabégin és Bartókon át). Ez egy gyorsvillamos, és nem az a feladata, hogy a fél XI. kerületben kanyarogva összeszedegesse az utasokat.
Általában, helyére kell tenni a különböző alágazatokat. Csak utána kell számolni, hogy milyen hatása lenne futásban, időben annak, ha egy viszonylatot valami "ha már arra jár, menjen be ide is, meg oda is" elv alapján kacskaringózva vezetnének.
A BKV honlapot látogatva találtam ezt, kiemeltem a cikkbol. Városi Közlekedés 1999/3
"A nemzetközi tapasztalatok tükrében kello józansággal kell megközelíteni Ferihegy városi közlekedési kapcsolatainak kérdését. Kétségtelen, hogy kényelmes és környezetkímélo megoldás lenne a gyorsvasúttal való kiszolgálás (a meglevo MÁV távolsági pálya igénybevételével, illetve Ferihegy II-höz új pálya építésével). Kérdés azonban, hogy gazdaságos és az utasok igényeit kielégíto megoldás lenne-e a távolsági vonatok menetrendi kötöttségeihez igazodni kénytelen kötött pályás közlekedés. A repülotéri légi forgalom a légi csatlakozási ido csökkentése érdekében (hub and spoke-rendszerbe illeszthetoen) egyre inkább naponta 3-4 idokoncentrációban muködik, amikor 1-2 órán belül sok járat érkezik és indul, míg a járatrajok között órákban kicsiny a forgalom. A repülotéri nagy idobeli amplitúdókhoz megoldhatatlan feladatnak tunik az ország egyik legintenzívebb távolsági-elovárosi forgalmát bonyolító Budapest-ceglédi fovonal vonatforgalmát hozzáigazítani (kabátot a gombhoz esete). A forgalom ütemezésbeli illesztéseinek nehézségein kívül a repülotér forgalmának nagyságrendje sem teszi igazán indokolttá a gyorsvasúti kiszolgálást. Számolni kell azzal, hogy Ferihegy forgalma belátható idon belül nagyságrenddel nem növekszik, mert az ország legmobilabb nyugati részén Bécs Schwechat versenye érvényesül, várható néhány nemzetközi forgalomba is bekapcsolódó regionális repülotér (Debrecen, Taszár, Sármellék stb.) megnyitása, amelyek ugyancsak mérséklik a fováros repüloterének forgalomnövekedését. Gyorsvasúti kiszolgálás általában az évente 10 millió utasnál többet számláló repülotereken gazdaságos, Ferihegy viszont ezt a volument még 2030-ban sem érheti el. Ezért kedvezobb megoldásnak találjuk a légi forgalomhoz rugalmasan alkalmazkodni tudó jól szervezett nagyautóbuszos irányjáratok szervezését, melyek közlekedtetéséhez hosszabb szakaszon az úthálózat alkalmassá teheto."
Ezexerint Demjánék ki fogják dobni a pénzüket az ablakon, ha megépítik. Mondjuk ok nem errol híresek. A nyilatkozat szerint MÁVval vagy anélkül, mindenképpen megcsinálják egy éven belül, ha kell, még a terminált is megcsinálják, de az o ügyfeleiket ne autóbuszoztassák.
Az a bizonyos Liget téri metró-szárnyvonal is szerepelt a múltkor már említett, "szépemlékű" térképen a Földalatti Vasúti Múzeumban, aztán valamiért kiment a divatból. Pedig nagy haszna lenne a nem is olyan ritka kiállítások utasforgalmában is, nem kellene mindenkinek a 100-as buszon tömörülni. A 9-es busz kiváltása érdekes gondolat, valamikor trolival akarták megoldani a dolgot (83-as meghosszabbításával). Azért a 28-as villamos nem a teljes vonalán alternatívája a busznak, de a metró-kiágazás talán a maradék forgalmát is át tudná venni, hiszen így közvetlen a Belváros szívébe is lenne kapcsolat, meg egészen a Déliig.
Az Etele út vonatkozásában nem biztos, hogy szükség lenne villamosra, ha a buszvonalakat ésszerűen szerveznék át (amennyiben most nem lenne az). Az 1-es villamosnak szerintem is a Hamzsabégi úton, a vasút mellett kellene menni, de én azért legalább kétszer két sávnyi utat is építenék mellé, hiszen erre volt fenntartva az a sáv a töltés mellett anno...
Utasforgalmilag most biztos jobb (nem kell 50 métert gyalogolni, pedig "gyalogolni jó!", egy kicsit talán csökkent is a Dékán utcai zebra forgalma), most viszont a buszok kóricálnak be a térre, ahol befordulván "helyből" kell ugraniuk három sávot a leszállóra, aztán meg még egyszer vissza - igaz, lámpánál - de azért csak tudnak zűröket okozni az amúgyis nyűgös forgalomban. SZVSZ jobb volt a régi, ilyen elv alapján a 21-28-ast, meg a VÁRbuszt is be kellene hozni a térre. Vagy csak a rózsadombiak kapnak gyaloglási kedvezményt, a többiek lépcsőzzenek csak?
"Egyébként" nem lenne a tér elrendezése olyan rossz, ha nem barikádoznák el az átjárást a nagyon hosszú 4-6-osok a végállomáson állva/beállva-kiállva. Talán ezeket kellene áttenni a Vérmező utca mellé, az algúttal szembe, az 59-61-et meg befordítani a Várfok utca mellé. Ott elférne még egy vágány az átmenő 18-asnak, az 56-os hurkot is meg lehetne szüntetni, szerintem egész szellős lenne a tér.
A 49 anno a Dékán utcában állt meg, szinte be sem ment a térre. Ha jól emlőkézem, direkt kérték, hogy menjen be, hogy jobban lehessen átszállni róla mindenféle másra.
Nem allitottam, hogy Jozsi egy fokkal is jobb, mint Demszky. Nem is errol a szol a dolog. Egyszeruen az van, hogy a k###a politikusoknak szinte mindig fontosabb az, hogy egymast legyalazzak, mint az, hogy nekunk jo legyen. (Tisztelet a kivetelnek, bar a kivetelt a tobbiek jol lehulyezik, megtapossak, majd eltuntetik. Ha valahol van kontraszelekcio, hat ez az a hely.)
division by zero: "a Thököly-Hungária "luk" sztorija képekben".
Ezek a kepek idosorrendben vannak megszamozva a konyvtarban? Mert ha igen, akkor ez nem semmi. Igy Zuglo tenyleg egy enklaveva valt.
Ha jobban belegondolsz, a józsi csak magát akarja fejleszteni, mert nem igazán értem, hogy a vidékfejlesztésbe hogy fér bele 1000 km VIDÉKI vasút megszüntetése- azaz: nincs a megszüntetésre épeszű indok, amit el tudnék fogadni, egyáltalán semmi indok nincs, vagy csak blablabala...
> Egyáltalán érdeke a városházának a tömegközlekedés fejlesztése? Vagy csak a kormányt akarja ezzel negatívan feltüntetni a közvélekedés számára?
Valoszinuleg az elso is igaz, elvegre ha mar tiz eve csinaljak, marcsak megszokasbol is akarnak tenni a varosert valamit, de valoszinuleg a partpolitikai szempontok erosebbek. Demszky fel akarja tornazni a partjat 5% fole, a mi Jozsink tobb zsetont akar videkre, nekunk meg marad a szopas. :-(
a "vándor UV" visszatért Zuglóba: 3898+3899 ami nyáron volt 69-es, a Déli alatt 49-es, októberben 19-es, most pedig 62-es.
a pótját, ami 69-es és 49-es korában még megvolt, nem tudjátok hol hagyta?
Mai Világgazdaság:
Présben a tömegközlekedés ...Hatszázalékos tarifaemelés esetén például csak annyi pénz jutna a BKV-nak, hogy a budapesti tömegközlekedést esténként már negyed tízkor le kellene állítani, és meg kellene szüntetni minden éjszakai járatot...
Szóval, mi itt tervezgetünk, építünk (építenénk), a szerv meg rombol, akadályoz, és siránkozik. A városházi félretett pénzekből csak metróban tud gondolkodni, minden egyéb közlekedést meg akar szüntetni, csak a metró a közlekedési eszköz, a többit ki kell dobni. Az agyam áll meg ennyi szellemi impotencia láttán. Egyáltalán érdeke a városházának a tömegközlekedés fejlesztése? Vagy csak a kormányt akarja ezzel negatívan feltüntetni a közvélekedés számára? Bocs, ha esetleg off voltam, vagy erős, de azért mindennek van határa!!!
Más: 2, 2A villamosok. Régóta úgy érzem, hogy a 2-es villamosnak külső végállomásként a Pesterzsébet-felsőt kellene kiépíteni, eddig jönne a ráckevei HÉV is, meg a 13-as villamos is a mostani Gubacsi úti végállomásától. Akkor értelmét látnám egy 2A-nak, de nem a Boráros tértől, hanem a Lágymányosi hídtól. Vélemény?
Épp a napokban olvastam, hogy megvan a döntés a megszüntetésről.
A környéken mindenki felháborodva......
a megszüntetési indokot nem érzem elég erősnek.
lehet tenni még valamit?
az aláírásgyűjtés ér valalmit? (..mert épp az folyik...)
Nekem is szimpatikus ötlet, hogy a 3-as ne álljon meg mindenhol: nagyon idegesítő, amikor a dugigbusz 1-2 ember miatt áll meg (+amígy az illető elverexi magát az ajtóig...)
Azert eleg kemeny lett volna az a kerulo a korutrol. Arrol nem beszelve, hogy a villamosok a Korutra visszevezetesenek koordinalasa a Blahanal igencsak meghaladta volna az enyhenszolva csokkentett kepessegu villamos-menetiranyito kepessegeit. Ezt onan tudom, hogy nagyon sokatb jartam a 28-37 villamossokkal, es megtapasztaltam az egbekialto hulyeseget, amivel azon doboz lakoi rendelkeznek. Ha meg meg 29-es villamos is volt, akkor aztan katasztrofa.
Mindegy. Jomagam orultem, hogy tatrakkal jarhatok suliba, es a 37-es valoban a legjobb villamosvonalak egyike, 3 vasutat keresztez, igaz, egyet alul.
CSABI!
A 2A valoban hulyeseg ugy, hogy nem onnan indul a Boraros terrol, ahonnan a 2-es. Megvan meg az a szamlalo, ami jelzi, hogy hany mp mulva indul?
Viszont a kiszamithato menetrendje miatt szeretem. Szeretek mindent, aminek ertelmes menetrendje van. Arrol meg nem is almodom, hogy valaha osszehangolt menetrend legyen a BKV-nel.
Illesf!
Nem mondanam, hogy a MAV vezet hulyesegben. a BKV elott, de hogy mindketten sulyos erofesziteseket tesznek az elso helyert, az biztos!
Kice!
Javaslom, hogy tedd bele a javaslatba a 61-es es 6-os villamos osszekapcsolasanak vizsgalatat is.
A 90-09 bizti 415-ös.
Bövebben: a 94-es 415-ösökből a mező 3-at kapott. 90-05, 90-07, 90-09.
Most a Fürst (kelenföldi) garázsban vannak, és a piros, feka 21-esen járnak.
Egyébként a 90-09 zuhanása óta van matrica az ajtókon:
" a vezetőülésből felállni csak a kézifék behúzása után szabad "
89-94 nem tudom megvan-e még egyáltalán. A 90-09 egy 94-es 415-ös
Az a darab amelyik lezuhant a moszkván a dombról.
A metrós tipped lehet hogy bejön. A "véglegest" azért mondtam, mert ha nem így lenne, akkor egyszerűen "N" állásba rakják az üzemmódválasztót, és hajrá kézzel, kétszemélyes üzemmódban.
Egyébként érdekes a szerelvény összeállítása, mert a 336 hoz a 3072 től kezdődő sor tartozna...
Mivel ritkábban járok erre, buszos és metrós kérdéseket küldjétek a lajoska@mail.inext.hu-ra
Mindenre megpróbálok válaszolni. A buszokat 99% ban személy szerint ismerem.
végleg? azt hittem csak addig amig a felújítás alatt vannak a 1xx-ok...
a felújított 1xx-ben meg nem lesz automata, azt mondták a Fehér úton, tehár nem lehet, hogy azok mennek a 3-asra...
amúgy nem szeretem a 3xx metrót, olyan kényelmetlen az ülés széle, a régiknek jobb volt a "támaszkodója"...
kiváncsi vagyok milyen lesz belülről a felújítottak.
Ja, és még egy info (metrós)
A 336-3053-3054-3055-337 szerelvény elsőként átkerült a hármas vonalról a kettesre, úgy néz ki végleg, mert az automatás kapcsolókat és szerelvényeket leszerelték.
Tudja valaki hogy miért?
Sajna elég ritkán keveredek errefelé, de a magyar net legkirályabb emberei vagytok a vasútbuzullsal együtt.
Szó volt a 400-as ikarusokról. Sokkal több bajuk van mint a dupla ülés mindkét oldalon.
Elég kezdetnek, ha összehasonlítotok egy 92-es 200-ast és egy 415-öst. A 200-asok sokkal jobban bírják. A 435-ösöknek pedig széthullik a hátulja, olyan nehéz lett. Úgy kellene gyártani őket, hogy minden elsőrészhez mellékelnek két hátsót.
Egyébként a 412-esekkel már most baj van, mert 047-nél leálltak, vagy három hete és folyamatosan jönnek vissza a régebbiek is. (a szerződés szerint heti öt db nek kell jönnie.) Tehát 065-nél kellene állnunk.
Adalék info: BPI-013 eleje törött.
Nem tudja valaki hogy a BPI-355 öt (ex 89-46) hol lehet látni?
Támadt egy eretnek gondolatom: mi lenne, ha megtartanánk a villanyost a Szabadság-hídon, de levennénk az autóforgalmat és buszokat meg gyalogosokat engednénk át,
Nyugodtan lehulyezhet aki akar,amiatt amit most irok, de ma volt egy baleset a Mester utcai megalloban es egesz Petofi hid kozepeig alltak a villamosok. A potlasrol meg annyit, hogy szolo Ikarusok jartak rohadt ritkan. Ekkor jutott eszembe mikozben kerulo utvonalon mentem Lagymanyosrol a Deakra, hogy nem lehetett volna mondjuk a villamosokat kerulo uton vinni a Blahaig: Mester utca bekanyarodik, at a Haller utcara, Orczy ter- Nepszinhaz utca-Blahara ki vissszafog, aztan irany a Moszkva, visszafele nem lett volna gond, mert nem azon a vaganyon volt a balaset, es a villamospotlo amivel elozoleg jotttem a vaganyon ment volna. Kiegeszitve azzal, hogy a kerulo villamosok nem alltak volna meg sehol a Mester utca es a Blaha kozott (esetleg a Nagyvarad ter Orczy teren ,metro es troli csatlakozas miatt). Lehet, hogy igy is lett volna idoveszteseg, de az nem, hogy egy teli buszra fel akar szallni egy masik busznyi ember mar a Goldmann Gyorgy teren, es persze szidja a BKV joedesanyjat.