Jól láttad. Amúgy a Belvárosban 13 db régi ráncajtós csoda marad meg a rendszámozás szerint. Aztán változhat a helyzet, ha a Kelenföld megkapja az összes 412-est, mert akkor elkezdik átnyomni a feleslegeseket... Ekkor lesz kérdéses a ráncajtósok sora.
Szépen csorognak a 412-esek ismét, már van 055 is, legalábbis ezt láttam legújabbként. A 22-37 törése után a garázsban áll a falnál, lefóliázva az eleje, szerintem hamar fel fog támadni. Ha a kelenföldnél járotk érdemes megnézni a "kórházsoron" a 60-94-et. Új rendszám rajta, de totál szét van szedve...
ma utaztam a 88-68-on, újy rendszámot kapott: BPO-397, ráncajtós, régi fehér vezetőfülke, ajtódoboz külön lámpa-gomb, de át van fújva feketére, kapaszkodók feketék.
Nyáron elég soxor lehetett olyan 1-es villamost látni, ahol az első és második kocsi áramszedője volt fenn, ellentétben a megszokott első - harmadik kocsi helyett. Ez miért volt így?
Tegnap este volt szerencsém egy ráncajtóson utazni a 2V villamospótlón. 90-08 volt. A motorhangja eros, de valami nagyon sikoltozott benne (ékszíj?)
Az csak mellékes, hogy ilyen hülye villamospótlót még nem láttam. Semmi köze nem volt a villamoshoz, gyakorlatilag a 15-öst surítette. Ilyenkor este miért nem lehet végigzavarni a pótlót a rakparton? Forgalom közel zéró, és ott lehet megállni, ahol a villamos is megáll. Meg még gyorsabb is, nincs kanyargás szuk belvárosi utcákon stb. Na dehát ez is biztos koncepcijó...
Futes: Mint azt a Trolibusz Uzemigazgatosagon hallottuk volt, a ZIU-ban _nincs_ futes, csak ki van rohadva az ellenalasokat eltakaro lemez, de folosleges megcsinalni, mert igy legalabb van futes... Utasitasban is van, hogy mikent kell futeni a Tatrakon, ugyhogy ciki. A KCSV-n pedig csak akkor van futes, ha van egyedi ajto is. Sajnos bizonyos utasok nem kepesek az olvasas muveszetebe belemelyedni, igy az ajtonyitas szamukra a "ha nem nyilik majd beb****uk" kategoriaba tartozik... Volt mar ilyen. MUV-val nem jarok, de ott asszem gyakrabban megy, mint a KCSV-n.
Ugyan vasutas dolog, de tessek regi Bz-n utazni, ott meg van Praha valto. Amugy Del-Pestnek es Cinkotanak egy csomo olyan vensege van, amelyen divik a bubu, a Praha, meg a regi motor. Sajnos ezek kozul keves a rancajtos :(((
Kiporogtek a tengelyei? Mindket kocsinak?
Ha az egyik kocsi meghibasodik, akkor a masik (meg mukodo) huzza vagy tolja ki a vegallomasig, ekkor viszont nehez ugy elindulni vagy megallni, hogy ne porogjon ki a csatolt ipari hajott tengelye. A budost a kerek sinen valo csuszasa is okozhatta.
KICEnek:
Csinaltam sok szep kepet a Moszkvarol, hurra!!!
ON: 1425- nem a Moszkvan delbe kinnt volt a vonalmuszak es erosen szereltek, o ( marmint a vili) azt csinalta, hogy folyamatosan kiporogtek a tengelyei es budos volt, miert?????
A szetvagott UV-k mind regi forgovazasak voltak.
Korlatozott vonal: igazandibol furcsa a helyzet. 1987 elott pl. a Budafokon a regi forgovazas 3300-asok jartak, aztan 87-ben volt egy nagy csere a Szavaval, azota Szavaban jarnak a regi forgovazasok. Az indok: Budafokra az albertfalvai 48-as sinekbol epitett palyara kellenek a szelesebbtalpu kerekek. Namarmost a 30-ason, a 69-esen is van 48-as sin, megis vidaman elfurikaznak a regi forgovazas kocsik. Ugyhogy itt nem kell ennyire szigoruan nezni a dolgot. Mas kerdes hogy a 47-esre (es valoszinuleg az 50-esre) azota sem tesznek regi forgovazas kocsit; egyszer nagy ho idejen lattam csak, hogy a 49-eseket a Fehervari uton, akkor jottek ki ide regi forgovazas kocsik.
Mas teszta a 41-es vonal - ez korabban HEV vonal volt (eltero szabvanyokkal), es meg az 1968-as (tehat mar BKV-s) forgalmi utasitasban is az szerepelt, hogy a ket budafoki vonalra (41,43) a Forg. telepen kivul, illetve a Korter ket belso hurokvaganyan csak a volt HEV-es kocsik mehetnek (azaz az 1900-as ikerkocsik), illetve a Varoshaz terig elmehettek az UV-k (4-es villamos - ezek viszont keskeny talpuak voltak meg ebben az idoben (!)). Kesobb is csak olyan kocsikat engedelyeztek a 41-es, 43-asra amiken szeles kerek volt - szoval a kocsikat kulon le kellett vizsgaztatni ezekre a vonalakra. (Hasonlo tilalom volt az Obudai 5-os vonalon.)
Szerintem a 41-es kulso szakaszan meg ma is a regi HEV szabvanyu talpfak lehetnek, igy elkepzelheto, hogy ezert veszik a 41-esen ezt a tilalmat komolyan.
Nem tudom hogy szilveszterig marad-e. A multkor a 3215-os sem volt sokaig, valoszinuleg csak addig, mig egy-egy kocsi a Feher uton tartozkodik.
A 3257 szerintem nem mehet a 41-es vonalara: speciel ez az a vonal ahol leginkabb ugyelni kell a megfelelo kerektalpszelessegre. A 3257 alatt pedig csak keskenytalpu kerek van.
tudja valaki, hogy a 412-eseken este miért ég mindig a ködlámpa is? Nagyon szép így a busz, de mintha a KRESZ ezt városon belül tiltaná, és ezért a rendőrök meg is állítják néha az embert.
A ZIU-kat azokra a frankó kis orosz telekre tervezték. A Tatrákban meg azért nem fűtenek, nehogy már az utas elszokjon attól, hogy a villamoson hideg van. :-)))
Ésszerűbb magyarázatom nincs.
már napok óta kérdezni akartam: a kikapcsolt fűtésen megspórólt energiát hazavihetik a vezetők, vagy mi? miért nem fűtenek egy csomó járművőn, amiben pedig van fűtés?
én pl a 74-es troli vezetőket csodálom, amit a Wesselényi és Dohány utcában müvelnek, a parokoló autók két oldalt, plusz idönként (elég gyakran) második sorban szabálytalanul álló autók között húz el vagy 50-el, amikor kb 5-10 centi marad mindkét oldalon!