Keresés

Részletes keresés

eMPet Creative Commons License 2015.11.02 0 1 144427

Budafokon a Városház tér és környezete már több év óta szét fog esni...

Eddig szerencsére sikerült elhárítani ezt, köszönhetően a pályásoknak.

 

Sokat gondolkodnak (finoman szólva) a környék újjáépítéséről, a legotolsó terv, amit láttam, az a KL szűkítését, össze-vissza egyirányúsítását tartalmazta.

Villamos-busz közlekedésnek a MT maradna, ott "csak" annyi nem tetszett, hogy a Vh térre tettek egy szééép fejvégállomást úgy, hogy a peronos rész egyben a buszok megállója is, de azért egy visszafogóváltóra is futotta a peron elején. Érdekes lenne a villamos mögött álló buszt tolatásra kényszeríteni, ha valamiért csak visszafogással lehet villamost rendezni.

Ezen kívül a MÁV állomás elé egy szép körforgalmat is lecuppantottak, ott tér vissza a közút a KL utcába.

 

 

Egyetlen kérdésem lenne: miért nem lehet a villamost elvinni a MÁV felvételi épületig? Ott hely is több lenne, meg a buszokat (és a lakókat is kevésbé) sem zavarná, nomeg plusz egy megálló is lenne.

 

 

Előzmény: BakcsiMate (144274)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144426
DarvasKristof Creative Commons License 2015.11.02 0 1 144425

Valóban, de ott indokolható azzal, hogy mindkét oldal egyformán nagy közlekedési csomópont, az átkelés nehézkesebb.

A Körtér felé a lámpa vagy megfogja, vagy nem, a másik irányban viszont egyértelmű menetidőveszteség.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (144423)
Közlekedésguru Creative Commons License 2015.11.02 -1 0 144424

Itt nekem sincs gondom ezzel, legyen. A Záhony utcánál is lehetne, ami a belváros felé közlekedő megállóhoz visz át keringés nélkül, mert ha már a busz nem jön be közelebb az áruházhoz, akkor legalább csomagokkal a keringés megszüntethető lenne. A belvárosban sokkal inkább káros a külön szintű átkelések ismét felszínre terelése, de az indokot ott is értem és valóban a legolcsóbb módja az akadálymentesítésnek, csak nem a legjobb megoldás (pl. Astoria, Corvin-negyed, Jászai M. tér hídfő oldala).

Előzmény: NAR (144421)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.11.02 0 3 144423

Pedig van ilyesmi Budapesten is: 3-as vili Örs két oldala. A BAH felől jövet valószínűleg megfogja a lámpa, mert túl hosszú a szakasz az előző lámpától. Ha meg kell állni, a CAF belelóg a kereszteződésbe, ami nem igazán szabályos, tehát a jelenlegi leszállóhelynél kell megállni, hogy ne legyen útban. Akkor már ajtót is nyithat, ha valakinek így gyorsabb, mehessen a dolgára. Ha dél felé megállítjuk, akkor már észak felé sem olyan nagy baj, főleg, hogy építeni sem kell hozzá, illetve a Villányiról induló buszok közelebb vannak.

Előzmény: DarvasKristof (144422)
DarvasKristof Creative Commons License 2015.11.02 0 1 144422

A véleményük nyilván borítékolható, de egy oktatási intézmény miatt nem szokás egy csomóponttól 150 méterre még egy megállót tartani. 

Előzmény: kihúzóvágány (144420)
NAR Creative Commons License 2015.11.02 0 3 144421

Én azért annyira nem bánom, hogy zebrát építenek az adómból, nem három-négy liftet... Az Auchan kihajtó miatt egyébként is van egy lámpa 100 méterre, szóval a Szentendrei út sokat nem veszít.

Előzmény: Közlekedésguru (144417)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.11.02 -1 0 144420

Kérdezd meg azokat is, akik a Villányi út elején lévő oktatási intézményekbe igyekeznek (Szent Margit Gimn, ...)

Előzmény: DarvasKristof (144405)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144419

A Fonódón utasok nélküli próba nem lesz?

Az óbudai szakaszon ugyanis kb. 5 méter hiányzik a pályából és a felsővezetéket is nagy tempóban építik:-)

 

 

NAR Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144418

De, még biciklis átkelő is van.

Előzmény: Spaceliner (144414)
Közlekedésguru Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144417

OK, erről lemaradtam, ezért kérdeztem. "Olcsó" akadálymentesítés...

Előzmény: g86 (144416)
g86 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144416

Az év elején épült.

Előzmény: Közlekedésguru (144415)
Közlekedésguru Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144415
Előzmény: NAR (144411)
Spaceliner Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144414

Visszairányhoz nem jutsz vele át (Pl Batyi felé).

Előzmény: NAR (144411)
Betérő_vendég Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144413

Krisztinára gondoltam, csak rosszul írtam, bocsi :)

Előzmény: IAtilla (144410)
IAtilla Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144412

Az én szempontom pedig ezek mellett még az, hogy úgy sem lehet komolyabb fonódó hálózatot összerakni, hogy minden meglévő kapcsolatot megtartunk, és amellé kreálunk egy rakás újat is. Ki kell választani a legerősebb irányokat, és azokra tenni értelmes járatsűrűséget: csak csúcsidőben 15 percező járat ne legyen, vagy legyen sűrűbb, vagy teljesen szűnjön meg. A lényeg, hogy a többségnek kedvező legyen.

Én sem csodára várok, de a BKK-nál tervezetthez képest nem számolhatunk jóval több túlkapacitással, ha a realitás talaján akarunk maradni.

Előzmény: Fradista Utazó (144409)
NAR Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144411

"- Óbudai Auchan Hévvel érkezve egy aluljárózás plusz jó tíz perc séta. Nem fiatalosan, rohanva."

 

Nem kell aluljárózni, van zebra. Persze ezzel együtt még mindig jó messze van a HÉV-től.

Előzmény: Spaceliner (144401)
IAtilla Creative Commons License 2015.11.02 0 0 144410

Egyetértek, de a 4-es pontban nem stimmel, amit írsz: Alkotás utcai járatot nem vihetsz az Etele tér felé, mert nincs hozzá vágánykapcsolat. Az Alkotás utca és a Villányi út felől csak a Fehérvári útra lehet továbbmenni.

Előzmény: Betérő_vendég (144408)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.11.02 -1 3 144409

Egy fonódó hálzat ezzel jár. Komolyabb fonódó hálózatot anélkül, hogy helyenként csúcsidőben is, peremidőszakban pedig szinte mindenhol túlkapacitást kínálj, akkor sem lehet összzerakni, ha nincsenek olyan feltételek, hogy mondjuk egy bizonyos járműtípusnak emitt feltétlenül közlekednie kell, amott pedig semmiképpen, ill., hogy az egyik fogalmas ágon nincsenek sínek.

A fonódó számára mintaként szolgáló külföldi hálózatok üzemeltetői elég jómódúak ahhoz, hogy felvállalhassák a túlkapacitást, ill. kisebb forgalmú időszakokban ők is elvágnak bizonyos kapcsolatokat.

Ez van, csodák nincsenek.

Előzmény: Betérő_vendég (144408)
Betérő_vendég Creative Commons License 2015.11.02 -1 0 144408

Én is észrevettem utólag, hogy a közösen alkotott hálózatunkban a Fehérvári út csúcson kívül túl lett kicsit tervezve, no meg a Városház téren este és hétvégén sikerült a duplájára növelni a kapacitást. Mentségemre legyen mondva, hogy kb másfél óra alatt gondoltam ki a struktúrát egyedül, a BKK-nál ezzel ellentétben egy komplett csapat dolgozott rajta hónapokig. A hálózat többi részén a kapacitást lényegében a BKK változattal azonosan alakítottam ki

 

A megoldási lehetőségek erre az alábbiak:

1. Hagyunk így mindent: Pazarló, nem lenne jó megoldás

2. Fehérvári úton betétjárati végpont a többletnek: Nincs igazán utaslépcső sehol, estetlag Albertfalva, kitérő jöhetne szóba, de azt most tervezik elbontani, illetve elég hosszú szakaszon teszünk így is többletet a rendszerbe.

3. A többletet SZTK rendezőn vesszük el, ahogy a BKK számol vele: Kétségkévül a legköltséghatékonyabb, de a két viszonylat forgatása a végállomáson szerintem problémás lesz, illetve elvesz tradicionális kapcsolatokat.

4. A többletet a lehető leghamarabb elvarrni, nem a Fehérvári, hanem a Bartók Béla úton-> Csóka utca végpont. Itt kompezálni lehet a Fehérváriról kieső kapcsolatokat, ha abban gondolkozunk, hogy pl az Alkotás úti járatot hozzuk erre. Itt adja magát hogy ahogy az egyik első BKK-s változat szerinti rendszerben szerepelt, ez a járat menjen Kelenföldig és többletet jelentő, esetleg rehabilitált 49 induljon a Csóka utcától. A metró óta egyrészt Eteléről pestre kevesebben használják, másrészt a Csóka utca erős megálló.

5. a többletet elvisszük az Etele térre. "Szebb" lenne, de ha minimálisan (2 megálló) többe kerül, és a végállomási infra nem tud kezelni 3 viszonylatot. Már ha kell 3.

 

Szóval ezeket újragondolva át fogom dolgozni a korábban leírt javaslatomat.

 

Előzmény: IAtilla (144398)
nememlexemki Creative Commons License 2015.11.02 0 2 144406

ha tényleg nem igazán jelentős akkor állítsuk be a reálisabb 100 ft köré a vonaljegyet, és a gond megoldva...

 

vagy a vonaljegyrendszer az alkalmi utasok távol tartására szolgál

 

a új rendszer meg csak elindul egyszer...

Előzmény: g86 (144340)
DarvasKristof Creative Commons License 2015.11.02 0 6 144405

Ez a Savoya-kérdés erősen túl van tárgyalva.

A Krisztina körúton is élnek idős emberek és a Villányi úton is, valamelyiknek a kettő közül át kell szállni a Savoya-park felé. Összességében javul a szolgáltatás, mert megszűnik a körtéri gyaloglás a 61-es végállomás és a Fehérvári úti járatok megállója között.

 

Amúgy annak mi értelme van, hogy a TE szerint a 61-es mai végállomása helyén is megállnának a villamosok?

BPI-383 Creative Commons License 2015.11.01 -3 0 144404

Voltam mindkét Auchanba. Ráadásul nem vásárolni, hanem úgy, hogy elég sokat számított az eljutási, bejutási idő. (= dolgozni)

 

Vásárlóként is voltam mindkét helyen. Ha én Krisztinavárosba laknék odamennék. De, mint Dél- Dél-Budai, semmilyen okból kifolyólag nem mennék innen az Óbudai Auchanba vásárolni, ha egyszer a Savoyában is megvehetem, amit szeretnék.

 

A többi része valóban jelentősen OFF topik marketing téma.

 

Óbuda esetében ne a Záhony utcai mh-től való bejutást, hanem ahogy minden "dél felől" érkező, a Kaszásdűllőtől valót. 

Onnan még nem néztem, de valahogy nekem automatice a Záhony utcánál való leszállás jött zsigerből, pedig délről jöttem, és azt az infót kaptam, hogy mind a kettő jó. És be is vált.

 

De lényeg a lényeg és az OFF topik részét zárjuk is le ezzel a témának: Támogatom, hogy Krisztinaváros kapjon közvetlen járatot a bevásárolni szándékozóinak, de inkább Óbuda felé látom racionálisnak azt. És minden fél számára úgy gondolom ésszerűbb is abba az irányba erre törekedni.

Előzmény: Spaceliner (144403)
Spaceliner Creative Commons License 2015.11.01 0 2 144403

De egyébként még a közvetlenség kulcsfontossága miatt sem értem, miért pont a Savoya park a fő potenciál nekik. 

 

Ez itt már OFF, de legközelebb, ha bedobnak egy Auchan kiadványt a ládába, nyisd ki és merengj el az árakon. Valószínűleg azért. 

A vásárló, ha szeret egy boltot, akkor ahhoz ragaszkodik. Ahogy exvérmező is írja, a helyiek ragaszkodnak a Fehérvár úti piachoz és sokan a Savoya Auchanhoz. Ezt a szimpátiát megváltoztatni már marketing téma, nem közlekszervezés.

 

Nagyon többet ehhez már nincs mit hozzátenni szerintem. A távok s a megszokás szerintem dönt esetükben. Szerintem egyszer nézd meg mindkét Auchant. Óbuda esetében ne a Záhony utcai mh-től való bejutást, hanem ahogy minden "dél felől" érkező, a Kaszásdűllőtől valót. 

Előzmény: BPI-383 (144402)
BPI-383 Creative Commons License 2015.11.01 -4 1 144402

Én is szeretem a közvetlen járatokat, de az nem feltétlen közlekedésszervezési észérv, hogy a környék 65 éven felül, díjmentesen utazó lakosságának nehezére esik:

 

- aluljárót használni is (ez még jogos is szvsz)

- jó eséllyel alacsonypadlós buszra átszállni a magaspadlós villamosról

- A Záhony utca és az Auchan legközelebbi megállója közötti kb. 300 m megtétele, oda-vissza 600 m, ráadásul ott bemegy a bejáraton, és rögtön be tud menni az Auchanba, még a Savoyánál azt a távolságot majdnem megteszi a villamosmegállótól odáig, ahonnantól ténylegesen kezdődik az Auchan (erről jutott pont eszembe, hogy nem régiben  egy 65 éven felüli honfitársamtól hallottam, hogy azt olvasta valahol, hogy az ő korukban különösen egészséges napi 1,5 km-t sétálni, és milyen érdekes, hogy ennek megfelelően eléggé jó egészségi állapotnak is örvend)

Ha Óbuidaihoz akarok terelni őket, HÉV számukra kiesik. Nem kényelmes verzió a Savoyához képest. Kellene szervezned egy Buszjáratot, ami körbejárja az I. ker főbb pontjait, majd a külső vá-ja, Óbuda, Auchan bevásárlóközpont. Lehetőleg nem a parkoló leghátsó szektorába rakva a peront. 

Az első fele teljesen egyértelmű. De szerintem a megoldás, ami konszenzusos, mert erre jelen és várható helyzetben nem feltétlen van mód, sajnos, a következőben rejlik erre:

Villamosjárat mely a Krisztina körútról közvetlenül Óbudára megy (mondjuk a Bécsi úthoz, mivel más nem nagyon jöhet szóba), onnan pedig versenyképes átlapolás alacsonypadlós autóbuszokra. Mire ez megvalósul(hat), addigra az alkalmi utasoknak lesz módjuk olyan árat fizetni a szolgáltatásért, ami egálban van a szolgáltatással (értsd: időalapú jegy, e-jegyrendszer), a nyuggereknek nem több pénz az utazásra, mint amit a Savoyába menet fordítanak.

De egyébként még a közvetlenség kulcsfontossága miatt sem értem, miért pont a Savoya park a fő potenciál nekik. Miért nem mondjuk az Allee, vagy a LIDL a Móriczon, a Fehérvári úti vagy a Fővám téri piac stb. , melyek utóbbi kivételével a jövőben is közvetlenül elérhetők lesznek állandó jelleggel, és minden idősfejjel gondolkodva fontos dolog van ott is (virág, hentesáru, élelmiszer stb-stb., árban is van bőven versenyképes választék, minden adott tehát ott is)

Csak ha már észérvük érdekel, ez lenne. S teljesen jogosan. 

Érdekel, csak én észérv alatt olyasmit értettem, ami közlekedésszervezői hatáskörben is jogos, méltányos. Az, hogy 10Ft árrés van az Auchan meg a piac legolcsóbb azonos kategóriájú terméke között, meg hogy 300 m-t nem képesek sétálni az nem az. Ez társadalmi morál kérdése inkább. Az viszont valóban az, hogy lehetőség szerint minél akadálymentesebb és pénztárcabarát eljutási lehetőséget kapjanak minél közelebbi bevásárlóközpont felé. Viszont most jut eszembe, hogy ott van nem messze a MOM Park is, amihez ott a 105-ös busz, javarészt ap.-s buszokkal, közel, közvetlen eljutási lehetőséget adva.  Vagy az SZKT-tól néhányszáz méter sétára (jó, jelen pillanatban nem igaz, mert a tér Déli pályaudvar felőli legszélső sarkában áll meg a villamos, de általában véve igaz) a Mamut I és II. Az miért nem jó?

Előzmény: Spaceliner (144401)
Spaceliner Creative Commons License 2015.11.01 0 3 144401

Azon túl, hogy jelenleg oda van közvetlen járat jelenleg, van más észérvük?

 

Ha idős fejjel gondolkozunk:

- Óbudai Auchan Hévvel érkezve egy aluljárózás plusz jó tíz perc séta. Nem fiatalosan, rohanva.

- Busszal is ugyanez a séta

- Savoyánál "szinte" a bejáratba tesz le a villamos. Egy-két perc alatt bent vagy, mint vásárló. 

 

Mindkettőtől cipeltem haza havi bevásárlást, nekem is a Savoya volt kényelmesebb, hiába messzebbi, még Moszkva teres átszállással is. (Valahol mindkét irányból át kell szállnom a 4-6-ra.)

 

 

Ha Óbuidaihoz akarok terelni őket, HÉV számukra kiesik. Nem kényelmes verzió a Savoyához képest. Kellene szervezned egy Buszjáratot, ami körbejárja az I. ker főbb pontjait, majd a külső vá-ja, Óbuda, Auchan bevásárlóközpont. Lehetőleg nem a parkoló leghátsó szektorába rakva a peront. 

 

 

Csak ha már észérvük érdekel, ez lenne. S teljesen jogosan. 

Előzmény: BPI-383 (144399)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.01 -6 1 144400

Hidd engem jobban nem érdekel, mint téged :)

Előzmény: MCA-001 (144397)
BPI-383 Creative Commons License 2015.11.01 -8 1 144399

Óbuda Auchan. Közelebb is van, az árak ugyanazok, ugyanúgy Auchan, eléggé nagy, elég sok igényt kiszolgáló létesítmény. Inkább Krisztinavárosból arrafelé kellene nyitni átszállásmentes tömegközlekedési lehetőséget, mint mindenáron a jóval messzebb lévő Savoyába. Azon túl, hogy jelenleg oda van közvetlen járat jelenleg, van más észérvük? Vagy olyan, amit ti az ő javukra feltudtok mutatni? Mert szerintem nincs.

Másrészt, ha már a tarifarészét vizslatjuk a dolognak:

 

- a munkásosztály, fiatalok döntőtöbbsége vagy bérletes vagy bliccelő

- a 65 éven felüliek korlátlan számban ingyen utazhatnak

 

Tehát őket az átszállások száma anyagilag nem terheli meg.

 

Aki meg eseti jelleggel, vonaljeggyel megy csak a Savoyába, annak nem tudom mitől érné meg a dolog, még a jelenlegi helyzetben is. (eljutok valahogy a 86-osig, és az felvisz Óbudáig, ha ez nem megy jó eséllyel amúgyis ingyen utazik az érintett)

 

Ha tisztességesen lyukasztva elmegyek Óbudára, mondjuk 18+86 vagy 16/105+86 kombóval vagy a 17-es villamospótlóval és a 18-as villamossal kombináltan (mondjuk ezzel odafelé úton szinte simán tud trükközni az illető, oly módon, hogy a vonaljegy számkocka nélküli végét lyukasztja ki átszállás után, és ha kérdi az ellenőr, azt mondja, hogy a Dél-Buda felől jövet szállt át, a kódsort lényegében értelmezni ellenőr szerintem úgy sem tudja egy fedélzeti ellenőrzés során) akkor is inkább Óbudára mennék, és az azzal való átszállásmentes kapcsolatért kakaskodnék, mint a Savoya felé menő átszállásmentes kapcsolatért.

 

Előzmény: exvérmezö15 (144355)
IAtilla Creative Commons License 2015.11.01 -1 0 144398

Nem számoltam más viszonylattal. Honnan hiányolsz kapacitást? Lényegében a kiskörútról vennék el a 49-es révén, de úgy gondolom, hogy annak a mostani utasai nem mind jelennének meg a többi kiskörúti járaton, ha muszáj lesz átszállni.
A Széll Kálmán téri ágon, a Fehérvári úton és a hűvösvölgyi szakaszon is ugyanannyi csúcsidei kapacitást terveztem, mint a BKK, mivel a kapacitásokat én nem kívántam különösebben felülbírálni, csak a hálózatot akarnám egyszerűbbé alakítani. Úgy sejtem, hogy a tervezett követési idők a reggeli csúcsórában ahhoz képest kissé sűrítve lesznek, ahogy jelenleg is működik, akkor már nem lesz kevés.

Amelyik hozzászólásomra reagáltál, azóta rájöttem én is, hogy túllőttem a Fehérvári utat, de csak csúcsidőn kívül. Csúcsidőben a jelenlegi 28-ról a BKK is 32-re emelné (17-es: 8 db, 18-as: 4 db, 41-es: 4 db, 47-es: 12 db (4-8 perc), 56-os: 4 db). Csúcsidőn kívülre a 144 302. hozzászólásban tértem ki, hogy hogyan optimalizálnám a Fehérvári utat.

Előzmény: Törölt nick (144386)
MCA-001 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 144397

Te pedig ne csodálkozz ha mindenki letiltja a hozzászólásaidat.

Én ezt teszem.

Jó éjszakát:)

Előzmény: Törölt nick (144396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!