Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1855
újra járnak a Metro MUKI-k!!! reggel amikor kiléptem a Keleti csarnokból, ott állt a 67-es megállójában a 7033 egy teherkocsival!!!!
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1854
Miskolciak figyelem!

A szombati Déli Hirlapban van egy cikk mely szerint a kormány nem engedi a kozel 10%-os
dij emelest csak a 6%-ost. Ez azt jelenti hogy a vonaljegy 80, buszon 95 Ft lesz. Ez közel 87 milliós kiesést eredményez éves szinten, így nagy valoszínüséggel nem lesz pénz ujabb buszok beszerzésére.

Másik hir Népszava címlapján:
Államosítani akarják a BKV Rt. felét!

Hát a jó k..a anyukat, és lóf@szt a picsajuk amocskos pestieknek (Tisztelet a kivételnek)
Az MVKRT, DKV, SZKV meg dögöljön meg?!
Miért van az, hogy a kormány nem lát tovább budapest köz.ig. határát jelző táblánál ???????????????????????????????????????????????????????????????

_mihi_ Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1853
NZA: eddig nem akartam mondani, de én pénteken a (vszinűleg) 3822-t láttam a Fehér út felé szólóban
Előzmény: NZA (1839)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1852
Bagojj!

3-4 eve olvastam a VK-ben egy cikket, amiben szo volt a miskolci noniusz hatasrol is, eppen az altalad emlitett jaratok fonodasi szakaszan, az Erzsebet teren, ha jol tevedek. Benne van a kezed?

Előzmény: Törölt nick (1848)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1851
Meg egy adalek a BKV finanszirozasahoz a mai nepszabobol:

"Perlaki Jenő számításai szerint a fővárosi önkormányzatnak épp akkora a költségvetési többlete, amennyit elvont a kerületektől és a BKV-tól, s azt fővárosi beruházásokra költötte, azaz 23 milliárd forint. Mivel a fideszesek a fővárost tartják felelősnek a BKV válságáért is, ezért alternatív költségvetési javaslatukban a jelenlegi 14 helyett 22 milliárd forintos támogatást javasolnak a közlekedési cégnek."

Előzmény: Carpy (1842)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1850
Egyebkent engem leginkabb a Csomori HEV megszuntetese aggaszt: nem tudom persze, hogy milyen forgalma van. A rohej az lesz, hogy a palyat meg kell majd tartani (lehet hogy vezetek nelkul), mivel a dizelmozdonyos vonatok nem tudnak felmenni a Cinkota utani emelkedon.
A 17-es megszuntetese: lehetne itt valami esszerut csinalni? Ha meglenne az osszekotese a 17-19-esnek, akkor szoba sem jonne a megszuntetes, viszont a mai allapotaban lehet, hogy uzemi kapcsolatnak is felesleges megtartani. Avagy megint csak ideiglenesen lesz szuneteltetve a vonal: habar eleg lehangolo latvany volt a 43-as (ideiglenesen szuneteltetett) vonal lerohadasat vegignezni.
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1849
Hoho, bagojj, latom, itt vagy, es ha valami szaftos kis szakmai kerdes felmerul, bagojj letedre is lecsapsz ra, mint egy sas... :)
Előzmény: Törölt nick (1848)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1848
Nóniusz hatás:
Fonódási szakaszokon előforduló jelenség (Végülis nem is kell fonódás, de ott igazán gáz. Elég, ha egy megállóba több viszonylat érkezik). Egyenként ütemesen, de nem megegyező (és nem egymás többszörösei) követési idővel rendelkező viszonylatoknál, bármennyire is ütemesen indulnak, időben hullámok alakulnak ki, azaz lesz egy időszak, amikor "egyszerre" jönnek, aztán sokáig semmi. Le lehet játszani időtengelyen, nagyon izgalmas. Csináltam ilyet Miskolcnál, a Szemere utca megállóhelyre (21,33,36,101B, akkor még 37). Az utas emg csak annyit lát, hoyg megint elment egymás után egy valag busz, aztán ő meg mégis vár 10 percet. Na, ez az, amivel nem lehet mit csinálni, feltéve, hogy annyi viszonylatra szükség van. A követési idők machinálása sem vezet sok eredményre, mert elverődés attól még van, ráadásul farok csóválná a kutyát, azaz annak komolyabb forgalmi és költség vonzatai vannak. Ha mégis sikerül a követési időknek úgy alakulniuk, hogy egymás többszörösei (tehát pl. 5, valamint 10 perces követésekkel vannak), akkor is -mint már említettem- ott az elverődés, azaz a hullámok esetleg térben máshol, de jelentkezni fognak.
Előzmény: Bölény (1844)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1847
A noniusz-hatas az, amikor kulonbozo kovetesi ideju jaratok fonodasi szakaszan a jaratok egyuttes indulasi ideje ugy jon ki, hogy tele van urokkel es egyuttjarasokkal, azaz egyszerre elmegy az osszes jarmu, aztan meg sokaig semmi. Vannak modszerek, amikkel ez egesz jol kiolthato, csak nagyon keves helyen alkalmazzak.
Aztan van az altalam "BKV-noniusz-hatas"-nak nevezett borzalom, ami azonos kovetesi ideju jaratok fonodasi szakaszain jelentkezik, es ha lehet, meg a sima noniusz-hatasnal is bosszantobb, mert megszuntetese tenyleg csak precizitas es odafigyeles kerdese lenne. Nagyszeruen tapasztalhato a este es hetvegen a Nagykoruton.
Előzmény: Bölény (1844)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1846
A 100-as es a 600-as Ikarusz troli eredetileg sarga szinu kasztniba kerult.
Előzmény: Bölény (1844)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1845
NZA

Nem derult ki a szavaimbol, mert belebonyolodtam a DBR-kapcsolatba, de a 7A megszuntetesenek ellene vagyok. A 9-est es a piros 17-est nehez szivvel, de el tudnam fogadni.

Előzmény: NZA (1843)
Bölény Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1844
KaBa! Koszi az infot, muszerfal-rajzok johetnek! Esetleg az atalkitott ZIUke is (miert nem alakitottak at a tobbit is?).

Az a troli, amire en emlexem, benzin vagy dizelmotoros aramfejlesztovel lehetett felszerelve. Amint emlitettem, baloldalt, hatul, a legalso panel volt raccsal ellatva, gondolom a hutes miatt. Persze lehet, hogy nem emlexem jol, mert akkoriban ('76-'78) meg igen porbafingo kis kolok voltam, de mintha meg a tv-ben is mutattak volna. Asszem a 74-esen jart.

Az lehetseges, hogy ugy '75-'76 kornyeken sarga IK260-as troli(k) jart(ak) a 70-esen? (Vagy ezt kerdeztem mar?!)

Carpy! Mi a nyu az a noniusz-hatas?

NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1843
7/A ugyben ugymond szemelyes erintettseg okan egy-ket tenyre szertnem felhivni a figyelmet:
1. a Bornemissza teren tul ket nagyforgalmu megallocsoport van: Csurgoi ut (Alliende ltp. - fele embertomeg itt szall le) es az Albertfalvi ltp. (masik fele itt). Csak az utobbi kozelitheto meg konnyeden 47-es villamossal.
2. A 47-es villamosra a FMH-nal (Bocskai ut elott eggyel) mar alig lehet folferni reggelente. Ha a 7A-rol az utasmennysegenek a fele meg hozzajon a vonalra, akkor a 47-esen (a mai jaratsuruseg mellett) utaslemaradasok lesznek (nem Albertfalvan, hanem a belso szakaszon).
3. Szerintem a Nepszabadsag cikk nem tul megbizhato. En pl. elkepzelhetetlennek tartom a 7A potlas nelkuli megszunteteset. Varjunk meg ket hetet, es elo fognak rukkolni a teljes atszervezesi listaval.
Előzmény: Carpy (1841)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1842
Előzmény: névtelen (1837)
Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1841
Akar a Nepszabi talalta ki a megszuntetendo jaratok listajat, akar nem, van benne valami. Bar mint tudjatok, en a Thokoly uttal kezdenem a rendrakast, de ok nem.

9-es, piros 17-es:

A 9-es buszon mar regota csodalkozom, hogy a "parhuzamossag felszamolasa" koncepcio ellenere is eletben maradt. Persze 435-osokkel a macskakore, hadd menjenek csak gyorsan tonkre. A 17-es busznak sincs sok ertelme, plane ugy, hogy csak reggel jar. Megboldogult kozepiskolas koromban naponta jartam a Kobanyai uton, es bennem is felvetodott a gondolat, hogy nincs szukseg ezekre a jaratokra. Pedig imadom a 17-es gyorsot, mindig azzal mentem suliba, kenyelmesen, ulve, tudtam mikor indul (bar nem volt kiirva), visszafele meg a 9-essel jartam.
A 28-as villamosnak van egy nagy baja, az 50 meterenkenti lelassitas a vaganykeresztezodesek miatt, es ez nemcsak az utazasi sebesseget csokkenti, hanem egyszeruen bosszanto, elegedetlenseget okozo erzes az utasnak.
Masik gond a kinai piac, melynek elhelyezkedese miatt a vonalon nehezen hasznalhatoak ki a kapacitasok anelkul, hogy ne legyen elviselhetetlena zsufoltsag, valamint hogy finoman fejezzem ki magam, a piacozok nem eppen kellemes utitarsak, ezert is jartam a 9-es busszal, mert az nem allt meg a piacnal, es el tudtam kerulni a piros-kek-feher batyusokat.

Ha a Baross utcan atvenne a 9-es busz helyet a suritett troli, akkor az ott lakok egyreszrol jobban jarnanak, egyszeruen hihetetlen, hogy a Baross utca foldrajzi adottsagaibol fakadoan milyen merteket tud olteni a noniusz hatas. Viszont elveszitenek a kozvetlen kapcsolatukat a 2-es metroval, es tapasztalatom szerint ez indokolja a 9-es buszt jelenleg. A Kobanyarol a Baross utcai megallokba iranyulo forgalom nem tul nagy, a Jozsef korutat kiveve, de mivel az tobbnyire nem utazasi celpont, hanem atszallohely, ami 2 megalloval arrebb villamossal is elerheto, ezert csak a koruton Del iranyban utazoknak lenne kellemetelen. Kozuluk is csak azoknak, akik az Orcy ternel messzebbrol jonnek. Az ottani megallok pedig vagy jelentektelenek, vagy van meroleges halozati kapcsolatuk.

Annakidejen, amikor a 83-as troli helyett meg 109-es busz jart a Vaci utcaba, fogalmam sincs, hogy miert az Elnok utcai garazsmenet mellett dontottek. Aligha a felorankent jaro 89-es busz miatt. Ha most nagyon finoman fogalmazva azt irnam, hogy azert, mert nem gondolkoztak kellokeppen elore, akkor bagojjtol megint megkapnam, hogy mit ertek en ehhez, es hogy miert nezek en masokat hulyenek. Maradjunk annyiban, hogy biztos meg volt az oka, de hogy mi????

7/A:

A jarat albertfalvai szakaszara valoban rafoghato, hogy egy kis kedvezes az ottlakoknak, hiszen a fehervari uti villamos is elerheto kozelsegben van. Sot, a jarat megszuntetese altal a villamosra terelodhetne a fogalom, es akkor megint a koncepcionalis kerdeseknel vagyok.

De persze a dolog nem igy nez ki, hiszen a 4-es metro megepitese eseten Etele teri vegallomassal rahordojaratot terveztek az Albertfalvai lakoteleprol. Ez lett volna/lenne a 7A maradeka, delrol jove az Etele uton kimenne a Kelenfoldi pu.hoz. A 7A jelenlegi formajaban a 4-es metro megepulese eseten is megszunne.

A 15-os busz is egy kis belvarosi kedveskedes, halozati funkcioja gyakorlatilag nincs, alapvetoen az ott lakok es dolgozok kenyelmet szolgalja, s bar fonodasi szakasza alig van, alternativ utvonal boven. Am hogy utasai az alternativ utvonalakat valasztanak-e, vagy a szemelygepkocsit, azt nem tudom...

Termeszetesen nem vagyok hive ezen jaratok megszuntetesenek, de szerintem kisebb bajt okoznanak vele, mint pl. a 33-as, 84-es, vagy a 132-es busz megszuntetesevel.

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (1805)
szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1840
Egy barátom információi szerint az új jegykezelők kb. 75 milcsibe jöttek a BKV-nak. Egyből eszembe jutott, hogy ennyi pénzből pl. nem lehetett volna néhány váltót rendbehozni? Csak hogy egy kicsit gyorsabban mehessen az a jó villamos. Párszáz hozzászólással ezelőtt erről is beszéltetek. Igaz, az efféle beruházást nem lehet nagyon kirakatba tenni, nem elég látványos. Meg aztán az EU-ban hülyére röhögnék magukat, hogy minálunk ez fejlesztésnek számít, nem pedig magától értetődő dolognak.
Az új jegykezelők a régiekhez hasonlóan elég gyakran nem működnek (7-es vonalcsoport), gondolom elrontják őket. Viszont ha a régibe valaki bedobott egy pénzt, hogy ne lukasszon, azt az ellenőr zseniálisan a helyszínen meg tudta csinálni. Az újak meg egészen garázsmenetig döglöttek. A fene a pofámat, már megint kritizálok, ahelyett hogy a buksijukat simogatnám.
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1839
Korter, koszi a szamot. Meg penteken valaki a 3842-ot tippelte, erre delutan azzal sikerult hazamennem...
Előzmény: Korter (1836)
szega Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1838
Tegnap jártam Monoron, átutazóban. Az emeletes IK 556-ost elszállították a 4-es út menti telekről, de azért nem vitték túlzásba a dolgot, mert csak egy utcával hátrább vitték (egy szomszédos kertbe), és 90 fokkal elfordították. Úgy is mondhatnánk, hogy próbaúton volt. Kiváncsi vagyok, történik-e végre valami értelmes dolog is a kocsival kapcsolatban.

A 41-esen a 3200-3201-es többnyire abban a fordában van vagy volt (a múlt héten legalábbis), ami 8.15-kor indul utóljára a Körtérről, aztán ki is áll. Kétszer is szívtam miatta, mire megtudtam a dolgot. Bizonyára nagyon kímélik, hogy Zugló mielőbb kiadhassa a 67-esre. Vagy a 44-esre.

névtelen Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1837
egyenlő=ALT 61:)
Előzmény: Carpy (1835)
Korter Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1836
Hali !

Ahogy ígértem - bár kifejezetten nem kérte senki - közzéteszem a pénteken reggel ütközött 47-es pályaszámát:

3841 - 6044 - 3840

Carpy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1835
Nagyon meg vagyok lepve, hogy kozuletek is, akik az atlagpolgarnal mindenkeppen jobban ertetek a kozlekedeshez, beugrotok a gusztustalan politikai nyilatkozathaboru allitasainak, es nem az adatok alapjan foglaltok allast.

Itt vannak a BKV tamogatasanak adatai

http://www.port.hu/bkv/bkv0708c.htm#Személyszállítási

Sajnos a linkeles ma nem megy, mert valaki ellopta a gepemrol az egyenlosegjelet. De azert erdemes megnezni.

Az Arkiegeszitest az allam fizeti, aminek ha 1998-as ertekebol levonjuk azt a 2 Md forintot, amit a Horn kormany vont el 1996-ban, akkor meg mindig kozel ketszeresere emelkedett az allami arkiegeszites merteke 94 es 98 kozott, mikozben a fovarosi hozzajarulas kb. 35 szazalekkal.

Na, ezen adatok tukreben irtam az "Allami Tamogatast a BKVnak!!!!" topicban, hogy nagyon surgosan visszavennek az arcombol a fopolgarmester ur helyeben.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (1817)
tarsi Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1834
Sziasztok!

Két hete volt egy előadás az IK412-esről. Ott mondtak, hogy az Ikarus késve szállít, így kötbért kell fizetnie. Ebből a kötbérből a BKV Rt. további 5 (azaz öt) db IK412-es buszt fog venni, így összesen (az első ütem után) 65 db IK412-e lesz. Hogy melyik vonalra rakják ezeket, az kérdés. Érdekes volt továbbá a próbautakról szerzett tapasztalatok. Az összes meghibásodáson belül a FOKGYEM kb. 10 % körül részesedést ért el. Érdemes lenne elgondolkodni ezen a szuper berendezesen (alig látni olyan járművet, amelyen tökéletesen működne).
Más. Folyamatosan szerezzük be a BKV Rt. autóbuszainak rendszám átszámozásait, amit majd elhelyezünk a Műegyetemi Közösségi Közlekedési Klub honlapján. (http://mkkk.kma.bme.hu)

üdv: András

Előzmény: gyurmosz (1826)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1833
Nem tudom fejbol, hogy milyen szeles a Muki, de szerintem arra nincsenek korlatozasok.
Előzmény: John Howard (1831)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1832
M X A-k kozott a 901-912-est atepitett vezertlesu, a leptetomotor helyett tisztan elektronikus berendezes vegzi a fokozatkapcsolast (BKV fejlesztes a 90-es evek elejen).
Előzmény: Lajoska (1827)
John Howard Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1831
"a Tatra nem fer el mindenhol"

A Muki is szélesebb, vagy hosszában gondolod?

Előzmény: NZA (1830)
NZA Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1830
"Milyen járművel lehet bejárni az összes villamosvonalat?"
Van egy hegyipalyas muki, nem tudom megvan-e, es melyik az. Az szerintem az egyetlen ami mindenhova mehet. Az UV es a GANZ nem hegyipalyas, a Tatra nem fer el mindenhol.
Előzmény: division by zero (1751)
névtelen Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1829
nem szeretném, ha szétöregedne a járműpark.
De örülnék, ha majd az unokáim is látnának működőképes UV-t.
Egyszerűen hozzátartoznak a városképhez, amióta az eszem tudom, vannak. Mintahogy régi házak is vannak...És nem füstöl, mint egy régi busz... az, hogy FAPADOS, egész mást jelent, mint régen.
Vagyis: ha reális áron felújíthatók, üzemeltethetők a régi UV-k meg kell tartani néhány vonalon... Pl. a 41-esre szerintem egyáltalán nem illene egy ultramodern járgány.. vagy a 19-re sem..
Előzmény: Lajoska (1822)
John Howard Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1828
Hello Mindenkinek!

Tegnap nagy élményben volt részünk division by zero-val. A Szépilona kocsiszínnél bámészkodtunk, és lestük, mozog-e a tápkábel. Hát, kérem szépen, amiket a két vezeték művel, az fantasztikus!!! Hosszú másodpercekig egymáshoz tapadnak, biztos indul valahol egy 56-os, majd elengedik egymást, és ellenfázisban lengedeznek, különleges hangokat hallatva, ahogy újra összeérnek! NZA, köszi, hogy felhívtad erre a figyelmet, nem gondoltam volna, hogy a fizika ennyire jól működik! Aztán eszembe jutott, hogy már kölyökkoromban is hallottam ezt a hangot a gödöllői HÉV oszlopain, de akkor azt hittem, valahol kalapálják a vezetéket, nem is gondoltam ilyen mágneses hatásra.

NZA, Zolcsi67, szega! E-mail ment!

Üdv:
John Howard

Lajoska Creative Commons License 1999.12.06 0 0 1827
17-75 ex. BY6221.

Más. Szerintem az MXA az überfrankó. Már csak azért is mert sokkal szebb a létetőrelék hangja. Apropó, tudja valaki milyen léptetők léteznek? Mert a legtöbb MXA-n egy motort is lehet hallani a relékkel, néhányon meg csak úgy csattognak.
Az MIXA-k SZVSZ félelmet ébresztően néznek ki... még feljítva is... bár ez csak egy egyéni ódzkodás. Evégett az MX-ektől is félek :-((((

Lajoska

Előzmény: gyurmosz (1826)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1826
A 17-75 régebbi számát nem tudod? Úgy talán beugrana, hogy melyik is az a busz (az új számokat még tanulom:-))
Előzmény: Lajoska (1820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!